Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

TomasM-Porta ha escrit 1727 articles i te 8011 comentaris. L'últim article ha estat fet el 14/06/16

perfil de'n(na) TomasM-Porta | àlbum de fotos de'n(na) TomasM-Porta

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de TomasM-Porta

Espai
 

ELS PROBLEMES DE L’EDUCACIÓ I LA VAGA.

Data dijous 24/maig/2012 - 06:36 Icona 1267 Data 19

Crec que el primer que cal afirmar és que aquest país pateix un greu crisi educativa. Més del 30% de fracàs escolar i més del 50% d’atur juvenil ens deixen ben clar que la cosa no funciona. Abans que algú corri a dir que això és conseqüència de les retallades, caldra dir que aquestes pèssimes dades són anteriors a les retallades o sigui que el sistema educatiu ja no funcionava abans.

La gent d’esquerres, tant idealista, solen dir que per ells els diners no són importants, però el cas és que fan vaga quan els hi toquen el sou. Corren a dir que, en realitat, la fan per altres motius, però el que és un fet empíric és que quan no els hi toquen el sou no fan vaga.

Per a mi l’ensenyament a aquest país necessita uns canvis molt profunds. El primer canvi és que la carrera de magisteri sigui una carrera de prestigi, una llicenciatura i que sigui de les difícils. Perquè no es veu com podran ensenyar aquells – amb les excepcions vocacionals que calgui, però poques- que han triat Magisteri perquè no donaven més de sí. I a partir d’aquí també penso que els mestres han d’estar ben pagats. És a dir, si els hi lliurem els nostres fills per a que els formin, done’m-els-hi la formació més exquisida i exigent i el sou que es mereixen. Però que només siguin mestres els que tenen capacitat per ser-ho.

I a partir d’aquí s’hauria d’acomiadar els mestres que no fossin productius, és a dir, als mestres que no ensenyèssin el suficient als seus alumnes. Perquè és evident que un mestre, per molt funcionari que sigui, ha de ser productiu i si no és productiu no interessa.

Com que les meves fillen encara van a l’escola i la meva dona és mestra em relaciono sovint amb mestres i en conec els topants. La gran majoria no tenen cap mena de sensibilitat cultural, no llegeixen ni el diari i no van a veure exposicions, ni museus. Amb gent així el fracàs escolar està asseguradíssim.

Tampoc no s’entén el perquè els mestres han de fer tres mesos de vacances ( dos a l’estiu, més setmana santa, més nadal, més dies de lliure disposició dels centres, més altres mandangues ) i la canalla, quatre. Sembla que de coneixements mai no n’hi ha prou i que mestres i canalla haurien de tenir un mes de vacances com té tothom. I més a un país com aquest on carabasses i orelles de ruc suren per tot arreu.

Tampoc no entenc que els mestres rondinin perquè els hi augmenti la ratio d’alumnes. És més vell que l’anar a peu que en temps de crisi del mateix pa n’han de menjar tres persones. Senzillament no ens podem permetre les ratios que seguiem fins ara i hem d’anar a d’altres més realistes per a l’economia del país. Per cert, jo vaig estudiar a La Salle Bonanova, una escola que llavors es considerava d’èlit i érem 46 alumnes per classe i ningú no es va morir.

En aquest sentit penso que els mestres haurien de repassar les matemàtiques. Han de pensar que el govern té un ingressos que van progressivament a la baixa, que deu molts diners en amortització de deute i interessos i que ha de pagar les factures que van vencent. Com ho farien els mestres de matemàtiques per fer quadrar aquests números, perquè potser hi ha una fórmula màgica que ningú no ha vist.

Hi ha alguna cosa en la que els mestres tenen raó. En alguna escola pública hi ha canalla que no entén ni el català, ni el castellà i això fa anar malament la classe. Sembla raonable que a aquesta canalla se l’ha posi en un grup a part fins que no dominin la llengua vehicular, cosa que en principi seria relativament simple, crec.
Però el que ningú no es creu és que això sigui el veritable motiu de la vaga, és clar.



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
jazzman

article

Date Saturday, May 26th 2012, 10:12 AM

http://utopiacontagiosa.w ordpress.com/2012/04/22/l a-descarada-propaganda-mi litarista-para-aumentar-l as-partidas-militares-de- los-presupuestos-generale s-del-estado/

Spacer

Picture
jazzman

nono persi

Date Saturday, May 26th 2012, 10:06 AM

no t'equivoquis..

el pressupost a defensa no són 6000 milions. hi partides econòmiques que no s'anomenen "per defensa", i hi van. Una altra cosa és que siguin partides encobertes. Per exemple, gran part del pressupost d'investigació, va a defensa. I no ho diuen.
Espero equivocar-me, ara mateix no tinc dades documentals sobre això, però fins ara donava per cert que era així.
I el que suma al final, no és cap tonteria.

Salut

Spacer

Picture
WY

Quim

Date Friday, May 25th 2012, 6:13 AM

Vaig treure’m la Carrera treballant 10 hores al dia, (sense assegurar) per poder pagar-me-la. Vaig repetir fins a 3 cops alguna assignatura. Ara m’ha de pproconvergent per dir-me que si al meu fill o al fill del veí li passa el mateix el fotaran fora de la Universitat??

Spacer

Picture
mabel

Xiquet...

Date Friday, May 25th 2012, 5:53 AM

un dia ja parlarem seriosament de tot això... és ben clar que jutjar des de fora és molt fàcil.
A mi particularment em fot que em retallin el sou, però com a tothom! i qui digui que no menteix. Tinc hipoteca, estic separada, tinc una filla adoptada autista i un fill biològic que apunta a ser sobredotat. Els meus fills necessiten d'una atenció educativa especial, una per poder portar una vida el més normalitzada possible i l'altre perque si no se li dona el que necessita fracassarà per aborriment. Jo els dono tot el que puc de mi, estic amb ells i per ells. Me'n preocupo i sobretoto me n'ocupo. Però és clar que he de pagar unes factures elevades perque tinguin una atenció psicopedagògica de qualitat. O sigui que em FOTEN i molt les retallades... però més enllà d'això si surto a manifestar-me, si faig vaga (amb el que em suposa en el sou) és perquè defenso els drets dels meus alumnes, dels que tinc ara i dels que tindré...
L'escola pública no va bé, ja ho sabem, tantes polítiques educatives en tant poc temps, tants canvis, no han ajudat pas... doncs apa, podem retallar, perque total no es notarà, oi?... quina llàstima...
I ara he de llegir que la culpa és nostra, dels/les mestres que fem la nostra feina el millor que ens deixen... és clar, no tenim una bona formació, som vagos redomats que hem triat una carrera "fàcil" i a més, quan aprovem unes opos ens transformem en funcionaris que no fem la feina... vinga, al carrer i a còrrer...
Salut!

Spacer

Picture
quim_c

Tati

Date Thursday, May 24th 2012, 7:55 PM

Conec alemany, anglaterra, i suecia alla qui no vol estudiar simple llanament el fan fora, els enxufen a escoles "especials". Als estudiants de magisteri la nota de tall es superior a les enginyeries. Els profes fan probes d'aptitud fortissimes cada dos per tres. El nano que no cumpleix les normes 3 setmanes a casa.
I es que ho tenen clar, qui possa interès totes les facilitats, qui no...de pràctiques per 400 eurus a una empressa... Perque tenen clar que el estat NO pot pagar a repetidors per mes de tres cops una assignatura, ja sigui a batxiller o a la universitat, si vols repetir et pagues tots i dic tots els gastos, el 100%.
I es que tot deret comporta una obligació

Spacer

Picture
WY

Ostres!

Date Thursday, May 24th 2012, 12:55 PM

No sé quin és el problema de l’educació, és evident que necessita reformes (abans i ara), però que l’augment de la ràtio no l’afavoreix és qüestió matemàtica.
I seguint amb la lògica matemàtica, si les retallades comencen i segueixen amb l’educació i la sanitat, els nostres fills seran més burros que nosaltres (que en el meu cas és ser burro ... burro) i viuran menys. 1+1 són dos amb retallades o sense.
Ostres! jo vaig estar 13 anys als Jesuïtes de Sarrià, és curiós ... tan a prop i tant diferents, potser és que l’escola no ens condiciona tant com pensem. Vaig néixer amb espardenyes d’esquerres i segueixo sent d’esquerres.

Spacer

Picture
Krasis

.

Date Thursday, May 24th 2012, 12:16 PM

Argumentes molt bé tati i tens raó en el que dius. Conec la forma de funcionar de Finlàndia i és impressionant...hauriem d'anar cap aquí però estem anant en direcció contrària.

Spacer

Picture
tati77

...

Date Thursday, May 24th 2012, 11:43 AM

Com diu la Krasis, per veure els enllaços cal treure els espais que es generen.
Per cert, Eureliarp estic d'acord amb tu en que molts alumnes estan sobreprotegits i mimats. Si a un alumnes que en suspen 8 matèries els pares els hi compren una moto per Nadal... per a què carai li cal estudiar?

Quim_c, des del meu punt de vista l'única raó per la qual es va allargar l'ensenyament obligatori fins als 16 anys va ser el fet que no es pot treballar legalment fins a aquesta edat. Quan hi havia l'EGB, què es feia amb els nanos que no volien estudiar si tampoc podien treballar?

Spacer

Picture
tati77

Tenint en compte...

Date Thursday, May 24th 2012, 11:32 AM

...que la familia reial és noticia per trapicheos varis d'algun dels seus membres, que una pil·la de polítics surten a les noticies cada dos per tres per temes similars i que tots sabem que els nostres diners es gasten en coses tant absurdes com mantenir una flota de cotxes oficials innecesària i desproporcionada, tinc clar que els diners públics es podrien gestionar d'una manera ben diferent a l'actual!

Persi, hi ha algun punt del teu escrit amb el que estic d'acord però dir que els mestres i professors del sistema públic només fem vaga perquè ens toquen la butxaca dóna una visió de tot plegat força errònia. Es clar que ens toquen la butxaca però si vols parlar de temes laborals més aviat hauries de mirar quants mestres i professors es quedaran el proper curs sense feina per les polítiques que es duran a terme de no substituir al professorat quan estigui de baixa: per al proper curs es calcula que es quedaran sense feina 2.000 interins i substituts i la previsió és de 1.000 més de cara al següent.

http://www.europapress.ca t/societat/noticia-icv-xi fra-2000-els-interins-len senyament-sacomiadara-cat alunya-pels-nous-retallad es-20120416171929.html

I, com vaig dir al meu bloc de fa uns dies, que em toquin el sou ho puc entendre però que es carreguin el sistema d'ensenyament públic no. Dius que vas estudiar en un centre on ereu 46 a l'aula i ningú es va morir, ara, a la Salle Bonanova i fa una quants anys. O sigui: classes magistrals on el professor parla i els alumnes escolten, un grup d'estudiants homogeni tant a nivell cultural com social i segur que, si calia, families que es podien permetre pagar classes particulars.
La realitat de les aules a l'escola pública i del sistema d'ensenyament actuals no tenen res a veure amb això, de fet podríem dir que és tot el contrari. No se si la teva dona treballa en el sistema públic, tot i que diria que no, però per conèixer una mica la nostra realitat caldria que parlèssis amb mestres i professors d'aquest sistema. Les escoles concertades i especialment les privades tenen una realitat ben diferent.

Si que estic d'acord en que la nota de tall per a estudiar magisteri hauria de ser de les més altes de la universitat. Per sort en algunes facultats això ja comença a passar, per exemple a la UAB aquest curs ha estat de més d'un 8. En el cas de secundària, com ja vaig comentar al bloc que vaig fer fa uns dies, som professors especialistes: hem fet una carrera i després un curs de capacitació pedagògica. Antigament el CAP donava un tastet als futurs professors del que es podrien trobar en una aula i de possibles recurssos. Ara, amb l'aplicació dels màsters aquests cursos, han passat a durar dos anys i sembla que donen més eines de cara a la nostra feina, espero sincerament que sigui així.

Parles de les vacances que fem i, si, sobre el paper sembla que son una passada. Ara, es té en compte tots els caps de setmana que passem treballant a casa? O els cursos de formació, tant al llarg del curs com al juliol, que fan bona part del professorat? O el fet, per poca empatia que tinguem, carreguem amb els problemes dels nostres alumnes tant a nivell acadèmic com familiar o social? Ho hauries de saber, convivint amb qui convius!
Hi ha sistemes que divideixen el curs en períodes regulars on s'alternen els mesos d'estudi amb franges de vacances (em sona que a França ho fan així). Ara bé, tot i que el nostre sistema és "laic" resulta que el nostre calendari es regeix per les fetes religioses!!! Alhora, el nostre clima no ens permet fer classes a l'estiu a no ser que posem aire acondicionat a totes les escoles i instituts! I això si es té sort de tenir un edifici físic! Jo fa 4 anys que treballo en un centre on la majoria d'aules són barracons: a l'hivern fins que no s'ha escalfat una mica anem amb abric (i quan plou creuem el pati per anar a classe amb paraigües!) i a l'estiu ni t'explico!

Què és un mestre productiu? És la pregunta del milió... el que aprova molt??? El que té alumnes amb les notes més altes??? El que té alumnes amb un nivell més alt??? I si la resposta fós la última: això qui ho comprova??? Perquè tinc alumnes de 4t d'ESO que al veure els resultats de les proves de competències bàsiques que els hi han fet fa poc diuen que allò és erroni, que com pot ser que amb les dificultats que tenen per tirar endavant el curs els hi surtin notes que diuen que estan en un nivell mig-alt d'alguns àmbits?

Per últim, en els centres públic tenim les anomenades "Aules d'acollida" on l'alumnat nouvingut que no coneix la llengua rep una atenció personalitzada per començar a entendre l'idioma. El model que es defensa (o es defensava fins ara) era el de la integració: com més ràpid s'apren una llengua és per immersió. De fet la ràpida integració i domini de la llengua depen més de l'escolaritat prèvia de l'alumne (han tingut una escolaritat continuada? estudis reglats? etc) que del seu origen. Ara tinc un alumne servi que va arribar al centre al setembre i en aquestes alçades del curs parla el castellà i el català molt bé. Ara, aquest noi havia estat escolartizat des de ben petit i té un nivell d'anglès superior al que es fa aquí al batxillerat. Per contra tinc un alumne a 3r d'origen senegalès que al seu país anava a l'escola unes dues hores diàries, evidentment els eu ritme és molt lent.

Us passo un enllaç on hi ha un document on s'analitza l'ensenyament en un dels paissos que tenen els millors resultats acadèmics entre el seu jovent. Per a mi no deixa de ser revelador que, entre altres coses, la ratio de les seves aules a la secundària està en uns 20 alumnes...

http://www.otraescuelaesp osible.es/pdf/secretos_fi nlandia.pdf

Spacer

Picture
quim_c

Ostres

Date Thursday, May 24th 2012, 9:29 AM

Jo estic en contre de les retallades en educacio, pero em pregunto:
Perque es obligatori fer "estudiar" fins els 16 anys a qui no vol?
Perque el nivell dels alumnes es tant lamentable?, i no culpabilitzem als inmigrants!!!
Jo vaig estudiar batxillerat en classes de 45, i a primer de carrera èrem 150, i puc assegurar que el nivell acadèmic llavors del alumnat era molt mes alt!
Perque no es gasten diners amb qui s' esforça, s'el premía...I es marca un topall de nivell adient de coneixements mínims
Val la pena gastar en qui no vol apendre???

Spacer

Picture
eulaliarp

Les retallades no em semblen bé

Date Thursday, May 24th 2012, 9:13 AM

però hi ha altres coses que poden millorar la qualitat de l'ensenyament, amb retallades o sense. Els nanos pugen entre cotons, la societat del benestar no els ha fet cap bé, i perquè aprenguin s'ha hagut de reduir ràtios, desdoblar classes,... que em sembla bé, però des de casa i des de les aules s'ha de fer arribar als nens que amb la llei del mínim esforç no van bé. I entono un mea culpa com a mare.

Spacer

Picture
Krasis

...

Date Thursday, May 24th 2012, 9:08 AM

per veure els enllaços a l'hora de copiar l'enllaç s'ha de treure els espais que es posen entremig de forma automàtica al penjar-los aquí.

Spacer

Picture
Krasis

Com reduir la despesa militar

Date Thursday, May 24th 2012, 9:06 AM

He trobat un document que explica quines mesures es podrien prendre per estalviar-nos diners en despesa militar com per exemple reduir el nombre de soldats, anul·lar contractes d'armes que no es fan servir, igual que avions, helicòpters i vaixells de guerra que no han entrat mai en combat, també es podrien retirar tropes innecessàries de l'exterior que l'únic per a que serveixen és per a tenir prestigi, no per tenir seguretat, etc.
En definitiva, amb aquest seguit de mesures ens podriem estalviar entre uns 7.000 i 8.000 milions d'euros anuals.
El document és aquest: http://www.centredelas.or g/images/stories/informes /Analisi%20despesa%20mili tar%202012_cat.pdf

Escrit per Pere Ortega, Centre Delàs d’Estudis per la Pau (Justícia i Pau).


I una noticia sobre el tema: "Justícia i Pau denuncia que la despesa en armament hipoteca més de 30.000 milions d'euros de l'Estat"
http://www.ara.cat/politi ca/Justicia_i_Pau-Arcadi_ Oliveres-Pere_Ortega-Cami no_Simarro-exercit-defens a-despesa-recerca_i_desen volupament_0_688131307.ht ml

Spacer

Picture
ziol

Números

Date Thursday, May 24th 2012, 8:33 AM

Oficialment, l'estat espanyol gasta un 1,2% del seu PIB en despesa militar, això representa uns 15.000 milions d'euros, molt més que els 6.000 milions que deuen ser només el pressupost del ministeri de defensa.
Cal pensar que, i és un dels molts exemples possibles, més de la meitat de del pressupost d'investigació i desenvolupament, va a projectes militars. Una forma més de dissimular els números. Altres despeses militars surten d'interior, obres públiques, exteriors o fins i tot… sanitat i educació.

Spacer

Picture
Xavier_

el 30%

Date Thursday, May 24th 2012, 8:14 AM

Aquest 30% de fracas escolar correspon als fills del 30% d´espanyols que conforman la sociat catalana, una colla de "Quillos" que no tenen una base familiar amb valors.....be si....amb valors espanyols. Nomes saben "tunearse" el cotxe i fer el vago escoltant musica a tot drap....
A l´altre banda del problema hi ha tots aquells pijos que no estudien i viuen dels diners del papa,pero aquesta es un altre historia.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Presusopostos i ventallots

Date Thursday, May 24th 2012, 8:06 AM

El presupost d'ensenyament de la Generalitat de Catalunya és de 4.956 mil.lions d'euros. Si a aquest presupost es multiplica per totes les comunitats autònomes et trobes, fent càlculs ràpids, que els presupostos d'esenyament dels espanyols pugen a uns 25.000 milions d'euros.

El presupost del ministeri de defensa espanyol és de 6.000 milions. Deixant de banda que no sé com s'ho prendrien els aliats espanyols, jo seria totalment partidari de suprimir l'exèrcit espanyol. I tant que sí. Només serveix per emprenyar.

Pel que fa a les ràtios i als ventallots. Jo diria que són coses diferents, però potser no.

Spacer

Picture
Krasis

...

Date Thursday, May 24th 2012, 7:46 AM

Penso com tu Jazz, les retallades s'estan fent de la pitjor manera possible. Jo no en sóc cap experta, això està clar, però vaig llegir que en armament es dedica una burrada de diners innecessària i només amb una ínfima part d'aquesta burrada es podria invertir en millorar el sistema educatiu enlloc de fer les retallades que estan fent.

Per què no es fa si s'ha demostrat que s'inverteix massa diners en armament? Doncs perquè no interessa. Només es vol que els nens aprenguin lo just, i això s'aconsegueix posant els mitjans justos també. Que aprenguin a sumar i restar i 4 coses de culturilla i prou, no sigui que pensin massa i aprenguin a canviar un sistema que només vol utilitzar la gent com a engranatges perquè es continuïn enriquint els de sempre.

I això que dius Persi de que quan tu estudiaves la ratio també era gran no serveix gaire de justificació. Abans els professors també podien pegar els alumnes i val, no se'n moria cap, però era adequat? no.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Jazz

Date Thursday, May 24th 2012, 7:06 AM

El problema és que ens hem d'adaptar a les nostres circumstàncies econòmiques i fins ara, com demostren els dèficits públics, hem viscut per sobre d'elles. I, a més, se'ns ha acabat el crèdit.

Spacer

Picture
jazzman

el que esta clar

Date Thursday, May 24th 2012, 6:58 AM

és que el tema de la ratio és important. A més alumnes en una aula, menys personalització, més descontrol.
És clar que incideix en la qualitat!

També està clar que a més qualitat del professorat, més capacitat d'adaptació a les circumstàncies, tot i que no ho justifica: penso, igual que la majoria, que s'està retallant pels cantons equivocats.

Salut

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per TomasM-Porta? Aquí son els últims articles.

 
Bullet ELS CIUTADANS COM NOSALTRES
  Data 14/06/16 Icona 4007 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet LES DONES SÓN MILLORS
  Data 13/06/16 Icona 1996 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet LES CUP.
  Data 09/06/16 Icona 1966 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet L’AJUNTAMENT ANTISISTEMA
  Data 02/06/16 Icona 1965 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ÀUSTRIA A PUNT DE TENIR
  Data 27/05/16 Icona 1902 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA BATLLESA COLAU I
  Data 26/05/16 Icona 1970 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet PERO LA BATLLESA COLAU
  Data 25/05/16 Icona 2023 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet ARS MARINA TROBANDI
  Data 25/05/16 Icona 2054 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet APOLOGIA DEL DISPENSARI
  Data 17/05/16 Icona 1930 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet CDC VERSUS ERC
  Data 13/05/16 Icona 1916 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet I ELS REFUGIATS DEL
  Data 12/05/16 Icona 1969 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet S’HAN D’APUJAR ELS
  Data 11/05/16 Icona 1851 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet NOVES ELECCIONS AL REGNE
  Data 10/05/16 Icona 1919 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet PER LA RENDA NO DONARÉ
  Data 09/05/16 Icona 1991 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet PUNT I FINAL
  Data 27/04/16 Icona 1979 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet JOHAN CRUYFF IN MEMORIAM
  Data 01/04/16 Icona 1965 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet RAJOY FA BO SANCHEZ
  Data 14/03/16 Icona 1932 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA BROMETA DE RÀDIO
  Data 09/03/16 Icona 1914 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet CARME FORCADELL, PRESIDENTA
  Data 02/03/16 Icona 2054 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet LA DEMOCRÀCIA DIRECTA
  Data 01/03/16 Icona 1956 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA DOLORS MIQUEL PROVOCANT
  Data 25/02/16 Icona 1980 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet MURIEL CASALS IN MEMORIAM
  Data 25/02/16 Icona 1910 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet SON DEMOCRÀTIQUES LES
  Data 16/02/16 Icona 1955 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet EL MAGISTRAT ISMAEL
  Data 15/02/16 Icona 2021 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet SOBRE EL NOU GOVERN
  Data 11/02/16 Icona 1968 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet JO VOTARIA A FAVOR D’UN
  Data 10/02/16 Icona 1899 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet PERÃ’ QUE COI HA FET
  Data 08/02/16 Icona 1915 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet EL FINANÇAMENT IRREGULAR
  Data 26/01/16 Icona 1991 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet L’ADÉU –O L’ARREVEURE
  Data 25/01/16 Icona 1942 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet PERQUÈ CREC QUE CONVERGÈNCIA
  Data 21/01/16 Icona 1840 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet A SANT DE QUÈ LA GENERALITAT
  Data 20/01/16 Icona 1992 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet NO PODEN HAVER LLEIS
  Data 19/01/16 Icona 1922 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LADRAN, LUEGO CAVALGAMOS
  Data 13/01/16 Icona 2061 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet AL.LELUIA, TENIM PRESIDENT!!!!
  Data 11/01/16 Icona 1886 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet SUBASTES FRATICIDES
  Data 07/01/16 Icona 1990 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet CONTRA ARTUR MAS
  Data 05/01/16 Icona 2009 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS SOCIALISTES ES VAN
  Data 29/12/15 Icona 1903 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet TRIA CARMINA NATIVITATITS
  Data 28/12/15 Icona 1863 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS DE LES CUP SON UNS
  Data 28/12/15 Icona 1835 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet TRIA CARMINA NATIVITATITS
  Data 24/12/15 Icona 1933 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet TRIA CARMINA NATIVITATITS
  Data 23/12/15 Icona 1845 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet S’ESDEVINDRAN LES REVOLUCIONS
  Data 22/12/15 Icona 1870 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS RESULTATS DE LES
  Data 21/12/15 Icona 1905 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet HEM DE CELEBRAR AQUESTA
  Data 10/12/15 Icona 1943 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet EM DONO DE BAIXA D’ERC
  Data 10/12/15 Icona 2016 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Títol de l'article
  Data 02/12/15 Icona 1923 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet QUE CONVOQUIN NOVES
  Data 01/12/15 Icona 1955 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet UNA MISSA PER FRANCO???
  Data 23/11/15 Icona 1908 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet ALGÚ ENTÉN EL QUE ESTÀ
  Data 22/11/15 Icona 2014 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet I ARA RESULTA QUE ESTEM
  Data 18/11/15 Icona 1783 Data 1 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Abril

 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
 
 

Març

 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer