|
|
|
|
|
|
|
|
|
Article del bloc de TomasM-Porta
|
|
|
CREC QUE CAL QUE CIU TINGUI MAJORIA ABSOLUTA
dilluns 5/novembre/2012 - 06:38 478 6
L’enquesta que publica avui La Vanguardia deixa si fa no fa el Parlament de Catalunya igual que el tenim ara. CiU se’n va cap els 65 escons, el PSC-PSOE i el PP cal els 20, ERC cap els 17, IC cap els 13, Ciutadans cap els 6 i SI desapareix.
Penso que si els resultats van per aquà seria millor que CiU tingués la majoria absoluta per tal d’haver de prendre decisions de les que siguin plenament responsables. Vull dir que, quedant-se tant a prop de la majoria absoluta, penso que facilitar-li a Mas que pugui pactar amb més d’un partit només fa que a l’hora de la veritat, si li convé, pugui donar excuses de mal pagador.
En canvi si, posem per cas, CiU té 70 escons i entre ERC i IC en sumen 25 la força del sobiranisme és la mateixa, però recau sobre CiU tota la responsabilitat del procès: mai no podrà dir que va estar condionat per aquest o per aquell.
Els independentistes que fan campanya per a que CiU no tregui majoria absoluta preveuen quelcom que no està escrit enlloc: que Mas podrà o voldrà pactar amb ERC i IC. Això ERC i IC li ho poden posar tant difÃcil que Mas pot no tenir més remei que mirar devers el PSC-PSOE o el PP per a poder tirar endavant el seu govern.
Fet i fet això és el que ha passat a la darrera legislatura: com que tots els partits del Parlament anaven contra CiU, CiU es va veure obligat a pactar amb el PP a canvi de tenir una actitud més o menys còmplice a Madrid. Més o menys còmplice fins que la manifestació de l’onze de setembre i la negativa de Rajoy al pacte fiscal ho han fet saltar tot pels aires.
I llavors Mas ha fet l’únic que podia fer: convocar eleccions. Per diferentes raons: perquè no tenia suports parlamentaris, perquè li havien negat el pacte fiscal que era el punt clau del seu programa electoral i perquè el milió i mig de persones que va sortir al carrer per reclamar la independència va situar Catalunya i CiU en un nou estadi polÃtic.
En aquest nou estadi cal que CiU senti que té la força i la representativitat de la majoria dels catalans. Com la té el Partit Nacionalista Escocès a Escòcia. No només per a poder liderar amb convicció i potència el procès, sinó per a no escudar-se en excuses i sortides fà cils quan vinguin maldades, que vindran.
Es evident que una CiU amb majoria també pot trair el seu electorat i apostar per l’autonomisme o el federalisme o per qualsevol altre invent ad hoc. SÃ. Però si ho fa habrà decebut tanta gent que a les següents eleccions tindrà menys vots que els socialistes. És a dir, cal que CiU tingui majoria absoluta perquè només si la té és juga el seu ésser o no ésser, el seu futur com a partit.
|
|
|
|
|
|
|
Escriu articles al teu bloc
|
|
|
|
|
Comentaris sobre aquest article |
|
|
|
Capgros |
Es que...
Tuesday, November 6th 2012, 1:09 PM
...si els electors no fan confiança a un home que s'ha compromès amb el PaÃs en la forma que ho fet el President, es que ja ens poden anant donant pel cul i xocolata a la boca.
Començant per que ja s'ha de tenir ganes de complicar-se la vida volent presidir un paÃs, format majorità riament, per xusma com es el nostre.
Seguint per que molts independentistes de darrera fornada, mes que per amor a la nostra terra, ho son perquè ja s'han atipat de menjar merda.
Continuant perquè els salvapatries de café que prometien la independència per a ahir, desprès de fracassar mil vegades, titllant als lÃders de CiU de regionalistes i botiflers, encara tenen els pebrots de voler dir-li al President com ha de dirigir el procés, quan el que haurien de fer es anar a menjar-li la polla ordenats en fila india.
I lo mes trist es que aquest pobre xicot, que ha envellit deu anys en quatre dies, seguirà i seguirà encara que no obtingui la majoria absoluta, quan el que hauria de fer es engegar-nos a la merda a tots plegats i dedicar-se a la seva famÃlia, que es el que faria jo.
I quan la xusma s'hagi mort de gana, i la resta tingui la ullera com el túnel de Montgat, que es dediquin a buscar a un altre lÃder millor, que igual tenen sort i el troben.
|
|
Cabrero |
CiU
Tuesday, November 6th 2012, 12:54 PM
no ha fet absolutament res per reduir l'atur, ni per produir riquesa, ni per evitar l'exclusió social, cero patatero durant aquest any de legislatura. I faran, si ho fan, igual o pitjor que durant aquest any. Quan no sigui culpa del tripartit, serà de les ITV, o dels dimonis, o de Guifré el Pilós.
Sempre poden instaurar el partit, o bipartit únic, perquè ja es veu que Catalunya és cosa i patrimoni de Mas i del seu company convers Duran i Lleida. Senyor, quin paÃs ¡
|
|
TomasM-Porta |
Esparta
Tuesday, November 6th 2012, 4:11 AM
Bà sicament estic d'acord amb el que dius, sobre tot en el fet que CiU em sembla un partit molt més responsable i preparat per governar que tots els altres partits catalans junts, com es va demostrar amb el trripartit.
Discrepo, però, en la importà ncia secundà ria que dones al tema de l'estat propi argumentant que dins del programa de CiU és un tema gairebé anecdòtic. Vaig llegir el programa i això em va cridar una mica l'atenció, però no és menys cert que, verbalment, quan els dirigents de CiU parlen als mitjans de comunicació, és el tema central. Va ser el tema central, per exemple, a l'entrevista que li va fer Josep Cunii al president Mas.
La gran majoria dels catalans no llegeixen els programes dels partits, però sà que escolten els seus compromisos dels seus dirigents, que venen a ser com la sÃntesi del seu programa, i en aquest sentit penso que CiU està fent del tema de tenir un estat propi la seva proposta central per a la propera legislatura.
En aquest sentit opino que si CiU complÃs amb tot el seu programa però fallés en això del'estat propi la gent ho percebria com un engany i, al contrari, si fallés amb la major part del programa i aconsegúÃs l'estat propi, la gran majoria dels votants estarien satisfets.
|
|
_Esparta_ |
Cal llegir el programa electoral...
Tuesday, November 6th 2012, 3:45 AM
...del partit més afà a la nostra forma de pensar. En el cas de CiU m'ha sorpres gratament que, al marge de tota la xerrameca que presenciem dia sà i dia també, el programa prioritza clà rament la reducció de l'atur i el potenciament de economia catalana. El tema de l'Estat Propi queda sempre en un segon terme, gairebé anecdotic, en comparació a la resta.
Jo mai em canso d'insistir que la independencia, en tots els ambits, passa sempre per tenir una economia ben sanejada. És a dir, que la independencia, tal com prediquen alguns, no és la solució als nostres problemes.
Si Catalunya està com està és degut, i se que em repeteixo, al forat que va deixar el tripartit, sense aquest forat el tema de les balances fiscals seria anecdotic.
Per tant, el que fa falta és un partit que sà piga gestionar la sortida de la crisi. I aquà sà que tinc molt clar que CiU les única formació que pot fer-ho, tal com s'ha anat veient.
Aquà teniu un enllaç al programa de CiU, val la pena fer-hi un cop d'ull per tal de no quedar-nos únicament amb el que ens trasmeten els medis de comunicació.
http://estaticos.elperiod ico.com/resources/pdf/9/4 /1351429750849.pdf
Penso que en aquestes eleccions cal votar més amb el cap que amb el cor.
|
|
|
|
|
Escriu el teu comentari per aquest article |
|
|
|
|
Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris
| Registra't |
|
|
|
|