|
Peatges al sol, peatges al ombra.....
dissabte 26/maig/2012 - 02:38 695 1
Com que resultava impopular que els usuaris paguessin un peatge per utilitzar la via, s'optava pel peatge a l'ombra, que estableix el pagament anual d'un cànon del govern a l'empresa constructora durant els anys en què en fa la construcció i el manteniment, com a l'eix transversal o l'eix Vic-Ripoll. És el mateix que es fa amb l'L9 del metro, tot i que en aquest cas el sistema s'anomena concessió i no peatge a l'ombra.
Tots són, però, sistemes de pagament ajornat fins al 2044!!!!
Es va recorrer durant tripartit per financiar diverses grans obres i per un volum econòmic tan que, per exemple, Territori i Sostenibilitat destinarà la meitat del pressupost del 2012 a pagar obra executada –802 milions dels 1.563 pressupostats, segons el departament. Per exemple, és el cas de l'eix transversal, del qual l'executiu pagarà l'any vinent 294 milions, o el tram concedit de l'L9, amb 175 milions, i la prolongació de l'L5 entre Horta i Vall d'Hebron, de la qual se'n pagaran 20. De més a més, bona part de les infraestructures que GISA assumeix al seu pressupost del 2012, dependent del Departament d'Economia i no pas del de Territori, també estan fetes –prolongació de l'L2 de metro de Pep Ventura a Badalona (22,8 milions), prolongació de l'L5 d'Horta a Vall d'Hebron (92,7)– o encara s'estan construint –nova estació d'Ernest Lluch de l'L5 (43), l'adaptació de les estacions de l'L3 a persones amb mobilitat reduïda (26,4), el perllongament de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) a Terrassa (162,4) o la remodelació de l'estació de Gràcia de FGC (12,2). L'organisme Infraestructures Ferroviàries destina 46,9 milions al tram de l'L9/L10 de metro entre Zona Franca i l'aeroport que s'ha d'inaugurar fins a Collblanc el 2014. Per la seva banda, l'empresa pública Tabasa destina 38,5 milions a la construcció del carril bus-VAO de la C-58 entre Barcelona i el Vallès.
|
|
peixeter |
QUINA SORT
Saturday, May 26th 2012, 4:29 PM
la culpa sempre es dels demes dona igual les sigles, aixi fins hi tot jo podria ser politic, mai ts responsable de res, en canvi si cremo un container vaig a la preso, pero per estafar, enganyar, robar, malversar, prevaricar, ja me ho tapara el proper govern o m'utilitzara com a cap de turc, definitivament vull ser politic profesional, es com en la edat mitja dret de cuixa, ara aixo si economica.
|
|
|