Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

TomasM-Porta ha escrit 1727 articles i te 8011 comentaris. L'últim article ha estat fet el 14/06/16

perfil de'n(na) TomasM-Porta | àlbum de fotos de'n(na) TomasM-Porta

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de TomasM-Porta

Espai
 

ELS MESTRES I LA CALOR (I, PER QUÈ NO? EL FRED)

Data divendres 25/maig/2012 - 09:54 Icona 866 Data 9

El debat sobre la situació de l’educació a casa nostra veig que genera alguns consensos i algunes discrepàncies. Per exemple, jo estic d’acord en que les administracions públiques estalviïn el màxim possible en collonades i burocràcies i cuidin a les persones que més ho necessitin (vells, infants i malalts) i ells estan d’acord amb mi en que el nivell dels mestres és penòs i que caldria ser molt més exigent amb ells. En el fons la discussió té això de bo: tothom qui vol de bona fe que el país millori troba zones d’intersecció raonable.

Quan jo dic, però, que els mestres fan moltíssimes més vacances de les desitjables en un país amb un nivell tan elevat de fracàs escolar com el nostre em trobo amb un argument que em sorprén: que és lògic que es facin tantes vacances perquè fa massa calor.

No ho entenc. Admetem que els tres mesos de vacances de l’estiu es deuen a la calor, però llavors resultaria que els 15 dies de vacances de nadal es deuen al fred i els 10 dies de setmana santa a que no fa ni fred ni calor i que amb un temps inestable com és la primavera no és bo anar a estudi.

Penso que si als països meridionals no es va estudi perquè fa massa calor, és possible que als països nórdics la canalla no vagi a estudi perquè fa massa fred. Però em sembla recordar que tota la canalla europea fa les vacances a l’estiu o sigui que a Finlàndia i a Noruega el fet que faci fred es veu que no és un obstacle per a que la canalla vagi a escola però es veu que la calor aquí sí.

També em crida l’atenció aquest argument perquè jo sóc fill de flequers que els mesos de juliol i agost treballaven tot i que feia calor. I el mes d’agost és un dels mesos en que més es treballa al camp perquè són els mesos de la collita. I, en general, tothom té un més de vacances i si té calor s’hi ha de posar fulles, perquè de calor i de fred i del que sigui aquí sempre n’ha fet.

Hi ha, però, un argument més delicat i dur. El cas és que molta de la canalla que al juliol teòricament fan vacances en realitat no en fan perquè les seves escoles, privades o concertades, fan classes de repàs i ells hi van. I les administracions munten la tira de coses per a que la canalla s’hi apunti. O sigui que, en realitat, la canalla continua anant a escola i els mestres – molts mestres – cobren doble: el sou normal i l’afegit de la canalla que hi va al juliol.

Partint de la base que l’escola ha de ser la preparació per a la vida professional – evaluar l’escola i la universitat és avaluar com de preparats surten els alumnes per a guanyar-se la vida-, sembla que si a la vida professional hom té un mes de vacances, la canalla, a tot estirar n’hauria de tenir un mes i mig. Perquè donar-els-hi quatre mesos de vacances no és preparar-los pel que vindrà després.

A banda d’això, de coneixements mai no n’hi ha prous i no crec que els mestres se’ls acabin, fracàs escolar a banda.

No sé, però, si el que es vol proposar és que els mesos que fa calor no treballi ningú. I els que fa fred tampoc. I els que no fa ni fred ni calor encara menys. No seria una mala idea, no.



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
carla

jeje!

Date Saturday, May 26th 2012, 8:27 AM

Quines polèmiques que generes, Persi!

Spacer

Picture
txeic-tgn

star grida

Date Saturday, May 26th 2012, 7:14 AM

Stargrida: he llegit el teu "article" i el penjo (per què penjaria algun advocat, fill de papà que tot ho troba cagat i pixat... oi persi? segur que no et donen una comissió els de CIU?? )

http://www.xat.cat/?L=blogs.blog&article=14466

Si tu tens dos fills i en prou feines els "aguantes"... que vas amb sermons de predicador caducat... què t'empatolles?

Només acceptaria un bon control sobre alguns mestres i profes que s'apalanquen per a tota la vida...

Spacer

Picture
-tinta-

parlar per parlar

Date Saturday, May 26th 2012, 4:09 AM

aquí es té opinió per a tot, persi! Em sembla bé que siguis crític, però els prejudicis venen a ser com la palla a l'ull. I tu en tens un munt. Planta't a unes quantes aules de diferents barriades, mira i escolta més enllà de la teva teoria. I, si vols seguir insultant-nos, fes-ho a veu més baixa, si pot ser.

Spacer

Picture
stargrida

Home...

Date Friday, May 25th 2012, 7:22 PM

Jo conec un advocat que es rasca bastant la panxa i es passa molt de temps voltant per diferents indrets del nostrs país eh!!!

Diguem que matar.se a treballar com que no...

;.))

Spacer

Picture
ziol

No hi estic d'acord

Date Friday, May 25th 2012, 11:52 AM

I per uns motius segurament ben diferents als que habitualment sento.
En primer lloc, el tema dels dies de classe a l'any o de la duració de la jornada, ha de sortir de criteris pedagògics, i el tema laboral dels mestres no hi hauria de tenir res a veure.
En segon, cal distingir entre el que és ensenyament, en principi obligatori, de totes les funcions de “guarderia” que poden ser molt necessàries socialment, que fins i tot es poden aprofitar per a ensenyar, però no són el motiu primari de ser de l'escola.
En tercer lloc, crec que els nens han de poder tenir alternatives que complementin —no pas suplementin— l’escola.
I aquí parlo subjectivament.
Quan tenia, posem-hi 12 anys, feia cada any quinze dies de campament. I hi aprenia més que durant el curs escolar. Des de determinades òptiques es dubte, i es creu que ho reivindico perquè m’ho passava bé. Fals, me les passava putes, per dir-ho sense embuts. Però el cert es que allí vaig aprendre el que no aprenia a l’escola: a cuinar, a fer un equipatge, a rentar roba, primers auxilis, a dirigir un equip, a interpretar i dibuixar mapes, a fer servir determinades eines, a portar una comptabilitat pràctica, a resoldre conflictes interpersonals, a tocar la guitarra o l’harmònica… No, no només eren 15 dies a l’estiu, eren 4 hores cada setmana, 2 dies d’excursió un cop al mes, o 3 si es podia aprofitar un pont, 4 dies per nadal, 4 per setmana santa. I tot, baratet, baratet, amb força material “reciclat” o “heretat”.
Sí que vaig pertànyer a una minoria i potser això no ho podria fer tothom, però el que mai no acceptaré és la teoria del cafè per a tothom d’alguns que es diuen d’esquerres: com que no ho podem fer per a tots, que no sigui per a ningú.
I això del campament era només un exemple. Hi ha qui estudia idiomes durant un mes, encara que jo ara no hi crec gens —penso que quan els nens siguin grans l’interès de l’anglès per a negocis haurà baixat considerablement perquè ja hi haurà traductors automàtics acceptables—. Es podria dir el mateix d’activitats artístiques o esportives que segurament no són adequades massivament i sobre tot mai no haurien de ser obligatòries més enllà d’un mínim.
Ara mateix, jo he intentat fer estades científiques per a adolescents, al marge del programa educatiu i amb la perversa intenció d’ensenyar a pensar, i no pot ser, tal com està muntada la societat i les vacances escolars, no hi ha calendari per fer-ho.
Resumint l’argument, a mi ja m’estria bé —millor que ara— que es fessin 3 mesos de vacances a l’estiu més nadal i setmana santa. per tal de poder encabir totes aquestes activitats i a més poder també gaudir vacances —reals— amb família. Que per a molts nois, serien tot vacances, és cert, però m’és igual, el que vull és que alguns tinguin la possibilitat de no fer-ne.
Des d’un punt de vista, donar als nens quatre mesos de vacances no és preparar-los pel futur, però des del meu, donar-los un mes o un més i mig, es condemnar-los a tots, a una mitjania, i en definitiva condemnar al país a la mitjania, tirant cap a avall.
També se m’ha dit, “si ara amb la durada del curs que hi ha, mira el fracàs escolar, imagina que el curs durés menys”. Crec que és un error: els nens tenen una determinada capacitat d’atenció, i no són capaços d’estar assimilant matèries 5 hores al dia 10 mesos l’any —si ho poguessin fer, tots genis com a mínim—. De fet, crec que amb molt menys n’hi hauria prou per impartir les matèries actuals i força més, amb la condició que s’evités l’obligació de diluir-les dins un horari extens. Millor moltes menys hores i més aprofitades… i a més, encara podria sortir més barat.
Les funcions de “guarderia” —absolutament importants però mai obligatòries— i les vacances dels mestres són un altre tema.
Els astronautes, van a l’espai uns dies cada diversos anys, però treballen la resta, i tenen les vacances adequades independentment que la seva feina “visible” sigui limitada temporalment.

Spacer

Picture
Ellesmera

et repeteixes

Date Friday, May 25th 2012, 11:49 AM

un article similar el vas escriure fa 2 anys i ja et vaig respondre.
Una mica de creativitat plis.
No m'allargo perquè tinc molta feina a corregir.

Spacer

Picture
Krasis

un olé

Date Friday, May 25th 2012, 10:49 AM

per les teves paraules, tati.
Persi, tens un "do" per treure les paraules de context eh...

Spacer

Picture
tati77

Mmmmmmm...

Date Friday, May 25th 2012, 10:40 AM

Em sento una mica aludida per les teves paraules tot i que està clar que no t'has llegit el meu text amb gaire atenció. O això, o en aquest article del que es tracta és de generar polèmica.

Jo vaig dir que estava d'acord amb tu en que (cito textualment les meves paraules) "la nota de tall per a estudiar magisteri hauria de ser de les més altes de la universitat.". Què no té res a veure amb el que tu dius de que el "nivell dels mestres és penòs". De fet considero a la gran majoria dels meus companys de feina uns grans professionals i aprenc d'ells cada dia!

Per altra banda sembla que el meu "el nostre clima no ens permet fer classes a l'estiu a no ser que posem aire acondicionat a totes les escoles i instituts", el que implica una qüestió d'acondicionament dels centres docents, es transformi en un "és lògic que es facin tantes vacances perquè fa massa calor" totalment tret de context. La veritat és que no ho acabo d'entendre. A la meva resposta també argumentava que un calendari on els períodes lectius i de vacances s'alternessin de manera regular al llarg de l'any, per tant sense que estigui marcat per les festes religioses, seria molt millor que l'actual. En canvi d'això no dius res. Ah! i estic segura que als paisos nòrdics tenen un fantàstic sistema de calefacció als centres pel que no passen gens de fred a l'hivern...

Genial que a les concertades i privades facin classes de repàs al juliol, està clar que la canalla que les aprofiten són molt afortunats per tenir unes families que les poden pagar... Afegeixo que no conec cap mestre ni professor del sistema públic que es tregui un doble sou el mes de juliol gràcies a aquestes classes, està clar que la realitat dels centres que tu esmentes i la que jo visc són ben diferents.

Spacer

Picture
eulaliarp

Conscient que se'ns tiraran al coll

Date Friday, May 25th 2012, 10:27 AM

Estic d'acord amb el que dius, i afegeixo que si al clima mediterrani, la temperatura ens afecta així, on hi ha temperatures extremes, no deuen anar a escola, clar.
Que la calor fa difícil fer classes... serà segons quines classes i segons de quina manera.
Però potser és millor tenir els nens a casa, sols, mirant la tele, mentre el pares treballen.
I ja no dic res sobre la jornada intensiva, que no se ben bé a qui beneficia.
Ep!!! no ataco els professors, que n'hi ha molts, per sort, que es trenquen les banyes per fer una bona feina.

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per TomasM-Porta? Aquí son els últims articles.

 
Bullet ELS CIUTADANS COM NOSALTRES
  Data 14/06/16 Icona 3846 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet LES DONES SÓN MILLORS
  Data 13/06/16 Icona 1923 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet LES CUP.
  Data 09/06/16 Icona 1889 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet L’AJUNTAMENT ANTISISTEMA
  Data 02/06/16 Icona 1894 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ÀUSTRIA A PUNT DE TENIR
  Data 27/05/16 Icona 1826 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA BATLLESA COLAU I
  Data 26/05/16 Icona 1896 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet PERO LA BATLLESA COLAU
  Data 25/05/16 Icona 1948 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet ARS MARINA TROBANDI
  Data 25/05/16 Icona 1977 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet APOLOGIA DEL DISPENSARI
  Data 17/05/16 Icona 1866 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet CDC VERSUS ERC
  Data 13/05/16 Icona 1845 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet I ELS REFUGIATS DEL
  Data 12/05/16 Icona 1905 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet S’HAN D’APUJAR ELS
  Data 11/05/16 Icona 1789 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet NOVES ELECCIONS AL REGNE
  Data 10/05/16 Icona 1855 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet PER LA RENDA NO DONARÉ
  Data 09/05/16 Icona 1927 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet PUNT I FINAL
  Data 27/04/16 Icona 1910 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet JOHAN CRUYFF IN MEMORIAM
  Data 01/04/16 Icona 1895 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet RAJOY FA BO SANCHEZ
  Data 14/03/16 Icona 1863 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA BROMETA DE RÀDIO
  Data 09/03/16 Icona 1848 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet CARME FORCADELL, PRESIDENTA
  Data 02/03/16 Icona 1979 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet LA DEMOCRÀCIA DIRECTA
  Data 01/03/16 Icona 1880 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA DOLORS MIQUEL PROVOCANT
  Data 25/02/16 Icona 1907 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet MURIEL CASALS IN MEMORIAM
  Data 25/02/16 Icona 1833 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet SON DEMOCRÀTIQUES LES
  Data 16/02/16 Icona 1882 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet EL MAGISTRAT ISMAEL
  Data 15/02/16 Icona 1941 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet SOBRE EL NOU GOVERN
  Data 11/02/16 Icona 1901 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet JO VOTARIA A FAVOR D’UN
  Data 10/02/16 Icona 1825 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet PERÒ QUE COI HA FET
  Data 08/02/16 Icona 1841 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet EL FINANÇAMENT IRREGULAR
  Data 26/01/16 Icona 1923 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet L’ADÉU –O L’ARREVEURE
  Data 25/01/16 Icona 1871 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet PERQUÈ CREC QUE CONVERGÈNCIA
  Data 21/01/16 Icona 1771 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet A SANT DE QUÈ LA GENERALITAT
  Data 20/01/16 Icona 1921 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet NO PODEN HAVER LLEIS
  Data 19/01/16 Icona 1853 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LADRAN, LUEGO CAVALGAMOS
  Data 13/01/16 Icona 1993 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet AL.LELUIA, TENIM PRESIDENT!!!!
  Data 11/01/16 Icona 1803 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet SUBASTES FRATICIDES
  Data 07/01/16 Icona 1925 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet CONTRA ARTUR MAS
  Data 05/01/16 Icona 1945 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS SOCIALISTES ES VAN
  Data 29/12/15 Icona 1855 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet TRIA CARMINA NATIVITATITS
  Data 28/12/15 Icona 1818 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS DE LES CUP SON UNS
  Data 28/12/15 Icona 1789 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet TRIA CARMINA NATIVITATITS
  Data 24/12/15 Icona 1887 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet TRIA CARMINA NATIVITATITS
  Data 23/12/15 Icona 1802 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet SESDEVINDRAN LES REVOLUCIONS
  Data 22/12/15 Icona 1829 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS RESULTATS DE LES
  Data 21/12/15 Icona 1859 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet HEM DE CELEBRAR AQUESTA
  Data 10/12/15 Icona 1897 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet EM DONO DE BAIXA DERC
  Data 10/12/15 Icona 1969 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Ttol de l'article
  Data 02/12/15 Icona 1877 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet QUE CONVOQUIN NOVES
  Data 01/12/15 Icona 1873 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet UNA MISSA PER FRANCO???
  Data 23/11/15 Icona 1857 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet ALG ENTN EL QUE EST
  Data 22/11/15 Icona 1962 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet I ARA RESULTA QUE ESTEM
  Data 18/11/15 Icona 1733 Data 1 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Desembre

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 

Novembre

 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer