Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

TomasM-Porta ha escrit 1727 articles i te 8011 comentaris. L'últim article ha estat fet el 14/06/16

perfil de'n(na) TomasM-Porta | àlbum de fotos de'n(na) TomasM-Porta

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de TomasM-Porta

Espai
 

HAN FET BEN FET D’ASSASSINAR BIN LADEN?

Data dilluns 2/maig/2011 - 01:25 Icona 842 Data 15

Quan em llevo veig el conseller Felip Puig al programa de Josep Cuní parlant de política internacional. Coi. Coi! Què deu haver passat que a un conseller d’una trista autonomia europea li pregunten de coses que aquí ni olorem? Mentre m’empasso el meu suc de taronja matinal i començo a queixalar el pa amb pomàquet i el pernil m’assabento de la gran notícia: l’exèrcit dels USA ha mort Bin Laden.

Veig que Obama va donar la notícia ahir al vespre a les televisions dels USA i que tot seguit milions de ianquis van sortir al carrer a celebrar-ho. En canvi les paraules de Felip Puig són de preocupació i també ho són les del ministre Rubalcaba. La por a que Al qaeda reaccioni davant aquesta mort amb una massacre està justificada. I avui massacrar és tant fàcil...

Perquè aquest és en definitiva en problema. Al llarg de la història hi ha una sèrie de vençuts que sempre reclamaran venjança i sembla que no farem un pas definitiu devers la pau fins que hi hagi uns vençuts que renunciïn al venjar-se. Però estem molt lluny d’aquesta fita. Només cal veure els ciutadans nordamericans aplaudint l’assassinat de Bin Laden per adonar-se que el seu esperit de venjança era rabiòs i incontingut.

Ara la pilota serà a l’altra banda del camp. Ara seran els musulmals els que consideraran que han de venjar la mort de Bin Laden i, quan la vengin matant a aquest o a aquell o fent una massacre aquí o allà, la família política dels morts considerarà que allò cal venjar-ho. I així anar fent.

Per això no sé si l’assassinat de Bin Laden és una bona notícia. I ja contesto que no: quan la seva conseqüència és que els governs occidentals estan acollonits, vol dir que el resultat no és bo. Ahir estàvem més tranquils que avui.

No sé si tot això té solució. Cadascú veu les coses com les veu i com li fan veure els seus interesos. Jo sóc pro occidental i pro yanqui però no puc estar d’acord amb Guantànamo de cap de les maneres i l’actuació de Bush a Iraq mereixia l’aplicació del Dret Penal Internacional amb tota llur contundència. Però és clar: qui s’atreveix a penjar-li el cascavell al gat? On són els ciutadans que haurien d’exigir als seus dirigents un respecte exquisit al dret en comptes d’actuacions que vulneren els drets humans per totes bandes?

Amb això no vull pas dir que Bin Laden i els seus siguin uns santets, és clar. Persones que van cometre els atemptats dels 11 de setembre o de Madrid o Londres només poden ser qualificats com assassins. I és cert que no m’agradaria estar al seu bàndol perquè considero que el seu fanatisme no només atempta contra la vida sinó que fa impossible la llibertat de pensament.

Penso, en definitiva, que el paper dels uns i dels altres és ben galdós i que se’ls hauria de caure la cara de vergonya pel patiment que causen a la gent. Locke va escriure fa moltíssims anys que una de les finalitats de la política era aconseguir la felicitat de la gent. Potser exagerava, però en tot cas la política hauria d’aconseguir no portar la desgràcia a les persones. I no sembla que anem per aquí: sembla que anem simplement a comprovar qui embesteix més fort.

Jo no penso que l’assassinat de Bin Laden sigui una bona notícia. Ni des del punt de vista del dret, ni des del punt de vista de la concòrdia, ni des del punt de vista de llurs conseqüències. En aquest darrer sentit espero equivocar-me. Oj Alà!



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
Jordiniva

Dius que ets proyankee?

Date Thursday, May 5th 2011, 4:45 PM

Un pais que la seva administració, no va ajudar al govern legitim de la republica? que es va entrar a la segona guerra mundial, no per ajudar a europa, sinó perque els japonesos van atacar pearl harbor? Que el assasí mes gran de la historia, el senyor Henry Kissinguer va promoure i apoyar tots els cops d'estat a afavor de les dictadures llatinoamericanes? i ostres! tan aquest senyor, com el senyor obama son premis nobel de la pau! ja em direu quin valor te ser premi novel de la pau amb aquesta colla de dirigents que el tenen. I per cert, els senyors que van entranr bin laden van ser els yankees. Per tot aixo i altres coses, mai aniria a USA, basicament per l'administracio. Tambe haig de dir que no crec que l'hagin matat, ni crec que hagin arribat mai a la lluna. un gran article d'opinió el teu, de veritat.

Spacer

Picture
nova

totalment d'acord

Date Wednesday, May 4th 2011, 4:24 PM

l'últim paràgraf és un molt bon resum del que jo també opino.

gràcies, Persi

Spacer

Picture
Danet

Nunca existió!

Date Wednesday, May 4th 2011, 6:03 AM

El mundo y en especial, pueblo americano, ahora, se dedicará a creer que se ha hecho justicia, que el el bien prevalece sobre el mal, creerá en sus gobernantes y en su omnipotencia, pero lo más importante es:

EL INDICE DOW JONES EMPEZARÁ A CRECER, y, con él, las economías europeas.

El fin del mal se asociará a un sentimiento de esperanza, y el crecimiento de las inversiones. El pueblo pensará que hay justicia.

Un atisbo de solución a la crisis mundial se acerca.

No sé si existió alguna vez, si era un actor, si realmente murió antes muerto que sensillo, pero los dólares empezarán a recircular con más rapidez que nunca.

El tio Sam, siempre gana. Y si el tio Sam gana, Europa, envidiosa, también querrá ganar. Y si Europa gana, Asia querrá también el sueño americano.

Teatro o no, esto irá bien para salir de la crisis global.

Pero el mal siempre está al acecho.

Spacer

Picture
siddharta

Per aquesta regla de tres ...

Date Tuesday, May 3rd 2011, 4:52 PM

No molestis als etarres,
als mafiosos,
...
No fos cas que s'emprenyin ...

Spacer

Picture
esclar

vols dir que...

Date Tuesday, May 3rd 2011, 11:00 AM

... no està amagat?

Spacer

Picture
Dorian

Pregunta incorrecta.

Date Tuesday, May 3rd 2011, 10:47 AM

Estas donant per fet que ha sigut un assassinat, enlloc d'un homicidi o una baixa de guerra (segons al qaeda es tracta d'una guerra contra occident).

La pregunta que jo faría: han fet bé de matar-lo?
Resposta: sí.

Salutacions,
Dorian

Spacer

Picture
palma

errequeerre

Date Tuesday, May 3rd 2011, 3:09 AM

no ha bons ni dolents...se tracta de generar violencia.no sabem molt be perque un escarabajo pelotero arrastra pilotes de merda,pero sense exepcio tots ho fan...per alguna rao d'equilibri cosmic.......no sabem perque l'home crea bandos morals sense exepcio per despres lluitar per sa seva puta causa....deu ser tambe per alguna rao d'equilibri cosmic.....TODOS TENEMOS NUESTRA PUTA IDEA DE MUNDO MEJOR Y TODOS CREEMOS ESTAR EN EL PUTU BANDO DE LOS BUENOS...Y AL FINAL SOLO HAY VIOLENCIA POR PUTU VEREDICTO COSMICO.

Spacer

Picture
Rasko

Persi, sovint ets brillant

Date Monday, May 2nd 2011, 6:29 PM

Realment et dono tota la raó doncs penso que ahir vivíem més tranquils i potser que demà. Esperem que a mitjà termini la llei del talió es vagi apaivagant o no quedarà en peu ni la muntanya més alta. Jo també hagués preferit que l'haguessin capturat viu i portat a un tribunal internacional per fer-li un judici just. Amb aquesta acció, Obama pot donar (recordem-ho, Premi Nobel de la Pau d'enguany!) arguments als fonamentalistes islàmics. I quan ha dit la frase "S'ha fet justícia" a mi m'han grinyolat les orelles molt. Si de cas, que han liquidat una mala persona, un assassí sanguinari, però en cap cas justícia.

Em faig unes preguntes més filosòfiques ara però, nosaltres ens estem qüestionant si és justa la operació de la CIA de travessar una frontera (sense que ho sabés sembla el Paquistan) i cometre un crim que es salta totes les lleis internacionals conegudes. Com a pel·lícula amb un George Clooney faria goig, però resulta que passen de debò. Seguint amb la filosofia que em vull demanar i si em podeu ajudar, com és que nosaltres ens preguntem si matar un tio que sota les seves espatlles tenia més de 3000 morts és just o no? Els americans suposo que tenen una visió de la justícia més de "tu la fas tu la pagues" (i per això la pena de mort encara és vigent en molts estats) i nosaltres els europeus som més semblants al Jesucrist del Nou Testament... saber perdonar? I el mateix puc dir de molts o quasi tots els països musulmans, on també impera la llei del talió. Potser com a europeus ens fa fresa la barbàrie de la llei del talió doncs ens recorda que un temps érem així. Que no ens abandoni ni Il·lustració ni l'Humanisme, ara més que mai, molt necessaris. Però malauradament, els europeus també som especialistes en ser predicadors d'una moral de dia i de nit ser amics de Gaddafis i altres "bones persones".

Quanta misèria!

PAU I AMOR PER TOTHOM!

Spacer

Picture
verro

bin laden va ser mort a l'any 2000

Date Monday, May 2nd 2011, 5:24 PM

i l polític libi q ho va dir se'l varen carregar 1 setmana després

El tema es pq ho han dit ara?q volen tapar? Si hagueren mort a bin laden avui, haguessin ensenyat el seu cos com varen fer amb el de sadam husein i com faria un exhibicionista amb el seu membre davant d'una escola de monges

Spacer

Picture
si_o_si

Es igual

Date Monday, May 2nd 2011, 4:53 PM

Mort o viu...es, serà, ha estat...problema, pels que res i tenen a veure o pels que hi son i algo i tenen a veure. Aquest es un tipus de terrorisme diferent al d'ETA, es un terrorisme sense cap mena de demanda que obeeixi a objectius polítics concrets. Si es que hi ha algún objectiu pretès es la substitució d'un model per un altre, ...res més. Així que, si l'han eliminat, executat o com es vulgui dir, si algú tenia el dret a fer-ho, i els mitjans per fer-ho, doncs per mi ja m'està bé. El mon, ja feia massa temps que l'havia jutjat..i aquesta fi, era la més esperada, jo diria que per la majoria dels que estem al costat occidental i uns quants més del sector oriental.

Spacer

Picture
Sentet2

Qui es el terrorista?

Date Monday, May 2nd 2011, 3:18 PM

Alguna cosa no va bé quan un estat, amb el seu exèrcit (tropes d'elit) entra en un altre i mata un ciutadà mitjançant una acció terrorista i se li aplaudeix.
Qui és terrorista?.
Bin Laden? doncs que el detinguen i el jutjen. Però si es fa el que es denuncia... no som tots iguals?. I si és així, igual de legítim ( o il·legitim) és Bina Laden que Obama.

Spacer

Picture
Ellesmera

sí persi

Date Monday, May 2nd 2011, 2:48 PM

jo també crec que ahir estàvem més tranquils que avui.

El terrorisme és una lacra de les democràcies i els terroristes uns assassins.
I penso que estem en una espiral de violència que només portarà morts. I que dóna igual si són musulmans o cristians o de qualsevol religió. Són persones. I la majoria persones inocents.

Com s'acabarà? La meva experiència com a profe d'història em fa augurar el què preferiria no veure. espero equivocar-me.

Spacer

Picture
sarralenc

Si em permets, Persi,

Date Monday, May 2nd 2011, 2:25 PM

transcriure el comentari que he fet per l'article de montana: "Tal qual"

"Estic d'acord amb tu montana,
Monday, May 2nd 2011, 8:14 PM
i amb els comentaris de Ellesmera, terrassec i purpurinaa. 

Pero he de fer una observacio. 

No se com son molta gent, pero puc parlar per el que em passa a mi. 

Sense voler ser "raro' ni extravagant, molt sovint em trobo que, devant de moltes situacions em sento com si. dins de mi hi hagues MES DE UNA PERSONA. 

No em considero ni esquizofrenic, ni altres coses que no conec pero que els experts a vegades anomenen com "multipersonalitat". 

Ara mateix, acaben d'anunciar la mort d'en Osama Bin Laden. 

Dins de mi tinc DUES reaccions ben clares i ben marcades. 
Per una banda em sembla que era una questio de temps que es cumplis la dita "el que a hierro mata a hierro muere", i tambe, que el qui la fa la paga. Naturalment, la destruccio de les torres bessones de Nova York amb els aprop de 3,000 morts, no podia quedar impune, per tant la seua mort m'ha semblat JUSTIFICADA. No m'ha causat cap "alegria" pero si he trobat que "S'HO MEREIXIA". 

Per altra banda, i sense voler semblar molt "compasiu" o "progre", l'altre jo (dins de mi) em diu... 

I aquest home, amb tot el capital de que disposava per poder viure comodament i fins i tot amb luxes que no poden gaudir la majoria de gent, HO DEIXA TOT, per el que ell creu una lluita contra els que amenacen l'ISLAM! 

Jo, independentista per Catalunya, no faria el que ell va fer,perque no crec que matan s'arreglin les coses. 
Pero ell ho veia diferent que jo, i crec que ho feia amb tota sinceritat. Si ell seguia la seua consciencia em sembla que per molt equivocada que fos, no s'el pot condemnar. 

Aquest es un cas, pero jo em trobo amb moltes situacions on veig els diferents punts de vista, i a tots els i trobe certa justificacio; FINS I TOT ALS QUI MENTEIXEN! No m'agrade que ho fasin, pero ho comprenc."

Spacer

Picture
bertran

Totalment d'acord!

Date Monday, May 2nd 2011, 1:43 PM

Mentre uns extrems i altres van fent la seva els altres, 'occidentals' pacífics i 'àrabs' pacífics, ens ho mirem amb una barreja d'incredulitat, alarma i impotència.

Personalment penso que han fet bé en trobar-lo, però malament en matar-lo. Potser el món àrab no veuria bé que fos jutjat a la Haya i s'han estimat més aquesta opció? no ho crec donat que els extremistes i els seguidors d'Al Qaeda encara el podrien fer màrtir. Personalment penso que s'hagués hagut de trobar alguna solució diferent, però aquesta no.

Sincerament per mi que l'han anat a buscar i se'ls ha suicidat o alguna cosa semblant, per que si l'han matat ells crec que han fotut la pota.

Spacer

Picture
10motius

SI el detenen

Date Monday, May 2nd 2011, 1:32 PM

atemptats segrestos etc, assassinant-lo atemptats etc, mala peça al taler, potser fer-ho sense publicitat, pero no se.. no tinc la solucio, amb el che es varen provocar manifestacions no eran tant kamikazes

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per TomasM-Porta? Aquí son els últims articles.

 
Bullet ELS CIUTADANS COM NOSALTRES
  Data 14/06/16 Icona 3862 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet LES DONES SÓN MILLORS
  Data 13/06/16 Icona 1928 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet LES CUP.
  Data 09/06/16 Icona 1894 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet L’AJUNTAMENT ANTISISTEMA
  Data 02/06/16 Icona 1900 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ÀUSTRIA A PUNT DE TENIR
  Data 27/05/16 Icona 1832 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA BATLLESA COLAU I
  Data 26/05/16 Icona 1904 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet PERO LA BATLLESA COLAU
  Data 25/05/16 Icona 1953 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet ARS MARINA TROBANDI
  Data 25/05/16 Icona 1983 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet APOLOGIA DEL DISPENSARI
  Data 17/05/16 Icona 1870 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet CDC VERSUS ERC
  Data 13/05/16 Icona 1855 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet I ELS REFUGIATS DEL
  Data 12/05/16 Icona 1914 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet S’HAN D’APUJAR ELS
  Data 11/05/16 Icona 1798 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet NOVES ELECCIONS AL REGNE
  Data 10/05/16 Icona 1862 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet PER LA RENDA NO DONARÉ
  Data 09/05/16 Icona 1932 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet PUNT I FINAL
  Data 27/04/16 Icona 1922 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet JOHAN CRUYFF IN MEMORIAM
  Data 01/04/16 Icona 1903 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet RAJOY FA BO SANCHEZ
  Data 14/03/16 Icona 1871 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA BROMETA DE RÀDIO
  Data 09/03/16 Icona 1853 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet CARME FORCADELL, PRESIDENTA
  Data 02/03/16 Icona 1987 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet LA DEMOCRÀCIA DIRECTA
  Data 01/03/16 Icona 1887 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA DOLORS MIQUEL PROVOCANT
  Data 25/02/16 Icona 1913 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet MURIEL CASALS IN MEMORIAM
  Data 25/02/16 Icona 1842 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet SON DEMOCRÀTIQUES LES
  Data 16/02/16 Icona 1892 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet EL MAGISTRAT ISMAEL
  Data 15/02/16 Icona 1950 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet SOBRE EL NOU GOVERN
  Data 11/02/16 Icona 1907 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet JO VOTARIA A FAVOR D’UN
  Data 10/02/16 Icona 1834 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet PERÒ QUE COI HA FET
  Data 08/02/16 Icona 1847 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet EL FINANÇAMENT IRREGULAR
  Data 26/01/16 Icona 1933 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet L’ADÉU –O L’ARREVEURE
  Data 25/01/16 Icona 1881 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet PERQUÈ CREC QUE CONVERGÈNCIA
  Data 21/01/16 Icona 1778 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet A SANT DE QUÈ LA GENERALITAT
  Data 20/01/16 Icona 1927 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet NO PODEN HAVER LLEIS
  Data 19/01/16 Icona 1860 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LADRAN, LUEGO CAVALGAMOS
  Data 13/01/16 Icona 1999 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet AL.LELUIA, TENIM PRESIDENT!!!!
  Data 11/01/16 Icona 1811 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet SUBASTES FRATICIDES
  Data 07/01/16 Icona 1933 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet CONTRA ARTUR MAS
  Data 05/01/16 Icona 1953 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS SOCIALISTES ES VAN
  Data 29/12/15 Icona 1862 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet TRIA CARMINA NATIVITATITS
  Data 28/12/15 Icona 1824 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS DE LES CUP SON UNS
  Data 28/12/15 Icona 1794 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet TRIA CARMINA NATIVITATITS
  Data 24/12/15 Icona 1895 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet TRIA CARMINA NATIVITATITS
  Data 23/12/15 Icona 1807 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet SESDEVINDRAN LES REVOLUCIONS
  Data 22/12/15 Icona 1834 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS RESULTATS DE LES
  Data 21/12/15 Icona 1866 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet HEM DE CELEBRAR AQUESTA
  Data 10/12/15 Icona 1902 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet EM DONO DE BAIXA DERC
  Data 10/12/15 Icona 1976 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Ttol de l'article
  Data 02/12/15 Icona 1880 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet QUE CONVOQUIN NOVES
  Data 01/12/15 Icona 1876 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet UNA MISSA PER FRANCO???
  Data 23/11/15 Icona 1861 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet ALG ENTN EL QUE EST
  Data 22/11/15 Icona 1966 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet I ARA RESULTA QUE ESTEM
  Data 18/11/15 Icona 1739 Data 1 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Gener

 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 

Desembre

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer