|
|
|
|
|
|
|
|
|
Article del bloc de traginer
|
|
|
Sistemes educatius
dilluns 6/agost/2012 - 04:15 727 8
Aquests tres autors fan a cetrencada de Vilaweb, un apunt sobre un dels temes més apassionants a la societat com ho és l'educació.
"Professorat del segle XX intenta educar alumnes del segle XXI en un sistema del segle XIX"
Hi poso aquest enllaç tot i que el gruix de la "comunitat docent" del xat, deu ser de vacances.
www.vilaweb.cat
|
|
|
|
|
|
|
Escriu articles al teu bloc
|
|
|
|
|
Comentaris sobre aquest article |
|
|
|
ziol |
Calen canvis radicals
Monday, August 6th 2012, 4:21 PM
Tinc una filla mestra, millor dit que té la carrera de mestra, perquè en obtenir el títol va decidir que no volia treballar dins l'actual sistema i ara està acabant una altra carrera.
Quan feia primer, va anar a una escola a fer pràctiques, una escola gens conflictiva, en principi, al centre de Barcelona. Havia anat a una classe de primer de primària. En tornar a casa el primer dia ens va comentar:
—L'escola té dos problemes:
• No fa res per evitar la violència entre els nens.
• No fa res per ensenyar a pensar als nens.
Per a mi que va encertar els dos punts crítics: no està previst que la classe, bàsicament, sigui un grup de convivència, on l'alumne aprengui un model d'interacció social entre iguals.
Tampoc no està previst que és l'alumne qui aprèn, de moltes fonts, i moltes possiblement extraescolars. I que com l'antic conte, és més important ensenyar a pescar que regalar un peix.
Afegeixo un altre punt. Diversitat. Cada persona és diferent, sempre he postulat que llevat de problemes físics tothom té una globalitat de capacitats similar, unes normals, altres per sota i altres per damunt de la mitjana. L'escola no potencia les capacitats individuals més fortes, dedica moltíssims més esforços a intentar uns nivells uniformes escandalosament febles.
|
|
|
|
|
Escriu el teu comentari per aquest article |
|
|
|
|
Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris
| Registra't |
|
|
|
|