Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

Miya ha escrit 31 articles i te 94 comentaris. L'últim article ha estat fet el 05/10/12

perfil de'n(na) Miya | àlbum de fotos de'n(na) Miya

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de Miya

Espai
 

Carta d'una simple dona

Data dilluns 6/febrer/2012 - 02:46 Icona 1422 Data 20

"Sou la bomba! Sou uns petardots. Sou la falla. Sou l'incendi de Roma. Sou l'hòstia!".

www.elpais.com



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
Dorian

Anima

Date Tuesday, February 7th 2012, 4:23 AM

Seras castigada per Deu nostre Senyor per aquesta blasfemia: el convertirà en ànec.... i d'aquí al paté de foie hi ha un pas....

Salut!

PD: ho pots arreglar amb dos avemaries.

Spacer

Picture
anima

Jazzzz

Date Tuesday, February 7th 2012, 4:06 AM

No cal q et preocupis pel finançment,guapo. Se'n surten prou bé amb els beneficis q els proporcionen diferents empreses de la seva propietat , entre les quals hi ha les de venda d'armament , mitjans de comunicació i moltes altres q ni sospitem.
I si m'apures , només donant un tomb pel Vaticà et pots fer una mínima idea de la precarietat en q estan les seves arques.Pobrets..... quanta llàstimeta q em fan.
No tenen vergonya!!!!

Spacer

Picture
jazzman

weno

Date Monday, February 6th 2012, 7:42 PM

Preocupa però no preocupa tant, i no amb tot. Abans em faig antimilitarista que anticlerical.
Si comparem pressupostos i beneficis a la comunitat d'ambdós, és que no hi ha color, vamos.

dius: "Fa pocs dies, per visitar la catedral de Barcelona em van demanar 6 € i em va semblar correctissim, però q recaptin diners en contra la voluntat d'un contribuient això si q no"
Em temo que no serà possible mantenir la Catedral de Barcelona només amb els 6 euros que et costa la visita. Haurem de comptar amb algun fons més de finançament.
Personalment em faria molta pena que anés caient... o pq et penses que la vas poder visitar?

Salut!

Spacer

Picture
anima

JUASSSSS

Date Monday, February 6th 2012, 7:08 PM

dons a mi si q em preocupa i molt els diners q s'emporta l'esglesia. Sencillament pq penso q son uns lladres.I per no dir coses més greus q no quedarien politicament correctes.

Sis us plau , no confonguem termes. Una cosa és el patrimoni artistic i cultural de l'Esglèsia,( pq son seus, ehhh, cla tenir.ho en compte) i altra cosa és q vulguin mantenir tot això a expenses dels contribuyents.
Fa pocs dies, per visitar la catedral de Barcelona em van demanar 6 € i em va semblar correctissim, però q recaptin diners en contra la voluntat d'un contribuient això si q no.
Prou q han expoliat durant anys i anys tot el q han pogut i més en nom de Deu.Si us plau, reflexionem...

Spacer

Picture
jazzman

Només

Date Monday, February 6th 2012, 6:50 PM

amb la fragata F-105 Cristóbal Colón, ja tens quatre pressupostos a l'Esglèsia.

Spacer

Picture
jazzman

Es pot saber de què ens queixem?

Date Monday, February 6th 2012, 6:40 PM

Miya: no entenc els teus números:
"en aquests moments" l'església católica rep de l'Estat 13.266.216,12 € mensuals (més de 159 milions€/any = més de 26.585 milions de les pesetes d'abans)".
Filla, ho sento però per més que faig números no entenc el que dius.

A mi no em fa ràbia que destinin diners a l'Església Catòlica. Weno, una mica si xD..
Em fa més ràbia altres coses. Alguns exemples:

http://es.wikipedia.org/w iki/Corrupci%C3%B3n_en_Es pa%C3%B1a
una autèntica pastarada, val més que ens concentrem en aquest tema...

Algú s'ha parat a pensar què es gasta el govern espanyol en defensa?
aquí us deixo una perla, sobre els pressupostos de l'any passat. No tinc dades del present. Deixo l'article, us cansareu de sumar milers de milions.

AIXÒ SÍ QUE EM PREOCUPA

El Proyecto de Ley de Presupuestos Generales del Estado 2011, actualmente en fase de tramitación parlamentaria en el Congreso de los Diputados, prevé una dotación de 7.153,55 millones de euros para el Ministerio de Defensa, lo que implica una reducción del presupuesto en 538,4 millones de euros y de un 7% respecto al año 2010.

Sin embargo, estos 7.153,55 millones de euros no comprenden ni la partida destinada a sostener las operaciones de las Fuerzas Armadas en el exterior, con cargo al llamado Fondo de Contingencia, ni el crédito blando del Ministerio de Industria, Comercio y Turismo para financiar la continuidad de los principales programas de modernización de armamento y material en curso, que supone la aportación extraordinaria de 1.250 millones de euros durante el trienio 2011-2013 (794,83 millones de euros en 2011).

Los programas de modernización seguirán su curso durante el año 2011, si bien a un ritmo más sostenible y coherente con la política de austeridad presupuestaria que garantice la seguridad de las inversiones a largo plazo en los programas del caza Eurofighter Typhoon, el avión de transporte A-400M (cuya primera entrega está prevista para 2016), el helicóptero de ataque Tigre, la quinta fragata de la clase F-100 (F-105 Cristóbal Colón, botada el 4 de noviembre de 2010 en Ferrol, que ha supuesto una inversión de 750 millones de euros) y los 4 submarinos S-80 Scorpene. Los compromisos adquiridos por Defensa para los próximos años en el marco de los programas de modernización representan una inversión aproximada de 27.000 millones de euros.

Con doh cohone!

Mentre que la conservació del valor cultural, per molt religiós que sigui i tú no ho siguis, suposa una inversió turística de gran importància, vist en termes estrictament econòmics.

Tornaré a fer la pregunta: es pot saber de què ens queixem?

Salut!

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Pregueu per ells, que no saben el que diuen:

Date Monday, February 6th 2012, 2:11 PM

- Sagrada Família
- Sant Pau del Camp
- Santa Maria del Mar
- Monestir de Pedralbes.
- EL Vaticà
- Sant Tomàs apòstol.
- Sant Agustí
- Santa Teresa de Jesús
- Sant Juan de la Cruz.
- Ramon Llull.
- Mossén Cinto Verdaguer.
-Joan Maragall.
- Joan Alcover.
- Miquel Angel.
- Leonardo Da Vinci.
- El Greco.
- Autors de Cant gregorià.
- Autors d'espirituals negres.
- Haydn
-Mozart
- Bach
- Beethoven.

I un immens i llarg etc sense els quals, senzillament, no seríem el que som.

Mira, aquest estiu he visitat les catedrals de Burgos i León. A León hi ha, a més l'edifici de Gaudí i les pintures romàniques (anomenades la capella Sixtina del romànic ).

I això per no parlar del pare Manel, del Xirinacs, dels jesuites que es juguen la vida arreu del món, de les parròquies que fan una enorme tasca social.

Europa serà cristiana o no serà. O és que proposes que fem com si el creistianisme mai no haguès existit i tornem a la Roma pre-cristiana on hi havia persones que eren només coses mobles perquè encara no havia existit un Jesús que havia dit que totes les persones tenien dret a ser tractades amb la mateixa dignitat.

Francament, no entenc el que proposes. Cremem totes les esglésies? Totes les bíbles, totes les obres d'art cristianes?

Ho sento però tot això em sembla molt de pa sucat amb oli, amb perdó del pa i de l'oli.

Fa feredat que tot això encara s'hagi de dir...

Spacer

Picture
Dorian

Miya

Date Monday, February 6th 2012, 12:36 PM

Si jo t'entenc, però el mateix podriem argumentar els que no ens agrada el fútbol, que resulta que a TV3 paguem la llicència de retransmissió que costa un ull de la cara i surt dels fons públic, o el mateix amb el tema de la F1.., o els diners públics dedicats a la ONG Solidaritat BNC, que no eren res més que tres pijo-progres que es volien marcar una aventura a costa dels nostres impostos, etc...

Sempre trobarem coses que es fan a amb els diners dels impostos que no agradarà a tothom.

Aquí la dita "mai plou a gust de tothom" és de fàcil aplicació. ;)

Salut!

Spacer

Picture
Miya

Assignació tributaria a l'església

Date Monday, February 6th 2012, 12:28 PM

Res caldria objectar si la “assignació religiosa” fos una donació particular, com succeeix a Alemanya (on l'Estat es limita a recaptar aquesta donació privada i a servir d'intermediari entre les confessions i els seus fidels). Però a Espanya els diners de la “assignació religiosa” no són uns diners del contribuent, sinó una part dels fons estatals que, en destinar-se a atencions privades, se sostreu i no s'aplica a la despesa pública. L'assignació és una donació pública a un ens social de naturalesa privada –l'Església Catòlica- sotmesa a la voluntat particular dels seus feligresos, encara que de forma anòmala s'utilitzi per a això la posició dels mateixos en una relació pública: la de ser contribuents de l'Estat.
En fi, us deixo amb la "Presentación de los Presupostos de la Conferencia Episcopal Espanola y del Fondo Comun Interdiocesano 2010", perque us feu una idea de on deuen destinar aquests diners.
http://www.conferenciaepi scopal.es/index.php/presu puestos/2010.html

Spacer

Picture
nen-

Rés no és mesquí

Date Monday, February 6th 2012, 10:44 AM

ni tot és bó ni tot és dolent;ni cap hora és hisarda;ni la rosada és clara.....

Spacer

Picture
jazzman

jo tampoc

Date Monday, February 6th 2012, 9:05 AM

em sento un catòlic cristià fins a la mèdula, però entenc que l'església, en la seva millor versió, activa dispositius benèfics, fa coses per la comunitat (poden dir el mateix d'altres?). Us sona càritas diocesana? doncs està considerada l'ONG amb més eficàcia i prestigi de Catalunya. I no cal ficar-se amb el què creuen, fan o deixen de fer en la intimitat. simplement ho fan, i ho fan bé. I no et preguntaran si creus o què tens entre les cames.

També estic d'acord que l'espiritualitat individual és una qüestió que per mí és important, però és aixó, individual. Cadascú sap què ha de fer per caminar. Hi ha gent que camina sola, hi ha gent que se sent més còmode que l'ajudin, hi ha gent que agafa el caminador equivocat, cau i després el canvia... hi ha gent que prefereix no caminar. No és ni criticable el que faci cadascú en el seu interior.
En fi, que és dret de tothom dir-hi la seva, i també de marcar o no la caselleta ditxosa ;)

Spacer

Picture
traginer

Doncs

Date Monday, February 6th 2012, 8:07 AM

http://ateus.org/?page_id=5

Spacer

Picture
Dorian

Miya

Date Monday, February 6th 2012, 7:00 AM

No veig la relació entre aquestes enfermetats mentals i la opinió que tinguem sobre l'aportació de l'Estat a la Esglèsia Católica.

Et convido a passejar-te per les meravelloses catedrals, esglesies i hermites del nostre pais. Tot això és patrimoni que val la pena mantenir i penso que l'Estat fa bé d'ajudar-hi.

I ja no entrem en les obres benefiques i d'ajuda als pobres que fa la Esglesia i organitzacions afins.

De l'Esglesia hi ha coses en les que ni estic d'acord, però en d'altres sí i molt.

Però que jo no tingui fe i no sigui creient no m'impedeix veure la realitat social del nostre pais i valorar les coses positives de l'Esglesia i la comunitat cristiana.

Salut!

Spacer

Picture
purpurinaa

Jo si que vull

Date Monday, February 6th 2012, 6:46 AM

que part dels meus impostos vagin a l¡Església Católica.
I m'agradaria que em preguntessin sobre altres temes, per poder escollir i tenir la llibertat de marcar o no ...

Spacer

Picture
Miya

Dorian

Date Monday, February 6th 2012, 6:41 AM

Suposo que coneixes la diferència que existeix entre un esquizofrénic i un neuròtic. L'esquizofrènic esta segur que dos més dos són cinc. El neuròtic sap que dos més dos són quatre, però no li agrada. Cap de les dues actituds és compatible amb el rigor de les matemàtiques. Les matemàtiques no admet veritats privades, ens agradi o no.
Salut!

Spacer

Picture
rdk

uixxx

Date Monday, February 6th 2012, 6:04 AM

Si es veritat q es facil ficar el dit a l'ull, de fet el q hauriem de fer es posar el peu al coll a l'esglesia, a l'islam, i a totes les religions dels collons.

I despres q cadascu tingui la seva propia espiritualitat, que no costa tant!!!

Spacer

Picture
Dorian

Miya

Date Monday, February 6th 2012, 5:05 AM

Oberva al teu voltant i pregunta't quantes persones són creients, tot i que no practicats. Quants dels teus familiars, amics, companys de feina s'han casat per l'esglesia. Preguta't també, de la gent que coneixes que ha de fer una cerimonia per a despedir a una difunt, quants oficien una missa.

Això et donarà una visió una mica més amplia de la societat en la que vius. La majoria dels espanyols estan encantants d'aportar recursos a l'Esglèsia.

Que a tu no t'agradi ja és una altra cosa, a mi no m'agrada el fútbol i també l'he de pagar dels meus impostos.

Quid pro quo.

Salut!

Spacer

Picture
Miya

Tot i

Date Monday, February 6th 2012, 4:55 AM

"que fotre el dit a l'ull a l'església catòlica en aquests moments" potser "un recurs excecivament fàcil per a fer un article" (http://www.elpais.com/ar ticulo/portada/Queridos/a yatobispos/elpepusoceps/2 0120205elpepspor_1/Tes), aquest "recurs" però no invalida el fet de que "en aquests moments" l'església católica rep de l'Estat 13.266.216,12 € mensuals (més de 159 milions€/any = més de 26.585 milions de les pesetes d'abans). I també és un fet que l'esglesia catòlica segueix estant exenta de pagar l'IBI (Impost de Béns i Immobles)...Tot plegat gràcies als "camarades" PPPSOE-PPPSCCIU- i d'altres

Spacer

Picture
Dorian

...

Date Monday, February 6th 2012, 4:45 AM

Molt d'odi veig en aquesta carta publicada al Pais. Tanmateix, el dia que algú d'esquerres tingui el valor de publicar quelcom amb el mateix tó sobre els Imams i/o l'islamisme llavors em treué el barret. ;)

Jo sóc ateu i no marco la casella per a l'Esglesia en la meva declaració de la renda, però no em molesta en absolut que es dediquin diners de l'estat a mantenir el patrimoni históric vincular a l'Esglesia.

Que aquestes persones que critiquen tant sempre s'obliden el paper de garant de la cultura que va tenir l'Esglesia en els temps més foscos despres de la caiguda de Roma.

I no només això, sino que gràcies al paper passat de l'Esglesia, impulsora de les Creuades, que ara no estem sota la llei Islàmica.

Però com dic jo, la ignorància és molt atrevida, i treure les coses de context és molt fàcil per a segons qui.

Salut!

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Em temo

Date Monday, February 6th 2012, 3:29 AM

que les dones simples no existeixen. Tot i això considero que fotre el dit a l'ull a l'església catòlica en aquests moments és un recurs excesivament fàcil per a fer un article. Potser sobre la camarada Chacón hagués donat més que sí.

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per Miya? Aquí son els últims articles.

 
Bullet Mentir, mentida, mentiders
  Data 05/10/12 Icona 2149 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Per què no es comença
  Data 06/09/12 Icona 1022 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Alissa Zinovievna Rosenbaum
  Data 24/08/12 Icona 1063 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet "QUE TODOS SEPAN
  Data 18/08/12 Icona 1031 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Llibre: Els somnis de
  Data 08/08/12 Icona 1134 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet "Un sindiós"
  Data 28/04/12 Icona 1077 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Rememorant
  Data 23/04/12 Icona 982 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Expedient "por
  Data 21/04/12 Icona 2345 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet L'enginyós Isaac
  Data 13/04/12 Icona 1094 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Pensant amb el Sr. Joan
  Data 30/03/12 Icona 1048 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Mentalitats petrificades
  Data 28/03/12 Icona 1083 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet "Pare perdona'ls
  Data 15/03/12 Icona 1107 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Lluis Vives i la Santa
  Data 21/02/12 Icona 1589 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Necessito la vostra
  Data 02/12/11 Icona 1207 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet La dansa dels ningú contra
  Data 27/11/11 Icona 1249 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Motius per sortir al
  Data 15/10/11 Icona 1182 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Ajudar a la gent o...
  Data 30/09/11 Icona 1253 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Paradigmes del sistema
  Data 20/09/11 Icona 1088 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Coses curioses que passen
  Data 29/06/11 Icona 1110 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Els governs autonòmics
  Data 04/02/11 Icona 1226 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Eufòria per la pujada
  Data 16/01/11 Icona 1253 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet L´imaginació de Sean
  Data 04/12/10 Icona 1209 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Creix el descontent
  Data 29/11/10 Icona 1099 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet El llenguatge,
  Data 25/11/10 Icona 1199 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet BENET XVI INFAL.LIBLE
  Data 10/11/10 Icona 1147 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet El meu amic Gustau i
  Data 19/09/10 Icona 1326 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Moments sense paraules
  Data 19/09/10 Icona 1244 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Petjades
  Data 23/07/10 Icona 1171 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet "A la gent els
  Data 18/07/10 Icona 1092 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Per què encabessar-se
  Data 18/07/10 Icona 1116 Data 1 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Novembre

 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 

Octubre

 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer