Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

musetta ha escrit 12 articles i te 113 comentaris. L'últim article ha estat fet el 30/06/12

perfil de'n(na) musetta | àlbum de fotos de'n(na) musetta

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de musetta

Espai
 

Les banyes

Data divendres 16/setembre/2011 - 02:21 Icona 1494 Data 27

Si, les banyes. Les grans amagades però gairebé sempre presents. Tres pel·lícules i tres amigues em van fer pensar-hi. També, perquè no dir-ho, articles i contraportades, pàgines web que fins ara no existien, oferint serveis que escandalitzen tant com ho va fer el cinema porno als seus inicis.
Les pel·lícules són Cena de amigos, Pequeñas mentiras sin importancia i La prima cosa bella. De les amigues no revelaré la identitat tal i com exigeixen els bons costums socials. Però tant a les històries de parelles i no parelles que veiem a les tres pel·lícules (franceses dues i italiana una), com a les històries privades de cada un de nosaltres, podem veure sempre comportaments molt similars, repetits sempre al llarg de la història de la humanitat, fins i tot sota l’amenaça de lapidació, res pot canviar-ho, les banyes sempre existiran.
Els qui estudien els comportaments sexuals humans, diuen que som monògams imperfectes. Em pregunto doncs, quan serem prou honestos amb nosaltres mateixos i amb els altres i farem d’una vegada pactes de parella que es basin amb tot el que s’han basat fins ara menys en la fidelitat. Tant ens ha de ferir que la persona a qui estimem pugui gaudir amb una altra d’un moment tant agradable com efímer?. Els homes potser entendran de què parlo, sobretot els més grans. Abans, els homes tenien el que es deia la Catedral i les capelletes, és a dir, la esposa i les amants. No era just. No ho era perquè era una solució a les seves fantasies o desitjos que només estava permesa als homes. Però i si acceptéssim un pacte igualitari?. Quins beneficis en trauríem? Doncs no trencar famílies innecessàriament, per exemple. Sabeu que no sóc gens conservadora, però massa sovint es confonen passions puntuals per alguna cosa més transcendent, ens divorciem i amb el temps tot s’acaba assemblant molt al que teníem. Si tinguéssim la opció de poder tenir alguna aventura, estaríem més contents, confirmant de tant en tant la nostra encara existent capacitat de seducció, deixaríem de culpar a la nostra parella de les nostres mancances, del nostre avorriment…Penseu-hi. Llàstima que no podem fer entre tots una tertúlia sana, parlant-ne obertament, sense prejudicis absurds que com sempre ens emboiren la vista i no podem mirar cara a cara a la realitat. Encarem-la, aprenguem a viure amb ella, només així ens entendrem una mica tots plegats i deixarem d’intentar ser com probablement és impossible que siguem. Intentem esbrinar la clau de tot plegat: la fidelitat, potser és una qüestió només cultural i per tant revisable.



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
_Alfons_

Un amic...

Date Sunday, September 18th 2011, 5:45 PM

...em comentava "és que la meva parella m'ha posat les banyes!!" amb un to i una cara que ... que... bé, la vertat és que em venien ganes de riure. "De debò t'importra?" li preguntava. No sou feliços ? No t'ho passes bé ? No creus que si tu no li importessis, ja t'hauria deixat ?

Si feu una tertúlia, no la feu en dimarts... i millor que tampoc no sigui dilluns ni cap de setmana, eh?

I estic d'acord amb en Persi que és difícil poder parlar "en abstracte" obviant experiències personals. És com (jo sí que sóc de ciències) si parléssim de "imaginem una parella composta de dues persones A i B puntuals i sense massa que interaccionen a distància "a" i apareix una persona C puntual i sense massa que se situa a una distància "b" de B i "c" de A"... No, no crec que anéssim gaire lluny.
És clar, però, que "posar exemples propis" no ha de voler dir donar el nom l'adreça i el carnet d'identitat de les persones.

Zinc !!! (ostres! va ser un plaer manifestar-nos junts l'altre dia!! gràcies per fer-me el crit i l'estrebada!) Jo penso que és més "educació" que no pas ADN. I per sort, les coses que s'aprenen es poden desaprendre. Per tant, l'important per a mi és "no fer mal". Pel que fa al "sentir-se ferit", cadascú té la seva pròpia responsabilitat fins a cert punt (diguem-ne de lògica)

Jo que entrava a mirar un missatge i ja em teniu aquí llegint blocs i opinant... vinga, marxo a dormir ! Si hi ha tertúlia, feu-m'ho saber !

Spacer

Picture
musetta

esperem una mica més

Date Saturday, September 17th 2011, 9:42 AM

Bé, suggereixo esperar alguna opinió més i com és lògic, la tertúlia es farà en els termes que decideixi la majoria, us sembla bé?

Spacer

Picture
zinc

Elles

Date Saturday, September 17th 2011, 9:03 AM

Mira,jo quan escric dic el que penso sense ànim de voler fer cambiar el pensament a ningú,aquest poder no el tinc ni el vull,perque jo he viscut una vida única que es la meva i amb conseqüencia opino com opino,soc plenament conscient de que quant expreso la meva opinió pot haber qui pensi que soc absurda,tonta ho a lo millor divertida ho simplona,ho admeto desde l´instant que començo a teclejar.Dit aixó,tú pensa el que vulguis.

Una abraçada
Dolors.

Pdta.Estic a favor de la tertúlia,Muss pero lliure,sense condicions.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

El que tu manis,

Date Saturday, September 17th 2011, 8:05 AM

Muss.

Espero que us ho passeu molt bé. De debó.

Spacer

Picture
Ellesmera

Tertúlia sí

Date Saturday, September 17th 2011, 7:55 AM

sense condicionants. Cadascú que s'expressi com vulgui, amb primera o tercera persona gramatical.
De tota manera, encara que no s'usi el jo, parlar del què no coneixem a fons és divagar. I divagant no arribem enlloc.
Zinc em deixés bocabadada. Reduir la infidelitat a l'Adn em sembla tan absurd com dir que els fills de pares fumadors seran fumadors o els fills d'un assassí també seran assassins i...així podrém fer tot un llistat.
És a dir que tu ets fidel perquè ta mare ho era, cosa de família i per tant la teva fidelitat no té cap mèrit. No és perquè t'estimes la parella o per convicció pròpia.
Doncs la meva família deu ser un cas raro perquè hi ha hagut de tot, fidels i infidels.

Spacer

Picture
musetta

Persi

Date Saturday, September 17th 2011, 7:50 AM

Està clar, que si la tertúlia és en aquests termes, tu no vens. Ara a veure que en pensen els altres.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

I encara més:

Date Saturday, September 17th 2011, 7:43 AM

Jo no crec en la ciència en absolut.

No entenc que vol dir posar exemples impersonals.

A mi només m'interessa relacionar-me amb altres "Jo" que tinguin idees i experiències, si no amb qui ens podem relacionar?

Hi ha experiències eròtiques col.lectives?

Spacer

Picture
TomasM-Porta

No hi estic d'acord

Date Saturday, September 17th 2011, 7:39 AM

perquè les teories s'expliquen a la facultat de filosofia. La realitat és la vida. Si no parlem de les nostres experiències, de quines experiències hem de parlar? I si no parlem d'experiències, de que coi parlem? En tindriem prou amb llegir un llibre teòric o una novel.la i opinar sobre el que opina el catedràtic o sobre els personatges.

D'altra banda, penso que tothom ha de poder dir el que vulgui. Potser a tu t'importa molt poc les experiències de segons qui, però potser a d'altres no. No posem barreres al camp.

Spacer

Picture
musetta

proposta de tertulia

Date Saturday, September 17th 2011, 7:26 AM

Està bé, a petició popular, podem proposar una trobada per a una tertulia, però m'agradaria posar-hi una condició, si hi esteu d'acord: per tal de fer una tertulia des d'una besant més objectiva, cosa realment impossible però que es pot intentar en part, posaria com a condició no posar-nos mai d'exemple, és a dir, fer un exercici poc practicat i que sovint penso que hauriem de fer sempre, i és el de participar en les converses sense utilitzar la paraula "JO", hem de partir de que els altres els importa molt poc el nostre micro-món, i, per respecte als altres, la tertulia seria amb exemples impersonals i tractant de parlar des de una prespectiva més analítica i científica en aquest sentit. Què en penseu?

Spacer

Picture
TomasM-Porta

La Muss,

Date Saturday, September 17th 2011, 6:24 AM

en general escriu com una deesa i pensa com una dimònia. Val la pena llegir-la però s'ha d'anar amb compte perquè du incrustat el geni de Nietzsche.

Parlar de sexe de forma oberta? I tant. Fer una tertúlia? Proposo pagar entrada i que el Beltran faci el primer euro.

Que fins ara els homes fotíem el que volíem i les dones no? Rotundament fals. Tots em estat sempre lliures. De Messalina fins la meva veina del setè segona han follat amb qui han volgut sempre que han volgut. Les dones només han de picar de dits per aconseguir-ho.

Pretendre tenir controlada la dona, les filles i fins i tot el marit és una ingenuitat.

Spacer

Picture
lli

Ah !!

Date Saturday, September 17th 2011, 3:23 AM

ara entenc la seriositat i mala cara que es veuen quan s'està al metro, al autobus, pel carrer...
això de tanta banya i algunes amb brancatge i tot!!, fa que topin unes amb les altres i això fa mal...

Bé , crec que això que planteges seria una tornada als segles passats.
Jo confio amb el veritable AMOR.
i en " Estima i fes el que vulguis"

Spacer

Picture
zinc

aclareixo per si de càs

Date Friday, September 16th 2011, 8:08 PM

quan contesto a la Elles,en cap moment em refereixo a la meva mare,pero es pot mal entendre i no fora just,a casa sempre ha estat normal ser fidel.

Abraçada a tots.

Dolors.

Spacer

Picture
MMaria

Músiqueta..

Date Friday, September 16th 2011, 7:17 PM

Unes cançons que m'agraden molt d'un grup de la meva 'zona' .. Els Pets, trobo que es adient per aquest blog..toca una mica de tot, espero que les disfruteu:

http://www.youtube.com/wa tch?v=FtNVjxkfREo&feature =related

http://www.youtube.com/wa tch?v=aWPEQkNKwDM&feature =related

http://www.youtube.com/wa tch?v=JAOFullJSuY&feature =related

Petonassus vacacionals,
M.

Spacer

Picture
zinc

Si Elles

Date Friday, September 16th 2011, 6:54 PM

així ho penso,has sentit mai l´expresió "aquest tio es un putero?"i a continuació,clar com sun pare?.ADN,pur i dur per mi,eh?pero no et puc presentar cap estudi i amb les dones igual"es mes puta que les gallines,pero té a qui asemblar-se",aquesta era la mare.Si si i et puc donar detalls,perque jo ho he viscut,pero no aqui,per respecta.Les circumstàncies que dius ens les fàn creure,al menys amb el meu cas,jo no he tingut mai mal de cap...........

Una forta abraçada Elles.

Dolors.

Spacer

Picture
Ellesmera

zinc

Date Friday, September 16th 2011, 6:25 PM

de veritat creus que es neix fidel o infidel?
Més aviat m'inclinaria a pensar que és un fet relacionat amb les circumstàncies...i no una qüestió d'ADN.

Spacer

Picture
zinc

Ara em posaré seriosa

Date Friday, September 16th 2011, 6:22 PM

Jo crec que hi han dos tipus de personalitats en aquest ambit,hi ha qui neix fidel i qui neix infidel i no parlo d´homes,sino de la raça humana,el conflicta per mi es quant s´ajunten un/a fidel a un/a infidel,perqué?,sencillissim,la/el fidel no enten rés,no ho pot compendre,per l´infidel es una cosa a la qual si sent amb el dret i el merder dins la parella està mes que servit.

En cambi si s´ajunten dos infidels,son la mar de feliços,en conec,perque els dos van del mateix pal i el mateix pasa amb dos fidels i son feliços també,es una estructura mental ho un trovar-se..........ni idea,si em deixeu triar jo m´encantaria trovar una persona fidel,perque jo ho soc,pero si fós infidel la voldria infidel.

També crec que es una paraula tabú,en la nostre societat ningú pot ser infidel,pero mireu molta gent ho és,fà vergonya ser-ho pero es la realitat i el mes fort es que es busquen explicacions..........per les banyes,no no i no,no siguem tontos ho s´es o no,pero admetem-ho,siguém valents,sobretot perque estem parlant d´una cosa que és humana,independenment de qui ens hagim trobat a la vida,per molt que ens hagi dolgut,em de continuar endavant sense por,sense recança,que tots tenim algú que ens espera i d´aixó n´estic convençuda fermament.

Una abraçada a tots fidels e infidels.
Dolors.

Spacer

Picture
vent

uis jo no ....

Date Friday, September 16th 2011, 5:50 PM

tertulia noque soc molt timit.

Spacer

Picture
Ellesmera

Ah

Date Friday, September 16th 2011, 5:41 PM

i Pequeñas mentiras sin importancia la vaig trobar genial. Les altres no les he vist.

Spacer

Picture
Ellesmera

Com que no

Date Friday, September 16th 2011, 5:39 PM

podem fer una tertúlia?
Som adults, tenim una edat (uns més que altres, hehe) i és un tema interessant.
Apa musetta, proposa data que m'hi apunto.

Spacer

Picture
musetta

M'agrada llegir-vos....

Date Friday, September 16th 2011, 5:00 PM

Quan us poseu trascendents, quan en feu humor, quan sembla que us enfadeu, però fum, el que és fum no en surt, Vent, només que tots intenten expressar com ho viuen, que d'això es tractava i de reflexionar-hi, sobretot. És per això que m'agrada la provocació, en el bon sentit, en el sentit constructiu.

Spacer

Picture
vent

Més llenya al foc.

Date Friday, September 16th 2011, 4:42 PM

Sempre es parla de qui porta les banyes, pocs cops de qui les posa. Aquest o aquesta, és un ser vil, dolent, pocasolta, etc. Es dona per soposat de que és el dolent/a de la pelicula. Però som dins la persona per jutjar si està orgullós del que ha fet?
Posem per un costat a la victima, banyut o banyuda, i per altre al infractor. Ens em aturat a pensar per casualitat en el cas de que aquest a resultes de la seva infidelitat perd a la parella que en el fons potser estima, no és possible que pateixi tota la vida per allò que ha fet? Conec homes casats que fant sovint el salt a la seva parella, però quan els veus amb elles son d'allò més tendre, sembla que mai han trancat un plat, i elles cofolles i orgulloses d'aquell infidel que fa tant bé el paper de fidel, es senten molt felices de tenir un home així. Ja ho diu la dita: Content i enganyat, i lo demés són osties.
Qui li diria a aquella persona al veure-la tant feliç la veritable situació? No seriem una mica crudels si ho fessim? No ens sentiriem d'alguna manera culpables si la nostra informació fos realment causa del trancament de tal armonia?
Com tot, no es pot generalitçar, ni posar-ho tot al mateix sac. Com cada casa és un món, cada situació te les seves circunstàncies, que no sabem però jutgem sense cap mirament. No sóc d'evangelis, però algun cop em venen al cap dites que els de la sotana em varen ensenyar, com el de la viga i la palla, en el teu ull (vida) i en el dels altres (palla).
Musetta, aquest bloc treurà fum, nanit i sigueu fidels..........si podeu. Nanit.

Spacer

Picture
Dorian

...

Date Friday, September 16th 2011, 4:17 PM

Sens dubte una reflexió molt interessant. La infidelitat no és res més que el trencament del pacte, implicit o explícit, d'exclusivitat entre dues persones. Tots coneixem les conseqüències de la infidelitat: pèrdua total de confiança en l'altra persona, trencament de la relació i perdua de l'atoestima. En el fons, és tracta d'un cop demoledor al nostre ego.

Conec parelles que han decidit prescindir d'aquest acord d'exclusivitat, pel motiu que sigui, i cadascú fa el que vol. En general es tracta de matrimonis amb fills, hipoteques, on la passió ha desaparegut totalment, i han acordat donar sortida a les seves necessitats fora la parella.

D'altres decideixen incorporar un o més individus a la relació, per a gustos colors.

Penso que res és criticable si hi ha acord i respecte. No obstant, jo, personalment, preferiria estar sol que en les situacions descrites anteriorment. Tampoc sóc partidari de perdonar una infidelitat ni donar segones oportunitats. Prefereixo passar pàgina, per molt doloros que sigui.

Spacer

Picture
magda

Discrepo

Date Friday, September 16th 2011, 4:05 PM

Per variar no estic gens d'acord amb lo que dius musetta.Crec que el que escrius es per justificar determinats comportaments de homes i dones pero no pas per demostrar que aquets comportaments siguin lo correcte eticament o moralment com li vulguis dir.Defenses lo indefendible , de veritat creus q amb el temps esdevenim igual q avans del divorci?Ni de lluny. Jo podria portar banyes i no tenir q anar a treballar ni paga un cotxe a plaços per exemple i gaudir de la companya del marit (encara que infidel )i del seu status .En canvi cuan prens la decisio de separar-te es per ser lliure i lliure vol dir sense els diners del marit pero tambe sense banyes......si algu esta com al principi ...alguna cosa no ha fet be.

Spacer

Picture
zinc

definitivament

Date Friday, September 16th 2011, 3:26 PM

em de fer una tertulia,perque en aquet cas jo puc parlar i molt he?,pero molt.

Petonsssssssssssssssssssssssss MMaria,wappa!,
Dolors.

Spacer

Picture
MMaria

ummmm..

Date Friday, September 16th 2011, 3:05 PM

Ja ha arribat la romàntica..
Sempre he estat fidel a les meves parelles i crec pensar que ells a mi també (No en vaig 'pillar' cap o no vaig notar que ratlles el sostre amb les meves banyes), però suposo que crec amb l'amor verdader, amb la parella per tota la vida i que li seré sempre fidel i espero que ell a mi també pq ens tenim un a l'altra.
També es cert, que a mida que passen els anys -i vas coneixent a més homes- t'adones, que vas millor sola que no pas mal acompanyada.. i perquè no.. tindre l'home que et omple la vida i un altre que t'ompli al llit plenament algunes vegades al mes?..
Suposo que fa poc que tinc aquesta idea al cap, però després penses.. però un home que t'ompli la vida i que t'aguanti (i tu l'aguantis) també es algo surrealista.. Conclusió: Les banyes sempre existiran, però si tinc parella jo seré fidel. Però qui sap.. potser sóc la que vaig amb algun casat.. i faig que les porti una altra.. això la vida ho dirà!!!
Petonassusssss,
M.

Spacer

Picture
zinc

Escolt6a Muss

Date Friday, September 16th 2011, 2:45 PM

I perqué no fer una tertúlia?,seria molt divertit i educatiu.

Per si de càs no es fà que sàpigues que estic molt d´acord amb tú,encare que amb alguns matisos.

Molts petons wappaaaaaaaaaaaaa,la teva amiga
Dolors.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Compte amb les banyes

Date Friday, September 16th 2011, 2:29 PM

que si no vaig al tantu
M'ESCANYES.

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per musetta? Aquí son els últims articles.

 
Bullet Fiestas sin tortura,
  Data 30/06/12 Icona 2487 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet a qui li agradi la dança....
  Data 21/01/12 Icona 1158 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet 2012, primer any sense
  Data 07/01/12 Icona 1051 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet seguidors del grup Very
  Data 23/11/11 Icona 987 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Amor entre espècies.
  Data 02/11/11 Icona 1184 Data 15 comentari/s  
Spacer
Bullet Simoncelli
  Data 25/10/11 Icona 1224 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet El hombre de al lado
  Data 10/10/11 Icona 1153 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet més feminisme....
  Data 06/10/11 Icona 1296 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet Les sentències
  Data 03/10/11 Icona 1163 Data 12 comentari/s  
Spacer
Bullet La millor Mercè de
  Data 22/09/11 Icona 1160 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Si no llegeixo molt
  Data 18/09/11 Icona 1300 Data 6 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Novembre

 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 

Octubre

 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer