|
mpoppins |
Enumeracions
Tuesday, February 5th 2013, 4:21 AM
Ja posats a esmentar més sistemes afegeixo un parell més per la meva part i esmento Freinet, Decroly i el meu favorit el Sistema Peter Petersen, també conegut com el Pla de Jena.
Les escoles Waldorf són tot un món a banda. Tenen com punt central l'esperit, l'ànima i el cos del ser humà, i la seva evolució. Per tant rebutgen quaselvol tipus de qualificació, reproducció o selecció típics -i de vegades quasi exclusius- del nostre sistema educatiu, lamentablement. Així doncs no es pot dir que és un "métode pedagògic" sinó una posició filosòfica i vital, una manera d'entendre la vida i viure-la sota les premises de l'antroposifisme.
Vet, les dualitats tenen complicada convivència; tanmateix actualment penso que l'educació ha perdut un punt de referència molt important i és, l'aplicació pràctica d'aquests coneixements i experiències a la vida que envolta al nen. També és cert que hi ha un desplaçament incorrecte d'obligacions que no corresponen al docent i que aquest les accepta per responsabilitat humana de cara al seu alumne.
|
|
Krasis |
totalment cert
Sunday, February 3rd 2013, 7:40 PM
i tant...
A una assignatura que es deia "Psicologia de l'educació" t'explicaven justament això d'una forma més llarga, clar. Per tal que una cosa s'aprengui cal FER, no n'hi ha prou en saber la teoria... i tal com diu l'Askata, la motivació és fonamental, si és intrínseca millor que millor. Quan hi ha ganes de saber el per què, el com... d'ampliar coneixements per gust... llavors es produeix un veritable aprenentatge.
I fenix... molt interessant Summerhill, me'n va parlar un company de pis fa anys i em vaig llegir i, més endavant, rellegir el llibre.
|
|
Askata |
frase cèlebre
Sunday, February 3rd 2013, 1:12 PM
Aquesta és una de les meves preferides... penso que per aprendre quelcom, res millor que quan algú aconsegueix motivar o quan algú se sent motivat, partícep, quan pot i vol conèixer des dels orígens i pot i vol conèixer els perquès, és quan s'interioritza de veritat el coneixement, i quan aquest pot esdevenir més fructífer, també.
Perque "aprendre per aprendre", perquè "toca", perquè "s'ha de passar un exàmen acadèmic", comporta un tipus de coneixement molt pobre i forçat, que s'oblida l'endemà mateix.
|
|
|