|
ET VOS, CUPS, ETIAM?
diumenge 10/març/2013 - 06:31 552 0
Qui em coneix sap que em sento allunyat de Les CUP per diverses circumstà ncies. Digue’m-ne només tres: els són antisistema i jo sóc prosistema, ells són socialistes i jo sóc liberal i ells són immaculats i jo sóc pecador.
És un mal moment per ser prosistema perquè el sistema està fent llufa. Diré només que, de moment, no s’ha inventat cap sistema que, malgrat les crisis periòdiques d’aquest, funcioni millor. Quan se n’inventi un ja m’hi apuntaré.
De socialistes al món ja prà cticament no en queden. El comunisme va significar tirania i misèria per a moltÃssima gent. Els socialistes occidentals defensen un capitalisme reformista, però tot i aixà donen, per a mi, massa pes a l’estat i a la burocrà cia.
Els immaculats em fan pà nic. Em fan pensar en les vestals romanes o els inquisidors medievals. No m’agrada la gent de pedra picada sinó la gent que, més enllà d’unes conviccions, raona i, raonant, sovint entra en contradiccions, perquè la vida és contradictòria amb els sistemes de pensament.
Afortunadament els immaculats només ho són quan es fan propaganda. A l’hora de la veritat, si grates una mica, són tant maculats com els altres. Per això Jesús, quan es va trobar amb els immaculats dels fariseus, els va convidar a tirar la primera pedra i encara va estar de sort, la pobre adúltera, que aquella colla de pretesos immaculats va ser prou honesta de no tirar-li cap roc.
Ara s’ha descobert que el grup municipal de Les CUP de Valls van fer investigar el pare del batlle. Segons ell fou per veure si tenia propietats a una zona afectada per una requalificació. No m’ho crec. Saber això és tant fà cil com anar al Registre de la Propietat i esbrinar-ho i si els regidors de Les CUP de Valls no saben això, més val que es dediquen a una altra cosa. Com que el pare del batlle havia muntat una societat, també podien anar al Registre Mercantil a veure el què. Tant el Registre de la Propietat com el Mercantil són públics i es poden sol•licitar informes per fax o per mail. En realitat jo penso que Les CUP de Valls feien el mateix que la Sánchez Camacho amb l’ex del Pujol: investigar a algú per tal de desgastar-lo polÃticament, amb l’afegitó que –que jo sà piga – el pare del batlle de Valls no es dedica a la polÃtica.
Totes aquestes coses aniran sorgint i deixaran cadascú al seu lloc. Crec que no hi haurÃem de perdre massa temps, que el temps l’hem de dedicar a aconseguir la independència i a resoldre els problemes dels catalans més vulnerables. Però aquesta notÃcia és una cura d’humilitat pels immaculats. En todas partes cuecen habas, que diuen els castellans...
|