|
|
|
|
|
|
|
|
|
Article del bloc de TomasM-Porta
|
|
|
ELS RESULTATS ELECTORALS SÓN MOLT BONS
diumenge 25/novembre/2012 - 06:07 892 16
La veritat és que els resultats de les eleccions al Parlament de Catalunya són per estar content. La gent que només vegi la davallada de CiU penso que s’equivoca molt. Els resultats de CiU i dels sobiranistes catalans és extraordinari. Per què?
La primera cosa que s’ha de tenir en compte és que aquestes són les eleccions en les que els espanyolistes catalans menys participaven. Es a dir, els espanyolistes votaven majorità riament a les eleccions a les corts espanyoles, però no votaven a la Generalitat.
Ara aquests espanyolistes han votat i quins resultats han obtingut? 20 PSC-PSOE, 19 PP i 9 Ciutadans. Això equival a 48 diputats. Amb quines forces comptaven els espanyolistes a la legislatura passada? 28 PSC-PSOE, 18 PP i 3 Ciutadans, es a dir = 49. Com ha anat la cosa? Els socialistes han cedit un diputat al PP i 6 a Ciutadans. I n’han perdut un pel camÃ.
És a dir, amb una gran participació dels que no votaven tradicionalment a les eleccions catalanes, els espanyolistes han perdut un diputat. Això vol dir que la taca d’oli del sobiranisme sociològicament s’ha extès d’una manera notable a Catalunya.
Paral.lelament as això les forces sobiranistes 50 (CiU) + 21 (ERC) + 13 (IC) + 3 (CUP) = 87. I El que ha passat és senzill: bà sicament CiU ha cedit 11 diputats a ERC, IC ha pescat vots del PSC-PSOE i les CUP ha pescat a la xarxa de SI.
Mirant l’esquema dreta esquerra tenim el següent: 50 ( CiU ), PP (19) i Ciutadans (9): 78. La dreta ha perdut cinc diputats però continua tenint una majoria à mplia al Parlament de Catalunya. CiU ha perdut 12 diputats, el PP n’ha guanyat un i Ciutadans 6.
Pel que fa a l’esquerra ha guanyat 5 diputats: el PSOE n’ha perdut 8, esquerra n’ha guanyat 11, Iniciativa n’ha guanyat 3 i si mirem SI i la Cup n’han perdut 1.
El resum de tot això és que les eleccions a Catalunya les han guanyat per una banda els partis sobiranistes i per una altra banda els partits liberals-conservadors. En el cas del tema sobiranista la victòria dels sobiranistes és indiscutible: 87 a 48. En canvi pel que fa al espectre dreta – esquerra prà cticament hi ha una diferència de 5 escons favorable als liberals – conservadors.
Què és doncs el que han votat els catalans en les eleccions del 25 de novembre:
- Que volen un procès sobiranista de totes, totes.
- Que volen una polÃtica liberal-conservadora, si bé més moderada que la que CiU ha practicat durant aquests dos anys.
Quina és la millor solució per a aconseguir aquestes dues fites?
És molt senzill: un govern capitanejat per CiU i moderat en les seves polÃtiques conservadores per ERC.
Tenint en compte la gran participació que hi ha hagut, tenint en compte les fortes conviccions independentistes d’ERC, jo no crec que el paÃs hagi fet cas pas endarrera, sinó un notable pas endavant.
Perquè el paÃs sempre ha de ser més important que el partit.
|
|
|
|
|
|
|
Escriu articles al teu bloc
|
|
|
|
|
Comentaris sobre aquest article |
|
|
|
_Esparta_ |
Purpurina
Monday, November 26th 2012, 1:00 PM
SÃ, al final vaig anar a votar, el fet que CiU presentes les demandes contra El Mundo, i les declaracions del jutge Pijoan sobre l'informe misterios em va fer posicionar-me al costat de CiU. Això no treu que pensi que s'ha de ser molt crÃtic de cara a evaluar per on s'han caigut aquests 12 parlamentaris.
No m'agradaria fer com el PSC, que considera que ha guanyat donat que ha tret més del que deien les enquestes, jejeje.
CiU ha guanyat les eleccions, però no ha tret majoria absoluta, que era un dels arguments de campanya, i no l'ha obtinguda per molt.
|
|
vetera |
Analitzem allò que realment és important
Monday, November 26th 2012, 7:07 AM
En aquestes eleccions fonamentalment, i dic fonamentalment, es demanava qui estava d'acord amb convocar dins de la propera legislatura, un referèndum d'autodeterminació, i aquest per tant és el concepte polÃtic que primer hem d'analitzar dels resultats d'ahir.
Fins ara no sabÃem del cert quants diputats estaven a favor de convocar-lo ni quants en contra i ara ja ho sabem:
- 87 diputats (CiU, ERC, ICV i CUP) hi estan a favor. Un 64,44 %.
- 48 diputats en contra (PSC, PP, C's). Un 35,56%.
És a dir, en números rodons gairebé 2/3 parts del Parlament estarà a favor en convocar el referèndum, que és molta força i per això els demòcrates hem d'estar contents i ens hem de felicitar. Aquesta és una conclusió objectiva, dir el contrari es manipular els resultats.
Ara bé, ara el que cal es treballar perquè quan es convoqui, el si a la independència tingui majoria.
|
|
manelg |
ummmm no crec...
Monday, November 26th 2012, 5:15 AM
jo no crec qué sigui extrapolable el dret a decidir que defensen els sobiranistes amb el que és podrà decidir si és vota (esperem que si).
Mas és el segon Ibarretxe.A VEURE ARA LA CARRERA SUCCESORIA...tenim a psc en construcció,Erc amb una dÃficil papereta doncs recoltzar al govern de CIU serà anar en contra de la seva vissió d´esquerra,Un pp amb vot consolidat,iniciativa amb vot prestat,i ciutadans in crescendo,les cups han de esser la veu del descontent social,dit això,qui liderara la revolta pacÃfica i social del dret a decidir? MAS no està tan legitimat com volia i Erc no te prou força,venen temps molt dÃficils,i esperem qué amb tanta ciencia ficció no se´ls oblidi governar.
|
|
quim_c |
Ho sento, discrepo absolutament
Monday, November 26th 2012, 3:02 AM
Si mireu el vots, CiU, ERC i CUP junts son un 46%, amb els de ICV no comptaria es declaren a favor del deret a decidir res mes!
Plataforma x Cat a tret mes vots que Solidaritat!
Iniciativa i els sociates ja fan la guitza perque Esquerra No pacti amb el Mas, al Jurqueres s'el menjarà n viu, ja tindram dos martirs per la causa i mentres a Madrid disfrutarà n com animals mentres aqui es barallem i destruirem als dos polÃtics catalans mes preparats en décades.
Ara mateix la Independencia no suma, i es mes, problemes tindrem per formar govern sobiraniste.
|
|
purpurinaa |
Hi estic bastant d'acord
Monday, November 26th 2012, 2:39 AM
Amb uns petits matisos.
A les eleccions passades, CiU va tenir molts volts procedents de ER , de gent desenganyada per el Tripartit. Ara , amb la nova direcció , Er els ha recuperat.
D'altre banda, al antic programa de CiU no es parlava d'independència. Crec que els mes reaccionaris de'Unió ara son a Ciutadans. Al PP no, per que no ha pujat.
I per a mi, els vots perduts del PSC han anat cap a ER ( els mes catalanistes ) i cap a IC i CUP .
De totes maneres, arribo a les mateixes conclusions que tu : Catalunya vol un govern sobiranista , lliberal/moderat .
Jo també estic molt satisfeta.
I felicito al Artur Mas, que després del el paper dur que li toca jugar amb la manca de diners i les retallades, encara ha aguantat prou be !!!
|
|
|
|
|
Escriu el teu comentari per aquest article |
|
|
|
|
Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris
| Registra't |
|
|
|
|