Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

_Esparta_ ha escrit 95 articles i te 571 comentaris. L'últim article ha estat fet el 04/10/13

perfil de'n(na) _Esparta_ | àlbum de fotos de'n(na) _Esparta_

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de _Esparta_

Espai
 

Embolicar-se amb la Senyera Reial

Data dimecres 6/febrer/2013 - 08:18 Icona 1464 Data 10

M'embolico amb la Senyera Reial, la de la Llegenda de les quatre barres de sang, mentre et robo a tú, concitadà meu. I et parlo d'un camí que em de fer juts, amb il·lusió, esforç i sacrificis cap a la Arcadia.

I no gosis titllar-me de corrupte, lladre, o mala persona. Ni m'acusis ni em senyalis. No pensis, només escolta'm. Que t'he de dir que ens volen mal, que et volen fer creure coses que no són pas certes. Tot són rumors, tafaneries, falsetats. No en facis cas, que tú i jo tenim entre mans quelcom més important que la meva persona.

Tú deixa'm fer a mi, estigues al meu costat, incondicionalment. No miris, no escoltis, no parlis, però sobretot no pensis.

I si penses, per un moment, que una persona com jo, dedicada a servir-te, t'he pogut robar, és que ets un mal patriota. Tú no ets un bon català, sinò enemic meu i dels altres que volem fer el camí a l'Arcadia.


- Oriol Pujol -

.



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
txeic-tgn

ESPARTA = COSPEDAL

Date Saturday, February 9th 2013, 7:08 AM

I la presumpció d'innocència on queda nen?

Quan s'hagi jutjat ja en parlarem... no podem condemnar abans.

O ens faran fóra del club dels idiotes...

Spacer

Picture
_Esparta_

Persi

Date Thursday, February 7th 2013, 3:34 AM

Està clar que no podem confondre imputació amb culpabilitat, però estaras d'acord amb mi en que quan un jutge imputa un delicte és perquè té indicis d'un fet delictiu. Aquí es crec una paradoxa amb la presumpció d'innocència que s'ha de resoldre d'alguna forma.

En un pais normal, on la justícia és ràpida jo estic d'acord amb que un polític no ha de deixar el seu càrrec si no es declarat culpable. Pèro convindras amb mi en que aquest pais no és normal, els ciutatadans tenim la percepció de que les instuticions estan podrides.

També estic d'acord amb tú en que els polítics no volen una justicia ràpida i diligent, ni fins i tot els convé una separació de poders.

Amb la corrupció rampant que tenim al pais penso que el més adient és que un polític imputat ha d'abandonar el càrrec i que, tot i ser innocent s'ha de sacrificar.

És injust el que acabo de dir? sí, ho és, i en sóc conscient. Però aquesta situació de justicia lenta, de manca de recursos a la justicia, de corrupció generalitzada l'ha provocada els partits polítics. I les respostes han de venir d'ells.

I jo mantindria "imputació = apartar del càrrec" fins que s'aportin solucions clares al tema de la corrupció. Penso que és més just que qui pagui els plats trencats siguin els polítics que no pas els ciutadans.

Quan tot torni a la normalitat, llavors sí, pressumpció d'innocència, abandonar càrrecs un cop sentenciats, etc.. etc... Però ara toca una altra cosa.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Esparta

Date Wednesday, February 6th 2013, 5:29 PM

Per la informació que arriba, efectivament, sembla que l'Oriol Pujol sigui culpable, però això no vol dir que ho sigui. Cal veure els seus arguments, cal veure les proves que presenta. De moment només han parlat els diaris, que jo sàpiga. Per tant, tota la informació que tenim és en un sentit.

Val a dir que en el cas del PP passa el mateix.

Estic totalment d'acord amb que cal modificar el sistema judicial espanyol tant a nivell processal com a nivell personal. Vivim amb un sistema del segle XIX insostenible.

Precisament d'una de les coses que es pot acusar als polítics és de no haver modernitzat el sistema judicial. Ni l'han fet independent, ni l'han fet eficaç. És evident que un poder judicial eficaç i independent els fa por.

Spacer

Picture
WY

parcialment d'acord

Date Wednesday, February 6th 2013, 1:45 PM

no barregem les coses, si s'ha embolicat desemboliquem-lo, deixem-lo en pilota picada.
Persi ... no es tracta d'exterminar, sí de penjar-ne 3 o 4 ... els que facin més pudor. I aquest fa molta pudor!.

Spacer

Picture
_Esparta_

Persi

Date Wednesday, February 6th 2013, 12:45 PM

No critico pas el sistema processal en sí, el que critico és que al ser d'aplicació lenta provoca tres fets lamentables:

1) qui és culpable pot gaudir d'un periode de gràcia que pot durar anys abans de complir condemna
2) judicis paral·lels especialment nocius per a innocents i no culpables. No es restaura l'honor públicament.
3) sensació d'impunitat d'aquells qui poden dilatar i eternitzar els processos (e.g.: cas Millet, cas Palleros, etc...)

Tot això fa que tinguem (parlo en plurar) la sensació que la justicia no funciona, i quan una cosa no funciona és natural cercar alternatives (judicis populars, venjances, etc). Del tema de la venjança em ve al cap una mare que va pelar a trets al violador de la seva filla, donat que la sentencia ver ser bastant indulgent amb el violador.

I parlant del tema que ens ocupa, tu que diries, que l'Oriol és culpable o no? jo dic que sí, és un sensació que tinc al cos, o potser és que generalitzo en base a la putrefacció a la que assistim.


I torno a repetir que un sistema garantista com el que tenim aquí em sembla de lo millor, però si va lent, simplement no funciona, esdevé quelcom pervertit i deformat.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Esparta

Date Wednesday, February 6th 2013, 12:22 PM

Jo crec que només amb indicis no es pot dir que ningú és culpable. Per aquests indicis, per exemple, els nazis i d'altres pobles van voler exterminar els jueus.

Que tu puguis tenir una percepció és lògic, però el que no és lògic és que aquesta percepció equivalgui a un judici definitivu quan et falten la majoria de dades.

Crec que a Occident s'ha lluitat moltíssim per tal de tenir un sistema de garanties judicials i procesals per a que ara ens el carreguem.

El que s'hauria de decidir entre tots és quan un càrrec públic ha de plegar: quan hi ha indicis als mitjans de comunicació? Quan és imputat ( és a dir, quan s'instrueix un cas per investigar uns fets), quan és processat ( és a dir, quan el jutge considera que efectivament poden haver-hi proves que demostrin el delicte ), quan hagi estat jutjat en primera instància o quan hi hagi una sentència definitiva?

Jo penso que els càrrecs públics hauríem de dimitir en ser processats, sempre que se'ls assegurés que, en cas de ser declarats no culpables, se'ls rescabalés de tos els perjudicis de tota mena que hagi suposat el procès.

Per exemple, des del punt de vista de la justícia, i amb independència de l'opinió que jo tinc d'aques individu ( que és nefasta ), Camps hauria de tornar a ser el president de la Generalitat valenciana, ja que va ser declarat no culpable en un procès amb jurat ( menys fàcil de corrompre que un sol jutge ) i, en canvi, no ha retornat al lloc perquè el PP valencià ha aprofitat l'avinentesa per a treure-se'l de sobre.

El tema, per tant, és complexe i trobar un equilibri entre les garanties judicials a les que tothom te dret i la necessitat social de sentir-nos governats per gent honesta.

Spacer

Picture
_Esparta_

Persi

Date Wednesday, February 6th 2013, 11:15 AM

Discrepo en part, ja que un pot ser culpable fins i tot havent estat declarat no culpable o innocent per un jutge o tribunal popular, però això ja és palla d'una altre paller.

Tú del que parles és dels judicis paral·lels que fa la societat als imputats d'un fet delictiu. I aquí hi estic d'acord, no hauriem d'afirmar que algú és cupable fins que s'ha dictat sentencia en aquest sentit.

Peeerooo..... i aquí ve el pero, en un pais on la justícia és tant lenta, francament, jo sí que em veig legitimat a pensar i dir que, en vista dels indicis i filtracions de la premsa, aquest senyor és culpable d'alguna cosa (desconec el tecnicisme, que això de la justicia és una mica com la comptabilitat creativa)

Spacer

Picture
_Esparta_

Cabrero

Date Wednesday, February 6th 2013, 11:10 AM

En el fons del meu cor sóc un neo-anarquista. A mi només en fan nosa els incívics recalcritrants, siguin del tipus que siguin, tot i que alguns en fan més nosa que altres. Un polític o empresari corrupte em fa inifítament més nosa que un indignat que va fotent pintades a les parets. Lo primer és molt més perjudicial que lo segon.

És a dir,q ue el meu greu de moléstia és proporcional al mal que fa l'incivic (jo també ho sóc, per exemple jo no reciclo les escombreries, ho poso tot al mateix jo..... :((( )

Spacer

Picture
Cabrero

Lladre ¡

Date Wednesday, February 6th 2013, 10:57 AM

És broma, perquè subscric el què dius, i no acostumen a coincidir. Pensava que només et feïen nossa les classes subalternes, les dones de neteja i els indignats.
Com gossen jutjar un patriota? Què no es recorden que és l'hereu de Déu sobre la terra? Què no es recorden que representa les essències pàtries?

És la voluntat d'un poble, fart d'escanyapobres i suposats patriotes. L'hereu desheretat, la vicepresidenta rosa de pote, la Fàtima Bàñez, la infanta i l'urdanga, el Bagó, la Mato i el Montoro lideren, per ara, els meus somnis eròtics. Però, a la llista en tinc més; i la majoria pressumeix de patriota.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Crec que tens raó en part.

Date Wednesday, February 6th 2013, 10:42 AM

Efectivament, l'Oriol Pujol va fer malament embolicant-se amb la senyera per tal de defensar la seva innocència.

Però a l'hora - i en un estat de dret això és molt important - cal recordar que encara no ha estat ni imputat. Encara menys, doncs, jutjat i condemnat.

La sensació de corrupció, efectivament, fot fàstic. Però ningú no és culpable fins que hi ha una sentència ferma que ho diu. Si no entenem això tornem al segle XVI o fins i tot més enrera.

I lògicament això no només val per l'Oriol Pujol, sinó per a totes les persones en general i càrrecs públics o de partits polítics en particular.

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per _Esparta_? Aquí son els últims articles.

 
Bullet Encara no he rebut la
  Data 04/10/13 Icona 2716 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet Jo es podrien fotre
  Data 02/10/13 Icona 2028 Data 31 comentari/s  
Spacer
Bullet Comunicat d'UGT-A
  Data 01/10/13 Icona 1467 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet UK: Treballar per cobrar
  Data 30/09/13 Icona 1722 Data 26 comentari/s  
Spacer
Bullet Bufó busca feina a
  Data 27/09/13 Icona 1744 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet El malvat capital salva
  Data 25/09/13 Icona 1374 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet ERE a UGT-Madrid. Aplicant
  Data 20/09/13 Icona 1386 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet Breu història d'en
  Data 18/09/13 Icona 1321 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Mentides del progres
  Data 17/09/13 Icona 1437 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Han de caminar CDC i
  Data 16/09/13 Icona 1270 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Als que aneu a la Via
  Data 10/09/13 Icona 1407 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet Narcís Serra, la Creu
  Data 05/09/13 Icona 1202 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Ciutadans segrestats
  Data 04/09/13 Icona 1324 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Que els sindicats paguin
  Data 03/09/13 Icona 1460 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet La soja és perjudicial
  Data 28/08/13 Icona 1657 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet Progressisme d'anar
  Data 22/08/13 Icona 1548 Data 16 comentari/s  
Spacer
Bullet España ens roba. Un
  Data 11/08/13 Icona 1283 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Fins als collons dels
  Data 10/08/13 Icona 1318 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Mini cadena per la independència.
  Data 08/08/13 Icona 1399 Data 23 comentari/s  
Spacer
Bullet España retallarà sous
  Data 06/08/13 Icona 1718 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet Grans Fills de Puta
  Data 05/08/13 Icona 1483 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet Oferta de treball al
  Data 31/07/13 Icona 1353 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Al Navarro li creixen
  Data 19/07/13 Icona 1311 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Cada dia entenc menys
  Data 09/07/13 Icona 1280 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Un desastre de Govern
  Data 14/06/13 Icona 1299 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet El malbaratament econòmic
  Data 11/06/13 Icona 1539 Data 23 comentari/s  
Spacer
Bullet El rectorat de la UAB
  Data 17/05/13 Icona 1245 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Llicó magistral, any
  Data 12/05/13 Icona 1293 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Love Poem
  Data 07/05/13 Icona 1295 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Tenim el que ens mereixem
  Data 30/04/13 Icona 1382 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet España prestarà 500
  Data 25/04/13 Icona 1297 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Fins quan haurem d'aguantar
  Data 16/04/13 Icona 1235 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet L'escrache ja té
  Data 10/04/13 Icona 1409 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Thatcher i el socialisme
  Data 09/04/13 Icona 1291 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Urdangarín, Qatar,
  Data 08/04/13 Icona 1280 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Escarni al socialisme
  Data 05/04/13 Icona 1282 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Ada Colau, la bien pagá
  Data 26/03/13 Icona 1656 Data 16 comentari/s  
Spacer
Bullet Cal aturar la PAH
  Data 25/03/13 Icona 1352 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Quan el fet d'estar
  Data 19/03/13 Icona 1241 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Dionisio Moreno i Mohamed
  Data 15/03/13 Icona 1464 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet En Cayo Lara (IU) desnonat,
  Data 13/03/13 Icona 1290 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Algú sap on és en
  Data 12/03/13 Icona 1291 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Dels polítics que ens
  Data 11/03/13 Icona 1310 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Collons amb els antisistema
  Data 28/02/13 Icona 1312 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet El nuevo paradigma no
  Data 23/02/13 Icona 1243 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Els ideals del PSOE
  Data 21/02/13 Icona 1370 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet A cremar carbó!
  Data 19/02/13 Icona 1373 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Sálvame Deluxe, versió
  Data 13/02/13 Icona 1291 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Una d'espies, a
  Data 11/02/13 Icona 1395 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet L'art de comissionar
  Data 07/02/13 Icona 1295 Data 3 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Novembre

 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 

Octubre

 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer