|
|
|
|
|
|
|
|
|
Article del bloc de TomasM-Porta
|
|
|
EL TORO BRAVO, LES ESCOLES PRIVADES I EL FRACÀS ESCOLAR.
dimecres 12/desembre/2012 - 06:09 691 12
Segueixo a través de vilaweb el debat al congrès dels diputats sobre l’esborrany delallei Wert. L’Alfred Bosch, d’ERC, fa una intervenció molt brillant. La resta – Vallés pels socialistes, Coscubiela per IC i Duran per CiU estàbé -. El ministre els pren i ens pren a tots els catalans per imbècils. Només replica que nosaltres interpretem com un atac al català el que només és una defensa del castellà a Catalunya.
Vaja.
Que la gran majoria dels catalans vulguin un tipus d’ensenyament a ells tant els dóna perquè per a ells el títol VIII de la seva constitució – que ells no van votar, per cert – i els estatuts d’autonomia, que són lleis orgàniques, és a dir, les de més rang després de la constitució, són paper mullat. Per ells només compta reconquerir Catalunya, és a dir, espanyolitzar-la. Com Felip V, Primo de Rivera, Franco i tants i tants d’altres.
El ministre Wert és un ximplet. Un individu que manifesta que “soy como un toro bravo porqué me crezco en la adversidad” per força de ser un ximplet. Potser a la seva senyora li fa gràcia que digui que és “un toro bravo”, però un individu que digués quelcom semblant aquí més aviat faria pena. Potser perquè som un país més evolucionat.
La llei que pretén fer el ministre vol que la Generalitat pagui una escola privada pels nens que vulguin l’ensenyament amb castellà com a llengua vehicular, si no hi ha prou places a l’escola pública. Però és que Wert no sap que no hi ha cap escola al Principat –és a dir, ni pública ni privada – que tingui el castellà com a llengua vehicular? Haurem de crear aquestes escoles privades amb quatre alumnes i mig per a que quatre ressentits d’aquí i els imperialistes espanyols estiguin contents?
No sé perquè en comptes de marejar la perdiu els imperialistes madrilenys no ens deixen en pau i els catalans no ens aboquem a fer definitvament un ensenyament que valgui la pena. Perquè jo no estic d’acord en absolut que el model català sigui un model d’èxit. Lingüísticament, potser sí, però si és fa un anàlisi del conjunt de l’ensenyament, haurem de reconèixer que el fracàs escolar a casa nostra és molt important i intolerable. Som a la cua d’Europa pel que fa a les matemàtiques i a l’ús de la llengua i al 28è lloc del món.
|
|
|
|
|
|
|
Escriu articles al teu bloc
|
|
|
|
|
Comentaris sobre aquest article |
|
|
|
Cabrero |
Ja estan bé aquestes discussions,
Thursday, December 13th 2012, 1:42 PM
sobretot si s'admet que el govern de CiU és el què mes ha retallat en ensenyament en els darrers 30 anys. No tenim estabilitat educativa, és cert, i no tenim model, i no tenim ocupació, i no tenim res. Però tenim CiU, que es carregarà, a poc que pugui, la igualtat d'oportunitats i allò que es diu "ascensor social".
|
|
_Esparta_ |
Persi
Thursday, December 13th 2012, 10:50 AM
El mirall d'Espanya per al PP no és ni més ni menys que França, païs que podem considerar com a punta de llança en democràcia. I ja coneixem quin tracte dona França als idiomes regionals, oi?
"l'usage du catalan répugne et est contraire à l'honneur de la nation française" - Luis XIV (al 1700)
Després, en la Revolució el tema no va millorar pas, i avui en dia l'idioma oficial a França és el..... frances... quina sorpresa....
Per cert, que ens posem les mans al cap pel tema del Català, però jo em pregunto.... quantes persones deu haver-hi que tinguin un bon diccionari de Català a casa seva? o un de gramática?
En el fons tot això és un tema polític, que no resol el problema educatiu dels nostres joves i que al final aquesta llei no arrivarà a res, i que si arriva a alguna cosa, amb un futur govern feble a Espanya serà substituida per una que ens convingui (previ pacte).
Vamos, que n'estem fent un gra massa d'una cosa que encara no ha passat.
|
|
_Esparta_ |
Sí que poden....
Thursday, December 13th 2012, 10:02 AM
...redactar l'esborrany i despres tramitar-ho com a llei, sempre i quan aquesta no vulneri la constitució. El PP té la majoria absoluta i per tant pot legislar sense obstacles. No ens enganyem, això no és pas una elocubració d'en Wert, sino del PP, i més concretament de la FAES, que és en realitat influeix al Gobierno de España (mercats apart, esclar).
Hi ha, però, quelcom que no podem fer si ens considerem demòcrates, i és trencar la baralla si el resultat del joc no ens convé. En democràcia tothom juga amb les mateixes regles.
Ens agradi o no el PP té la majoria absoluta i aquí a Catalunya el resultat de les eleccions ha donat lloc a un Govern realment afeblit.
Penso que el comportament de la Rigau no és acceptable, aixecar-se d'una taula de negociacions, la proposada insubmissió, etc. El nostre Govern, i la Rigau en particular, han de donar exemple de com comportar-se en democràcia. Si no és així estem donant la raó als qui, no estant d'acord amb el que diu la majoria, es dediquen al vandalisme per defensar el seu punt de vista.
Arrivaran temps millors, però només des de la democràcia. Per sobre del tema identitari hi ha la democràcia, si més no és el que penso en la meva humil opinió.
I que consti que no m'agrada la manera de fer del PP, però potser tampoc li agrada la manera de fer de la Generalitat al botiguer al que si li obgliga, per llei, a posar un rètol en Català, cosa que nosaltres trobem molt normal, com potser troba molt normal la gent de Madrid l'esborran d'en Wert.
-Devil's Advocate-
|
|
purpurinaa |
Però..
Thursday, December 13th 2012, 9:12 AM
realment, pot tirar endavant amb tot això aquest impresentable? Vull, dir ...es constitucional? Tenim armes " legals" per para-ho?
Per que ara tothom està a favor de la insubmissió , però si comencen a arribar sancions, ja veurem...
A mes, desgraciadament, amb això es donen ales a molta gent, i a l'hora de demanar no seran sols quatre gats , eh? . El fet que sols quatre famílies tiressin endavant la denúncia no vol dir que no hi hagi mes gent que s'afegeixin al carro, si ho tenen fàcil. Que hi va haver una pila de gent que va votar al PP i a Ciutadans, eh , encara que siguin minoria !
|
|
|
|
|
Escriu el teu comentari per aquest article |
|
|
|
|
Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris
| Registra't |
|
|
|
|