Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

vetera ha escrit 194 articles i te 1242 comentaris. L'últim article ha estat fet el 19/04/14

perfil de'n(na) vetera | àlbum de fotos de'n(na) vetera

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de vetera

Espai
 

Óssos al Pirineu

Data diumenge 10/juliol/2011 - 02:23 Icona 902 Data 20

(L'article d'en rdk m'ha suggerit aquest meu).

He seguit molt de prop i amb molt d'interès, moltes de les incidències que hi ha hagut amb els ossos al Pirineu català des de la seva reintroducció el 1996.

He parlat, (hi vaig sovint), amb pastors i habitants de diferents pobles del Pallars Sobirà i de la Vall d'Aran, i sincerament no entenc el seu rebuig radical a la presència de l’ós a les seves terres, avui.

L’ós de sempre ha estat un animal present al Pirineu. La història i l’antropologia ens ho demostren abastament.

Entenc que històricament fos un animal perseguit fins el seu gairebé extermini. Els seus atacs als ramats, feien que els ramaders en aquella època, en cada atac perdessin una bona part del seu patrimoni, (les administracions no ho compensaven), i en unes economies precàries com eren aleshores les de muntanya, fossin absolutament comprensibles les seves accions d’autodefensa.

Aquest fet històric, podria justificar que la reacció ancestral de rebuig que l’ós ha tingut, contaminés inicialment el raonament de la gent de muntanya, molt influenciada per la història dels seus avantpassats i que d’alguna manera ha impregnat el seu ADN.

Però avui en dia, crec que les coses haurien de ser ja reflexionades sota criteris del tot racionals i econòmics.

Les baixes que l’ós ocasiona, si es demostra que són fetes realment per ell, no per altres animals com per exemple gossos assilvestrats que causen moltes més baixes que no pas els ossos, (recordem que els ossos són omnívors), són valorades amb un barems generosos i abonats en uns terminis normals als ramaders damnificats.

Exagerant una mica, podríem arribar a dir, que seria un bon negoci criar ovelles per entregar-les a l’ós, en el sentit que la Generalitat amb subvencions del Programa Life de la Comunitat Europea, paga millor l’ovella morta que el mercat tradicional.

Esperem doncs que la racionalitat s'imposi aviat i és valorin també entre d'altres, les avantatges que fins i tot pel turisme tenen, els territoris habitats per l'ós.



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
Vegana

Ei, Sr. Veterà ;)

Date Wednesday, July 13th 2011, 5:52 AM

que jo treballo 12, 24, 36, 72h. al dia en el tema (aquest i molts d’altres relacionats amb lluites per evitar danys a tercers amb el nostre “estil de vida” i creences) o sigui que prent-te el teu temps i que no t’arrossegui la meva vehemència i urgències en informar sobre certes realitats assumides com a “normals”.

Salut i ens anem veient amb els ritmes que les nostres vides i vitalitats ens diguin ;)

Spacer

Picture
vetera

Vegana

Date Wednesday, July 13th 2011, 5:22 AM

Deixa'm agafar aire...

Pel que es veu, ets una persona sensibilitzada i coneixedora pel tema del medi i els ecosistemes. Jo només sóc un amant de la naturalesa, a la qual estimo i respecto, crec.

Des d'aquesta sensibilitat i actitud intel·lectual, et respondré. Deixa'm un temps per reflexionar en tot el que m'has dit, vull enriquir-me amb el debat.

Spacer

Picture
Vegana

Veterà, pq no es pot comparar?

Date Wednesday, July 13th 2011, 2:22 AM

La gent dels correbous ens diu exactament el mateix!!! Creus que és una experiència positiva ser perseguit, estressat, disparat, anestesiat (no té cap risc???), manipulat (no té cap risc???), drogat per llarga estona pel trasllat (no té cap risc???), separat del seu entorn, relacions socials i familiars, etc.

Jo entenc que “has de fer passar” per tot això a algú al que hagis d’ajudar pq, p.ex, ha caigut en un parany humà i l’hagis de treure d’allà abans que s’auto-amputi o es mori de set i gana, però pq sí? Sense que ell o ella ho necessiti per continuar vivint?

No, Veterà, per desgracia no hi ha consciencia majoritària de respecte cap als individus ni cap al medi, la cria d’animals per a ser convertits en productes és un dels contaminants més grans del medi, dels més grans deforestadors, un agent principal del canvi climàtic i cada segon moren 3.000 individus pels nostres interessos.
Ho torno a escriure pq a que quedi clara la magnitud de la massacre: CADA SEGON MOREN 3.000 INDIVIDUS PELS NOSTRES INTERESSOS.
Si això et sembla haver incrementat la sensibilitat a mi em sembla un holocaust sistematitzat.

Mira, els ecosistemes son unitats vives interconnectades (rarament aïllades), en moviment, en evolució, que es transformen degut a moltes coses, també a l’acció dels que allà hi viuen. Si volem recuperar “biodiversitat” com a excusa, pq no triem inundar de mar fins a peu de Montserrat tal i com va ser el nostre paisatge un dia? Segur que tu també has trobat fòssils d’animals marins per indrets on no t’ho esperaves. Quina data triem? 40 anys enrera? 100? 1.000??? amb quin criteri? Econòmic? Turístic? Pq t’asseguro que destrossa més el medi i la biodiversitat construir tot el que ens cal construir i fabricar l’aliment per a acontentar les necessitats de la plaga que som els humans que no pas beneficia la biodiversitat incorporar 4 ossos que no tenen cap necessitat de ser moguts d’eslovènia al pirineu.

Un cop alterat l’equilibri, el més fàcil és que el tornem a alterar amb la nostra intervenció pq ja està desequilibrat i s’han mogut moltes més coses de les que ni en som conscients. Per això, de tant en tant i com deia l’Rdk, surten notícies de morts massives o malalties “novedoses” que no esperàvem. I qui en surt perjudicat? Doncs com sempre: els de sempre, els altres animals (tot i que de retruc, també ho fem o farem nosaltres en més o menys mesura i més o menys ràpidament).

El pensament antiespecista fa posar els interessos bàsics dels altres individus (tot i que no siguin humans) per damunt dels nostres interessos no-bàsics (econòmics, turístics, decoratius, de “jo crec que...” o els que siguin)

Creus que seria ètic traslladar uns humans a indrets que ara estan abandonats i abans no, per recuperar biodiversitat del paisatge? Et semblaria bé segrestar a 4 persones de barna per deixar-les sueltes pel pirineu pq “abans” hi havia gent vivint per allà? Segur que pensaries també en els seus interessos i no només en els de “és que abans, al paisatge, també hi havia humans vivint en pobles que ara estan despoblats”. Oi? :)

Rdk, quina vista!!! ;)

Spacer

Picture
rdk

per cert

Date Tuesday, July 12th 2011, 11:25 AM

Vegana mira el docu del link del meu bloc de la 2, cap a la mitat surt una tia superautentica.
Vetera sento aquest coment q no ve al cas, o si

Spacer

Picture
rdk

...

Date Tuesday, July 12th 2011, 6:06 AM

Me ha costado decidirme, pero creo q es lo mas digno, para ti y para mi. Otros son de la opinión de escondértelo, q no lo sepas nunca. Me dicen q posiblemente te cause solo dolor y q,a fin de cuentas, poco te queda de vida y contándotelo no arreglaré nada.

Muchas veces he pensado lo mismo. Incluso he pensado q lo único q pretendo es liberarme de una idea obsesiva, transmitiendote la carga a ti.

¿En cuantas ocasiones te habras preguntado el pq de tan mala suerte? Pq mala suerte parece el q unicamente sobrevivieseis tres hembras para hacer imposible la recuperacion de tu especie.

No fue mala suerte. Los dias fatidicos en los q los cazadores iban a sembrar el dolor en tu rebaño, sabian lo q querian hacer.

Agazapado contra viento. Gateando entre los bojes. A la distancia q mata un rifle era imposible descubrirlo. Tenia tiempo para decidir. El mismo tiempo q se le terminaba, invariablemente, a uno de vosotros.

El circulo del visor telescopico pasaba de uno a otro individuo del rebaño. El pensamiento del furtivo juzgaba:

Vaya cuernos tiene ese macho, seguro q es una medalla de oro.

Mira esa hembra vieja; no vale ni para hacer cecina.

Hombre! Ese cabritillo, bien tierno ha de estar.

Otra hembra vieja! Dejala, no vale la pena arriesgarse por ella.

Ahora ya sabes pq te dejaron vivir: Pq no sirves para nada.

Perdona si añado dolor al q ya debes tener, pero quizas conociendo la miseria de tus enemigos puedas hacer tu muerte mas digna.


Este fue el primer texto no cientifico de Cesar Pedrocchi, en el 89, justo antes de la desaparicion de la ultima Bucarda.

Spacer

Picture
rdk

...

Date Tuesday, July 12th 2011, 5:58 AM

Quan pugui et penjo un escrit d'un gran bioleg, q descriu força com som

Spacer

Picture
rdk

vegana

Date Tuesday, July 12th 2011, 5:38 AM

Les marmotes segurament els passi com fa 3 anys als isards q van patir una malaltia per sobrepoblacio q en deixar-les cegues en va arribar a matar al 70% en algunes zones, va ser un altre manera de seleccio natural, lletja però, com som aixi de tarats i els hi matem els predadors la natura te mes recursos.
Eiii, em pots explicar de quin tipus de consequencies tenen les radiofrequencies?, es q als cadells els posem collars pq es "perden" tot sovint
Vetera jo no confio en la ma del home per arreglar las coses sempre acabem primant els nostres interesos, mira el tema dels linx,

Jo no crec en la nostra inteligencia de gestio de la natura, pa muestra un boto.

Gracies pel llibre el buscare,

Spacer

Picture
vetera

Vegana

Date Tuesday, July 12th 2011, 5:00 AM

Trobo molt interessant el debat que estem mantenint tots plegats.
Respostes als teus paràgrafs:

1.- Totalment d'acord.

2.- No és pot comparar el patiment d'un toro fins la mort, amb l'anestèsia i trasllat d'un ós d'Eslovènia al Pirineu, on recupera la llibertat i s'hi adapta, (la prova és que és reprodueix).

3.- Tu esmentes casos puntuals de persones, crec que residuals, d'un passat poc sensibilitzat socialment en temes medi-ambientals, però d'una manera majoritària, els humans d'uns anys ençà, hem guanyat consciència en relació a aquests assumptes.

4.- Sincerament no sé si són erronis, no tinc informació ni segurament criteri per valorar-ho, però a la regió francesa dels Alts Pirineus, darrer reducte de la presència de l'ós autòcton, no pensen així. Diuen que hi ha un turisme preocupat pel medi ambient que busca aquests indrets de manera concreta.

5.- D'acord amb la primera part, però en relació als seus interessos, (néixer, créixer, reproduir-se i morir), aquí tampoc tenen cap problema per desenvolupar-los i segueixen vivint, en tant que espècie. en uns indrets que ells sempre hi havien estat, per tant adequats també als seus interessos.

6.- Des de fa 40 anys que faig sovint excursions al Pirineu, l'he conegut quan no hi havien marmotes i desprès he anat veient com s'han anat també reintroduint de manera natural procedents de França, i puc afirmar que en aquest moments no perilla gens la seva supervivència, han tingut una expansió molt gran degut a què són molt prolífiques i tenen aliment.

Potser el debat hauria de ser:

A). Deixem que la naturalesa faci el seu camí i no interferim però sabent que la activitat humana sempre interfereix, moltes vegades brutalment.

o

B). Gestionem-la amb intel·ligència per aconseguir mantenir els equilibris que la naturalesa ja havia aconseguit per si sola i que nosaltres hem alterat.

Spacer

Picture
Vegana

...

Date Tuesday, July 12th 2011, 3:17 AM

Veterà, de fet no hi ha problema per la resta d’animals fins que els humans intervenen, tant en l’extermini com en la reintroducció.

Tu dius: “patiment relatiu i molt limitat en el temps”, és el mateix argument que donen els taurins (sort que no has parlat d’endorfines, sinó pensaria que ets un d’ells).

Què et fa pensar que els humans hem canviat tant que respectarem i compartirem l’hàbitat amb altres individus estiguem al segle que diguem estar? De fet no ho fem, els ossos morts ho demostren i les noves llicències de caça del llop també.

Els arguments econòmics són erronis (no ha donat diners, al contrari, ha costat diners) i els de “marca” són perfectament obviables a no ser que posis els interessos econòmics humans pel damunt dels interessos bàsics dels ossos (que no són econòmics, per cert).

I finalment també hauríem de comptar amb la subjectivitat de cada u, ossos inclosos, pq són els autèntics protagonistes d’aquesta trista història en relació als humans. Pq ells, tenen la seva història a banda nostra, i som nosaltres qui manipulem les seves vides pels nostres interessos, no pas pels seus ja que d’allà d’on provenen no tenen cap problema per seguir existint en llibertat.

Rdk, les marmotes es moriran soles, com que el territori està tan esquarterat per infrastructures que no els permeten una reproducció sana sense barreges tipus borbòniques, els està passant el mateix que als guepards a altres llocs. Som així de “bona gent” per la resta dels animals: uns manasses que no poden estar-se quiets observant i ens hem de ficar a tot arreu a manipular l’estat de les coses per fer-ho tant “bonic” com ens sembli segons els nostres interessos del moment, econòmics o redecoratius amb l'excusa de la "biodiversitat".

I espero que guanyis el recurs!
Salut

Spacer

Picture
vetera

rdk

Date Tuesday, July 12th 2011, 2:02 AM

Tens raó, fa vergonya aliena i molta pena veure el parc faunístic dedicat als llops a Orlu o l'ós engabiat d'Arties a la Vall d'Aran, i que només serveixen per fels-hi fotografies amb els nostres nens a l'altra banda de les reixes i veure com és belluguen quan és l'hora del ranxo.

El que no sé valorar, és la influència econòmica en el turisme que pot tenir l'ús de la marca "territori amb ós" i tampoc la millora del ecosistema que la seva presència propicia, considerant la pròpia biodiversitat, no oblidem que natural, (no estem parlant d'introduir lleons), i també en el fet de que les administracions hi tenen un interès preferent. Alguns entesos diuen que si i jo me'ls crec.

Sincerament no ho sé. Només soc un enamorat dels ambients naturals, que fa molts anys que els trepitja i que en relació al tema dels ossos ha llegit allò que diu la premsa..., algun llibre i internet.

Per cert, si no està exhaurit, hi ha un llibre molt bo que és diu "L'ós del Pirineu, crònica d'un extermini", de l'Eugeni Casanova i editorial Pagès editors, que te'l recomano.

Gràcies pel teu comentari i per l'article anterior que em va inspirar aquest.

Spacer

Picture
rdk

Vetera

Date Monday, July 11th 2011, 6:09 PM

Jo crec q la vida dels ossos no passa pel nostre interes economic i turistic, i si aqui vam ser tan tarats com per acabar amb ells ens fotem, com tb va passar amb la bucarda, etc.
He vist algun zoo d'aquests q en diuen parcs faunistics, com el d'orlu o el de sota peña telera, i de veritat fot pena. Ja se q no es el q tu reclames, però si posem els nostres interesos per davant, tota vida passa a ser una cantitat de diners.
Avui acabo de fer un recurs per una sanció q em va posar un guarda d'una reserva de caça de aisa, on es dedican a sobreprotejir absurdament als sarrios pq despres unes persones amb problemes psiquiqs i molts calers puguin anar a matar per oci, Benestar dels sarrios,
o interes economic?
Sempre acaba sent la mateixa merda, les peles, i sempre acaben sent els mateixos els pringats, molts essers amb les mateixes capacitats de sentir i ganes de viure q nosaltres.
Quant tardarem a matar a les moltissimes marmotes q ja corren pel piri, i q van ser reintroduides dels alps?
Quants ossos 4, 7 o 9 i mig???

Spacer

Picture
vetera

Ellesmera

Date Monday, July 11th 2011, 4:35 PM

Sobre la perillositat dels animals de casa nostra, hi ha molta desinformació, fruit moltes vegades de llegendes.

Posem per cas els mateixos ossos, els senglars o llops. Estudis seriosos fets i basats en informacions locals de pobles de muntanya, conclouen que aquests animals no ataquen a l'home, li tenen por, sinó és en una d'aquestes situacions: Que els calgui defensar les cries o bé que estiguin acorralats, fins i tot en cas d'estar ferits, si se'ls deixa, fugen.

Gràcies pel comentari

Spacer

Picture
vetera

vegana

Date Monday, July 11th 2011, 4:22 PM

Els teus arguments són vàlids per un aspecte del problema, de manera simplificada vens a dir: perquè per "decorar" el Pirineu hem de fer patir a uns animals?, afegeixo jo, patiment relatiu i molt limitat en el temps.

Però per l'altra banda, també és pot dir, que la seva reintroducció recomposa la biodiversitat alterada per la matança que l'home en va fer, amb uns arguments potser vàlids els segles passats, però en cap cas vàlids pel segle XXI. També hi ha arguments econòmics a favor de la presència de l'ós al Pirineu, en el sentit que la marca, "territori amb ós", potencia l'interès turístic.

Cal tenir present també que el Programa Life és una reintroducció, l'ós mai va desaparèixer del tot al Pirineu, per tant, no és una introducció.

I finalment hi ha la subjectivitat de cada u, i la meva és favorable a la seva presència en uns territoris on sempre, poc o molt hi ha estat i on de manera antinatural va ser gairebé exterminat.

Gràcies pel teu comentari

Spacer

Picture
rdk

...

Date Monday, July 11th 2011, 3:58 PM

Si señora (amb perdó), no parem de cagarla Jo el q volia, era dir com de subnormals em de ser, q quan un os fa una rascada a un tarat es meganoticion i en canvi q aquests caçadors matin infinitat d'animals entre ells a 20 humans per any no ens preucupa un carall.

Spacer

Picture
Vegana

Punt de vista antiespecista

Date Monday, July 11th 2011, 2:19 PM

Segrestar a diferents individus de casa seva, on tenen el seu territori i desenvolupen la seva vida sense problemes, drogar-los, manipular-los, posar-los localitzadors que els poden produir mil i un problemes i deixar-los en indrets on ja han desaparegut gràcies (desgràcies) a la ma humana armada és bo per a aquests individus? No, no ho és.

Si volem redecorar la nostra natura anem a l’Ikea i posem una planta al balcó de la república independent de casa nostra. I deixem a la resta d’individus en pau i a casa seva. I sinó li ho podríem preguntar a la Camille, que va ser segrestada d’Eslovènia per a ser abatuda a trets al Pirineu, llàstima que estigui morta i no ho puguem fer.

El mal que hem fet als individus ja està fet, no cal que tornem a repetir la història amb altres individus. Si ens vam carregar tots els individus d'una espècie, i ara no en tenim, doncs ens la piquem amb dues pedres nosaltres, no altre cop als altres.

Salut.

Spacer

Picture
Ellesmera

A mi

Date Monday, July 11th 2011, 2:18 PM

em sembla perfecte reintroduir expècies que havien estat autòctones i que van ser exterminades per l'estupidesa humana de considerar-se superior a totes les bèsties.

Óssos, rapinyaires i demés predadors, a part de ser útils per molt motius que ara no m'extendré a explicar, també tenen dret a viure lliures a la natura. Hi ha espai per tots, només cal respectar-lo.

Els animals feréstecs no ataquen ni s'acosten als humans sinó hi ha una provocació prèvia o un problema molt greu de gana.

Spacer

Picture
vetera

parís

Date Monday, July 11th 2011, 1:17 PM

Els llops afortunadament estan retornat de manera natural a Catalunya, procedents dels Alps marítims.

Des del 2004, crec recordar, que és van detectar les primeres senyals de la seva presència al Cadí-Moixeró, s'han anat detectant de manera fefaent, també cap a les comarques veïnes de la Cerdanya, el Solsonès, l'Alt Berguedà i l'Alt Ripollès.

Gràcies pel comentari

Spacer

Picture
vetera

ignatxo

Date Monday, July 11th 2011, 1:08 PM

La meva opinió difereix substancialment de la teva, m'explico:

El Pirineu, afortunadament, no és la Costa Brava en quan a ser un terreny urbanitzat, la declaració des de fa molts anys de moltes superfícies com a Parcs Nacionals o Naturals, a una o altra banda de la frontera, ha fet que segueixi sent un territori ben preservat. Només les pistes d'esquí han contaminat de manera important però afortunadament molt puntual, algunes part del territori pirinenc. Tothom té dret a viure, però.

Gràcies al Programa Life de la CE, amb la reintroducció de l'ós bru, la població ha passat d'uns 4 mascles i 1 femella el 1994 a 23-25 exemplars amb 7-9 femelles en l'actualitat.

Aquest nombre d'exemplars i encara que fossin molts més, no tenen cap problema en viure en una serralada que té més de 300 Km de longitud i que està farcida de boscos, molt especialment el cantó septentrional.

Els collars emissors, permeten fels-hi un seguiment i així gestionar les estratègies destinades a la seva conservació, distribució i protecció.

Gràcies pel teu comentari

Spacer

Picture
ignatxo

Desgraciadament...

Date Monday, July 11th 2011, 5:40 AM

Reintroduïr l´os al Pirineu avui dia (tal i com està urbanitzat) és per repensar-s´ho. A Catalunya, malauradament no disposem d´amplíssims hàbitats per aquests omnívors i desgraciadament el Pirineu, tal i com el coneixem avui dia, està pràcticament urbanitzat i no hi ha suficients cotes de massa forestal perquè la bestiola campi com vulgui. L´os és un animal molt territorial a part de que necessita molt terreny per esbargir-se en indrets extenssíssims com les llanures d´Alaska o en alguns països de l´Europa de l´Est.
A part que trobo anitnatural posar-li localitzadors electrònics per fer-li un seguiment.
Ja li hem fet prou mal a l´os com perquè ara el reintroduïm de nou. Digue´m pessimista: però ja és massa tard. Li hem entorpit el camí i ara per ara no li estem fent cap favor.
Salutacions;
Natxo

Spacer

Picture
paris

veterà

Date Sunday, July 10th 2011, 2:54 PM

Estic d'acord amb el que dius, i també es pot aplicar als llops, que pràcticament estan exterminats.

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per vetera? Aquí son els últims articles.

 
Bullet ALGÚ MÉS TÉ RESPONSABILITAT
  Data 19/04/14 Icona 2940 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet TORNEM A TENIR EL LLOP
  Data 20/02/14 Icona 1414 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet L'home dels erms
  Data 15/02/14 Icona 1259 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet És curt i no cal. Està
  Data 24/09/13 Icona 1473 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Potser en Duran no ens
  Data 23/09/13 Icona 1359 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Ascensió al Pic del
  Data 21/09/13 Icona 1348 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Cataluña es España
  Data 21/09/13 Icona 1610 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet Pujada al Torreneules
  Data 27/07/13 Icona 1700 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Totes les cançons del
  Data 28/06/13 Icona 1534 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Caminant i badant
  Data 09/06/13 Icona 1515 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet LA VEU, LA GUITARRA
  Data 18/04/13 Icona 1391 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet BALADA DE FRA RUPERT
  Data 27/02/13 Icona 1378 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet T'estimo
  Data 09/02/13 Icona 1619 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet Vangelis
  Data 30/12/12 Icona 1374 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Excursió circular per
  Data 04/12/12 Icona 1464 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Es perd el senyal
  Data 02/12/12 Icona 1383 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Ara toca votar en clau
  Data 18/11/12 Icona 1330 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Carta als intel.lectuals
  Data 15/11/12 Icona 1412 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet La trampa del referèndum
  Data 11/10/12 Icona 1362 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Aleshores Almitra parlà
  Data 05/10/12 Icona 1765 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Tinc una amiga fatxa
  Data 03/10/12 Icona 1491 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Qui ho diu que quedaríem
  Data 30/09/12 Icona 1259 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Europa, acceptaria una
  Data 29/09/12 Icona 1354 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Els vostres comentaris
  Data 21/09/12 Icona 1492 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Crònica de la tertúlia
  Data 14/09/12 Icona 1443 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet IMBÈCILS
  Data 13/09/12 Icona 1379 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet RECORDATORI: TERTÚLIA
  Data 12/09/12 Icona 1484 Data 12 comentari/s  
Spacer
Bullet CLAMS DE LLIBERTAT
  Data 08/09/12 Icona 1536 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet TERTÚLIA LITERÀRIA
  Data 04/09/12 Icona 1546 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Montilla no anirà a
  Data 03/09/12 Icona 1631 Data 15 comentari/s  
Spacer
Bullet ANC: Vídeo de la "Crida
  Data 01/09/12 Icona 1468 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Resposta oberta a l'article
  Data 29/08/12 Icona 1458 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet SAVIESA POLÍTICA I
  Data 27/08/12 Icona 1461 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Ens volen fer por
  Data 26/08/12 Icona 1442 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Consideracions personals
  Data 25/08/12 Icona 10090 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Onze de setembre (2).
  Data 22/08/12 Icona 1384 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Onze de setembre (1)
  Data 21/08/12 Icona 1386 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet RESTAURAR
  Data 09/08/12 Icona 1435 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Suggeriment d'excursió
  Data 21/07/12 Icona 1797 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Música de diumenge
  Data 17/06/12 Icona 1717 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Música de diumenge:
  Data 10/06/12 Icona 1695 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Música de diumenge:
  Data 03/06/12 Icona 1739 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet No podem seguir marejant
  Data 31/05/12 Icona 1428 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet President, digueu-li
  Data 28/05/12 Icona 1494 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Música de diumenge:
  Data 27/05/12 Icona 1527 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Música de diumenge:
  Data 20/05/12 Icona 1631 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Música de diumenge:
  Data 13/05/12 Icona 1601 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Música de diumenge:
  Data 06/05/12 Icona 1473 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Música de diumenge:
  Data 29/04/12 Icona 1658 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet Música de diumenge:
  Data 22/04/12 Icona 1813 Data 2 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Gener

 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 

Desembre

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer