|
|
|
|
|
|
|
|
|
Article del bloc de TomasM-Porta
|
|
|
GRÀCIES I ADÉU, ESPANYA
dissabte 24/novembre/2012 - 07:11 511 5
Es l’hora de dir: gràcies i adéu, Espanya.
Aquestes gràcies són sarcàstiques i no.
No són sarcàstiques perquè hi ha una part d’Espanya que jo admiro incondicionalment. Es l’Espanya de la catedral de Burgos o de Lléo. És l’Espanya de Cervantes i de la novel.la picaresca del segle d’or. És l’Espanya dels il.lustrats. És l’Espanya dels comuners castellans. És l’Espanya d’Antonio Machado, de García Lorca o de Manuel de Falla. És una Espanya enlluernantment bella, progressista, liberal i universal que, passi el que passi en el món de la política, sempre anirà amb mi.
Però aquesta Espanya brillant, tolerant i oberta sempre ha perdut la batalla contra l’Espanya negra, obscura, reaccionària, totalitària i anticatalana a la que li dono les gràcies d’una manera sarcàstica. Es l’Espanya del compte duc d’Olivares, de Felip V, dels Primo de Rivera, de Franco, del PP, del PSOE, de Tejero, de Juan Carlos, de Rouco Varela i, actualment, em temo que de la gran majoria dels espanyols.
Els botons de mostra d’aquesta Espanya negra – negríssima, desgraciada, decadent, fanàtica, miserable i amoral s’han pogut veure en aquesta campanya electoral.
Vull fer notar que no només per part del PP, de Tejero o de El Mundo, sinó també del PSOE i dels anomenats progressistes espanyols. Han estat justament aquests els que ens han anomenat dues vegades nazis – Iglesias i Bono – i els que ens han volgut enganyar dient que els nostres mals venien de CiU i no de la manca de llibertat. Ni tant sols Pere Navarro, ni Chacón han estat a l’alçada negant el dret a decidir dels catalans i carregant-se barroerament la presumció d’innocència d’Artur Mas. És evident que el càncer de l’Espanya negra s’ha escampat també entre els catalans i fins i tot per molts dels que es diuen progressistes.
No cal tornar a referir-se a les falses acusacions de EL MUNDO i el PP. En qualsevol país civilitzat el ministre de l’interior haguès dimitit o haguès estat cessat. El PP declara Mas – a través de Montoro, Sáez de Santamaria i Sánchez Camacho – presumpte culpable, sense ni una sola prova i, quan el fiscal en cap de Catalunya, pressenta una querella contra el diari madrileny, el Fiscal General espanyol munta en còlera. Això demostra per enèssima vegada que Espanya és un país inquisitorial en el que, dissortadament, Catalunya no hi te res a fer. I ens explica perquè enormes personalitats espanyoles van morir assassinades per l’estat – García Lorca, per exemple – o a l’exili – Antonio Machado, per exemple – senzillament per discrepar del poder.
La cicereta de la querella de Tejero contra Mas és la culminació de l’enveritat pastís reaccionari que és Espanya. Perquè el problema no és que un delinqüent, sonat, extravagant i neofranquista presenti una querella contra un president democràtic, demòcrata i liberal, el problema és que a l’estat espanyol aquestes querelles es poden guanyar perquè la majoria dels magistrats de l’èlit judicial espanyola són tant franquistes com Tejero. La sentència contra Garzón n’és una prova i la sentència contra l’estatut n’és
una altra.
En aquestes condicions, senzillament, la convivència és impossible. No és només un tema econòmic. No és només un tema democràtic. No és només un tema de dignitat nacional. És un tema pura i simplement de llibertat. Com deia Espriu: “Escolta Sefarad, que els pobles no poden ser si no són lliures”.
No és només el problema de llibertat de Catalunya, és el problema de la llibertat d’Espanya. L’Espanya negra que és la que sempre mana, la que es va extenent com una taca d’oli entre els ciutadans espanyols de tota mena, no deixa que els espanyols siguin lliures. I d’un estat així només es pot fugir.
Adéu Espanya
|
|
|
|
|
|
|
Escriu articles al teu bloc
|
|
|
|
|
Comentaris sobre aquest article |
|
|
|
_Esparta_ |
A Esperdut
Saturday, November 24th 2012, 2:18 PM
Et passo copia de l'art. 53 de la "Ley Orgánica 5/1985, de 19 de junio, del Régimen Electoral General."
"Artículo 53. No puede difundirse propaganda electoral ni realizarse acto alguno de campaña electoral una vez que ésta haya legalmente terminado ni tampoco durante el período comprendido entre la convocatoria de las elecciones y la iniciación legal de la campaña. La prohibición referida a este último período no incluye las actividades habitualmente realizadas por los partidos, coaliciones y federaciones en el ejercicio de sus funciones constitucionalmente reconocidas y, en particular, en el artículo 20 de la Constitución"
El company Persi en cap moment ha demanat el vot per a CiU, sino que s'ha limitat a publicar un article d'opinió que, per cert, considero molt encertat.
La jornada de reflexió no és quelcom introspectiu, sino que en un dia com el d'avui tots podem parlar de política amb els nostres companys, amics, coneguts i desconeguts, faltaría més.
Pert cert, que jo al final i despres de molt reflexionar he decidit votar per CiU.
|
|
espermut |
Amic Persi
Saturday, November 24th 2012, 11:54 AM
No entenc de politica com tu, a més a més segur que faig també més faltes que tu. Avui és jornada de reflexió suposo i ningú pot demanar el vot. Suposo que tan com demanar, desprestigiar o especular em sembla una manera de incidir en la votació.
Jo sóc simpatizant de la CUP però no demanré el vot avui, però sí que dir: CIU pot fstejar amb tots
els grups independentistes menys la CUP, em sembla pixar fora de test.
Potser ho dius per els drapets bruts que han sortit sobre CIU en algun miting de la CUP.
Estar d'acord amb CIU sobre l'independencia no vols dir fer costat en mogudes com les de l'autopista ni antres xanxullos amb els bancs. Si comencem a criticar sobre els asumptes interns dels partits que teoricament volen fer un país, no anem pas bé.
Que les coses han de ser diferents si hi ha pactes està clar, si creus que CIU podrà portar al hort a partits encara nets a jugar un joc brut, aqui discrepo, i si ho fan deixaré de creure que les coses poden canviar i es pot anar endavant. Independènia si, xanxullos ...no.
|
|
TomasM-Porta |
Txeic
Saturday, November 24th 2012, 8:12 AM
Al final la revolució la farà bàsicament CiU i el seu camí haurà estat totalment planificat, intel.ligent i raonable. Transformant la meitat de la població vinguda de la resta d'Espanya primer en catalans i després en catalanistes i finalment en independentistes.
Dir que a CiU no hi havia independentistes...en fi. CiU sempre ha demanat l'autodeterminació i la va votar fins tres vegades al Parlament de Catalunya.
Dit tot això, espero com tu, que els independentistes siguem capaços de treballar junts per la independència, respectant el paper que les urnes ha donat a cadascú ( perquè no són el mateix 65 escons, que 18, que 2, oi ).
Espero que aquesta vegada no torni a ser cert allò de que els catalanistes només van junts a la presó.
Jo veig ERC amb ganes de fer això i probablement SI també, però en canvi, dubto molt que aquesta sigui la voluntat de les CUP, que durant tota la legislatura, per pura supervivència, intentarà diferenciar-se bàsicament d'ERC i farà el contrari del que faci ERC.
Ojalà m'equivoqui.
|
|
|
|
|
Escriu el teu comentari per aquest article |
|
|
|
|
Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris
| Registra't |
|
|
|
|