|
|
|
|
|
|
|
|
|
Article del bloc de TomasM-Porta
|
|
|
GALLARDÓN, CADENA PERPÉTUA? NO FOTEM!
dimecres 15/febrer/2012 - 07:23 623 7
L’única explicació que li trobo a que Gallardón, ministre de justÃcia de Rajoy, ara ens surti amb això de la reinstauració de la cadena perpètua pels delictes més greus és que es vulgui fer el simpà tic amb l’ala més reaccionà ria i franquista del seu partit. No sé si se n’adona, però, que el que pot guanyar per aquesta banda el descentra i fa que els liberals el mirem amb una profunda antipatia.
Gallardón és un jurista el suficientment culte i llegit com per a saber que la cadena perpètua és va instaurar com a alternativa a la pena de mort i, per tant, en el seu moment va ser una mesura progressista ja que evitava els crims de l’estat en les persones dels comdemnats. Però això mateix vol dir que en aquells països on la pena de mort no existeix –com en el cas d’Espanya excepte en el supòsit de guerra- reintroduir aquesta mesura seria quelcom reaccionari i que xocaria frontalment amb el que diu la constitució espanyola que ha de ser la finalitat de la privació de llibertat: la reinserció social.
Per què si una persona es condemnada a cadena perpètua és evident que no hi ha reinserció social possible. La persona passarà els anys que li queden a la presó matant el temps el millor que pugui i mai no serà reinsertit a la societat amb la qual cosa la presó ja no tindrà una finalitat educativa sinó que servirà per a treure de la circulació social un malfactor que les lleis i els tribunals consideren incurable.
S’ha de distingir entre malalts i delinqüents. Quan una persona està malalta cal que vagi al metge i, si cal, que estigui ingressat a un centre mèdic. I amb això jo hi estic d’acord: es evident que si una persona ha cotmès un delicte perquè està malalt, abans que torni a ser lliure, cal que estigui curat. Però assimilar aquesta situació a la de la cadena perpètua és com sumar rellotges i pops: em sembla massa evident per insistir-hi gaire.
Es curiós que la victòria del neofranquisme juancarlista a Espanya ens ha posat en una situació ideològica en que sovint naveguem contra les corrents de la història, si més no pel que fa a Europa, que és –o hauria de ser- el nostre marc ideològic: quan a les cà tedres de dret penal europees es discuteix si les penes privatives de llibertat són les óptimes per a resocialitzar –o socialitzar directament- els presos, vet aquà que a Madrid surt un ministre i es treu de la xistera la proposta de la cadena perpètua. Mare meva!
De tota manera no crec que la mesura que està proposant Gallardón s’acabi imposant i, si s’imposa, no crec que duri gaire. En primer lloc és evident que tindrà una contestació a nivell popular i acadèmit frontal. En segon lloc és evident que a nivell internacional es tornarà a donar l’imatge de que Àfrica comença als Pirineus i això, per molt africanista que fos Franco i els seus, no crec que ho vulguin els del PP.
Però, finalment, penso que l’argument decissiu serà l’econòmic. Condemnar una persona a cadena perpètua val una quantitat de calés brutal. No sé si l’estat s’ho pot permetre però jo diria que no i, en tot cas, penso que sempre li anirà millor un ciutadà que no només no haurà de mantenir sinó que, amb sort, fins i tot pagarà impostos.
Gallardón, Gallardón...
|
|
|
|
|
|
|
Escriu articles al teu bloc
|
|
|
|
|
Comentaris sobre aquest article |
|
|
|
Cabrero |
Criticar el poder
Thursday, February 16th 2012, 11:56 AM
sempre té un punt de demagògia, i més quan no es governa, com és el meu cas. Però jo no cobro per governar, i en canvi tinc dret a la crÃtica. Sembla que CiU només en tingui el primer dels drets. Jo ni governo ni vull governar, però m'agrada la vida, una part de la qual n'és la polÃtica. Ja ha passat un any, i Catalunya està pitjor que estava, lo qual no és poca cosa; mireu-no tots els indicadors, les estadÃstiques d'atur, de tancament d'empreses, de retallades, de prestacions i d'anomia social. Que què faria jo? Treballar pel meu paÃs i no per als mercats. Però no soc de CiU, i encara que els respecto, no estic pas d'acord amb el què fan. Potser és un pecat mortal, i ja no cal la crÃtica. AlÃcia no ens portarà al PaÃs de les Meravelles, sinó al Valle de los CaÃdos. Sigui per un viatge curt o llarg, cal triar-ne els companys. Jo no en prendria ni una cervesa.
P.D: sembla que l'adjectiu "demagògic" té força èxit darrerament, i que realment fa escola.
|
|
purpurinaa |
Molt ben contestat , Persi
Thursday, February 16th 2012, 11:15 AM
I em quan a lo de la cadena perpètua, jo estic d'acord amb tu, però crec que el que si faria son dues coses :
- Imposar el compliment Ãntegre de les penes ( mà xim 30 anys, ) : que una persona condemnada a 170 anys acabi complint-ne 15 com a molt, em sembla una vergonya de cara a la vÃctima o als familiars .
- Obligar als presos a treballar . No crec que estigui be que a dins la pressó "visquin de renta" Haurien de treballar, com a mÃnim per auto-mantenir-se.
Trobo bestial el que m'expliquen a vegades que la gent aprofita les estades a la presó per arreglar-se la boca, per exemple, provocant unes despeses bestials, i que després això no ho cobreixi la Seguretat Social als pobres que treballem .
|
|
TomasM-Porta |
Magister Cabero,
Thursday, February 16th 2012, 9:06 AM
dius coses diferents i fas un punt de demagògia (crec):
1. Jo no sóc hooligan de CDC ni de CiU, sinó que procuro ser un militant crÃtic. CiU té pecats perquè té història, però també en tenen els anarquistes, pel mateix motiu, amb l'avantatge pels anarquistes actuals que no tenen cap poder de decissió i, per tant, es dediquen, us dediqueu, a la pura crÃtica.
2. Al Parlament català CiU governa en minoria i els partits d'esquerra li volen fer oposició, cosa que si bé es legÃtima és també cÃnica. Primer, perquè ells han deixat la Generalitat feta un fà stic i, segón, perquè saben que no hi ha una polÃtica alternativa. Com que no volen ser còmpligues d'unes retallades necessà ries i també per estratègia electoralista deixen que l'únic partit amb qui pugui pactar CiU sigui el PP. Poc patriota, no?
3. Ho sento però la reforma laboral és imprescindible. Per a que hi hagi riquesa per a repartir, primer, cal crear riquesa i per a crear riquesa cal baixar molt però molt molt l'atur i per a això cal abaratir l'acomiadament per tal que els empresaris no tinguin por de contractar treballadors. Fins i tot els escandinius diuen que la regulació laboral espanyola és massa inflexible.
4. Jo si CiU defensa la cadena perpètua m'hi oposaré amb totes les meves forces. Però si es redacten sentències en aquest sentit, prefereixo que siguin en català , sÃ.
5. Jo no sóc-no em considero si més no- nacionalista, sinó només catalanista i només fins que siguem independents. No considero, però, que CDC no tingui ideologia: és un partit demòcrata, liberal, catalanista i europeista. I fa una polÃtica coherent amb aquests eixos ideológics: és pot dir, en canvi, que els socialistes o els ecosocialistes tenen aquesta coherència, jo diria que no.
6. Tu coneixes el paÃs i saps que equiparar el PP i CiU és una broma de mal gust. Pujol va ser torturat pels franquistes i ha construit les millors presons de l'estat espanyol (fet i fet, fou l'única comunitat autònoma que volgué les presons ). O sigui que no. La manera de pensar nostra i la d'ells és molt diferent. Cosa que no vol dir que no poguem parlar, perquè ells es presenten a les eleccions i hi ha gent -força gent- que els vota.
|
|
Cabrero |
Persi,
Thursday, February 16th 2012, 3:33 AM
que CiU acaba de pactar els pressupostos amb aquests neofranquistes, li dóna suport a la reforma laboral i potser algun dia també recolzarà la reforma judicial, a canvi, això sÃ, de la gestió de les infraestructures de Renfe, per posar-ne un exemple. O de què aquestes cadenes perpétues es puguin redactar en català . Un gran triomf de l'al·liança de dretes. Si això ho fa en Gallardón, el més liberal dels notables del PP, no vull ni pensar què faria l'Espe, la Botella o Mayor Oreja. O en Vidal, l'amic Vidal. Quadras. El nacionalisme, sense ideologia social i progressista, és un paquet que es desinflarà aviat.
|
|
|
|
|
Escriu el teu comentari per aquest article |
|
|
|
|
Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris
| Registra't |
|
|
|
|