|
|
|
|
|
|
|
|
|
Article del bloc de _Esparta_
|
|
|
Les reformes de la no educació
dimarts 4/desembre/2012 - 12:09 511 7
Anem camí a la que serà la setena reforma educativa en democràcia. No se si són moltes o poques en trenta-quatre anys, però el que està clar és que, amb independència dels creixents recursos econòmics associats a les mateixes, els resultats obtinguts no compleixen les expectatives.
L'infome PISA (Programme for International Student Assessment) és, des de fa uns anys, la mesura més acceptada internacionalment per a mesura el rendiment acadèmic dels estudiants. El fet és que any rera any España queda per sota de la mitja de la OCDE i de la UE. En concret l'informe de l'any 2009 deixava España a la posició 18 dels 25 països participants de la UE. Veurem que passarà amb l'informe del 2012, que serà publicat el 2013.
El fracas escolar en el nostre pais també ès un autèntic drama que està donant lloc a la generació NiNi que tots coneixem.
Sigui com sigui el que presenciem els ciutadants és que cada cop que hi ha un canvi de govern es canvia el sistema educatiu, i cada cop més dona la sensació que enlloc de voler escalar posicions en rendiment educatiu el que es buqui és transmetre una determinada ideolgia a l'alumnat. Ho va fer el PSOE amb "Educación para la Ciudadania" i ho farà ara el PP amb una assignatura de caire similar, això per no citar l'esborrany que tant està a donant a parlar pel suposat atac a la LEC.
Una pena tot plegat, sempre he pensat que de l'escola se n'ha de sortir amb una bona capacitat lectora, una bona base de matemàtiques i amb amplis coneixements d'història i filosofía.
Com sempre, i espero equivocar-me, aquesta té pinta de ser una altra "Reforma de la no educació".
|
|
|
|
|
|
|
Escriu articles al teu bloc
|
|
|
|
|
Comentaris sobre aquest article |
|
|
|
Krasis |
estic d'acord
Tuesday, December 4th 2012, 1:20 PM
en el que dius del model educatiu, per això he dit lo de reforma de base. Però clar, suposa canviar-ho tot i això necessita un esforç econòmic (que valdria la pena evidentment i potser sí que no seria tant...) i de temps. Per què inclouria formar de forma diferent als docents i replantejar la relació o model d'ensenyament-aprenentatge.
I tal com dius, em sembla una completa xorrada lo dels portàtils. Els portàtils i pissarres digitals no faran que l'educació sigui millor, no són les eines per educar el que ho fa millor sinó què es fa i com, no "amb el que"
Caldria veure quin interés hi ha en que es fagi un ús de tants mitjans inútils, qui se'n beneficia? perquè he sentit, a més, que aquests portàtils quan s'espatllen s'han de dur a la mateixa empresa que els els proporciona (pagant també, clar) i els fan pagar uns preus desorbitats per arreglar-los... una mafia sembla.
|
|
_Esparta_ |
Krasis
Tuesday, December 4th 2012, 12:38 PM
Tots els informes apuntent a que, ens els països desenvolupats, les diferències no venen donandes per la inversió econòmica, sino en el propi model educatiu, a saber: respecte a la figura del professor, llibertat d'elecció de centre, donar més autonomia a les escoles, on dedicar els recursos económics (no més recursos, sinó on destinar-los).
Un exemple en relació als recursos economics, potser hagues sigut millor invertir en professorat (més professors, més sou, més reciclatge) que no pas comprar portatils per a tothom i pissarres digitals.
Totalment d'acord en lo del pensament critic, però penso que ja surt sol si hom té prou capacitat lectora, car implica haver de pensar.
|
|
|
|
|
Escriu el teu comentari per aquest article |
|
|
|
|
Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris
| Registra't |
|
|
|
|