Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

nova ha escrit 43 articles i te 160 comentaris. L'últim article ha estat fet el 22/04/13

perfil de'n(na) nova | àlbum de fotos de'n(na) nova

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de nova

Espai
 

Visita Papal (i va la segona!!!)

Data dijous 18/agost/2011 - 12:15 Icona 1715 Data 19

Voleu dir que calia finançar novament amb calers públics una operació publicitària d’una organització privada destinada a fer visible una hipotètica i poc real presència del jovent? No hagués estat més honest, més ple de contingut evangèlic fer una acció austera de comunicació mundial no presencial? Clar, en les accions d’aquest tipus no hi ha fotos multitudinàries. (Em recorden les manifestacions que organitzava l’equip franquista quan pagava autocars i estances als qui volien viatjar a la ciutat on anava a fer un acte el dictador!!!)

Una altra vegada em sento trista pensant en les persones que en aquests moments sent catòliques sincerament, els costa d’admetre que encara formen part de la mateixa organització que tots aquests que manipulen el missatge : en moments de dificultat econòmica fan ostentació de riquesa; per omplir les fotos que es faran públiques dels actes, utilitzen recursos que són imprescindibles per a tants que no estan precisament de festa. Una altra vegada em sento indignada contra els nostres representants polítics que no han fet declaracions clares i coherents en els principis ideològics que se’ls suposen.

www.ara.cat

www.vilaweb.cat

www.ara.cat


Què voleu que us digui? Estic INDIGNADA. Algú ho havia de dir (com diu aquell)



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
sarralenc

Potser m'hauría de quedar callat

Date Friday, August 19th 2011, 10:02 AM

i deixar que segueixin discutin entre els que van a favor,
i els que van en contra de que es paguin els gastos de la visita papal amb diners públics. I no arribarém a cap conclusió.

A mí em sembla que les dues parts tenen part de raó. Sí, l'esglesia va causar moltes morts i sí, també en va salvar moltes (a la segona guerra mundial) i també va salvar obres classiques a la edat mitjana.

Crec que tan en Persi com en Dorian tenen raó, en el sentit que, el que demanen és tolerància i generositat.
Com diu en Persi,
"Assenyalar amb el dit només l'església catòlica em sembla un signe d'anticlericalisme ranci.
I l'anticlericalisme ranci només serveix per a que
els clericals més rancis s'enroquin en les seves posicions."

Precissament això, "que els clericals més rancis s'enroquin en les seves posicions" ÉS EL QUE NO VOL ni en Persi, ni jo, ni en Dorian, NI estrident, siges, vent, pexilo, tati77, nova, rdk, txeic-tgn, NI MOLTS MÉS LECTORS.

Per tant, amb una mica de tolerància i generositat vers els que pensen diferent de nosaltres, evitarém que algú "tiri la primera pedra".

Spacer

Picture
rdk

eiii txeig

Date Friday, August 19th 2011, 7:59 AM

un petonasss, no es q sigui gay, però m'agradat el q has dit i com aixo es pecat, pos eso.

Spacer

Picture
rdk

persiii

Date Friday, August 19th 2011, 7:56 AM

Ara si q si, ben dit lo d'en vicens i la teresa, es com allo de q una flor no fa estiu, i menys en una planta amb tants capullos.

Dorian, de la historia, passada, present, i segurament futura (aixo ja noho se, la bola magica esta sense piles), ahhh a mi no m'en mereixen cap de respecte, menys quan no hi ha manera d'esborrar-me d'aquest club, al q ni vull estar, ni vull finançar-

Salut

Spacer

Picture
txeic-tgn

Dorian: recordes les creuades?

Date Friday, August 19th 2011, 7:14 AM

Té raó RDK quan diu això dels morts... creuades i més creuades... sang i més sang... talibans i més talibans... fins fa quatre dies tots FORÇOSAMENT havien d'anar a missa: per imperi dels que s'anomenen fills de Déu!

La pregunta per què no els hi fan als que cobren el PIRMI... per exemple?


Hi esteu d'acord que es realitzi un acte d'ostentació com aquest?
(Si es realitza l'acte vosaltres tindreu prou feina per cobrar al mes de setembre... com diu el tiet ArturU)

Per quin set sous hem de pagar actes d'un altre Estat?

Per què no venen el Vaticà i s'acabaria la misèria? No ho pregonava el tal Jesús?

És ben trist que els poders fàctics (fàStics en diria jo...) manin encara al segle XXI... que la gent entengui d'una vegada que la religió -acte íntim i a casa- se l'ha de pagar cadascú...

Qui vulgui misses que se les pagui!

Spacer

Picture
Dorian

Rdk

Date Friday, August 19th 2011, 6:24 AM

D'on has tret això de que l'Esglesia Catolica és la organització que més morts ha generat?

Potser no t'agradarà saber-ho, però a l'Esglesia Católica li debem moltes coses, entre elles que, durant l'edat mitjana, hagués fet un recull d'obres classiques que s'haguessin perdut d'altra forma. A mi aquests senyors no em molesten pas, i per tant em mereixen tot el meu respecte.

Per cert, per a organitzacions que sí han causat molt morts, només cal que giris la vista a tots els regims comunistes, passats i presents.

Salut

Spacer

Picture
tati77

Persi

Date Friday, August 19th 2011, 5:28 AM

si tingués la intenció de donar els meus diners a l'esglèsia, no em molestaria tenir que canviar la caselleta cada cop que faig la renda!

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Germans en Marx i Bakunin,

Date Friday, August 19th 2011, 4:08 AM

m'heu convençut.

Quan quedem per cremar esglésies, elevar les germanes a la categoria de mares i als mossens a la categoria de màrtirs de la fe?

Jo començaria per Teresa de Calcuta i els seguidors de Vicent Ferrer.

Spacer

Picture
nova

finalitat social

Date Thursday, August 18th 2011, 9:43 PM

és fer una campanya publicitària encaminada a donar la imatge que el producte té acceptació entre el jovent, organitzant uns dies de vacances pagades a l'agost a una pila de nois i noies de tot arreu?
Una finalitat social seria subvencionar les biblioteques, l'atenció mèdica universal, la investigació, els transports públics, els menjadors socials, els concerts a bon preu, el cinema de qualitat, les llars d'infants (que per cert han rebut males notícies) ...

Em sap greu que la Cúpula de l'Església confii tan poc en les seves possibilitats. Fa poques setmanes vaig compartir uns dies la vida d'una comunitat de monges de clausura. Amb el seu silenci, ple de força, mantenen una vida monàstica oberta i coherent. En la comunitat hi ha forces dones joves de menys de 40 anys. No els cal fer-se propaganda. Elles viuen conforme les seves creences, ben arrelades al món. Segurament per això el seu missatge continua sent atractiu per qui es planteja l'espiritualitat seriosament.

Spacer

Picture
rdk

persiii

Date Thursday, August 18th 2011, 7:54 PM

tu al cami d'en jaumet, t'has menjat un bolet. Osia q em de comparar el cap de l'organitzacio q mes morts ha generat en tota la historia, al barça. Haber de pagar a aquells q tenen el 2n diposit d'or mes gran del mon i q a sobre pregonen la caritat .
En deu ni i crec, ni no i crec, mes aviat mes indiferent. Ara si algu fa el paper de hitler en aquest mundillo tant cutre de les religions, aquesta es sens dubte l'esglessia catolica

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Respostes,

Date Thursday, August 18th 2011, 7:41 PM

La renda: tot el que es recapta en impostos és per finalitats socials, que jo sàpiga. Tothom té l'opció si vol donar diners a l'església o no. Jo, concretament, no ho faig. Espero que tu tampoc.

Jo no acuso ningú de res. Comento que no m'agraden els intolerants, ni de dreta, ni d'esquerra, ni nacionalistes, ni clericals, ni anticlericals. I que contra la intolerància ens cal ser generosos amb el que pensen els altres.

Spacer

Picture
nova

unes cosetes

Date Thursday, August 18th 2011, 5:15 PM

Persi: M'agradaria molt que aclarissis a què venen les teves manifestacions (per altre costat, aquets arguments ja les hem sentit manta vegades) en que contestes, acusant, quan tan sols he exposat els meus dubtes.

Per a tots (faltaria més !!!):
Si l'Església (o qualsevulla associació) paga impostos com tots, em sembla perfecte que quan ho necessiti, pugui servir-se dels calers públics.

Qui tingui ulls que vegi, qui tingui orelles que escolti.

Spacer

Picture
tati77

Persi

Date Thursday, August 18th 2011, 4:02 PM

ser generossos està molt bé...
Ara, si al borrador de la declaració de la renda, en lloc de sortir per defecte el destinar part dels meus diners a l'esglèsia catòlica, pogués donar aquests a la organització de concerts o actes culturals ho preferiria amb escreix.
De fet estaria molt bé que per defecte hi sortís "amb finalitats socials" que diria que abarca a més part de la població sigui creient o no.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

De fa temps sabem

Date Thursday, August 18th 2011, 3:50 PM

que no hi ha res més semblant a un intolerant de dretes a un intolerant d'esquerres; de fa temps que sabem que Hitler i Stalin eren cosins germans; de fa temps que sabem que cada moviment antisistema té el seu Rouco Varela i el seu Escrivà de Balaguer.

Jo sóc dels que pensen que aquí hi hauríem de cabre tots, de que hauriem d'haver arribat a un punt de civilització en que no ens costès tant ser generosos amb tothom.

Tothom predica la fraternitat humana però poca gent la practica.

Spacer

Picture
pexilo

No sé, no sé...

Date Thursday, August 18th 2011, 3:04 PM

Tot plegat és un espectacle.
El Papa ha vingut a fer la seva (segona) actuació en poc temps. La seva popularitat i la seva capacitat per moure les masses es pot comparar a la dels grans ídols musicals. No trobeu que és una injustícia que el Boss, Dire Straits, Queen, etc, etc... s'hagin de pagar seguretat privada? O que qui vulgui veure als seus ídols hagin de carregar amb les despeses que això comporta sense cap mena de descompte només perquè no tenen el “títol” de peregrins?
Sé que ho he simplificat molt i segur que es nota que soc anti religions (totes).
Jo proposo que els grans esdeveniments vagin a càrrec de les “arques públiques” que tots sabem qui son...
Au va!! Boss, Dire Straits, Queen, Benedictus PP XVI (llons si te nom de conjunt punki-rock)... venia a les Espanyes que us pagarem les despeses!!!!
Aixxx... Disculpeu, però tot plegat em treu de pollaguera.

Spacer

Picture
Dorian

Persi

Date Thursday, August 18th 2011, 2:27 PM

No puc estar més d'acord amb vos. I t'ho diu un que es declara ateu. Si critiquem els recursos públics dedicats a aquest esdeveniment de masses hem de ser conseqüents i fer la mateixa crítica en ració a esdeveniments esportius (eg: olimpiades, futbol, cursa El Corte Ingles, etc...), musicals, i un llarg etcétera. No val emprar dues vares de medir diferents.

Salut!

Spacer

Picture
vent

Casunlolla...

Date Thursday, August 18th 2011, 1:53 PM

em dec fer vell, ja ni sé indignar-me. Aquestes mariconades no em van, si tots els calers que costen els fotessin a una guardiola potser si que és podria ajudar a la gent que ho necesités, però com deia aquell això és: Como clamar en el desierto, ni puto cas.
En fi, és lukia, quan no el rei és el papa i quan no el principito, en fin pilarin.
Però com va guanyar el Barça, la gent està contenteta i aqui no ha pasao na. Apa petonets al culet i no sus amoïneu que com diu la dita: Ja pots xiular si la burra no vol beure.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

La visita del Papa a qualsevol lloc

Date Thursday, August 18th 2011, 1:38 PM

provoca un moviment de masses i, per tant, cal una organització pública d'aquestes masses i d'aquesta visita: tu prohibiries la visita? S'hauria de prohibir també les celebracions del Barça?

D'altra banda, quantes coses es fan a la nostra societat amb diners públics en que molts i fins i tot la majoria dels ciutadans no s'hi senten implicats: quantes associacions de tota mena són subvencionades sense cap raó, per pur enxufisme i quantes només serveixen per a que quatre gats gaudeixin per sota del preu real de serveis de tota mena?

Assenyalar amb el dit només l'església catòlica em sembla un signe d'anticlericalisme ranci. I l'anticlericalisme ranci només serveix per a que els clericals més rancis s'enroquin en les seves posicions.

Penso que la solució és la tolerància entre tots, perquè si tots comencem a demanar explicacions pels comptes passarà com aquell cas de la bíblia en que ningú no es veurà en cor de tirar la primera pedra (si som honestos, és clar ).

I consti que jo no sóc catòlic, però tampoc anticlerical.

Spacer

Picture
siges

ESTIC D'ACORD

Date Thursday, August 18th 2011, 1:29 PM

Estic totalment d'acord,en un moment de tanta crisi i ho sentim tot el dia que no hi han diners per ningú,com pot ser que si que n'hagin per aquest "bon senyor" tens raor es una entitat privada que paguem entre tots, i els que no pensem com ells¿ també hem de pagar? hem passat molts anys i jo en tinc uns quants que tot axo era normal,pro ara no hauria de ser axi.
En quant a la sra.aguirre el mateix,continuem pagat com sempre els mateixos i sense poder dir res

Spacer

Picture
estrident

un apunt...

Date Thursday, August 18th 2011, 1:06 PM

la espe aguirre ha dit que a tots els peregrins sanitat gratuita, es a dir, hi han 140 ambulancies preparades, qui ho paga?

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per nova? Aquí son els últims articles.

 
Bullet Per Sant Jordi, regal
  Data 22/04/13 Icona 3197 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Dia de la Poesia
  Data 17/03/13 Icona 1141 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet No hem
  Data 21/12/12 Icona 1234 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Algú ho havia de dir
  Data 10/10/12 Icona 1318 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet un conte
  Data 07/10/12 Icona 1453 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Música rància i decadent
  Data 10/06/12 Icona 1575 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Si estirem fort...
  Data 07/06/12 Icona 1261 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Dia Europeu dels Parcs
  Data 21/05/12 Icona 1550 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Busco un llibre
  Data 20/05/12 Icona 1362 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Bon Sant Jordi
  Data 23/04/12 Icona 1402 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet mmmmmmmm
  Data 25/03/12 Icona 1370 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet 21 de març dia de la
  Data 17/03/12 Icona 1471 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Boooona!!!
  Data 13/03/12 Icona 1331 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Per molts anys Sr. Rossini
  Data 29/02/12 Icona 1500 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet m'ha semblat interessant
  Data 19/02/12 Icona 1430 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet regalet
  Data 04/02/12 Icona 1368 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet no ho podem oblidar
  Data 16/01/12 Icona 1373 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet regalet
  Data 20/12/11 Icona 1381 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Enric Barbat
  Data 12/12/11 Icona 1403 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet un enllaç modernista
  Data 08/12/11 Icona 1398 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet poesia quieta d'hivern
  Data 04/12/11 Icona 1658 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet qui ?
  Data 28/11/11 Icona 1654 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet L'amor
  Data 15/11/11 Icona 1305 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet per quan plou
  Data 14/11/11 Icona 1321 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet jo agafo la cadireta
  Data 12/10/11 Icona 1411 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Un enllaç que pot ser
  Data 12/10/11 Icona 1410 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Quan vivia a ciutat
  Data 17/09/11 Icona 1493 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Un experiment interessant
  Data 17/09/11 Icona 1410 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet felicitat és
  Data 17/08/11 Icona 1442 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Avui concert
  Data 13/08/11 Icona 1427 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet nocturn d'estiu
  Data 08/08/11 Icona 1367 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Seu una estona més.
  Data 04/08/11 Icona 1392 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet avui poema
  Data 26/07/11 Icona 1384 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Va, riem una micona
  Data 24/07/11 Icona 1503 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet D'amagat
  Data 23/07/11 Icona 1453 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Plou i visc
  Data 12/07/11 Icona 1548 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet va de contes
  Data 10/07/11 Icona 1619 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Els amants
  Data 08/07/11 Icona 1510 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet amics, coneguts i saludats
  Data 07/07/11 Icona 1608 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Com sona l’amor?
  Data 25/06/11 Icona 1564 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS COLORS DE L'AMOR
  Data 18/06/11 Icona 1616 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet somriure de bicicleta
  Data 13/06/11 Icona 1367 Data 2 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Novembre

 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 

Octubre

 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer