Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

Dorian ha escrit 101 articles i te 1059 comentaris. L'últim article ha estat fet el 29/03/12

perfil de'n(na) Dorian | àlbum de fotos de'n(na) Dorian

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de Dorian

Espai
 

PNL, Coaching i d'altres fraus

Data dimarts 17/gener/2012 - 03:45 Icona 1637 Data 63

Que tenen en comú el PNL, el coaching i la psicologia transpersonal? que són teràpies new-age, de les que n'hi ha centenars de varietats, totes i cadascuna d'elles fraudulentes.

Totes elles consisteixen en rituals sense cap mena de fonament experimental, ni tant sols un explicació del per què o de com haurien de funcionar, i sense cap altra evidèndia de la seva efectivitat del perillos "a mi em funciona".

Per aquí al xat he vist blocs plens de la retórica new-age, i em preocupa que en ple segle XXI, en un temps en que tots hem passat per l'escola i/o per la universitat encara tinguem la necessitat de creure'ns que "supercheries" com el PNL, la terapia gestalt i altres mandangues, funcionen.

El segle XIX va donar lloc al naixement de la Psícológia com a ciència. I avui en dia la Psicologia Cognitiva convergeix cada cop més amb les Neurociències. Disposem de tota una serie de tècniques, terapies i farmacs provats científicament.

Aliens a aquests avenços, i fins i tot menyspreant-los, hem d'assistir perplexos a la proliferació de multitut de pseudociècies o "psicologies alternatives" com la PNL, el Rebirthing, "psicoastrologías", terapies holístiques, tècnicas d'autoajuda sense base científica alguna, parapsicologías variopintes, tècniques de procedència oriental, y un llarg etcétera.

És trist i lamentable veure com persones adultes amb estudis es cruen aquestes coses. Cap d'questes terapies ens donarà la felicitat o ens solucionarà els problemes, sino tot el contrari, que l'únic fruit que en treurem és la frustració.

PLN = coaching = supercheria = frau

Salut!

PD: en els propers blocs: homeopatia, meditació Zen, Flors de Bach i viatges astrals.



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
mart2010

exacte...

Date Wednesday, January 18th 2012, 1:03 PM

FE = CONFIANÇA + tractament adequat = millora o curació
FE = CONFIANÇA + placebo = millora o curació
FE = CONFIANÇA + "tòxic" en excés + tractament no adequat + alimentació no adequada = empitjorament i cronicitat de la malaltia > mort

Suposo que la qüestió, com tot, és trobar l'equilibri... però t'asseguro que a la medicina convencional moltes vegades (i no dic ni molt menys totes) aquest equilibri es trenca, també.
A més, no oblidis que moooolts o quasi tots medicaments procedeixen de substàncies trobades a la natura: plantes, vegetals, substàncies animals, verins... fongs, els mateixos bacteris i virus... I com tot... la diferència està en com s'utilitza.
I és que hi ha moltes maneres de fer les mateixes coses...

Spacer

Picture
Dorian

Peztit

Date Wednesday, January 18th 2012, 12:05 PM

Fiiuuuuuu........ només en llegir la expressió "Puente al Infinito" he hagut d'anar a volant a la farmaciola a pillar-me un Primperam..... que no tenia la pastilla homeopàtica a ma per a les arcades....

:-C.°.° <----- Dorian vomitant.....

Salut!

Spacer

Picture
Peztit

ENEAGRAMA

Date Wednesday, January 18th 2012, 12:01 PM

Mira el que diu del eneagrama:

La palabra Eneagrama procede del griego, ennas que significa 9 y grammos, puntos; nueve puntos de una circunferencia, figura geométrica perfecta, hecha, como toda línea de una sucesión de puntos, quiere representar la totalidad del Ser.

Cada uno de los nueve puntos representa a una manifestación concreta y parcial de ese Ser Total.

Cada uno de estos puntos representa asimismo a cada una de los tipos básicos de personalidad con sus respectivas cualidades del ego y de la esencia, según el Eneagrama, así tenemos:



1- Ira, rabia/ Paciencia, serenidad

2- Orgullo/ Humildad

3- Vanidad, falsedad/ Sinceridad, honestidad

4- Envidia, celos/ Ecuanimidad

5- Avaricia, voracidad/ Desapego, objetividad

6- Miedo, cobardía/ Valor

7- Gula, glotonería/ Moderación, sobriedad

8- Lujuria, venganza/ Inocencia, templanza

9- Pereza, indolencia/ Acción, diligencia

En rojo las pasiones del ego, y en negro las virtudes de la esencia.


(Això.....de què em sona a mi????) Ahahahah! Hilarant! O molt trist, segons es miri.

També he pensat que aquest tpus de coses, com que van dirigides a segons qui tipus de persones, doncs que JA ESTA BE SAPS?.

Colta i si això descongestiona la sanitat pública, doncs oye, no sé, no sé....

Spacer

Picture
Peztit

Dorian

Date Wednesday, January 18th 2012, 11:50 AM

Vine al costat positiuuuuuuuuuu de la ment....vineeeeeeeeeeee, i veuràs un univers de possibilitats que no havies ni somiat....XDDD!

http://www.pnlspain.com/

Com s'ho curren eh? ja tenen els cursos d'estiu preparats i tot.

Spacer

Picture
Dorian

Mart

Date Wednesday, January 18th 2012, 11:09 AM

Doncs jo havia llegit precissament el contrari, que la FE que tinguis no té res a veure. Hi té a veure que el tractament sigui el correcte i que facis cas al doctor.

Et posaré l'exemple conegut del Sr. Jobs, al que se li va diagnosticar una greu enfermetat que requeria una internvenció. Doncs l'home es va despenjar en que el seu cos era sagrat i que ningú l'obriria, que faria front a la seva enfermetat en base a teràpies alternatives i amb la seva FE.

Sis mesos mes tard va acceptar la realitat i va passar per quirofan. A les seves memories deixa constància d'aquest fet i conclou que possar-se en mans de la "medicina alternativa" va ser un error.

El cas d'em Jobs exemplifica el fet que:

1) La ment no té cap poder especial
2) S'ha de fer cas al metge
3) Creure en segons quines coses et pot costar la vida.

Salut!

Spacer

Picture
mart2010

no n'he parlat

Date Wednesday, January 18th 2012, 10:49 AM

jo, de l'efecte placebo... qualssevol doctor et dirà que l'actitud, és a dir la confiança i els pensaments vers la pròpia curació, són crucials per a la predisposició a la curació... vaja, que es basa en això... en la FE que tinguis en el tractament proposat.
Però tranquil, tranquil... no cal que seguim.
Ha quedat prou clar el teu punt de vista.
És a dir... ja t'has retratat prou, un cop més. ;)

Spacer

Picture
Dorian

Mart

Date Wednesday, January 18th 2012, 10:37 AM

Ostres, estem entran en terreny perillos.... la FE i el poder de la ment... segur que vols seguir? ;)

Salut!

Spacer

Picture
mart2010

l'efecte placebo...

Date Wednesday, January 18th 2012, 10:22 AM

està demostrat científicament... i no és més que una conseqüència de la FE... la FE en alguna cosa... i precisament demostra que si tu creus que allò et pot anar bé... et va bé. No és això el poder dels pensaments?
Hi ha molta gent que fa teràpies de franc, com a voluntaris, o a canvi de la voluntat... o de preus mooolt econòmics. Cadascú tria... què dóna a canvi... Sí que és cert... que és necessari discriminar... qui va de debò, de bona fe o qui t'enreda i és un frau. Però això també en la medicina convencional... (i en la política i en els mercats, en els negocis i en tots els àmbits!) i en les normes dictades per llei! Apa que no hi ha lleis que afavoreixen el frau... d'alguns és clar! i permisos i certificats donats a gent... que té prou diners per a pagar-los. No és això també un frau?
Visca el pensament crític!

Spacer

Picture
Dorian

Purpu

Date Wednesday, January 18th 2012, 9:46 AM

No arribes pas tard. L'efecte placebo al que fas referència és ben conegut per la comunitat, tant pels seus efectes com pel seu mecanisme de funcionament.

Per a estudiar l'efecte placebo i formular una hipótesi de funcionament tu pots establir una serie d'experiments, experiments que es poden repetir en un altre lloc, en un altre temps i amb gent diferent, i que donaran sempre els mateixos resultats.

Aquest proces no el pots seguir en les "terapies alternatives". No són falsables, de fet si algún pacient diu "no em funciona", el "farsant" que el tracta li dirà: "és que no ho fas bé, no canalitzes la energia adecuadament, blah..blah....blah.... ah!, són 60 euros!". És a dir, sempre és culpa del "pacient".

Sobre de que ajuden a molta gent, doncs jo penso que potser et poden fer sentir millor, però objectivament, una malatia greu no la curen ni de conya, per no curar no curen ni un encostipat, cosa que tampoc no fa la medicina.

Personalment penso que el "new-age" acupa el lloc que abans ocupaba Deu i la esglesia per molta gent. Una nova religió amb els seus rituals i sacerdots.

Salut!

Spacer

Picture
mart2010

visc...

Date Wednesday, January 18th 2012, 9:05 AM

i vull viure... en el món del lliure albir... amb pensament crític i amb respecte als altres lliures albirs... i precisament, amb molt de pensament crític, no em vull deixar manipular per xerreres demagògiques i ressentides al servei de vés a saber quins interessos. Jo aniré al metge quan em calgui... i, segons què em proposi, faré els tractaments amb les altres medicines que consideri adients... al mateix temps o abans de fer cas del que em proposen o de fer alguna cosa que no vull fer. Així de senzill. Jo sóc la mestressa del meu cos i faré el que jo cregui millor. Procuraré passar la grip amb llimona i farigola... cosa que cap dels metges oficialistes em negarà... i quan em calgui, però, i si hi ha infecció, també em prendré un antibiòtic.
Visc en un món que vull que sigui obert, de col·laboració i integració... i no de amb mi o contra meu... de confrontació i negació.
Salut, salut, salut!
(Diuen que repetir un bon desig tres vegades... el fa més poderós)

Spacer

Picture
purpurinaa

Arribo tard ?

Date Wednesday, January 18th 2012, 8:48 AM

He llegit ara mateix el bloc i els comentaris, i no me'n puc estar d'opinar .
Estic essencialment d'acord amb tu, Dori, però només faria un incís : com diu el Kanku , a vegades aquestes teràpies ajuden a molta gent , per la via del placebo. Crec que hi ha molts psicòlegs " de debò" que les apliquen , combinades amb les altres . Se que hi ha molta gent que creu que li ha anat molt be , i llavors ...que mes hem de objectar ? Si no fan mal ...jo pot ser seria mes tolerant.
En el tema de la financiació publica , estic plenament d'acord amb tu .

Spacer

Picture
Dorian

Carta abierta al Vicerrectorado UNED

Date Wednesday, January 18th 2012, 7:44 AM

Carta abierta al Vicerrectorado de extensión Universitaria de la UNED


Le escribimos en relación a las IV Jornadas Interuniversitarias sobre la "Aplicación de terapias centradas en la persona", que, a merced de lo publicado en el programa de las mismas, dan espacio y el respaldo de instituciones educativas públicas a terapias pseudocientíficas, dotándolas de una autoridad y una credibilidad que podrían poner en riesgo la salud de los ciudadanos al hacer creer a éstos que pueden confiar en unas técnicas que no han demostrado científicamente su validez terapéutica.

La tendencia a considerar que cualquier terapia, por el hecho de ser milenaria, es válida, es una falacia habitual pero no por ello admisible; menos aún en unas jornadas organizadas por universidades públicas como son la UNED y la Universidad de Alcalá. La esperanza de vida media actual, muchos enteros por encima de la de hace simplemente un siglo -que decir comparada con la de hace miles de años- se debe a que tenemos una medicina basada en ciencia y no en la tradición.

Las terapias new-age, como el coaching o la arteterapia, de las que hay centenares de variantes, son rituales sin fundamento experimental,sin tan siquiera una explicación de por qué o cómo deberían funcionar,y sin más evidencias de su efectividad que el peligroso "a mi me funciona".


Caso aparte -por más grave, si cabe- es la inclusión del bioelectromagnetismo en dichas jornadas, por ser una práctica contrala que directamente hay advertencias de organismos sanitarios como la FDA estadounidense. Es un fraude que se sustenta sólo sobre un nombre rimbombante y de cariz científico -de hecho es un campo de la ciencia- para vender productos y tratamientos de efectividad nula. Pacientes decáncer han dejado de visitar a su oncólogo para ser tratados con estetipo de "terapias" que les han privado de los tratamientos probados en estudios científicos de la medicina moderna.


El peligro de realizar jornadas o actos como el que se disponen a llevar a cabo reside no sólo en que regalan su credibilidad y nombre aun colectivo de charlatanes que promociona fraudes médicos amparándose que están "centrados en la persona", sino en que promocionan conello que ciudadanos con enfermedades reales dejen de ir al médico a recibir tratamientos reales.


Confiamos en que, para futuras ocasiones, presten más atención a quécursos y jornadas se desarrollan al amparo de sus respectivas instituciones, y no permitan que las pseudociencias se apropien de subuen nombre y credibilidad para lucrarse a través del fraude,especialmente cuando lo que está en juego es un tema tan sensible como la salud.


Atentamente

ARP - Sociedad para el Avance del Pensamiento Crítico.

Spacer

Picture
Dorian

Jo visc...

Date Wednesday, January 18th 2012, 7:41 AM

...en el mon real, no en un mon màgic on es pot sanar a una pesona amb la imposició de les mans.

El meu mon és el de la raó, no pas el de la "supercheria".

I tu Mar, en quin mon vius?

Salut!

Spacer

Picture
mart2010

en quin...

Date Wednesday, January 18th 2012, 7:35 AM

món viviu?

http://joseppamies.wordpr ess.com/carta-abierta-a-l a-consejera-de-salud-sra- geli/

si el teu argument és la butxaca...
t'asseguro que seria molt més barat conservar la salut amb herbes... que curar-les amb medecines patentades.

Spacer

Picture
Dorian

Peztit

Date Wednesday, January 18th 2012, 7:14 AM

El PNL i aberracions similiars està de moda entre les técniques de coaching dirigides a empreses.

Tornant al tema que ens ocupa, si sóc tant cintundent i beligerant amb aquest tema en part és degut a que en un futur ens pot tocar la butxaca, m'explico a continuació.

Resulta que aquests "mercachifles" (em nego a emprar el terme "medicina alternativa", que de medicina no en té res) ja fa temps que busquen que la seva "formació" la paguem entre tots, és a dir, que a les universitats s'ensenyin enganys com el Reiki i la Homeoptaia entre d'altres.

Per cert, que la naturopatia també està dins del mateix calaix i fins ho tot va sortir una directiva europea que busca regular a tots aquells negocis basat en vendre "herbes medicinals". Aquesta regulació ha aixecat moltes ampolles, però a mi, com a ciutadà que paga els seus impostos em sembla perfecte. Com també em sembla perfecte que dels meus impostos no surti en un centim d'euro a pagar els "rituals" i la "formació" d'aquests venedors de fum.

Que tothom és lliure de fer el que vulgui amb el seu temps i els seus diners, però no amb els meus.

Salut!

Spacer

Picture
Peztit

Literalment Dorian

Date Wednesday, January 18th 2012, 7:01 AM

Ja sé que per extensió volies parlar concretament del coaching i de les activitats de improvement empresarials o portats a despatxos de psicologia.

Potser jo no he sigut hàbil afegint el tema de les terapies alternatives que tant sembla aixecar ampolles.

Pero contiuu pensant com tu amb tots els matissos i paraules, perquè de fet tens raó: el terme medicina alternativa es una mica calò pels professionals de la salut.

Ho dic, perquè els catedràtics de història de la medicina no utilitzen el terme "medicina alternativa" sinó més bé el de "doctrina heterodoxa."

El coaching empresarial per exemple, del que jo he hagut de participar sí o sí tragant.me una serie de coses perogrullesques, en instal.lacions molt cares, Hotelets amb piscineta, excel.lent menjar i activitats d'esbarjo, doncs bé, segons la meva experiència, el bon rotllo del rentat de coco va durar a l'empressa unes 24 hores.

Al principi tothom somreia, retornava el companyerisme, et feia favors.....al cap de poc ja estaven conspirant i dient bla,bla,bla per cantonades i a les maquinetes de café.

De totes formes, et diré que aquesta gent que surt de cursos amb marca ESADE i similars, són terribles. Les fèmines especialment els agrada aquest llocs de gerència un cop s'han liat amb el jefe, i fan tota mena de improvements en coaching per manipular les tools apresses a aquests hotelitos.

Vaja, tota una filosofia de vida.

En quan a les doctrines heterodoxes ja he dit el que havia de dir. Evidentment hom pot opinar el que vulgui i fer el que vulgui mentre no trasguedeixi la llei.

Pero no us queixeu que no insistim en el tema i que no us hem avisat.

Spacer

Picture
mart2010

Dorian...

Date Wednesday, January 18th 2012, 6:37 AM

conserva la salut... guapo.

Spacer

Picture
zigazaga

totalment d'acord

Date Wednesday, January 18th 2012, 6:29 AM

mart2010

Spacer

Picture
Dorian

Mart

Date Wednesday, January 18th 2012, 6:25 AM

Dius que:

".. una cosa són les teràpies naturals, alternatives, energètiques... (on hi ha gent molt seriosa i professional... fins i tot científica!) que es troben fora de la medicina convencional (perquè aquesta està farcida d'interessos que no són precisament la salut del pacient i no vol deixar anar el monopoli de la oficialitat) i l'altra cosa són les teràpies fraudulentes ..."

Les persones que treballen en aquests camps als que fas referència no en tenen res de seriosos ni professionals, i de científics encara menys. Les persones que es dediquen a aquesta mena de pràctiques són, en el millor dels casos uns ingnorants, i en el pitjor uns estafadors.

Només hi ha una medicina i em sembla un insult i una ofensa a aquesta professió que algú posi la paraula "medicina" a la paraula "alternativa".

Ho repeteixo, la homeopatia és un engany, com la acupuntura i moltes altres mandangues.

Salut!

Spacer

Picture
mart2010

com...

Date Wednesday, January 18th 2012, 6:04 AM

us agrada buscar brega...
amb vosaltres comentaris és molt probable que hi hagi gent que se senti menyspreada o, potser, ofesa, i potser fins i tot s'enceta alguna hèrnia... o s'inflama algun fetge...
Vigileu xataires! si llegiu gaires blocs d'aquests podeu emmalaltir!
Hi ha gent que no cura... però hi ha gent que genera guerra, desequilibri, males energies i malaltia...
Amb la premissa declarada que "no totes les opcions són respectables"!! barregeu naps amb cols... una cosa són les teràpies naturals, alternatives, energètiques... (on hi ha gent molt seriosa i professional... fins i tot científica!) que es troben fora de la medicina convencional (perquè aquesta està farcida d'interessos que no són precisament la salut del pacient i no vol deixar anar el monopoli de la oficialitat) i l'altra cosa són les teràpies fraudulentes (que existeixen malauradament en tots els àmbits i, sobretot -farmacèutiques- i també, en la medicina convencional). Quan a les "alternatives" aquí ho barregeu tot!!! què té a veure la osteopatia, la homeopatia... plena de professionals titulats també en medicina convencional... amb teràpies energètiques com el Reiki que és la simple canalització d'energia i és un do que tenim tots i que té molt a veure amb la meditació?? (que també és una tècnica energètica) I què té a veure amb la naturopatia que està plena també de nutricionistes que en principi seguien el sistema convencional? que no està provat científicament l'efecte d'uns aliments o d'altres?? I què té a veure això amb d'altres pràctiques que ens resulten més extravagants o esotèriques com la astrologia, les cartes o la vidència? No crec que ningú proposi una teràpia a base d'horòscops i estrelles... o de bastos i oros... o de saber què et passarà en un futur...
Ja n'hi ha prou, de voler confondre el personal i a més deixar-lo d'imbècil... si no us sembla que cadascú té prou criteri per triar allò encertat, allò "veritable"... deixeu que "s'equivoquin" en pau... és la seva vida, és la seva tria. Qui sou per jutjar-los?
Per favor! Que no som lliures? amb el nostres cos, ment i ànima fem el que ens dona la gana... i que tothom faci el que li roti... ai coi...
Que sigueu feliços...

Spacer

Picture
Peztit

CONSULTA DEL DR. FRANCIS CO

Date Wednesday, January 18th 2012, 4:24 AM

LALAAAAAAAAAAAA....lalala lalaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa a!!!

Estimada amiga ànima,

sé que estàs ``assant per una època molt del.licada del teu trajecte vtal. No ets la única que pateixes la s´ndrome de la cenicienta o ventafox, com li vulguis dir.

Aquest dit que tan et molesta, és perque duus unes sabates que possiblement t'apreten massa. Sabatetes tipus princessa, que voldries abandonar a les 11,50 p.m. fugint d'un vall meravellós amb el teu príncep blau.

Personalment et recomanaría que oblidessis aquestes sabates malignes i portessis crocks a tot arreu. Recorda que lo important és la teva salut, i que si no estàs bella i ferpecta, el teu príncep no es fixarà en tú.

És un conell que et dona carinyosament,

FRANCIS.

Spacer

Picture
anima

JUASSSS

Date Wednesday, January 18th 2012, 4:11 AM

Com sou, ehhh!!!!
Us deixo un momentet de no rés i mira la q heu liat. El peztit ( q diu q no és peix) q vol fotre gent a la garjola.El Dori q ens fa saber q la nostra capacitat de raciocini nomès utitilitza el 10% del nostre preuat cervellet....

I jo pregunto, ehhhh, nomès pregunto; quan em fa mal el dit petit del peu, a quí he d'escoltar,:
al metge amb bata blanca q fa cara de prunes agres pq li retallen el sou i porta 5 pacients en un quart d'hora i a més ,sense mirar.me el meu preciòs ditet em diu q em prengui un coi de pastilles q son groses com un ruc i no em puc empassar de cap de les maneres .... i fins d'aquì 15 dies????
o aquell homeòpata amb cara de místic , amb senyals evidents de no haver tatstat un bon bistec de fa anys , i que per deduir el q tinc al ditet em toca de dalt baix fen especial parada a la part pectoral (no fos mucositats, esclar) i a part de la musiqueta i l'incens q ja em tenen ben marejada, em recepta unes herbes q valen un ronyo , ahhhh i unes gotetes de flors de bach q combinades amb un xarop depuratiu fan q cada matí me'n recordi de sa mare????

A les vostres mans estic!!!!!

Spacer

Picture
Peztit

Tu si que saps Dorian!!

Date Tuesday, January 17th 2012, 6:47 PM

Follow the lider, lider!!! ahahah!

Ale, ja tenim una masona més al bote!

;)

Spacer

Picture
zinc

Gràcies Dorian

Date Tuesday, January 17th 2012, 6:29 PM

La miraré,sobretot tenin amb compta que em tinc de trovar molts farsants en aquesta vida,meva.

Una abraçada
Dolors,

Spacer

Picture
Dorian

Dolors

Date Tuesday, January 17th 2012, 6:10 PM

Tinc quelcom molt millor que el que em demanes:

El Escéptico: La revista para el fomento de la razón y la ciencia
http://www.escepticos.es/?q=node/78

Hi trobaras informació molt valuosa que t'ajudarà a plantar cara als farsants que es creuran en la teva vida. ;)

Salut!

Spacer

Picture
zinc

Dorian wapo

Date Tuesday, January 17th 2012, 6:02 PM

Tens alguna web cientifica?.

una abraçada
Dolors.

Spacer

Picture
Dorian

Peztit

Date Tuesday, January 17th 2012, 5:43 PM

Aquests estats psicopremòrbids als que fas referència no ens han de preocupar, que com tothom sap només fem servir el 10% del coco, amb això vull dir que a l'altre 90% el podem fer servir per a experimentar i maltractar-lo amb aquestes terapies alternatives.

La gent que té problemes són els que s'han passat i han acabat fent servir el 10% que els quedava sa, el que fem servir dia sí dia també, per a funcionar normalment. No se si m'he explicat bé, però se del cert que tu m'has entes.

Salut i bons auguris! Que Acuari et sigui propici.

Spacer

Picture
Peztit

Shiva

Date Tuesday, January 17th 2012, 5:24 PM

Aquestes teràpies a més ténen la particularitat d'atreure i acabar de modelar tota mena de estats psicopremòrbids, que acaven sent realment mòrbids de veritat.

Una col.lega tenia un R4 tot plè de mandales i coses asiàtiques a l'interior que et feien sentir com si estiguessis en Katmandú. Era molt wuai. Llàstima que va començar pobreta a tenir deliris místics i es va acabar la relació. :(

El Coach....el coach......aaaahhhhhhhhhhhh, La Nissan Vanette feia propaganda del Coach, abans!!! Aiiiii, aquests Japos!

Home, jo considero que tant La PNL com el coaching haurien de ser impartits com a sancions alternatives a les penes de presó. Més que res serien , per alguns, un mètode dissuassori per del.linquir.

Spacer

Picture
Dorian

Vida

Date Tuesday, January 17th 2012, 5:12 PM

El problema de tota aquesta parafernalia "new age", entre les que s'hi inclouen algunes terapies naturals i/o alternatives, és que no et saben donar cap explicació del perqué funcionen les coses, has de fer un acte de fe. I el més preocupant de tot és empren l'afirmació de que "la ciència o la medicina no ho expliquen tot" com a justificació de que el que diuen és cert. I és queden tant amples.... i sino també et dien que ells no fan mal a ningú. I és clar que fan mal, i molt, a molta gent.

Salut!

Spacer

Picture
vida-2012

Teràpies naturals

Date Tuesday, January 17th 2012, 5:04 PM

Fa uns anys, vaig voler contrastar la informació que ofereixen, el que s'anomenen, "teràpies naturals" i quina millor manera de fer-ho que aprendre'n... Vaig veure de tot, moltes coses que no es sostenen per enlloc i d'altres que la ciència actual ha pogut validar i justificar... Amb mi, hi havia altres estudiants que s'ho empassaven tot, sense cap esperit de validar res i m'esgarrifa pensar que hi haurà persones que ara deuen estar a les seves mans de terapeuta...

Spacer

Picture
Dorian

Alterego

Date Tuesday, January 17th 2012, 5:04 PM

Ens pots fer cinc cèntims de la teva experiència?

Salut!

Spacer

Picture
Peztit

Ja mho han dit això del Karma

Date Tuesday, January 17th 2012, 5:00 PM

Ja mho han dit, ja. Pero diuen que és perquè em toquen massa el chacra del centre, i dentrecuix. I que això costa molt de "movilitzar" i que flueixi cap a fora.

També m'han dit que em falta el tercer ull d'en Lobsang Rampa que tinc com ceguessa espiritual.

Gràcies pels teus ànims, ets un amic.

Salut!

Spacer

Picture
Alterego

Frau...?

Date Tuesday, January 17th 2012, 4:59 PM

Uffff quanta rotunditat... ho deus dir per pròpia experiència, no? Jo la tinc i sé del cert que no és cap frau; en fi...

Salut!

Spacer

Picture
zigazaga

bocabadada

Date Tuesday, January 17th 2012, 4:56 PM

Doncs si, m'heu deixat bocabadada amb tanta sabiduria concentrada en poc espai. Jo dec ser d'aquest grup d'ànimes càndides. Penso que de tot s'en poden treure coses positives, evidentment sense caure en fanatismes, ni coses rares.
Aprofito per dir que a mes d'un li anirien bé algunes d'aquestes terapies holístiques, coachers, meditació, reiki, homeopatia o qualsevol cosa que el fes mirar dintre seu i redreçar el seu camí.

Spacer

Picture
Dorian

Pezti

Date Tuesday, January 17th 2012, 4:48 PM

uuuffff..... quin mal Karma que tens..... però això té arreglo, pensa que en el fons es degut a un petit desajust energetic, i que amb una bona terapia transpersonal té fàcil solució.... et converiras en bona persona i et llevaras cada dia amb un bon somriure als llavis, i ah!, mai et passarà res dolent en aquesta vida (ni en l'altra).

Salut!

Spacer

Picture
Peztit

Ooooooommmmmmmmmmmmmmmmmm!!!!!!

Date Tuesday, January 17th 2012, 4:42 PM

Evaduran! ....tú soleta ves a la foguera, anda! Mira que argumentar lo més antic com lo més verdader i argument d'autoritat?!

Lloba: Els alls plantats a l'inrevés en lluna plena amb sang d'una menarquia van bé per la gingivitis, siguin plantats amb mà esquerra neotàntrica o tàntrica de mà dreta.

Opino que no totes les opinions són respectables, i que també podeu opinar el que vos plagui sobre aquesta la meva opinió.

I no soc un peixxxxxxxxxxxxx! recoiiiiiiii!!!!!!!!!

Spacer

Picture
Dorian

Lloba

Date Tuesday, January 17th 2012, 3:59 PM

Amb les pseudociències la visceralitat és l'únic camí a seguir i fariem bé d'erradicar aquesta càncer de la nostra societat.

El PNL, el Ffeng Shui, l'astrologia, el tarot, la homeopatia, les constel·lacions familiars, el reiki, els mediums, etc.... és un frau.

Encara recordo a la Leire Pajin en les seves aparicions per la tele mostrant aquella andrómina que suposadament servia per equilibrar els estats energétics del cos humà, crec que és deia Power Balance o quelcom per l'estil.

No hi ha cap diferencia entre el PNL, el Fensh Shui i el Power Balance.

Salut!

Spacer

Picture
Dorian

Evaduran

Date Tuesday, January 17th 2012, 3:50 PM

De fet el que diferencia pseudociencies de la ciència és que la primera postula veritats ambsolutes mentre que la segona no ho fa. De fet a qualssevol teoria científica se li demana que sigui falsable, que en romà paladí vol dir que es pugui demostrar en base a la experiència que un postulat és fals.

Cal pseudociència, com per exemple la PNL o la homeopatia, per posar un parell que estan de moda, és falsable.

La ciència avança a base de contradiccions entre els fets i les nostres afirmacions.

Salut

Spacer

Picture
evaduran

Ostres....

Date Tuesday, January 17th 2012, 3:32 PM

A risc que la comunitat científica em cremi a la foguera…a mi és que les veritats absolutes, vinguin de qui vinguin, sempre m’han fet terror. Crec que faríem bé de no oblidar que el coneixement científic prové d’un criteris consensuats i acceptats, però que no necessariament són l’única font de coneixement. Tampoc hauríem d’obviar que darrera la ciència hi ha molts interessos i que, com a font de coneixement, la ciència evoluciona.

El món de les creences precedeix a la ciència i acompanya a la humanitat des dels seus inicis, potser no l’hauríem de menysprear tant...potser aporta les respostes a allò que la ciència encara no pot respondre. Jo crec que amb una ment oberta podem integrar múltiples fonts de saber i no necessàriament són excloents. I segurament qui té un bon amic no necessita un coach, però us heu plantejat que el món ni és blanc, ni negre, sinó ple de matisos i que potser hi ha gent que no té un bon amic???


Au, ja paro! hahaha

Spacer

Picture
lloba

peztit

Date Tuesday, January 17th 2012, 2:49 PM

Estimat peix:
Busca la paraula tántric, si et plau.
Cadascu te les seves creences, sería bo que fossim capaços de respectar les creences dels altres.
Altre cosa es opinar.
No entro en el coneixement de la cosa del que opinem.
Com va dir aquell "nomes se que no se res".
Tenir el caparro obert (no amb un tall) es bo.

Spacer

Picture
lloba

pnl

Date Tuesday, January 17th 2012, 2:44 PM

estimat dorian:
Veig que ets un xic visceral en la teva afirmacio.
Seria mes prudent que no fossis tan radical, perque tampoc ets poseidor de la veritat absoluta.
Hi han molts "entrenadors personals" amb diferents titulacions academiques o amb cap. En totes les profesions hi ha intrusisme.
En lo altre ni entrare a dir res mes.
Nomes que penso que hauries de revisar la teva visceralitat.

Spacer

Picture
_Alfons_

Ostres Dorian!

Date Tuesday, January 17th 2012, 1:49 PM

De fet la PNL serveix per poder analitzar quin és el "software" que fa funcionar una persona. Igual que la Gestalt pot servir per posar una persona al límit i provocar-li les ganes d'adonar-se de les coses.
A part d'això, si la PNL o la gestalt poden funcionar com la manera de teledirigir una persona suposadament cap a la seva glòria, doncs mira, no ho sé. Que simplement aturant-nos un moment i mirant al nostre voltant i en la nostra pròpia història ja podríem aprendre molt del que hem fet bé i dels nostres errors, doncs sí, ja seria prou. No cal certs gurús ni certes "sectes de l'autoajuda" que en realitat s'autoajuden (ajuden la seva butxaca) i que fins i tot es dediquen a barrejar la seva utilització fraudulenta de la ciència (perquè la psicología és una ciència aplicada, eh? no és conya) amb aspectes esotèrics.
El pitjor de tot és que mentre els que treballen amb una base científica estan perdent credibilitat, audiència, etc. resulta que els esotèrics i venedors de xarop miraculós estan creixent.

Spacer

Picture
Peztit

XD

Date Tuesday, January 17th 2012, 1:48 PM

http://youtu.be/RJdXfKu7_gs

Spacer

Picture
marma

Terrassenc,

Date Tuesday, January 17th 2012, 11:18 AM

Hi ha coaching de tot...
Si vols fer alguna cosa que et costa, que tens por de defallir al moment de l'acció,... busca algú que hi entengui i digues-li que t'acompanyi i et digui que ho estàs fent bé, que t'ajudi a millorar i a reflexionar,... :Serà el teu o la teva coach (normalment li has de pagar alguna cosa).

Spacer

Picture
marma

Tot i tots els professionals que s'hi

Date Tuesday, January 17th 2012, 11:03 AM

Crec que totes aquestes noves pràctiques han aparegut per atendre la por a les incerteses que van apareixent.

És ben sabut que com més coneixes més consciència tens del que no coneixes. I a més a més hi ha el factor que ens ha tocat viure en el període de revolucions tecnològiques, de les comunicacions, dels mercats financers,... Els fanatismes religiosos augmenten, hi ha qui es reconcilia amb la tradició religiosa/espiritual apresa dels pares, i també apareixen noves tècniques "new-age" (com dius) per donar consol al malestar.

Hi ha malestar i sembla ser que utilitzem diverses eines/tècniques/pràctiques/estratègies que ens ajuden a conviure-hi, gestionar-lo,...

Penso que hem de ser prou crítics com per no deixar-nos embadalir per les "aureoles" que alguns professionals es posen. Cal que sapiguem discriminar si allò que ens volen vendre (aquestes pràctiques i tècniques es converteixen en producte de consum) tenen un fonament que sigui coherent amb els nostres valors.

Evidentment hem de tenir uns valors i contínuament posar-los en dubte....és a dir que no acabaríem mai.

Sento allargar-me tant, procuraré ser més concisa en propers comentaris.

Spacer

Picture
Peztit

Home,

Date Tuesday, January 17th 2012, 9:34 AM

El PNL i el coaching.....a vere, depen de quin entorn de coaching. coaching coaching de fet comença a la guarderia i continua a l'ensenyança primaria. Jo ho veig així com de forma global "un aprenentatge venut com a reciclatge", tot i que hi han coses que no es podran mai reciclar. El que no vas apendre a la guarderia, ja no ho apendràs mai mai mai més.

El PNL, es una altra forma de explicar lo matex amb diferent tapes de llibres i tot barrejat i mal explicat.

Una época em van fer fer un minicurs de "neuropsicologia" tócate los cojones (perdó el meu accent francés): Clar, la psicologia no pot tractar coses que no siguin de la ment, de la neuro. No podrem tractar psicologia del muscul, o psicologia de les dent, oi?

Un altre tema son ja les parapsicologies. Dubto que hi hagi un grup tan nombrós de xarlatans com en aquest camp. Crec que superen quantitativament els granets de sorra de qualsevol caleta de la costa.

I adivinadors, gurús, sanadors, "medicine mans", osteópates psicoenergètics, son les millors sortides laborals avui dia per "canalitzar" tota la gent que no sap fer absolutament res. Ni rellotges de fusta que a sobre funcionin, ni ous fregits.

Pero és la decadencia de les influències asiàtiques a la nostra cultura.

L'inciens és necessari. N'hi han que pel seu contingut en monoxid al cremar, creen un estat de semiletàrgia molt agradable que ajuda al trance curatiu.

Lo tàntric és una altra historia diferent. En poques paraules és molt útil als que pateixen de ejacul.lacióahhhhhhhohhhhh precoç.

Jo sóc més de les teràpies holístiques (i no halo, halo és és, bé deixe'm-ho que no bé al cas), les integrals, les que no separen res, les que saben que tot es un tot i només un.

OJO! tot i lo que he dit: hi han teràpies totalment inútils que acaben curant a un tan per cent dels usuaris. Perquè, doncs per l'efecte placebo i les curacions espontànies.

Per exemple: "la grip es cura amb maraques". Sí clar: toques les maraques i al cap d'uns dies se te'n va la grip....no per les maraques, no, és que la grip se'n tenia que anar a un altre organisme, tenia pressa, i tu et quedes fent un temple a les maraques a casa teva.

En fi....

Ja continuarem contrastant comments.

Spacer

Picture
kanku

si però.....

Date Tuesday, January 17th 2012, 8:53 AM

jo no sók tan elokuent kom vosaltres però us diré la meva opinió
abans de tot dir ke estik en kontra dels programes enganyosos i la gent ke truka és bastant kurteta
krek ke malgrat no tenir kap base científika si a la gent li va bé akestes teràpies i els fa sentir millor, pk no fer-ho? en akest món tot són problemes i mal de kaps, tenir alguna kosa ket doni força i ànims, sempre ke sigui inofensiu, nom sembla malament

petons, kan

Spacer

Picture
MartinaH

Preferir la mentida a la veritat

Date Tuesday, January 17th 2012, 8:03 AM

El problema regeix en que tot i sabent quina és la solució als nostres problemes, o quasi tots; o inclús sabent que n’hi ha que no tenen solució (una malaltia terminal, per exemple), hi ha algunes persones, potser incrèdules, potser vulnerables (no sé ben bé) que prefereixen creure’s certes mentides. Els fa més feliç que acceptar la realitat i faran el que calgui per justificar-les.

És ben trist veure quanta gent encara truca al telèfon del tarot per decidir si deixar la seva parella o no!! (Encara que... vaaaaa... reconec que una vegada vaig anar a tirar-me les cartes. Però més per curiositat o morbillo, que per altra cosa.)

Per més que ens agradaria, no hi ha tècniques màgiques. El camí més realista acostuma a ser el més eficaç.

Spacer

Picture
Dorian

fem...

Date Tuesday, January 17th 2012, 7:12 AM

...quina imatge més inquietant que m'ha vingut al cap..... per un moment m'he vist al costat del Meste Osho, amb un pot de vaselina, mentre Ell ens donava amor a tots els seus seguidors, pobres xais descarriats de la senda del coneixement suprem...

Bé, m'en vaig a la farmacia a comprar un pot tamany familiar per quan arrivi el moment.... jeje

Mestre Osho, esperi'm !!!!!


Salut!

Spacer

Picture
femamics

uiiii doriaaaaaan

Date Tuesday, January 17th 2012, 6:50 AM

de vegades els més intransigents i crítics acabeu caient de quatre potes...i ja et veig d´aquí a un temps agafadet de la maneta del gurú barbut més mentider de tots cantant mantres com un locu!...si mai et passés...que sigui una gurú i si potser que no tingui barba...que sempre acaben demanant sexe....
hahahahha

Spacer

Picture
Dorian

Mart

Date Tuesday, January 17th 2012, 5:38 AM

Jo no tinc ni una cosa ni l'altra, però el que tinc molt clar és on NO anar a buscar.

Salut!

Spacer

Picture
mart2010

I tu...

Date Tuesday, January 17th 2012, 5:32 AM

tens les preguntes i les respostes... "adients", oi?
caram...

Spacer

Picture
Dorian

Bolly

Date Tuesday, January 17th 2012, 5:28 AM

Cert, però per a cercar les respostes primer hem de fer-nos les preguntes adients. Però això és un tema que dona per un altre bloc. ;)

Salut!

Spacer

Picture
bollycao

doncs sí

Date Tuesday, January 17th 2012, 5:24 AM

però sembla que per molt que passi el temps les persones no canviem tant i no som tant lluny de l'home primitiu que havia d'invocar els esperits i més tard els dimonis.. basar-nos en l'evidència científica i explorar el coneixement no hauria de ser tant difícil en una societat avançada i precisament per això sobta que gent que ha passat per les aules donguin suport a tota aquesta brossa. Per això no és més savi qui té un diploma sinò qui més cerca les respostes.

Spacer

Picture
Dorian

Terra

Date Tuesday, January 17th 2012, 5:20 AM

Serà un plaer, i si estas interessat en el pràctiques orientals relacionades amb la meditació també et puc palar de l'Ikebana, del que en vaig ser un practicant durant un anyet, amb una fantàstica professora i encara millors companyes de classe.

Salut!

Spacer

Picture
terrassec

Dorian

Date Tuesday, January 17th 2012, 5:14 AM

Aixo de la meditació m'esta fent meditar molt.
Veig que ho tens clar i controlat, m'ho hauras d'explicar un dia d'aquets davant d'una cervessa.
hahahahah
Aixo del "coaching" sona molt be. Pero es fisic o espiritual?

Anima el desavillé negre ha d'estar sempre dins la maleta, com el respall de dents, l'aspirina efervescent o els preservatius.

SALUT

Spacer

Picture
Dorian

nahhh

Date Tuesday, January 17th 2012, 5:09 AM

...una "batamanta" serà més que suficient..... ;)

Spacer

Picture
anima

uiss

Date Tuesday, January 17th 2012, 5:07 AM

DORI.... pel viatge aquest he de pendre el desaville negre??

Spacer

Picture
Dorian

Animeta

Date Tuesday, January 17th 2012, 5:03 AM

Mentre el teu "coach" no et proposi fer un viatge astral plegats no tens motiu de preocupació..... ;-)

I si et deix anar algun rotllo "new-age" fes veure que l'escoltes, de tant en tant digues "ahhh siii, que interessant....." i mentre contempla el seu cos musculat i el seu culet respingon.

Salut!

Spacer

Picture
anima

OSTI DORI....

Date Tuesday, January 17th 2012, 4:47 AM

I ara q faig amb el " coach man" buenorro q tinc llogat desde fa uns mesos??
Em va de conya, ehh, però ja se'm fa extrany q cada tarda , després de correr com posessos, em vingui amb la cançoneta del transpersonal. No sé jo si el té massa ben entès el concepte.
Bé,lo del holístic, no ho hem tocat ,veus...però amb lo disposat q està per fer.me un gran bé, segur q no tardarà .
Va, l'aguanto un meset mes, q ara, li he agafa't carinyo;després ja us diré el què.

Petó!!!

Spacer

Picture
verro

ho se

Date Tuesday, January 17th 2012, 4:18 AM

si si estic al corrent, i se que no només hi ha beneficis sobre la concentració sino tb en l'aprenentatge, no dubto que d'aqui en endavant hi hauran mes estudis científics com el que dius

encara coneixem molt poc de SNC

Spacer

Picture
Dorian

Verro

Date Tuesday, January 17th 2012, 4:10 AM

Recenment s'ha demostrat, de manera científica, els efectes beneficiosos que té la meditació sobre la ment humana. L'article va apareixer fa poc en premsa. Bàsicament deia que millora la capacitat de concentració. Despres hi ha altres beneficis de caire més subjectiu.

Salut!

Spacer

Picture
verro

Estic d'acord amb tu

Date Tuesday, January 17th 2012, 4:05 AM

Qualsevol cosa que no sigui ser responsable de la nostra vida i accions esta fora de lloc, per que surtin les coses, has de fer-les, la sort no et ve perque si sino que te la fas tu mateix, avui en dia la situació es que la gent està perduda, vivim massa de presa i hem perdut el costum de pensar i pendre cafes amb els amics i parlar, fa poc vaig llegir a la contra de la vanguardia un article que deia que qui te un bon amic no necessitva cap coacher...

De totes maneres, si que crec que hi han coses avui en dia que ens poden ajudar a relaxar i veure les coses amb mes claritat per despres actuar amb mes seguretat, de les tecnqiues que que tu anomenes, dubto que cap duri mes de uns quants anys mentres la meditacio ja en te 5000.

Seguire llegin-te

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per Dorian? Aquí son els últims articles.

 
Bullet El treball com a antídot
  Data 29/03/12 Icona 2233 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Schola Latina Universalis
  Data 16/03/12 Icona 1121 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet De l'Imperi de
  Data 14/03/12 Icona 1110 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Perles sindicals II.
  Data 13/03/12 Icona 1035 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Dur cop a les guies
  Data 05/03/12 Icona 1137 Data 14 comentari/s  
Spacer
Bullet L'Spanky i en Dorian
  Data 29/02/12 Icona 1131 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet De la Martina i els
  Data 28/02/12 Icona 1227 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet El meu amic quadrúpede
  Data 26/02/12 Icona 1071 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Decepcionat amb CiU
  Data 24/02/12 Icona 1075 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Manifest de suport al
  Data 23/02/12 Icona 1170 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Els amargs fruits de
  Data 22/02/12 Icona 1106 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet De Wagner a McKennitt
  Data 13/02/12 Icona 990 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Xantatge sindical
  Data 09/02/12 Icona 1029 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Vaga a TMB i una trucada
  Data 08/02/12 Icona 1085 Data 15 comentari/s  
Spacer
Bullet L'aterradora historia
  Data 07/02/12 Icona 1279 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet Tastets de foie maridats
  Data 07/02/12 Icona 1313 Data 20 comentari/s  
Spacer
Bullet Foie amb poma. Per a
  Data 06/02/12 Icona 1332 Data 12 comentari/s  
Spacer
Bullet Oferta Laboral
  Data 03/02/12 Icona 1202 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Dels maltractaments
  Data 03/02/12 Icona 1008 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Yo no pago, que soy
  Data 02/02/12 Icona 1321 Data 34 comentari/s  
Spacer
Bullet Mussols, aquests fantastics
  Data 30/01/12 Icona 1231 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet En Dorian i La Posició
  Data 27/01/12 Icona 1485 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet L'ostracisme de
  Data 27/01/12 Icona 944 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Urgent: Wagner ens crida!!!
  Data 26/01/12 Icona 1130 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet M'hi jugo l'ànima...
  Data 21/01/12 Icona 1179 Data 14 comentari/s  
Spacer
Bullet Deux allégresses
  Data 20/01/12 Icona 1245 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet Dawkins, un antiespecista
  Data 13/01/12 Icona 1142 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet De com vam anar a la
  Data 11/01/12 Icona 1078 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Orgasmes fingits
  Data 08/01/12 Icona 5536 Data 40 comentari/s  
Spacer
Bullet Per als amants de la
  Data 06/01/12 Icona 1062 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Fins que la mort ens
  Data 05/01/12 Icona 1261 Data 16 comentari/s  
Spacer
Bullet Grans Perles Sindicals
  Data 04/01/12 Icona 1096 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet La vida dels altres
  Data 03/01/12 Icona 1225 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Bon Any Nou
  Data 31/12/11 Icona 1230 Data 14 comentari/s  
Spacer
Bullet Per als amants de la
  Data 24/12/11 Icona 1382 Data 14 comentari/s  
Spacer
Bullet Propera pujada del rebut
  Data 23/12/11 Icona 1113 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Calendaris Nadalencs
  Data 23/12/11 Icona 1226 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet La Terra, un petit punt
  Data 20/12/11 Icona 1008 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Un dictador menys
  Data 19/12/11 Icona 953 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet De com la dona va revolucionar
  Data 16/12/11 Icona 1123 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet D'homes, dones
  Data 15/12/11 Icona 1131 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet De le dones
  Data 13/12/11 Icona 1319 Data 16 comentari/s  
Spacer
Bullet Cadavers a les deixalleries
  Data 09/12/11 Icona 1119 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet El projecte SCAR. Fotografia
  Data 05/12/11 Icona 1417 Data 25 comentari/s  
Spacer
Bullet Preferents: “Corralito”
  Data 04/12/11 Icona 1444 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Jo també veig Vegans
  Data 04/12/11 Icona 1413 Data 53 comentari/s  
Spacer
Bullet Abandonar Facebook
  Data 29/11/11 Icona 1501 Data 28 comentari/s  
Spacer
Bullet De com el PP-PSOE ens
  Data 28/11/11 Icona 1030 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Ravel - Pavane pour
  Data 26/11/11 Icona 1014 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet L a f o r et | V i
  Data 23/11/11 Icona 1153 Data 13 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Desembre

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 

Novembre

 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer