|
|
|
|
|
|
|
|
|
Article del bloc de TomasM-Porta
|
|
|
EL PIRMI I ELS SOUS D’UN BATLLE DE CDC.
dilluns 22/agost/2011 - 05:30 746 8
Els humans som especialistes en veure la palla a l’ull del veà i no veure la biga a l’ull propi. Aquesta caracterÃstica és la que ens torna radicalment exigents quan hem de judicar els altres i radicalment indulgents quan hem de judicar els nostres. Per als nostres enemics, adversaris, contraris, competidors no trobem excuses que valguin. Pels nostres, totes les excuses són và lides. I com que els nostres contraris actuen de la mateixa manera que nosaltres, ens trobem amb societats acrÃtiques i hiper-crÃtiques a l’hora, ens trobem amb un garbuix d’irracionalitat que fa difÃcil tenir un esperit crÃtic mÃnimament sensat.
Trobo normal que en aquests moments de crisi, dèficits públics exorbitants i retallades els consellers de la Generalitat mirin amb lupa totes les despeses. Fet i fet, penso que això és quelcom que s’hauria de fer sempre, ja que mirar amb lupa les despeses vol dir estalviar i estalviar i estalviar vol dir estar més amparat quan venen maldades. Ara bé, el que no em sembla raonable és que aquest exercici de filar prim es comenci i s’accentui amb aquells que reben el PIRMI, és a dir, amb les persones amb menys recursos del paÃs. Dono per suposat que hi deu haver gent que cobra el PIRMI que deu estar fent el viu, però també dono per suposat que no el deu estar cobrant cap potentat. Estic segur que les persones de classe mitjana no ens canviariem per cap dels que cobren el PIRMI, ni que sigui fent trampa.
Per una altra banda conec un batlle de CDC, el meu partit, que cobra tres sous: el de batlle, el de president de consell comarcal i el de mestre a mitja jornada. Tot plegat passa dels 6.000 € mensuals. Val a dir que no m’escandalitza que una persona tingui tres sous, ni tant sols tres sous multimilionaris – que no és el cas – si fa bé la seva feina. Se sap de persones que estan en no sé quants consells d’administració i per cada un guanyen un feix. I si fan bé la seva feina el seu salari és just i perfecte.
El problema està en que en aquests moments de crisi, d’atur, de precarietat laboral sembla que s’hauria de fer un esforç per distribuir els llocs de treball. I, per exemple, no estaria malament que els cà rrecs polÃtics només poguèssin tenir un cà rrec públic. O que si en poguèssin tenir més d’un, només en poguèssin cobrar d’un. I que si aquest cà rrec els hi dóna suficient per a viure i poden demanar una excedència, ho facin per tal que la seva feina professional sigui ocupada per una persona aturada.
No penso que sigui lògic que una persona faci la feina –i cobri - per dues dues persones i mitja. Si més no en l’à mbit públic. Entenc que en l’ambit privat les coses són i han de ser diferents, tot i que ara seria un moment per repartir el pastÃs més que no pas per voler-nos quedar el tros més gran també en l’à mbit privat. És un moment de moderar les ambicions econòmiques individuals per tal d’ajudar a solucionar els problemes d’aquells que es van quedan penjats.
Mai no he entès que hi hagi tants alcaldes que, a l’hora, siguin diputats o senadors o membres d’un consell comarcal o d’allà on sigui. En un estat democrà tic el poder hauria d’estar escampat el mà xim possible i hi hauria d’haver el mà xim de ciutadans possibles a les institucions. El contrari, la centralització del poder polÃtic en les mans de les èlits dels partits, allunya els ciutadans de les institucions. La democrà cia, com deia Churchill, és el pitjor sistema polÃtic tret de tots els altres. Però això no vol dir que no pugui, que no hagi de millorar.
|
|
|
|
|
|
|
Escriu articles al teu bloc
|
|
|
|
|
Comentaris sobre aquest article |
|
|
|
MartinaH |
En relació al PIRMI
Monday, August 22nd 2011, 12:09 PM
no és que els ciutadans amb risc d'exclusió social vagin a deixar de cobrar-lo.
Només s'estan adoptant mesures per evitar alguns fraus, que n'hi ha, com persones que viuen fora de Catalunya (n'han de residir 2 anys, abans 1) o beneficiaris que superen el barem (ara computen els ingressos dels últims 12 mesos), i cosa que a mi em sembla bé.
Però el que sembla que ha molestat més és el canvi del sistema de pagament: un xec nominaitu que s'ha d'anar a cobrar in situ, enlloc de la transferència bancà ria d'abans.
Vaja, que tampoc em sembla tant descabellat. Si s'ha de retallar, s'ha de retallar d'absolutament tot, i les ajudes les han de cobrar qui realment les necessita.
|
|
Dorian |
Persi
Monday, August 22nd 2011, 6:50 AM
T'expliques perfectament. Jo també conec més d'un enganxat a la mamella, aquest fet afectat a tots els partits politics, i no és pas exclusiu de l'ambit públic. Per a més inri conec un cas de primera ma, un politic de CiU, el nom del qual no puc dir, resulta que quan es va trobar sense feina, fa uns anyets com a conseqüència del canvi de govern, es va ficar al consell d'administració de varies empreses, com a assessor. Empresses que li "debien" més d'un favor. Ja m'entens per on vaig, oi?
Salut!
|
|
TomasM-Porta |
Si i no
Monday, August 22nd 2011, 6:39 AM
Mira, jo cada dia estic més a favor del mercat. No hi puc fer més.
Però una altra cosa és que s'acumulin cà rrecs i sous com estan fent els polÃtics. Jo crec que això no és bo, entre d'altres coses perquè no es fa la feina bé.
Crec que cada polÃtic hauria de tenir un cà rrec, que es correspongui amb els seus coneixements. Per cert, jo conec molts polÃtics, de CiU i de fora de CiU, que a l'empresa privada no durarien ni tres dies. I això és un dels problemes que tenim: gent poc preparada que, a més, s'amorren a la mamella sense contemplacions.
No sé si m'estic explicant bé.
|
|
|
|
|
Escriu el teu comentari per aquest article |
|
|
|
|
Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris
| Registra't |
|
|
|
|