|
|
|
|
|
|
|
|
|
Article del bloc de vetera
|
|
|
Corredors: La puta i la ramoneta
dijous 20/octubre/2011 - 01:36 632 3
Si alguna de les diferents propostes espanyoles de Corredors tenia racionalitat per la seva rendibilitat i per tant viabilitat econòmica, que és com s’haurien d’analitzar i decidir aquestes macro-obres, és el Corredor Mediterrani, que finalment ha estat inclòs com a obra preferent per rebre el finançament de Brussel•les.
Les altres dues propostes eren: El Corredor Atlàntic que enllaça Portugal amb França a través de Madrid i el País Basc i el Corredor Central que uniria Algesires amb França a través de Madrid, Saragossa i un túnel costosíssim per foradar els Pirineus.
Algunes de les avantatges que té Corredor Mediterrani, que enllaça Perpinyà amb Algesires a través de Catalunya, País Valencià, Múrcia i Andalusia , passant per tota la costa mediterrània, en relació a les alternatives, són aquestes:
1. El seu traçat obvia les dificultats del principal escull topogràfic que són els Pirineus, entrant a Catalunya per la Jonquera on els Pirineus tenen el seu pas més franc tal i com ja van descobrir els romans amb la Via Augusta.
2. Tota la producció agrícola i industrial de la zona espanyola més densa en aquestes activitats que és el Mediterrani, tindria sortida directa i ràpida cap a Europa, millorant la seva competitivitat. També totes les mercaderies que per mar venen d’Àsia amb destí a Europa a través del canal de Suez es distribuirien cap el continent a través dels múltiples ports de la Mediterrània que el Corredor comunica, Almeria, Cartagena, Alacant, València, Tarragona i Barcelona, amb el corresponent estalvi de temps i diners al evitar la ruta cap els ports del nord d’Europa via Estret de Gibraltar i Atlàntic.
3. La zona d’influència del Corredor Mediterrani, te en conjunt uns 14 milions de persones, la del Corredor Central no arriba a 8 milions.
Conclusió sembla que elemental: menys cost de construcció i major rendibilitat en l’explotació. On és el dubte?.
Hem de seguir invertint en infraestructures deficitàries com són l’aeroport de Ciudad Real, o línies d’AVE com la Toledo Cuenca Albacete amb un cost de construcció de 3.500 milions d’euros i un de manteniment diari de 18.000 euros per un promig de 16 viatgers al dia?.
Sembla que Brussel•les ha posat racionalitat a la decisió, obviant les maniobres del govern espanyol que anava fent la puta i la ramoneta, com sempre han fet en Zapatero i els seus ministres. Veurem...!.
|
|
|
|
|
|
|
Escriu articles al teu bloc
|
|
|
|
|
Comentaris sobre aquest article |
|
|
|
|
|
|
Escriu el teu comentari per aquest article |
|
|
|
|
Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris
| Registra't |
|
|
|
|