Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

TomasM-Porta ha escrit 1727 articles i te 8011 comentaris. L'últim article ha estat fet el 14/06/16

perfil de'n(na) TomasM-Porta | àlbum de fotos de'n(na) TomasM-Porta

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de TomasM-Porta

Espai
 

LA MANIFESTACIÓ DEL 19 DE JUNY DEL 2011 A BARCELONA.

Data dilluns 20/juny/2011 - 06:15 Icona 775 Data 21

Un amic em va fer arribar un correu – un d’aquells correus que s’envien a moltíssima gent – dient-me que si no tenia programat un gran clau havia d’anar a la manifestació del 19 de maig que hi havia convocada a Barcelona pels indignats.

Dissortadament, però, ni tenia programat un gran clau, ni hi podia anar-hi. Resulta ser que el 19 de juny és l’aniversari de la meva senyora i ella, que encara és menys de manifestacions que jo, no hagués entès que toqués els dos de casa per anar a manifestar-me. Per acabar-ho d’adobar la manifestació coincideix amb els finals de curs, cosa que vol dir que els pares som convocats per les diverses escoles a les que van les nostres filles per tal d’assistir a les festes i celebracions del final de curs.

El cas és que a mi m’hagués agradat anar a la manifestació, de la mateixa manera que he estat diverses vegades a la Plaça de Catalunya observant i escoltant els indignats. M’hagués agradat ser-hi, sobre tot, per dues coses: per poder percebre personalment què és el que passava allà i perquè tinc la sensació que el que està passant pot acabar tenint una certa importància.

Arribo a casa i ja estem com sempre amb els balls de xifres. Els indignats diuen que eren 270.000 i el Departament d’Interior diuen que eren 50.000. Jo entendria que els indignats inflessin la xifra, però crec que el Departament d’Interior ens hauria de dir la veritat. Però com en d’altres ocasions el que ha dit el Departament no ha estat gaire creïble, potser tampoc no ho ha de ser ara.

Imaginem-nos que la veritat és al mig de les dues xifres. Llavors tenim que la gent que es va manifestar a Barcelona ahir és de 160.000 persones, que són gent, però que estan lluny de ser les 1.250.000 persones ( 1.500.000 segons els convocants, 1.000.000 segons el Departament d’Interior ) que van a sortir a manifestar-se contra la sentència que retallava l’estatut d’autonomia de Catalunya.

És important dir que la manifestació ha anat com una seda. Ho ha reconegut el mateix Felip Puig davant les càmeres de la televisió. Fins i tot ha felicitat els indignats per haver estat ells els que han tallat les ales als provocadors abans que aquests comencessin a fer merder. Que els indignats aprenguin ràpidament a fer les coses crec que és important i que ens en hem de felicitar tots. Perquè si fan les coses bé es carreguen de raó i si les fan malament els hi passa el contrari.

Ara el que tothom espera – des de Hessel fins els ciutadans – és que arribin les propostes per tal de transformar aquesta societat. Han de ser propostes realistes, és a dir, que realment es puguin portar a la pràctica. I això significa una organització. Si no treballen en aquest sentit els indignats no passaran de ser el que són: pura antítesi. Gent que simplement diu no, però que no presenta cap alternativa. I ara mateix necessitem alternatives com l’aire que respirem.

Els indignats fins ara no s’han volgut significar en el marc catalanista. Han operat dins del marc espanyol com si tots els ciutadans espanyols tinguéssim els mateixos problemes i, per tant, necessitéssim les mateixes solucions. I això no és així. Des d’un punt de vista estrictament econòmic – que és el problema de fons que pretén atacar aquest moviment – el principal problema que tenim els catalans és Espanya.

Si Catalunya no fos espoliada fiscalment no caldria fer cap retallada. I això és quelcom que s’ha de denunciar perquè és injust i perquè és la veritable solució local al problema que tenim plantejat.

Quan els indignats catalans renuncien a parlar seriosament del dret d’autodeterminació de Catalunya, de quina democràcia real ens parlen? Quan els indignats catalans renuncien a parlar seriosament de la fi de l’espoli fiscal que pateix Catalunya, de quina justícia social ens parlen?

Els indignats se n’haurien d’adonar que no són igual els problemes polítics i econòmics que té plantejats Madrid i Catalunya. I si ells volen comptar la democràcia real per la gent que són capaços de convocar haurien de tenir en compte el milió doscentes cinquanta mil persones que l’any passat van sortir al carrer. Senzillament no les poden obviar.

I no estic dient – quedi clar – que en una Catalunya independent els catalans no tindrien problemes quan ens té tothom. El que dic és que els problemes que tindríem els catalans s’assemblarien més als que tenen els holandesos que no pas als que tenen els grecs, que és el que ens passa ara.



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
TomasM-Porta

Només pensa

Date Wednesday, June 22nd 2011, 6:24 PM

amb la frivolitat en que vàrem perdre a Muret o en com ens vàrem deixar ensarronar al compromís del Casp o com hem desaprofitat totes les oportunitats històriques que hem tingut per ser independents. Al final tothom téel que es mereix

Spacer

Picture
jazzman

ui

Date Wednesday, June 22nd 2011, 3:14 PM

"Si som on som és bàsicament per manca de talent polític".
Ostres, això ho has (si vols) d'explicar millor..
vols dir que si la classe política catalana hagués tingut més vista, ens hauríem pogut constituir en un estat, diguem-ne federal, per no dir país independent?
jo sempre ho havía entès com quelcom difícil, amb talent o sense...

Salut

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Mestre Cabrero,

Date Wednesday, June 22nd 2011, 4:13 AM

jo no estic gens en contra de la cultura castellana. Fa uns quants anys que passo una part de les vacances per terres castellanes - l'any passat va ser Tierra de Campos, enguany serà León - i me n'enamoro. Tu ho saps perquè n'hem parlat.

Ara bé, això no te res a veure al dret que tenen les persones a voler-se organitzar jurídicament en un estat o en un altre i que crec que qualsevol demòcrata ha d'acceptar i que suposo que tu com a demòcrata acceptes.

Finalment, els números són els que són i resulta que si l'estat espanyol no ens espolies fiscalment, a Catalunya no caldria pràcticament fer retallades. Resulta que en aquest cas ser catalanista i ser progresista coincideix, perquè els beneficiats de la nostra segregació serien sobre tot les classes populars, que són les que pateixen les retallades públiques.

Per cert, jo crec que els catalans no només no som superiors a ningú sinó que som inferiors a la majoria. Si no fos així, això seria Alemanya, Holanda, Anglaterra i no és el cas. Si som on som és bàsicament per manca de talent polític.

Spacer

Picture
Heureta

Totalment d'acord amb tu, Persi.

Date Tuesday, June 21st 2011, 4:30 PM

Res a envejar als tertulians que més admiro dels mitjans de comunicació.

Spacer

Picture
Ellesmera

ceticccccccccccccc

Date Tuesday, June 21st 2011, 4:27 PM

estàs viu!
Es trobava a faltar el teu sarcasme, hehe

Spacer

Picture
Cabrero

Ja comencen a cansar-me aquestes coses:

Date Tuesday, June 21st 2011, 3:13 PM

no ho entenc, no tenen la marca catalana, no serveixen per a res. Així van començar, ja fa alguns anys, les dictadures més xungues. Aixó sí, per una causa patriótica. Potser els triats i les triades haurien de sentir la veu del poble, ni que sigui mensypreable. O almenys una part d'aquesta veu. Que els bombin a tots, i a totes. I que paguin, i suïn, i tinguin dificultats per sobreviure, ni que siguin catòlics, apostòlics, romans i catalans.

Spacer

Picture
Cristindi

Moviment 15-M: ha fet encendre l'espurna

Date Tuesday, June 21st 2011, 2:31 PM

per fi em despertat del malson,i estem reaccionant. Tot és un principi, encara que hi hagi uns pocs aprofitats que utilitzin l'agressió i la violència contra les persones elegides democràticament, a través del vot secret, individual i directe,per culpar-los de la culpa del sistema democràtic, que al meu parer, és el millor que existeix, encara que s'hagin de renovar els conductes d'elecció i l'essència de la mateixa. Amb tot, la majoria de ciutadania que vol viure en una societat justa i en igualtat, diem prou al sistema deformat i supeditat al capitalisme més salvatge, en què ens porta a perdre les principals conquestes socials des del final dels segle XIX (lluita obrera) fins a la socialdemocràcia nòrdica després del final de la 2na. guerra mundial, i que consti que crec més en els postulats europeus més que en els de la potència ianqui!!

Una petita reflexió!!

Spacer

Picture
Cabrero

Doncs mira,

Date Tuesday, June 21st 2011, 1:11 PM

un club de fans del Felip Puig.

Spacer

Picture
cetic

titol de l'article...

Date Tuesday, June 21st 2011, 12:50 PM

debat desde la ignorancia de la poltrona....

Spacer

Picture
Ellesmera

bufa!

Date Tuesday, June 21st 2011, 11:11 AM

m'he llegfit l'article i tots els comentaris.
Ja sé que t'agrada que et portin la contra, però jo no puc estar més d'acord amb tu.
El problema de Catalunya no és el d'Espanya. El problema de Catalunya és Espanya. I per tant la meva indignació és contra els que no deixen lliure el meu país.
I no sento que "els indignats" em representin. Potser perquè quan surten per la tele només sento crits i consignes en castellà?

Spacer

Picture
Cabrero

No em sembla decent, Persi,

Date Tuesday, June 21st 2011, 10:55 AM

desqualificar els amics meus perquè no tenen el carné de catalanistes oficials, com si fos una qüestió d'ADN. Però això no varia la qüestió: perquè sempre li molesta al Govern de torn que la gent s'hi expressi a banda dels amics/enemics oficials? L'intel·lecte no és el fort de CiU, perquè és un partit de victimistes mesiànics: ells salvaran Catalunya, fins i tot dels mateixos catalans. Apareixerá un Salvador, un Ungido, amb comptes opaques a Liechtenstein, que ens conduirà al camí de la llibertat com a poble. Quins conyons de democràcia cristiana ¡

Spacer

Picture
TomasM-Porta

A veure

Date Tuesday, June 21st 2011, 10:24 AM

en un procediment es pot utilitzar gairebé tot.

Tu sabies que no tenies punts? T'ho han notificat personalment o ho han fet per edictes? Crec que és molt important per tal que construir la teva defensa.

Si no ho sabies, pots dir que no ho sabies i que, per tant, no hi ha mala fe .

Si resulta que ho sabies, resulta que tenies una urgència de vida o mort i vas haver d'agafar el cotxe per collons ( portar de testimoni la persona que s'estava morint en aquells moments ).

Spacer

Picture
10motius

a mi lo del de la JNC

Date Tuesday, June 21st 2011, 9:35 AM

HEM VA DE CONYA per que tinc un judici per conduir sense punts hi el fiscal hem diu voste no llegeix el BOProvincial cullons si no el llegeix un carrec public jo li dire que no paso del jueves, o sigui que tinc un precedent a seguir en el judici, tu creus que ho puc utilitzar persi??? no es broma que hem van parar enb un control, no que anes a 200 hi varen informar de que no tenia punts

Spacer

Picture
Dorian

JNC

Date Tuesday, June 21st 2011, 9:07 AM

L'enganxada que li han fet al president de la JNC m'ha produït una profunda tristessa. Aquesta persona ha de dimitir de forma inmediata. Si no ha sigut capaç de donar exemple amb quelcom tan important com la seguritat vial, com a mínim que ho faci ara.

No només això, aquest senyor ha tingut la caradura de dir que no tenia ni idea que no podia agafar el cotxer per manca de punts. Com si això fos excusa per anar a 200 km/h per l'AP-7.

Quin mal exemple pels joves.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Manelg

Date Tuesday, June 21st 2011, 8:12 AM

Gràcies per la teva discreció. És impresentable que el president de la JNC vagi a 200 per l'autopista. Penso que hauria de dimitir immediatament. El president de qualsevol organització ha de ser exemplar i si no ho és ha de plegar. La meva filla s'acaba de fer de la JNC: com creus que li pot tenir respecte al seu president?

Spacer

Picture
manelg

jo penso igual...

Date Tuesday, June 21st 2011, 7:36 AM

sols q tb penso que si no hagoes expli,estariem iguals pq està demostrat que governi qui governi gasten mes del que toca.ah per cert persi tira de les orelles al president de jnc que sembla ser q alguna cosa ha fet malament.

Spacer

Picture
sulkygirl

******

Date Tuesday, June 21st 2011, 6:03 AM

Aquest moviment aglutina persones d'ideologies molt contrastades i això pot suposar un seriós problema a l'hora d'organitzar-se i articular de manera efectiva les seves propostes. És per això que, tot i la simpatia i el fet de pensar que ja era hora que la gent ens llencéssim al carrer a protestar i fer-nos sentir, em mereix també un cert recel o més ben dit, em genera molta prudència, cal mirar que passa d'aquí endavant. Sembla que el punt de Dret a l'Autodeterminació ha costat molt de debatre entre aquesta gent, i com comentes els problemes de Catalunya han de ser encarats de manera diferent als d'Espanya, ja que aquesta és part considerable dels problemes de Catalunya. De moment el 9 de Juliol cita al carrer!! Veurem què passa.

Spacer

Picture
10motius

correcte

Date Tuesday, June 21st 2011, 4:35 AM

no diria que es la paraula quan diputats varen ser agredits, quan manifestans pacifics en l'altre varen resultar contusionats, no sera serio comparar amb en saura jo el que dic es que ell donava lliçons i de tot se ha de aprendre. una cosa es la teoria i l'altre la practica

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Respostes

Date Tuesday, June 21st 2011, 3:26 AM

Jazzman: no és un moviment global. És un moviment espanyol. El recolzament que té a la resta del món és pràcticament inexistent. Que sigui un moviment espanyol no el converteix en dolent, però oblidar la problemàtica específica dels catalans el converteix en inútil a casa nostra. Penso que encara es d'hora per a dir que han optar per jugar la carta espanyolista, però de moment és així.

10motius: Però quan una persona demana perdó demostra que és humil i que en vol aprendre. Jo no crec que la primera intervenció dels Mossos fos excesiva, ni que la segona fos massa tova. Crec que les dues van ser correctes i la prova d'això és que finalment la manifestació de diumenge els indignats van entendre quin eren els límits si no volien rebre. I no van rebre perquè no van traspassar els límits. Ara bé, que criticar és més fàcil que governar és evident. I que ser millor conseller d'interior que en Saura no és un repte seriós, també.

Spacer

Picture
10motius

la veritat

Date Tuesday, June 21st 2011, 12:30 AM

es que 1.000.000 o un 1.500.000 o las 160.000 els politics i el poder central se ho passen per el forro, aquest cap de setmana tenien que haver sortit 2.000.000, per que una cosa que diuen els indignats es que no s'escolta al poble, i els catalans ho sabem massa be.
Un petit aqunt al marge o col-lateral al tema en puig en dos operatius que ha fet en els dos ha demanat perdo per que no ha sabut calcular be, potser dirli que critica desde l'oposicio es sencill

Spacer

Picture
jazzman

jo entenc

Date Monday, June 20th 2011, 8:03 PM

que a grans trets és un moviment global. Penso que a partir d'aquí, ha d'ésser possible plantejar-se totes les particularitats.
Vaja, potser vaig errat, però jo trobo bé que per començar es conflueixi en una idea general.
Recorda, estem tots connectats!!! XD

Salut

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per TomasM-Porta? Aquí son els últims articles.

 
Bullet ELS CIUTADANS COM NOSALTRES
  Data 14/06/16 Icona 3862 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet LES DONES SÓN MILLORS
  Data 13/06/16 Icona 1928 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet LES CUP.
  Data 09/06/16 Icona 1894 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet L’AJUNTAMENT ANTISISTEMA
  Data 02/06/16 Icona 1900 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ÀUSTRIA A PUNT DE TENIR
  Data 27/05/16 Icona 1832 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA BATLLESA COLAU I
  Data 26/05/16 Icona 1904 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet PERO LA BATLLESA COLAU
  Data 25/05/16 Icona 1953 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet ARS MARINA TROBANDI
  Data 25/05/16 Icona 1983 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet APOLOGIA DEL DISPENSARI
  Data 17/05/16 Icona 1870 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet CDC VERSUS ERC
  Data 13/05/16 Icona 1855 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet I ELS REFUGIATS DEL
  Data 12/05/16 Icona 1914 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet S’HAN D’APUJAR ELS
  Data 11/05/16 Icona 1798 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet NOVES ELECCIONS AL REGNE
  Data 10/05/16 Icona 1862 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet PER LA RENDA NO DONARÉ
  Data 09/05/16 Icona 1932 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet PUNT I FINAL
  Data 27/04/16 Icona 1922 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet JOHAN CRUYFF IN MEMORIAM
  Data 01/04/16 Icona 1903 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet RAJOY FA BO SANCHEZ
  Data 14/03/16 Icona 1871 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA BROMETA DE RÀDIO
  Data 09/03/16 Icona 1853 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet CARME FORCADELL, PRESIDENTA
  Data 02/03/16 Icona 1987 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet LA DEMOCRÀCIA DIRECTA
  Data 01/03/16 Icona 1887 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA DOLORS MIQUEL PROVOCANT
  Data 25/02/16 Icona 1913 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet MURIEL CASALS IN MEMORIAM
  Data 25/02/16 Icona 1842 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet SON DEMOCRÀTIQUES LES
  Data 16/02/16 Icona 1892 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet EL MAGISTRAT ISMAEL
  Data 15/02/16 Icona 1950 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet SOBRE EL NOU GOVERN
  Data 11/02/16 Icona 1907 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet JO VOTARIA A FAVOR D’UN
  Data 10/02/16 Icona 1834 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet PERÃ’ QUE COI HA FET
  Data 08/02/16 Icona 1847 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet EL FINANÇAMENT IRREGULAR
  Data 26/01/16 Icona 1933 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet L’ADÉU –O L’ARREVEURE
  Data 25/01/16 Icona 1881 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet PERQUÈ CREC QUE CONVERGÈNCIA
  Data 21/01/16 Icona 1778 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet A SANT DE QUÈ LA GENERALITAT
  Data 20/01/16 Icona 1927 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet NO PODEN HAVER LLEIS
  Data 19/01/16 Icona 1860 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LADRAN, LUEGO CAVALGAMOS
  Data 13/01/16 Icona 1999 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet AL.LELUIA, TENIM PRESIDENT!!!!
  Data 11/01/16 Icona 1811 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet SUBASTES FRATICIDES
  Data 07/01/16 Icona 1933 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet CONTRA ARTUR MAS
  Data 05/01/16 Icona 1953 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS SOCIALISTES ES VAN
  Data 29/12/15 Icona 1862 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet TRIA CARMINA NATIVITATITS
  Data 28/12/15 Icona 1824 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS DE LES CUP SON UNS
  Data 28/12/15 Icona 1794 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet TRIA CARMINA NATIVITATITS
  Data 24/12/15 Icona 1895 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet TRIA CARMINA NATIVITATITS
  Data 23/12/15 Icona 1807 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet S’ESDEVINDRAN LES REVOLUCIONS
  Data 22/12/15 Icona 1834 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS RESULTATS DE LES
  Data 21/12/15 Icona 1866 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet HEM DE CELEBRAR AQUESTA
  Data 10/12/15 Icona 1902 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet EM DONO DE BAIXA D’ERC
  Data 10/12/15 Icona 1975 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Títol de l'article
  Data 02/12/15 Icona 1880 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet QUE CONVOQUIN NOVES
  Data 01/12/15 Icona 1876 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet UNA MISSA PER FRANCO???
  Data 23/11/15 Icona 1861 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet ALGÚ ENTÉN EL QUE ESTÀ
  Data 22/11/15 Icona 1966 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet I ARA RESULTA QUE ESTEM
  Data 18/11/15 Icona 1739 Data 1 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Gener

 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 

Desembre

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer