Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

Vegana ha escrit 239 articles i te 3188 comentaris. L'últim article ha estat fet el 24/05/12

perfil de'n(na) Vegana | àlbum de fotos de'n(na) Vegana

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de Vegana

Espai
 

"Piropos" i Sexisme

Data dimecres 15/febrer/2012 - 04:10 Icona 2452 Data 38

Encara que la major part de les dones no haguem estat educades en el rebuig als “piropos” o “floretes” pq es vénen com a “elogis” cap a nosaltres, darrera de cada floreta hi ha una persona amb la creença que té un dret adquirit per valorar el cos d’altres, per puntuar-lo, per donar-li valor amb una mirada o una frase.
I darrera de qui ho rep hi ha la creença que això “valoritza”.

Però, de debò creus que el que et diguin a tu no li han dit a les 300 que han passat abans que tu davant de la seva mirada? i que no li diran a tantes més com calgui fins que la primera que els faci cas s’endugui “el premi” de “ser valorada” i lo que surja...?

On creus que posen el criteri les persones que es dediquen a repartir “floretes”? Qualsevol persona que surti al carrer es converteix en un model que passa a formar part d’un concurs públic per ser jutjada i puntuada per aquests altres que es creuen amb dret a fer-ho. El criteri és tan baix que, amb que siguis del sexe que els interessa, es conformen. Tan poc valor et dónes tu que esperes que algú vingui a donar-te’l pel seu interès?

I tu, sexista, on poses la línea del respecte a l’altre/a? On tu vols o on vol l’altre/a?

vimeo.com

I per l'empatia del Jazzman ;) www.youtube.com



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
Vegana

No, Peztit.

Date Monday, February 20th 2012, 5:22 AM

Totes les fotos que hi ha actualment penjades al Xat són connotatives.

Spacer

Picture
Peztit

Però què sexy!

Date Saturday, February 18th 2012, 5:58 AM

què sexy estàs amb la faldilleta blissada i l'AK47.....em posses moltíssim vegana!

XDDDD. No et carreguis cap ocellet per accident eh?

Spacer

Picture
Vegana

...

Date Friday, February 17th 2012, 7:51 AM

Fantàstic Paco, però autofelicitar-se en blocs aliens no sé si és la millor manera de florejar-se.
Rdk i és clar! Fins i tot gent d’uniforme que està esbombant coses des de dins ;)

Spacer

Picture
Peztit

No es cap consigna

Date Friday, February 17th 2012, 6:50 AM

Es una descripció de la persona que creu que té dret a fer proselitisme de les seves tendències, de forma constant i sota una vissió túnel de les coses, sigui home, dona, indiferenciat, monstre o niniata adolescent i malcriada.

Res més que l'expressió anàrquica a la que tinc dret segons certes maneres de pensar i fer.

I aquí van tres "floretes" més:

"más amarga que la muerte es ....la mujer" (Hamlet)

"I tú, mujer, parirás con dolor" (Génesis)

"La mujer en casa y con la pata quebrada" (Paco).

Spacer

Picture
rdk

uix...

Date Thursday, February 16th 2012, 4:57 PM

on he dit q tothom no pot anar com vulgui volia dir tot el contrari. Vegana, a mi tb em fan molta grima els corbates, i em costa, pero no m'agrado quan caig en el prejudici de jutjar-els abans d'hora, i algun d'ells m'ha demostrat q estaba equivocat

Spacer

Picture
Vegana

...

Date Thursday, February 16th 2012, 3:53 AM

Mut, el dia que parlem del funcionament dels grups si que faré una escabetxina. Tu no t’hi has trobat, però si parles amb nenes, noies, dones, velles, I com diu el vídeo de la Cualca! segur que et trobaràs mil i una “anècdotes” que no fan precisament “gracieta”.
Res a perdonar. Si de cas gradua’t la vista per un altre bloc ;)

Killu, si fossim empàtiques sabriem qui vol que li diguin què (i fins i tot perquè) però ens manca molt per escoltar l’altre abans d’obrir la boca…

Mart, jo no insulto pel carrer a no ser que comenci l’altre a parlar-me malament i sense necessitat, però també tinc les meves “preferències”: quan veig algú amb traje i corbata pel carrer m’aparto, no sigui que és un xorisso ;)

Peztit, aquesta és la nova consigna-floreta de la reforma patronal?

Demòstenes, anar més enllà d’aquesta experiencia personal i aprendre de la de la resta implica començar a usar el pensament crític cap a l’experiència propia i els aprenentatges. I això acostuma a desmontar castells, pel que no tothom hi està interessat.

Spacer

Picture
Peztit

Ets tan lletja

Date Wednesday, February 15th 2012, 5:47 PM

ets tan lletja, que quan passes els obrers es possen a treballar!.

Spacer

Picture
Demostene

home,

Date Wednesday, February 15th 2012, 2:21 PM

s'agraeix, suposo, que la gent miri tot l'article abans de comentar-lo....que si no...

Em de pensar que avegades la nostra experiencia no es precisament el que passa a la major part del món.

Spacer

Picture
mut

Tens raó Vegana ...

Date Wednesday, February 15th 2012, 2:09 PM

no havia vist els vídeos. De tota manera com alguns vídeos d'aquesta mena el trobo una mica exagerat, o al menys jo no acostumo a fer això que fan aquests homes, dec ser rar, i per lo que al menys jo conec, generalment es fa quan es va amb un grupet i algun fent-se el “maxito” fa la gracieta.
En relació al segon vídeo dec ser molt lleig perquè a mi mai em diuen aquestes coses pel carrer les dones, jeje. Vagi bé i perdoni vostè que no m'hagi fixat en la totalitat del seu escrit, bona nit.

Spacer

Picture
rdk

...

Date Wednesday, February 15th 2012, 2:01 PM

I no vull semblar un sortit, pero la noia i la frase de la foto q has posat les trobo wapiiiissimesss!!!

Spacer

Picture
rdk

Jo es q no se pq mai mi he posat, pero

Date Wednesday, February 15th 2012, 1:53 PM

tb entraria en aquelles persones q el seu objectiu es crea atraccio sexual al altre. Q quan els diu un piropo algu del seu agrat es senten be, i quan no es del seu agrat el piropejador, es un babos asqueros.

M'explico, si surto al carrer sent hetero, marcant paquet a lo torero, estic exposant el meu paquet i allo q l'envolta (jo) a q qualsevol, sigui dona, home, m'agradi o no; pugui deixar anar les seves subnormalitats sobre mi.

No vull dir q totdom i hom pugui anar com vulgui on vulgui, ni molt menys, pero si q s'ha de tenir clar q el mateix piropo pot sortir de la boca mes sensual o de la mes piorreica, i q sempre el tontet es el piropejdor

Vinga lletjxs, a masturbar-se amb l'aznar

Spacer

Picture
mart2010

comprendre...

Date Wednesday, February 15th 2012, 1:36 PM

jo entenc que només s'ha generalitzat amb el que es parla: els piropos "inapropiats" que diuen alguns... és a dir, els grollers, els que et fan passar vergonya... perquè davant de tothom un "tiu" (majoritàriament) calent amb la polla el cap se li acut dir el que pensa en aquell moment... sense cap respecte, i et fa sentir que t'ha despulla i se t'ha folla en públic sense cap mirament. No sé si us podeu imaginar la sensació. El vídeo fins i tot parla dels exhibicionistes...!!! dels que et fan sentir només un tros de carn per a satisfer les seves fantasies, perquè ni et coneixen. Evidentment, exagera amb la resposta. Però, com podeu confondre-ho amb les "floretes", els "piropos de bon gust" que et diu una persona amb qui tens complicitat??
És com faltar-li al respecte al primer que passa pel carrer perquè en aquell moment t'ha semblat imbècil, pijo, nyiquis, yonki, perroflautes, fatxa, prepotent, etc, etc... i va i li llances a la cara en veu ben alta perquè tothom es giri i el jutgi a veure què li sembla. Amb l'agreujant que, a sobre, generalment a les dones, a més, els fa vergonya... se n'amaguen, no contesten, abaixen el cap... com si hagués fet alguna cosa malament o fos culpa seva per anar provocant (que també és un argument molt utilitzat, malauradament).
Queda clar que cadascú entén el que vol... o el que el seu exclusiu punt de vista li permet. Sabeu què és l'empatia?
Salut per a tot@s i tant de bo seguiu sense sentir-vos mai trepitjats. Alegreu-vos-en: teniu sort.
Una abraçada marciana

Spacer

Picture
Demostene

Jo el que veig

Date Wednesday, February 15th 2012, 11:15 AM

es que NO es pot generalitzar segons el mut, pero no es pot parlar de comportaments humans sense generalitzar que no sigui d'un mateix o fer safareig.

Aqui la gent sembla que tan sols esta a favor o en contra tant sols a partir de la seva experiencia personal sense tenir en comte si fa be o no. Bé es el que faig jo, malament els que no fan com jo.

Jo demanaria una mica de reflexió més enllà dels interessos d'un mateix.

Spacer

Picture
Vegana

Bona tarda, Mut

Date Wednesday, February 15th 2012, 11:09 AM

Has vist els vídeos?
Em sembla que no has entès el que intento explicar, basat precisament en criteris antisexistes i de respecte, no de rols al voltant del sexe o gènere que és exactament el mateix que expliques tu en exemples o vivències teves i jo amb preguntes.
Salutacions

Spacer

Picture
mut

Radicalisme.

Date Wednesday, February 15th 2012, 10:36 AM

Entre poc i massa Vegana. Si hi ha maltractament som uns cabrons, si un home diu alguna cosa maca a una dona ...és per interès. No fotem coi. Mira si un dia flaires una flor i dius: ummmmmm quina bona olor que fa. És molt possible que et sentis captivat per aquella olor, no? Has de callar i no dir-ho perquè ets home? Demostres ser menys “macho” si ho dius?
No tot home si diu una cosa maca a una dona és per interès, podem ser tot el que vulguis, ara no m'aturaré a discutir-ho, però també tenim sentiments,
també patim, també volem estimar com qualsevol altre dona. Generalitzar no és mai bo i tu ho has fet.
Et diré una cosa a mena d'exemple: Un cop vaig sortir amb una colla, estava fotut i ni volia sortir. Vaig conèixer aquella nit a una dona, no va passar res, només varem parlar una mica. Dies després sense cap mena de vergonya li vaig dir: Vares omplir aquella nit tant buida, aquella nit que imaginava tant trista, i no varem fer res, només al acomiadar-nos : un petó a cada galta i res mes. Com deia aquell que potser imagines i no és fan meu: No jutgis si no vols ser jutjat. Bona tarda.

Spacer

Picture
Vegana

Però…

Date Wednesday, February 15th 2012, 10:16 AM

com sap l’emissor del piropo si serà del teu gust (o ben rebut)?
Doncs només ho pot saber del cert si et coneix!!!(com exemplifica la MartinaH). Llavors no és el “piropo” del que parla el blog. Són relacions interpersonals, entre gent que es té respecte. No són coses que es diuen pel fet de ser dona (cosa que, per cert, estaria bé recordar que no hem escollit, igual que ningú escull res quan el fan néixer).

Jazzman, incloc un altre vídeo dins del cos de text del blog, per veure si “empatitzes” amb el canvi de sexe i gènere, que no de rols ;)

Demòstenes, estàs parlant de “necessitats”? bufff, complicat tema per a resoldre de forma no individual...

Spacer

Picture
MartinaH

Depèn...

Date Wednesday, February 15th 2012, 9:50 AM

Depèn de tants factors que si ens posem a generalitzar, tatxant-ho de sexista, acabaríem amb tota la varietat de floretes i ens sumiríem en una societat avorrida, i amb por d'expressar el que sentim o veiem.

Com en tot, crec que s'ha d'utilitzar la coherència, i saber distingir.
A qui no li agrada que el seu cap apreciï una tasca que hagi fet amb tant d'esforç. O que una amiga et digui lo bé que et queden aquelles sabates.

Ara bé... vomitiu si un desconegut et diu per ex: "guapa, dime quien es tu ginecólogo para chuparle los dedos" (no comments...).
Però si la teva parella et sorprèn amb un: "nena, avui passa per l'ombra, que els bombons al sol es desfan" (mmmmm...).
 

Spacer

Picture
Krasis

Ei Ae!

Date Wednesday, February 15th 2012, 8:50 AM

Olé! tens raó, totalment d'acord amb tu! és una forma d'eliminar indesitjables.

Spacer

Picture
jazzman

ho sento

Date Wednesday, February 15th 2012, 8:36 AM

però no hi estic d'acord

Cadascú és responsable de les floretes que tira, del tipus de floreta, i les raons per què les tira poden ser molt variables. No crec que sigui res greu, ni tan sols sexista. Què és sexista: dir una cosa agradable a algú? Alguna vegada (no gaires) me n'han tirat i no ho trobo tan dolent.. ;)
De vegades una simple floreta pot venir a dir "m'agrada estar al teu costat", "m'alegro de veure't"... i un llarg etcètera que no fa més que reafirmar l'acceptació de l'altre, una cosa completament natural si prenem en compte que es tracta d'un fet que comença amb el "bon dia" i la seva resposta adequada. Completament saludable i normal.

Tornant a les floretes, també és cert que n'hi ha de més barroers, engegant exabruptes realment inapropiats... però com que generalitzaves he considerat necessari distingir-ne els matisos.
Ni blanc ni negre, sinó grisos. I amb tots els factors que intervenen en una relació social de qualsevol naturalesa.

Salut!

Spacer

Picture
Demostene

ai aquests homes...

Date Wednesday, February 15th 2012, 8:34 AM

que no saben que un s'ha de posar de part de les dones per lligar....:P es broma, es broma...

Nomes que cadascú analitzes seriosament (i no amb ganes d'autoconvenciment) perque ha dir les tonteries que pensa o perque necessita escoltar les tonteries que la gent li diu...

Spacer

Picture
Vegana

Bollycao,

Date Wednesday, February 15th 2012, 8:11 AM

i tant que no dirien el mateix, pq hi ha desigualtat, pq la nostra societat és patriarcal, a banda de sexista, heterosexista... però pel que he vist entre gent més jove, es copia la desigualtat, tot i que els sexes que emeten els continguts siguin canviats... i en el cas d’aquesta “dona guarra” també estaria copiant un model d’excel·lència masculí, que algunes i alguns pensem que no és tan excel·lent com ens fan creure...

és com el debat de si hi havia d’haver dones al exèrcit... algunxs el que ens preguntàvem era: Ha d’haver exèrcit? ;)

Spacer

Picture
anima

EI,EI,EII

Date Wednesday, February 15th 2012, 7:55 AM

Crec q això estar marxant de mare, Vegana....
Jo només he defensat el dret a piropejar o tirar floretes. I he manifestat alhora, la meva satisfacció en rebre'ls sempre i quan siguin amb respecte i de bon gust.
Tú creus q això condiciona la conducta d'algú?? Siusplau...... una galanteria no justifica rés més q això, el desig de fer.li notar al altre el desig d'apropament.

Tot un altre tema seria els abusos sexuals amb totes les seves circunstancies i connotacions
Segurament estariem d'acord ens molts punts.
AHH i no, no controlo totes les situacions, per sort, i això fa q la vida sempre em sorprengui.
Petons

En lo referent al teu últim comentari, totalment d'acord quan

Spacer

Picture
bollycao

sexisme

Date Wednesday, February 15th 2012, 7:54 AM

ahir al xat algú va dir que una dona era una "guarra" perque se n'havia anat amb un munt al llit.. jo vaig queixar-me perque vaig dir que no haguéssin dit el mateix d'un home oi? hi ha sexisme per part d'homes i de dones, cal normalitzar les coses i també els piropos, ben dits, amb educació tant li pot dir un home a una dona com una dona a un home. A mi m'agrada molt que em diguin piropos, el que no m'agrada en cap cas és la grolleria

Spacer

Picture
Vegana

Mart...

Date Wednesday, February 15th 2012, 7:44 AM

a veure si entren homes que tinguin menys de 100 anys com el Demostenes i opinen :)
En un altre lloc on vaig penjar el vídeo van entrar i van deixar comentaris absolutament preciosos. Per emmarcar :) o per llençar contra la cara d'altres homes :P
I gràcies a tu :D

Spacer

Picture
Vegana

Anima

Date Wednesday, February 15th 2012, 7:41 AM

però ser animals, i animals sexuals, no hauria de deixar lloc a que això condicionés la llibertat a d’altres animals, oi? Pq aquest raonament justifica al violador, al arrambador al bus, al que et crida des d’una bastida, al que desubica la mirada, al que t’ensenya la polla o es masturba davant teu a la platja o a un parc o fins i tot al metro. I tots et diran que era “del seu gust” pq tu eres el seu objecte de desig. El problema es trobar que sigui del gust compartit. I com deia un amic referint-se al vídeo: “a veces nos creemos que nuestras opiniones son muy importantes para que las escuchen otrxs. Pero generalmente estan mejor guardaditas, hasta que conocemos suficientemente al otrx para poderlas compartir”. Jo veig aquí el respecte a l’altre.

La galanteria és la justificació cultural de les desigualtats que he enumerat més amunt, i que tu no t’has trobat mai o, que si te les has trobat, no t’han fet sentir malament, però que la major part de les dones han patit.

I tenint en compte que la major part de les violacions es produeixen entre gent que es coneix... fa pensar en que saltar d’un lloc a l’altre, per a alguns, és cosa que justifica la seva condició-d’animal condicionat per la seva sexualitat...

Però si tu ets feliç amb ser objecte de desig i controles totes les situacions possibles que això genera en els subjectes desitjants, jo contenta ;)

Spacer

Picture
mart2010

RESPECTE

Date Wednesday, February 15th 2012, 7:39 AM

Tota la raó... fins al respecte profund entre persones n'hi ha un bon tros... i la fiblada en la dignitat d'ésser humà que produeixen certs comentaris... no és gens agradable... malgrat que la "societat" (patriarcal) ho integri com a "natural" i fins i tot "graciós".
I sí, també hi ha les altres floretes "amb respecte" que són benvingudes.
El debat generat... a aquest bloc m'ha encantat!
Gràcies, Vegana ;)

Spacer

Picture
anima

Tinc molt clar, Vegana

Date Wednesday, February 15th 2012, 7:07 AM

q primer q tot som persones, pero no oblidis q som animals sexuals i això ens condiciona tota la vida.

Soc concient de la meva feminitat i per tant de la meva sexualitat.Sé q puc ser objecte de desig i no em disgusta. Sempre q s'expresi amb respecte i bon gust.
I la seducció es una bona manera d'apropament al altre amb diferents finalitats.No hi vegi cap acte pejoratiu o discriminatori en el fet q s'utilitzi la galanteria en les relacions socials i personals.

Segurament la meva opinió deu estar condicionada per les meves experiències personals; dons mai m'he sentit maltractada en aquest aspecte ni menyspreada pel fet de ser dona.

Petons

Spacer

Picture
Ae

Krasis, trist???

Date Wednesday, February 15th 2012, 7:05 AM

trist per qui ho fa... pq per qui ho rep crec que es treu de sobre algun personatge indesitjable...i és una sort, nena!!!

Spacer

Picture
Vegana

Molt interessant!!!

Date Wednesday, February 15th 2012, 6:58 AM

Krasis, aquest concepte de passejar trofeus és mooolt interessant... Com deia una profe de sociologia: si vols trobar igualtat, no estudiïs relacions d’estatus. I sí, insults afectuosos són genials... a casa ens en van ensenyar molts :D

Jo, Ae, és que estàs reblant el clau! Si la intencionalitat de qui ho diu, no es veu aconseguida... es gira la truita i tot el que eren flors passen a ser fletxes (enverinades, en molts casos...). Per això el tema de la desigualtat, pq tenia intencionalitat!!!

Spacer

Picture
Krasis

ui Ae,

Date Wednesday, February 15th 2012, 6:51 AM

això que dius segur que ens ha passat a totes i és molt trist, si...

Spacer

Picture
Ae

jo el que trobo de mal gust i irrespectuós...

Date Wednesday, February 15th 2012, 6:49 AM

que et vulguin seduir amb floretes, amb paraules boniques i amb mentides adornades...i quan no obtenen allò que volen...passes a ser una "mierda pinchá en un palo"... quina llàstima no tenir més matisos en aquesta vida que el blanc o el negre...pq el rosa xiclet ben combinat amb un blau turquesa queda de collons!!
En fi que jo crec que TOT el que es diu amb el cervell és d'agrair...i tot el que es pensa amb la polla (perdóooooo) és totalment qüestionable (faltaria més...)!!!

Spacer

Picture
Krasis

...

Date Wednesday, February 15th 2012, 6:49 AM

dona, el cas que exposes doncs no, no és cap compliment per valorar-me, vaja, no em sentiria valorada per això... resultaria incòmode i tampoc seria un compliment per l'acompanyant, a no ser, que l'acompanyant fos un troglodita que es creu que passeja un trofeu...

PD: Els insults afectuosos són molt bons :P

Spacer

Picture
Vegana

Krasis,

Date Wednesday, February 15th 2012, 6:40 AM

és que un piropo és un “compliment” que, en general, un home dirigeix a una dona pel carrer.

En les relacions interpersonals que establim amb altres, consentides, els compliments tenen un altre caràcter. A no ser que amaguin la mateixa intencionalitat que aquests tindrien al carrer. Està clar que uns costen menys de descobrir q uns d’altres, però la situació de caçador i de presa segueix sent la mateixa.

Imagina una situació de relacions interpersonals que pot ser més o menys habitual. Ets hetero i vas amb el teu company, novio, marit, amant, guerriller (l’adjectiu que sigui que comparteixis amb l’altre) i un amic d’aquest desubica la seva mirada cap a alguna zona del teu cos. És un compliment per valorar-te? Per valorar el teu company, novio, marit, amant, guerriller…?

Per establir relacions igualitàries, tots els actors han de tenir clar que es poden posar a la pell de l’altre i seguir sentint que tot va bé. Clar que hi ha relacions així, però en general són les menys, pq la cultura i la socialització tendeixen a perpetuar les normes i els rols.

El que acordi la gent per relacionar-se entre ella, evidentment em sembla perfecte. Com si es volen insultar per tractar-se amb respecte. Que també n’hi ha ;)

Spacer

Picture
Krasis

a veure,

Date Wednesday, February 15th 2012, 6:11 AM

havent mirat el video que has posat Vegana he de dir que és molt incòmode, almenys per mi, que un desconegut et digui coses pel carrer, la situació em violenta i m'incomoda molt i crec que és de molt mal gust.

Ara bé, si algú a qui coneixes et fa un comentari puntual, un afalag, que no cal que sigui només sobre l'aparença, sinó que pot ser sobre alguna característica de la forma de ser, de pensar, etc., tal com dius anima, no em sembla pas malament. Jo també en faig i no considero que sigui una cosa pejorativa.

Però si que és cert que molts piropos fan sentir-te com un tros de carn i segur que a alguns homes també els passa i la veritat és que crec que tota dona o home prefereix que li piropegin el cervell abans que el cos.

Spacer

Picture
Vegana

No ho sentis, Anima

Date Wednesday, February 15th 2012, 5:48 AM

evidentment no podem estar d’acord ;) Has vist el que significa “galantería”?

"La galantería es una acción o expresión obsequiosa, cortesana o de urbanidad para con una dama. La galantería es una conducta de respeto y masculinidad caballeresca ejercida por los hombres;1 mientras que las mujeres ejercen el arte de la femineidad y la coquetería. La galantería es una forma elegante de seducción y el preludio del cortejo".

Jo estic per obrir la visió estreta dels rols que ens atribueix el sexe o el gènere, dels significats de feminitat i masculinitat, per tractar-nos com a individus, no com a subjectes o objectes de seducció.

Salutacions

Spacer

Picture
anima

Ho sento, Vegana,

Date Wednesday, February 15th 2012, 5:41 AM

però no comparteixo el teu criteri-
No crec q ningú q tiri una floreta a un altra, es cregui en " el dret adquirit de valorar el cos d'un altre". Sencillament expresa el q sent en aquell moment i manifeta una manera de ser peculiar.

Com a dona , m'afalaguen les floretes o piropos i després, naturalment, en faig la lectura més apropiada.No sempre els afalagac o floretes van associats a la vessant sexual, sino q van molt més enlla`, fins al punt q et poden fer sentir valorada o estimada pel q ets o per com actues.

Jo també , molts cops, tiro floretes a qui em sembla mereixedors d'elles. I no per això devaluo a la persona en qüestió. Ans al contrari.

Obrim aquesta visió tan estreta de posar estereòtips i deixem q les galanteries ens adornin el dia a dia.

Un petó

Spacer

Picture
Vegana

Això

Date Wednesday, February 15th 2012, 4:54 AM

amb educació igualitària es podria començar a combatre.

Llibertat d’expressió sí, però és realment llibertat el que emetem i rebem si hem estat ensinistrades en el sexisme?
Qui censura a algú per sexista i utilitza altres formes de sexisme per satisfer els seus interessos formaria part d’aquesta dictadura moderada?

Una dictadura continua posant a alguns éssers per damunt d’uns altres, seguint els interessos dels primers.

I a mi no m’interessa tenir a ningú per damunt ni per davall (i, sovint, tampoc al voltant).

Spacer

Picture
Demostene

Aixo,

Date Wednesday, February 15th 2012, 4:24 AM

en una dictadura moderada es podria intervenir directament, avui en dia et dirien que si la llibertat d'expresio inclou piropejar que si tal que si cual. La ilustració no era una democracia...

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per Vegana? Aquí son els últims articles.

 
Bullet Què li passa a TV3?
  Data 24/05/12 Icona 3525 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Jutges i advocats desaproven
  Data 25/04/12 Icona 1696 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Al FMI li fa por la
  Data 11/04/12 Icona 1706 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Dimitris Christoulas
  Data 05/04/12 Icona 1872 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Punt de vista dels gasejats
  Data 03/04/12 Icona 1851 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet Tens dret a treballar
  Data 28/03/12 Icona 1943 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet La Vaga vista d'una
  Data 27/03/12 Icona 1697 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Españoles por el mundo
  Data 09/03/12 Icona 1486 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Ultradreta i màfia
  Data 27/02/12 Icona 1814 Data 14 comentari/s  
Spacer
Bullet Podeu signar?
  Data 23/02/12 Icona 1931 Data 16 comentari/s  
Spacer
Bullet Culpa de la CGT sí,
  Data 09/02/12 Icona 2128 Data 45 comentari/s  
Spacer
Bullet El Hematocrítico de
  Data 25/01/12 Icona 1829 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet Mentiu a les criatures?
  Data 04/01/12 Icona 1778 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet Sobre estimar...
  Data 30/12/11 Icona 1655 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Pels Grinch
  Data 22/12/11 Icona 1651 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Els beagles rescatats!
  Data 05/12/11 Icona 1950 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet Gent del barri
  Data 30/11/11 Icona 2676 Data 70 comentari/s  
Spacer
Bullet Quants esclaus treballen
  Data 28/11/11 Icona 1849 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet Perdre la fe...
  Data 14/11/11 Icona 1992 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Tanca un laboratori
  Data 26/10/11 Icona 1914 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet La fulminante roja
  Data 11/10/11 Icona 1977 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet ATENCIÓ PER DENUNCIAR!!!
  Data 06/10/11 Icona 2000 Data 19 comentari/s  
Spacer
Bullet Música per anar a la
  Data 05/10/11 Icona 2019 Data 31 comentari/s  
Spacer
Bullet Islam, Occidenstan i
  Data 21/09/11 Icona 1976 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet Sobre fidels, infidels
  Data 19/09/11 Icona 1806 Data 30 comentari/s  
Spacer
Bullet Signat un 11 de setembre
  Data 12/09/11 Icona 1658 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet La sang al riu
  Data 09/09/11 Icona 1910 Data 17 comentari/s  
Spacer
Bullet Bona feina
  Data 07/09/11 Icona 2013 Data 14 comentari/s  
Spacer
Bullet Tutorial per omnívors
  Data 01/09/11 Icona 2080 Data 26 comentari/s  
Spacer
Bullet Koke
  Data 29/08/11 Icona 1748 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Toma tu dios y guardatelo
  Data 21/08/11 Icona 2280 Data 35 comentari/s  
Spacer
Bullet Sobre l'esclavisme
  Data 15/08/11 Icona 5617 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet No somos terroristas
  Data 27/06/11 Icona 1853 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Li diuen revolució
  Data 22/06/11 Icona 1896 Data 16 comentari/s  
Spacer
Bullet Manipulació
  Data 17/06/11 Icona 2014 Data 16 comentari/s  
Spacer
Bullet Ready to fall
  Data 03/06/11 Icona 1603 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet La Sra. Perroflauta
  Data 30/05/11 Icona 1803 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet "Mochos" d'esquadra
  Data 27/05/11 Icona 1882 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet El món se’n va d’acampada
  Data 20/05/11 Icona 1958 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Brutal
  Data 18/05/11 Icona 1935 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet Ramaders de merda
  Data 13/05/11 Icona 1951 Data 12 comentari/s  
Spacer
Bullet Pena de presó als pobres
  Data 08/05/11 Icona 1834 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet La mirada circular
  Data 05/05/11 Icona 1687 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Verter…
  Data 06/04/11 Icona 1821 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet Un escenari poc amable
  Data 30/03/11 Icona 1853 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet La política
  Data 28/03/11 Icona 1930 Data 17 comentari/s  
Spacer
Bullet Iode per tothom
  Data 17/03/11 Icona 2074 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet Dius que m’estimes
  Data 28/02/11 Icona 1922 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Si cura, no interessa
  Data 03/02/11 Icona 1871 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Cavernícoles
  Data 02/02/11 Icona 1992 Data 11 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Novembre

 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 

Octubre

 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer