|
|
|
|
|
|
|
|
|
Article del bloc de TomasM-Porta
|
|
|
HARMONIA HUMANA I INDEPENDENTISME CATALÀ. ODA A LA LLIBERTAT.
divendres 9/setembre/2011 - 05:11 661 15
Faig un article en el que parlo del dret a Catalunya a l’autodeterminació i se’m respon dient-me que es veu que això va contra l’harmonia dels humans i que els catalans estem pensant tot el dia en separar-nos.
Qui hagi seguit els meus articles veurà que m’interessent forces més coses que l’independència de Catalunya. La gent ha pogut comprovar que evidentment tinc cinc o sis nuclis que formen la meva temàtica bàsica i que el catalanisme n’és una.
No sóc conscient que quan em llevo i quan me’n vaig a dormir el meu primer pensament diari i el meu darrer pensament sigui la independència de Catalunya. Penso que penso molt més en les senyores, per exemple, que en la independència del país, entre d’altres coses perquè la meva dona, les meves filles i la major part dels meus amics són senyores, però vaja, la setmana que ve posaré el cronòmetre a veure si és així o no.
El que sí que no estic gens d’acord és que l’independentisme català vagi en contra de l’harmonia dels humans. No senyor, de cap manera. L’independentisme català va a favor de l’harmonia dels humans perquè l’harmonia dels humans només es dóna quan es respecten els seus drets individuals i col.lectius. En una visió liberal, que és la meva, no hi ha harmonia possible sense llibertat.
L’acusació següent és que com a independentista català sóc egoista. Hi estic d’acord. Qualsevol persona que reclama el seu dret individual o col.lectiu a ser i a ser lliure és egoista. Tots volem que se’ns respectin els drets i fins i tot que se’ns ampliïn. I no conec cap estat al món que no vetlli pels seus interessos. No veig perquè jo, com a individu i com a part de la nació catalana hauria de renunciar al dret de ser lliure, a ser.
En realitat, si és medita més profundament, es veurà que el dret a ser altruista, a ser solidari només pot derivar de la pròpia llibertat. Si jo estic obligat a pagar uns impostos no sóc ni altruista ni solidari sinó que em limito a complir la llei. Si, per contra, faig caritat sí que sóc altruista i solidari perquè decideixo lliurement donar part del que tinc als altres.
El mateix passa amb les col.lectivitats. Jo no sóc solidari si els que m’espolien ho fan perquè jo no hi puc reaccionar en contra. Jo sóc soladi quan, des de la llibertat, decideixo ajudar els altres.
Per a poder tenir virtuts i defectes, individuals i col.lectius, la primera premisa és la llibertat. Sense llibertat no hi ha responsabilitat moral. Sense llibertat tampoc no hi ha una vida digna de ser anomenada vida.
Per això no conec cap persona que es tanqui voluntàriament a una presó, ni tampoc cap poble que renuncii voluntàriament a l’independència. Els homes i els pobles que són tancats a la presó ho estan perquè hi ha una força coercitiva que no els deixa marxar. Aquesta força coercitiva que no els deixa marxar és repugnant quan no té cap motiu legítim per privar de la llibertat una persona o un poble.
Són els presos polítics d’arreu del món, individuals i col.lectius, que clamen pels seus drets. És a dir, per l’harmonia universal de totes les persones i nacions. És a dir, per la llibertat.
|
|
|
|
|
|
|
Escriu articles al teu bloc
|
|
|
|
|
Comentaris sobre aquest article |
|
|
|
_Alfons_ |
Felicitats!
Saturday, September 10th 2011, 2:02 PM
Fa dies que entro poc, poquet (i de vegades vaig llegint el bloc sense entrar, em fa mandra posar el nom i la contrasenya i no aconsegueixo que cap navegador me la desi). I us vaig llegint.
I ostres, tu, Persi, quanta raó tens ! Però després encara ets pessimista, segueixes pensant que una majoria és no-independentista i que no tenim força en l'àmbit internacional... i no és així; ho saps... i si no ho saps, és que alguna informació us manca als convergents.
Pel que fa al teu article, ja fa mesos que vaig dir, i escriure alguna cosa semblant. I ja saps que l'harmonia, la convivència, la bona entesa i tot això depenen molt de qui ho mira. És allò d'Orwell i que tots els animals són iguals, però alguns són mé siguals que altres. Doncs sí, en aquest món sembla que uns quants tenen dret a imposar la seva noció d'harmonia i molestar els altres... i nosaltres no podem proposar la nostra noció; que uns poden ofendre, explotar, menysprear... i uns altres només podem aguantar. Com en la llengua, "bilingüisme" vol dir que sempre hem de ser els mateixos els que hem de renunciar a la nostra llengua ? (tinc amigues latinoamericanes que han après català en sis mesos!); ja fa temps que, quan em ve de gust, responc "exacte, vostè té aquests drets I JO TAMBÉ, i per tant vostè no em pot imposar res, com jo tampoc no he volgut imposdar-li res a vostè" (i no sé per què, les converses s'acaben aquí...)
|
|
TomasM-Porta |
Tio Pep, bis
Saturday, September 10th 2011, 4:11 AM
Ets el segon valencià que em diu que s'ha sentit discriminat a Catalunya, per tant no puc negar l'evidència, tot i que jo no l'he vist mai. Em fa mal això que dius per diferents motius.
1. Perquè que al meu país és discrimini algú vol dir que no som tant civilitzats, demòcrates, progressistes com ens pensem.
2. Perquè jo et considero tant català com jo.
3. Perquè jo m'estimo profundament València i els valencians, que em sembleu una gent i un país excepcional.
4. No sé si té massa sentit, ni si jo sóc ningú per fer-ho, ni si et serveix de res, però et demano perdó en nom dels qui es van equivocar com a catalans, però, sobre tot, com a persones. Creu-me que em sap molt de greu.
|
|
TomasM-Porta |
Bon vent, dius moltes coses.
Saturday, September 10th 2011, 4:05 AM
1. Dius que no creus en la llei i la justícia. T'agradaria tornar a la prehistòria on no hi havia lleis, ni tribunals. Jo crec que el que vols dir és que t'agradaria creure-hi encara més, no? Que jo en visqui - que no és cert, perquè jo visc d'altres coses malgrat ser advocat - és absolutament accessori, és clar.
2. Per a tenir la independència hi ha un pas previ indispensable i és que la majoria dels catalans siguin independentistes. Et recordo que a les eleccions darreres al Parlament espanyol el 70% de diputats eren de partits espanyolistes. Això no és pot obviar de cap manera perquè és la mare dels ous.
3. Tenint en compte que la majoria dels catalans no són independentistes, tenint en compte que l'estat espanyol és anticatanista, tenint en compte que a nivell internacional els nostres aliats gairebé inexisteixen, jo diria que fer la puta i la Ramoneta és de les poques sensates que es poden fer. Esperem que sigui per poc temps perquè la societat catalana vagi tenint cada vegada les idees més clares.
4. No estic d'acord en que l'únic dret que tenim és a callar. Demà veuràs que no és així. I podràs votar el novembre. I cada dia del món pots lluitar pel progrès i la llibertat del teu páís. El problema és si ho fem o preferim deixar-ho tot plegat en mans dels polítics. Demà en parlaré.
|
|
vent |
Potser pixo fora del test.
Saturday, September 10th 2011, 2:15 AM
Ho decores molt bé, però no crec ni en la lley ni en la justicia, ja sé que vius d'ella. Jo sóc un peó de a peu i només veig la llibertat de posar-nos a parir, de veuren's com gent que demana el que no ens volen donar, d'oprimits, de vaca que només és bona quan te la mamella plena.
Torno a dir que aquí molts feu o fan allò de la puta i la Ramoneta. Molts volem la independencia i no per la força, és un desig legal que tenim i ens volen prendre, clar sempre es millor tenir-nos com l'Asterix i l'Obelix arraconats, som com un gos abandonat a qui de tant en tant se li llença un os.
Tenim a la nostre disposició la pocima màgica i aquesta és la unió de tots els partits, però aquesta només la volen beure uns quans i així anem.
Només cal veure quan es parla de referendum l'acollonament que tenen, no cal fer res, ja ho posaran com més els hi convingui a mena de “Mandamientos”, a su puta bola i a sobre tenen els collons de dir “democraticamente”, manda huevos, segur que fent la rialleta pensan: Que es fotin, “ajo i agua en castellano”.
L'unic dret nostre és callar i no aixecar gaire la veu, l' unica obligació és llepar-li el cul a la senyora “espanya” sempre que aquesta vulgui.
En fi, petonets al culet i bon cap de setmana. Ja m'he desfogat.
|
|
|
|
|
Escriu el teu comentari per aquest article |
|
|
|
|
Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris
| Registra't |
|
|
|
|