Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

tati77 ha escrit 58 articles i te 372 comentaris. L'últim article ha estat fet el 21/04/15

perfil de'n(na) tati77 | àlbum de fotos de'n(na) tati77

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de tati77

Espai
 

Aquests dies...

Data dissabte 30/juny/2012 - 06:05 Icona 1573 Data 13

de tancament del curs 2011-12 el professorat dels centres docents hem sabut algunes de les noves mesures del Departament d'Ensenyament que s'estan aplicant des d'aquests moments.

Com a exemples la ràtio dels alumnes augmenta a la majoria dels centres docents (on jo he treballat, que estem en barracons, a 1r d'ESO hi haurà 32 alumnes per aula i a la resta del municipi 35); s'eliminen places de professorat a tots els centres (en el meu les matèries artístiques queden amb 1/2 professor pel que totes les classes es faran amb el grup sencer (tornem al model de la classe magistral, a veure qui fa música pràctica amb 32 alumnes alhora...), i s'elimina una altra plaça sencera d'atenció a la diversitat); apareix una matèria nova anomenada "emprendedoria" i curiosament la consellera ho anuncia al matí i a la tarda del mateix dia al centre ja han arribat mostres d'editorials (!!!)...

Com a noves mesures pel professorat trobem que el curs vinent el professors que facin substitucions només cobraran les hores lectives però no les de preparació de classes ni les guàrdies (qui cobrirà als professors malalts aquelles hores???); encara que un professor hagi treballat tot el curs si no va començar el dia 1 de setembre no cobrarà l'estiu (tinc companys als que el Departament els va nomenar el dia 6 i ho acaben de saber...); i tot això sumat al que ja sabiem de que no es cobriran les substitucions fins a les dues setmanes, pel que els alumnes no tindran professors especialistes, i altres mesures que passo de repetir... però no dubtem que la qualitat de l'Ensenyament, com també diu la consellera, es manté per sobre de tot!!!

M'ha arribat un enllaç on s'estan recollint signatures per defensar l'ensenyament públic de qualitat. Per si us voleu adherir us el passo. Ah! i no cal ser docent per no estar d'acord amb el que estan fent: segur que tots teniu fills, o nebots, o nets...

www.levantatuvoz.es



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
bollycao

em sembla que no m'afecta

Date Sunday, July 1st 2012, 9:57 AM

tinc gossos i no entra l'ensenyament públic, de moment, he de pagar jo els cursos

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Tati, vindré a la tertúlia

Date Sunday, July 1st 2012, 5:08 AM

A veure oblidem que t'he dit corporativista . que ho és si fa no fa tothom - i que t'he dit demagoga - que també ho és si fa no fa tothom -.

Hi ha una cosa en que estem d'acord: jo crec que els polítics haurien de donar exemple d'austeritat. No és cert que no hagin fet res (s'han abaixat els sous ) però crec que la seva austeritat hauria de ser molt més dràstica, no pel que ens costa, sinó pel seu exemple. I això també inclou els vitalicis a que tu fas referència.

Si em rellegeixes, veuràs que no he opinat aquesta vegada del sistema públic d'ensenyament. Però ara que ho dius us he de felicitar perquè les millors notes de la selectivitat són d`'alumnes que han estudiat en centres públics i això s'ha de dir i de reconèixer. I ara que llo l'ensenyament públic, tampoc no tinc dret a fer-ho perquè no el conec?

Arribats a aquí, crec que en el plantejament que tu fas, hi manca un plantejament general. És evident que si no és toca l'ensenyament i la sanitat no es pot solucionar el problema del dèficit perquè suposen pràcticament el 80% del presupost de la generalitat. I jo només et demano una alternativa viable tenint en compte tots els imputs.

I recorda: Felicitats pels resultats de la selectivitat.

Spacer

Picture
tati77

Persi

Date Sunday, July 1st 2012, 4:15 AM

Està clar que s'ha d'estalviar però et possaré un exemple del que penso.

Hi ha algunes coses que faig sempre per sistema en la meva feina com a professora:
- sempre arribo puntual a les classes i si algun dia faig tard pel que sigui em disculpo amb els meus alumnes (ells sempre responen que cap problema, que puc trigar el que vulgui però jo ho segueixo fent).
- intento crear un clima a l'aula on les intervencions i les preguntes sempre s'esolten (evidentment les bajanades no): quan ells parlen tothom escolta i quan jo parlo ells m'escolten a mi.
- exigeixo que a classe fem classe, els deures s'han de fer i una brometa pot estar bé però amb una n'hi ha prou: evidentment això implica que jo he de dur les meves classes preparades i no posso deures inútils.

Com pot un govern exigir als treballadors unes mesures d'estalvi que fan que la qualitat del sistema públic, el que fa servir la majoria de la gent, es degradi quan ells no apliquen mesures d'estalvi en el seu propi àmbit? On està l'exemple? Des del tema dels cotxes oficials, els teletacs, el fet de tenir un senat que no té una funció pràctica destacada, que om un dels estats amb més polítics per nombre d'habitants, els sous vitalicis quan a sobre tots es recoloquen en companyien on tenen uns sous que ja ens agradarien a nosaltres, que tenim poítics que mai han exercit cap feina com a ciutadans normals...

També em pregunto on estan tots els milions que personatges molt coneguts s'han ficat a la butxaca i que no s'estan tornant? (En aquest punt em podries explicar quès s'està fent a nivell judicial amb tota aquesta gent i perquè no estan a la pressó).

Corporativisme? Jo parlo del que conec, i el que conec és el sistema públic d'ensenyament i el que està fent la consellera. Ara si que és cert que crec que l'ensenyament, que és el futur de la nostra societat, i la sanitat són dues coses que no s'haurien de tocar.

Demagògia? La primera cosa que proposo és que els polítics comencin per donar exemple, i la familia reial també ja posats! També et diré que, com t'he dit abans, jo parlo del que conec. Tu ens podries parlar de com està el sistema judicial. No deixa de ser contradictori que sense haver estat mai usuari del sistema d'ensenyament públic (ni com a alumne ni com a pare) escriguis tantes línies dedicades a aquest tema.

Canviant de tema, suposo que vindràs a la tertúlia oi?

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Intentaré ser ponderat

Date Sunday, July 1st 2012, 2:57 AM

Crec que cal trobar l'equilibri entre els interessos dels mestres, els interessos dels alumnes i els interessos socials. Es evident que no sempre coincideixen i que sovint són contraposats.

En una situació econòmica com la que tenim en que debem el pa que ens mengem cada dia o bé es decideix no tornar els diners que es deuen i sortir de la Unió Europea o bé decidim tornar-los. Jo crec que és evident que fora de la Unió Europea estariem molt pitjor.

Si hem de tornar la burrada de diners que hem de tornar no tenim cap altre remei que estalviar. Com que, a més, les administracions ingressen menys perquè la gent consumeix menys i hi ha menys activitat econòmica, no els hi queda més remei que estalviar de valent.

Estalviar de valent ens porta a haver de fer retallades i aquest crec que ha de ser el marc de la discusió. Es a dir, hem de dir amb númerosm, amb els números del presupost que tenim i tenint en compte els diners que hem de tornar i els serveis mínims imprescindibles, on fariem les retallades.

Jo crec que podem posar el dit a la nafra no només dels polítics sinó de molts ciutadans. Ara és el moment de l'austeritat i de fer més amb menys. Per a mi la prioritat hauria de ser que fos acomiadada la mínima quantitat de gent indispensable, però no només d'una conselleria, sinó de totes. Però tot això s'ha de cuadrar amb els serveis mínims indispensables.

Penso que analitzar el problema d'una sola conselleria sense veure la resta dels afectats és fer corporativisme. I penso que analitzar el problema d'una conselleria sense tenir una visió general del problema i plantejar alternatives viables és fer demagògia.

Per un moment fes-te a la idea, per posar un exemple,de com estan els jutjats. Em de treure encara més funcionaris judicials i els hem de posar a ensenyament? O els treiem dels Mossos? O els treiem de la sanitat? O els treiem de cultura?

La resposta fàcil és que es poden treure de les feines inútils i sumptuàries que realitza la generalitat, cosa que s'hauria de fer ni que només fos per donar exemple. El problema és que aquestes despeses només són el xocolata del lloro.

Vaja, jo ho veig així.

Spacer

Picture
tati77

Parlant sobre altes capacitats...

Date Saturday, June 30th 2012, 5:40 PM

Pel meu escrit tinc la sensació que de vegades sembla que només tinguem alumnes d'un nivell molt baix en el sistema públic. I rés més lluny de la realitat.

Aquesta setmana he estat donant les notes finals dels alumnes de 4t d'ESO dels que he estat tutora. El cas més destacat, tot i que hi ha altres notes molt bones, és el d'una noia que ha acabat amb una nota mitjana de 9'5. Ella no va poder venir a recollir les notes amb la seva mare perquè va ser sel·leccionada, com una dels 50 estudiants de tot Catalunya, per participar en una experiència de recerca promoguda per Catalunya Caixa en el seu programa Joves i Ciència. Evidentment, però no m'estic de dir-ho, qui va animar i informar a aquesta noia perquè optés a aquest programa van ser els seus professors del sistema públic...

Spacer

Picture
tati77

Quim

Date Saturday, June 30th 2012, 5:16 PM

Que el teu nebot no pagués uns diners extres per les classes de repàs no vol dir que el professorat que les fés no les cobrés. De fet estic segura que cobraven. Una de les maneres, la més senzilla, seria que el seu horari tingués aquestes hores ja fixades el divendres a la tarda. Per altra banda, potser no és el seu cas però moltes concertades cobren uns diners extres als pares per a "la fundació" o altres conceptes... això a la pública no es fa. El que si que es fa, per exemple al meu centre ho han fet des del principi de curs, és formar grups d'estudi fora de l'horari escolar perquè hi vagin els nanos amb més dificultats (ja siguin d'aprenentatge o per la seva situació familiar) a fer els deures amb una persona que els ajuda i està per ells. Són casos ben diferents els que plantegem però l'objectiu no deixa de ser el mateix: que els nanos aprenguin i tirin endavant. L'única diferència és que les families dels del meu institut molt dificilment podrien assumir les quotes de segons quin centre concertat.

Respecte al cas que planteges de la universitat, doncs potser caldria que la gent es queixés! Jo no estic d'acord en el que està fent el Departament d'Ensenyament i per això ho denuncio. De fet ja dec estar "fitxada" com a vaguista reincident però crec que és el que haig de fer. Si saps del cert que passa això, doncs també tens la possibilitat de prendre les mesures que consideris oportunes.

Del cas d'Alemanya ja n'has parlar algun altre cop. Segueixo pensant que el model a seguir seria el sistema finés. Si poguèssim atendre bé a l'alumnat tant en la franja baixa (el que tenen dificultats) com en l'alta (els que tenen grans capacitats, que de vegades són els grans oblidats) els resultats de l'ensenyament serien molt millors.

Spacer

Picture
quim_c

viam

Date Saturday, June 30th 2012, 3:29 PM

El meu nebot va anar tot l´any cada divendres dues hores, tot any, no al juny! i aixo son moltes hores. Això ho fan a les publiques?

Respecte a la UNI, mai es el mateix les ciencies que les lletres, i no es el mateix preparar una clase de fisica, que sempre es renova, que de iconografia,.... donis 4, 6, 8 o cap hora de clase (que tambe hi han) es un escandol com tu dius pero no sento a ningu que es queixi.

Per valorar un sistema s´ha de coneixer, jo sols conec el alemany i et juro que no s´estan per punyetes, van per resultats tant amb els mestres com amb els alumnnes, o s´ha arriba al nivell que es demana o al carrer, profes molt preparats ben pagats i valorats per la societat............la empressa privada inverteix en els estudiants, pero evidentment no en tots, millor dit en molt pocs que destaquen. No es perfecte, per mi es massa marcial a cops massa exigent, pero els funciona millor que el nostre..

Spacer

Picture
tati77

...

Date Saturday, June 30th 2012, 2:50 PM

(per veure l'enllaç s'han de treure els espais entre les paraules)

Spacer

Picture
tati77

Quim,

Date Saturday, June 30th 2012, 2:47 PM

En el cas del teu nebot només dir-te que fer classes de repàs abans de la selectivitat no és un fet puntual del seu centre. Un cop s'ha acabat l'avaluació és el normal durant els dies que falten fins a les proves. Puc dir-te també que en el meu centre, i se que hi ha molts que han fet el mateix, tot i que aquest curs no era prescriptiu s'ha optat per mantenir els exàmens de recuperació i millora al juny. O sigui, a part del setembre, hem fet exàmens extres al juny i t'asseguro que és una bona feinada.

Respecte al món universitari jo el conec des del punt de vista de les enginyeries. I si, fan molt poques hores de classe ja que es suposa que bona part de la seva feina ha de ser de recerca. I també conec la figura del becari, però els que jo conec el que feien era desenvolupar la tesi doctoral durant la beca i no feien hores lectives. Potser en el camp de les lletres és diferent... En tot cas puc dir-te que estic totalment d'acord en que cobrar un sou de professor titular universitari per 4 hores de classe (els que jo conec en fèien 8, no en conec cap que fés les que tu dius) és un vergonya. Caldria saber si realment estan investigant, publicant, participant en congressos... vaja, fent la resta de la feina per la que cobren.

I la sol·lució no és senzillament abocar milions, sinó mirar quines necessitats a nivell d'ensenyament té la nostra societat i aplicar les mesures necessàries. Si el que realment és volgués fer fós millorar la qualitat de l'ensenyament, la solució seria senzilla: reduir el nombre d'alumnes per aula i dotar als centres del nombre necessari de professors per a poder dur a terme unes classes de qualitat atenent a tot l'alumnat segons les seves necessitats (la famosa atenció a la diversitat). O sigui, tot el contrari del que s'està fent.

Potser cladria que ens comencéssim a fixar en què fan els països que tenen uns millors resultats acadèmics entre els seus joves i per tant un abandonament dels estudis menor. Ja fa un temps vaig penjar un enllaç en un bloc d'en Persi sobre el sistema finès. Te'l penjo aquí per si hi vols fer una ullada, és molt instructiu:
http://www.otraescuelaesp osible.es/pdf/secretos_fi nlandia.pdf

Spacer

Picture
quim_c

Mira

Date Saturday, June 30th 2012, 12:12 PM

Ho signare quan m´expliquis com es possible el seguent:

Jo tinc un nebot de 18 anys segon de batxillerat, acaba de fer la selectivitat aquest Juny, anava a un colegi concertat, com que necessitava un 8,50 per fer la carrera que volia fer, es feien classes de reforç tot el a les assignatures en les quals el alumme volia millorar (no aprober) sense sap sobrecost pels pares, i evidentment els professor no cobraven ni un duro de mes per fer-les, eren 35 a la classe i cap problema, ha tret un 8,88.

Ara et posso un exemple del Mon Universitari, Universitat Autónoma História del Art, professora Iconografia Mitgeval, dona classes 4 hores a la setmana, a dues hores dimarts i dijous, la resta del sou es supossa que es per preparar les clases i preparar publicacions (tu deus saver quin cacao-maravillao es aixo de "publicar" sobretot en lletres), quan portes donant classes 15 anys de les mateixes assignatures en historia del art com es normal et saps les assignatures de memoria aixi que de preparar poc. Saps qui pringa? el pobre profe interi i el becari de torn que treballen per cuatre txavos i aixo qui ho marca es el es el claustre de profesors com es reparteixen els recurssos, que clar, tenen la plaça fixe i son intocables. I el sou, no esta gens malament per 4 hores a la setmana.

Reconec que si fos professor estaria molt emprenyat, que teniu motius, el que no estic segur es si es milloraria massa el sistema educatiu sols amb el fet d´avocar mil.lions en el cas de que els tinguessim com a pais. Pot ser cal aplicar certes messures que no sols passen per la questio econòmica, perque el nivell d´abandonement escolar fa tres anys, sense retallades, era el que era, al nivell de Malta..........

Spacer

Picture
tati77

...

Date Saturday, June 30th 2012, 11:52 AM

Gràcies a tots dos!

:)

Spacer

Picture
Krasis

...

Date Saturday, June 30th 2012, 11:33 AM

Signat i difós, sí que és vergonyós sí...

Spacer

Picture
jazzman

signat

Date Saturday, June 30th 2012, 8:41 AM

realment, vergonyós, sense paraules.
salut

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per tati77? Aquí son els últims articles.

 
Bullet Abel
  Data 21/04/15 Icona 3031 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Si us agrada la fotografia...
  Data 29/10/12 Icona 1471 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Si us voleu relaxar
  Data 21/07/12 Icona 1405 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Post-tertúlia literària
  Data 13/07/12 Icona 1346 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Tren de rentat
  Data 11/07/12 Icona 1405 Data 16 comentari/s  
Spacer
Bullet Mojitos i croissants
  Data 05/07/12 Icona 1563 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Pre-recordatori!!!
  Data 25/06/12 Icona 1383 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet La música per...
  Data 09/06/12 Icona 1560 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet - Què passa quan...
  Data 04/06/12 Icona 1395 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet The Unforgiven
  Data 03/06/12 Icona 1282 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Rolling Stone fa de
  Data 22/05/12 Icona 1284 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Fa uns dies...
  Data 20/05/12 Icona 1585 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet El millor que li pot
  Data 20/05/12 Icona 1412 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet Crisi Pasqual!
  Data 01/04/12 Icona 1621 Data 15 comentari/s  
Spacer
Bullet Paaa..parà-pa-pà!
  Data 23/03/12 Icona 1254 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Iaies en acció!
  Data 17/03/12 Icona 1573 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet Vull una galeta!!!
  Data 17/02/12 Icona 1481 Data 15 comentari/s  
Spacer
Bullet Cornelia Funke
  Data 12/02/12 Icona 1491 Data 19 comentari/s  
Spacer
Bullet Palabras
  Data 10/02/12 Icona 1415 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Només per a noies...
  Data 28/01/12 Icona 1471 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet Philip Pullman
  Data 22/01/12 Icona 1443 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Raphsody in Balls...
  Data 20/01/12 Icona 1368 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Per variar...
  Data 16/01/12 Icona 1344 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Va d'abraçades...
  Data 13/01/12 Icona 1523 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet Art al carrer en 3D
  Data 21/12/11 Icona 1398 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Rolling in the Deep
  Data 24/11/11 Icona 1388 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Thought of you
  Data 22/10/11 Icona 1306 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Diana Krall
  Data 02/10/11 Icona 1375 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Noticia curiosa
  Data 20/09/11 Icona 1531 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Des'ree: "You
  Data 14/09/11 Icona 1410 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Una pàgina web...
  Data 05/09/11 Icona 1393 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Tempest Milky Way
  Data 04/09/11 Icona 1458 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Una eina que potser
  Data 02/09/11 Icona 1477 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Where is the remote
  Data 30/08/11 Icona 1397 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet El que es pot fer amb
  Data 28/08/11 Icona 1557 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Nocturn...
  Data 26/08/11 Icona 1494 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet John Howe
  Data 24/08/11 Icona 1377 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Chambao
  Data 23/08/11 Icona 1493 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Un acudit!
  Data 21/08/11 Icona 1562 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet El planeta libre
  Data 19/08/11 Icona 2197 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet RENT
  Data 17/08/11 Icona 1334 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet New York
  Data 16/08/11 Icona 1413 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Lovefield
  Data 15/08/11 Icona 1284 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Today...
  Data 01/08/11 Icona 1340 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Diferències entre els
  Data 29/07/11 Icona 1654 Data 16 comentari/s  
Spacer
Bullet A Mataró seguim de
  Data 28/07/11 Icona 1445 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Brian Froud
  Data 27/07/11 Icona 1551 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet Validation
  Data 25/07/11 Icona 1352 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Roald Dahl
  Data 24/07/11 Icona 1618 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Caro Emerald
  Data 22/07/11 Icona 1347 Data 4 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Novembre

 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 

Octubre

 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer