Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

TomasM-Porta ha escrit 1727 articles i te 8011 comentaris. L'últim article ha estat fet el 14/06/16

perfil de'n(na) TomasM-Porta | àlbum de fotos de'n(na) TomasM-Porta

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de TomasM-Porta

Espai
 

LA DIGNITAT DE TONI CANTÓ O ANIMÀLIA.

Data divendres 15/febrer/2013 - 02:15 Icona 784 Data 12

El diputat Toni Cantó d’UPyD ha fet dues afirmacions respecte a les bèsties que, amb un matís, jo hi estaria plenament d’acord. Diu que les bèsties no tenen drets ni dignitat. Jo crec que per a que siguin certes aquestes afirmacions cal afegir “humanes”. Les bèsties no tenen drets humans i no tenen dignitat humana.

Em sembla discutible, però, que es pugui dir que no tenen dret en general. Sent la majoria dels animals socials és evident que hi ha unes regles que regulen la seva convivència. D’això els humans en diem lleis i donen drets i obligacions. No tinc ni idea de com ho anomenen les bèsties, però estic segur que també els hi donen drets i obligacions.

El tema de la dignitat és més complicat i no m’atreveixo a dir ni ase ni bèstia sobre la dignitat animal vista des del punt de vista animal. Una altra cosa és que molt sovint la dignitat humana, des d’un punt de vista estrictament humà, deixa molt que desitjar i directament la tenim feta un fàstic.

Crec que els animalistes s’equivoquen al parlar dels drets dels animals i de la dignitat dels animals. No m’imagino una bèstia presentant una demanda en reclamació dels seus drets a un jutjat. Potser això algun dia ho farà un ordinador o un robot però se’m fa difícil imaginar un gat, un porc o un cocodril fent-ho.

El problema és un altre. El problema – que no ha entès en Toni Cantó i UPyD – és el de la dignitat de les persones no només respecte dels animals, sinó de tots els éssers vius. La pregunta és: un home digne pot tenir qualsevol comportament amb un animal o una planta? És digne des d’un punt de vista humà maltractar un animal o cremar una planta perquè sí?

Aquesta pregunta se l’ha de respondre cadascú i, després, s’ha de prendre una decisió política. Jo considero que la persona que fa un mal gratuït a qualsevol ésser viu – i més encara si en fa un espectacle d’aquest patiment – no és una persona digna. I penso que si la majoria de les persones opinen el mateix que jo és lògic que hi hagi una llei democràtica en la qual s’estableixi – com a dret de les persones a que els animals no pateixin – una llei en aquest sentit.

Això no és un problema de Catalunya i Espanya, de nacionalisme català o nacionalisme espanyol. Els primers que van prohibir els toros van ser els canaris. I de mica en mica s’aniran prohibint a tot arreu encara que ara es tornin a imposar a Catalunya. A una societat industrial i civilitzada hi ha coses que no hi tenen cabuda. El patiment gratuït ni agrada ni es tolera. I això és així fins i tot reconeixent que hi hagi un punt d’hipocresia (ojos que no ven, corazón que no siente, que diuen els castellans).

Per això jo estic en contra dels envolats dels bous, de les baralles de gossos o de galls, de que es martiritzin bèsties a les festes majors etc...Perquè són una escopinada contra la dignitat humana i vull que la llei em doni el dret a que al meu país aquestes aberracions no passin.



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
nova

respectar als éssers

Date Sunday, February 17th 2013, 6:16 PM

per respecte bàsic a un mateix

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Mira, en això tens raó

Date Sunday, February 17th 2013, 7:07 AM

Jo procuro ser liberal, però a la hora de la veritat sóc conservador i fins i tot reaccionari en gairebé tot.

De tota manera tu em respectaràs la meva construcció jurídica, que té una certa complexitat i a la que, com pots suposar, hi he donat forces voltes.

Les nostres discrepàncies em fan pensar en aquella cançó de Brel ("Le moribond") en que diu que el capellà i ell no segueixen els mateixos camins, ni naveguen pels mateixos mars, però que els dos cerquen el mateix port. Perquè tant des de la teva construcció jurídica com des de la meva els dos defensem el benestar dels animals, que en definitiva suposo que és l'important.

Spacer

Picture
callap66

Bé!

Date Sunday, February 17th 2013, 6:40 AM

Ja veig que estàs enclaustrat en un sol sentit de dret!
El dret va, ha d'anar i de fet va més enllà, el dret ha evolucionat i evoluciona tot i el conservadurisme que regna encara entre la majoria de professionals del món del dret.
D'aquí a un segle aquest debat serà absurd.
Tenir drets comporta obligacions, això per les persones amb capacitat jurídica, sí! No significa que els animals no tinguin dret a tenir drets valgui la redundància; les plantes? entrem en una altra dimensió vital...
Compares qualsevol animal amb qualsevol animal o qualsevol animal o bèstia a les plantes?, són el mateix?, i a les pedres?, no distingim?
Jo crec que res és igual i que el dret espot estendre i, evidentment som les persones qui ho hem de fer.
No tenir obligacions, per animals irracionals, no comporta que no tingui dret a... i nosaltres som els garants dels "seus" drets, per què són drets d'ells i reconeguts.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Ho sento, però no.

Date Sunday, February 17th 2013, 5:55 AM

Els nadons i els incapacitats tenen drets però no tenen capacitat jurídica.

Els animals no tenen drets i encara menys capacitat jurídica.

El tema és simple: de la mateixa manera que es protegeixen els animals, es protegeixen els rius, els boscos, la mar etc: serà que els rius, els boscos o la mar tenen drets o serà que els humans tenim dret a que siguin respectats?

Crec que parlar del drets dels animals - en comptes dels drets dels homes a que es respectin els animals - no fa cap favor al moviment animalista, perquè cau en l'absurd i perquè no posa l'accent allà on l'ha de posar, que és en el dret dels homes a que els animals i els rius i la mar i els boscos siguin respectats.

Spacer

Picture
callap66

Capacitat jurídica!

Date Sunday, February 17th 2013, 4:39 AM

Amb tots els respectes Persi, qui em sembla que confon capacitat jurídica amb drets ets tu; capacitat jurídica és el que no tenen els animals; sí drets; n'ets conscient que som al s.XXI, n'ets conscient que el teu dret, el nostre, evoluciona?
Respecte a la resta del teu article i el fons, estic d'acord, em mereix tots els respectes.

http://apanmolins.blogspo t.com.es/2009/02/declarac io-universal-dels-drets-d els.html

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Calla

Date Saturday, February 16th 2013, 9:30 AM

Potser m'he explicat malament. Jo crec que el Dret és quelcom humà i que, per tant, només poden ser objecte de drets i obligacions els humans. En el fons els anomenats drets dels animals suposen el dret d'altres humans a que es respectin els animals i l'obligació dels altres humans a respectar-los.

Pensa que si acceptem els drets dels animals com a possibles també hauríem d'acceptar el dret dels mars, dels rius, de les pedres, de les obres d'art, dels mobiliari urbà i això, per a mi, no té cap sentit.

Pel que fa a l'exemple que tu poses - que és el que solen posar els animalistes - confonen el dret amb la capacitat jurídica. Un nadó té drets com a persona però no és capaç jurídicament fins que és major d'edat. Un animal, en canvi, mai no arribaria a tenir capacitat jurídica.

Llavors queda el cas dels incapacitats humans i, per a mi, són l'excepció que confirma la regla, mentre que, en el cas dels animals, no hi ha cap excepció. Cap animal mai no podrà defensar ni entendre de manera humana els drets que els humans li atorguen.

La pregunta que jo et faria és molt simple: tu creus que els animals estan d'acord amb que els humans els hi poden atorgar o deixar d'atorgar drets? Creus que ells ens consideren el suficientment importants per a regular els seus drets i les seves obligacions? Perquè en definitiva, donar drets als animals, és humanitzar els animals i, per tant, des del meu punt de vista, que és favorable als animals, un error.

Spacer

Picture
callap66

Dius...

Date Saturday, February 16th 2013, 6:33 AM

"Crec que els animalistes s’equivoquen al parlar dels drets dels animals i de la dignitat dels animals. No m’imagino una bèstia presentant una demanda en reclamació dels seus drets a un jutjat. Potser això algun dia ho farà un ordinador o un robot però se’m fa difícil imaginar un gat, un porc o un cocodril fent-ho."

I jo dic: T'imagines un nadó, un infant de 2, 3 , 4... anys presentant una demanda en defensa de res davant ningú...", això significa que no disposa de cap dret?, doncs algú ho haurà de fer oi?, aplica-ho a altres espècies amb un coeficient inferior i amb menys medis...
Que algú entès en lleis i defensor de drets faci servir aquest argument només indica demagògia al meu entendre. Eh! que sempre puc estar equivocat. De la resta de l'article em sembla prou brillant si bé, Candance, sempre es poden fer repliques, sempre tot es pot replicar i matisar, només cal una mica més de criteri.

Spacer

Picture
purpurinaa

Jo també estic d'acord!

Date Friday, February 15th 2013, 11:19 PM

...amb tots vosaltres . Ben dit, Persi !

Spacer

Picture
marmar

Persi

Date Friday, February 15th 2013, 6:35 PM

Com sempre, no puc estar més d'acord amb tu. Gràcies pel teu escrit assenyat i ple de sensibiltat! Petonets.

Spacer

Picture
skeeter

mentre ho aproven

Date Friday, February 15th 2013, 2:40 PM

igual s'ensorra la Monumental.
Mai se sap...

Spacer

Picture
Candace

Persi

Date Friday, February 15th 2013, 6:02 AM

No puc estar més d'acord, has fet un gran article, on has tencat totes les possibles rèpliques.
Felicitats.

Spacer

Picture
nen-

la matèria viva

Date Friday, February 15th 2013, 3:52 AM

no enten de drets ni de lleis.La matèria viva vol que no li claven un arpó,la cremen etc
La matèria viva ,per desgràcia està subjecta a la llei de la supervivència però no deuria ser víctima del dany gratuït.
Tots els humans,animals i plantes tenim el dret a no ser víctimes del dany gratuït i tot ser viu té l'obligació de fer complir aquest precepte.Si un animal,pobret,no té capacitat de fer lleis les haurem de fer nosaltres.
Respecte al toni cantó sembla que l'únic que li interessa es tocar els ous a catalunya i arreplegar vots d'andalusos i castellans.
Em repugnen els polítics sense idees i amb la bandera de l'oportunisme.

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per TomasM-Porta? Aquí son els últims articles.

 
Bullet ELS CIUTADANS COM NOSALTRES
  Data 14/06/16 Icona 3837 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet LES DONES SÓN MILLORS
  Data 13/06/16 Icona 1918 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet LES CUP.
  Data 09/06/16 Icona 1886 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet L’AJUNTAMENT ANTISISTEMA
  Data 02/06/16 Icona 1891 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ÀUSTRIA A PUNT DE TENIR
  Data 27/05/16 Icona 1823 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA BATLLESA COLAU I
  Data 26/05/16 Icona 1892 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet PERO LA BATLLESA COLAU
  Data 25/05/16 Icona 1945 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet ARS MARINA TROBANDI
  Data 25/05/16 Icona 1975 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet APOLOGIA DEL DISPENSARI
  Data 17/05/16 Icona 1864 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet CDC VERSUS ERC
  Data 13/05/16 Icona 1844 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet I ELS REFUGIATS DEL
  Data 12/05/16 Icona 1904 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet S’HAN D’APUJAR ELS
  Data 11/05/16 Icona 1788 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet NOVES ELECCIONS AL REGNE
  Data 10/05/16 Icona 1854 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet PER LA RENDA NO DONARÉ
  Data 09/05/16 Icona 1926 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet PUNT I FINAL
  Data 27/04/16 Icona 1909 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet JOHAN CRUYFF IN MEMORIAM
  Data 01/04/16 Icona 1892 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet RAJOY FA BO SANCHEZ
  Data 14/03/16 Icona 1860 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA BROMETA DE RÀDIO
  Data 09/03/16 Icona 1845 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet CARME FORCADELL, PRESIDENTA
  Data 02/03/16 Icona 1977 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet LA DEMOCRÀCIA DIRECTA
  Data 01/03/16 Icona 1878 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA DOLORS MIQUEL PROVOCANT
  Data 25/02/16 Icona 1906 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet MURIEL CASALS IN MEMORIAM
  Data 25/02/16 Icona 1832 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet SON DEMOCRÀTIQUES LES
  Data 16/02/16 Icona 1880 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet EL MAGISTRAT ISMAEL
  Data 15/02/16 Icona 1940 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet SOBRE EL NOU GOVERN
  Data 11/02/16 Icona 1899 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet JO VOTARIA A FAVOR D’UN
  Data 10/02/16 Icona 1824 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet PERÒ QUE COI HA FET
  Data 08/02/16 Icona 1840 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet EL FINANÇAMENT IRREGULAR
  Data 26/01/16 Icona 1922 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet L’ADÉU –O L’ARREVEURE
  Data 25/01/16 Icona 1871 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet PERQUÈ CREC QUE CONVERGÈNCIA
  Data 21/01/16 Icona 1768 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet A SANT DE QUÈ LA GENERALITAT
  Data 20/01/16 Icona 1918 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet NO PODEN HAVER LLEIS
  Data 19/01/16 Icona 1851 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LADRAN, LUEGO CAVALGAMOS
  Data 13/01/16 Icona 1990 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet AL.LELUIA, TENIM PRESIDENT!!!!
  Data 11/01/16 Icona 1802 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet SUBASTES FRATICIDES
  Data 07/01/16 Icona 1923 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet CONTRA ARTUR MAS
  Data 05/01/16 Icona 1944 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS SOCIALISTES ES VAN
  Data 29/12/15 Icona 1854 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet TRIA CARMINA NATIVITATITS
  Data 28/12/15 Icona 1817 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS DE LES CUP SON UNS
  Data 28/12/15 Icona 1787 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet TRIA CARMINA NATIVITATITS
  Data 24/12/15 Icona 1886 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet TRIA CARMINA NATIVITATITS
  Data 23/12/15 Icona 1801 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet SESDEVINDRAN LES REVOLUCIONS
  Data 22/12/15 Icona 1827 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS RESULTATS DE LES
  Data 21/12/15 Icona 1858 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet HEM DE CELEBRAR AQUESTA
  Data 10/12/15 Icona 1896 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet EM DONO DE BAIXA DERC
  Data 10/12/15 Icona 1968 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Ttol de l'article
  Data 02/12/15 Icona 1874 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet QUE CONVOQUIN NOVES
  Data 01/12/15 Icona 1869 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet UNA MISSA PER FRANCO???
  Data 23/11/15 Icona 1854 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet ALG ENTN EL QUE EST
  Data 22/11/15 Icona 1958 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet I ARA RESULTA QUE ESTEM
  Data 18/11/15 Icona 1730 Data 1 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Desembre

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 

Novembre

 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer