Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

dina_mm ha escrit 1 articles i te 7 comentaris. L'últim article ha estat fet el 15/01/11

perfil de'n(na) dina_mm | àlbum de fotos de'n(na) dina_mm

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de dina_mm

Espai
 

Per els a qui la memòria els hi flaqueja, RECORDEU

Data dissabte 15/gener/2011 - 02:46 Icona 1797 Data 7

Sabeu que va fer el fill de p...... del Borbó, Felip Cinquè?.
Quan ens demanaran perdó els seus descendents?
Com potser que se'n riguin de nosaltres?

Algunes de les disposicions dictades per Espanya, després de
l'ocupació de Barcelona l'11 de setembre de 1714

a.. Abolició de les Corts de Catalunya.

b.. Abolició de tots els organismes de govern de la nació catalana.

c.. Extinció del Consell de Cent i de tot el règim municipal de Catalunya.

d.. Extinció de la Generalitat de Catalunya.

e.. Extinció de la Universitat de Barcelona, que és traslladada a Cervera.

f.. Clausura de les Universitats catalanes de Lleida, Vic, Girona i Tarragona.

g.. Confiscació dels béns de tots els catalans que es distingiren en la defensa de les nostres llibertats, fins i tot dels que havien mort a la lluita.

h.. Establiment a Catalunya de l'encara no coneguda càrrega dels allotjaments.

i.. Obligació de tots els pobles de Catalunya de destinar un tros de llurs camps per a plantar-hi farratges per als cavalls de les tropes espanyoles.

j.. Prohibició als professors de la ciutat de Barcelona d' ensenyar retòrica i gramàtica.

k.. Empresonament dels vint-i-cinc principals dirigents de ladefensa de Barcelona, els quals foren engrillonats i tancats per a tota la vida a llunyans castells, com Valladolid, La Corunya, Sant Sebatià, malgrat haver estat promès a l'acta de capitulació de Barcelona el respecte al vençut.

l.. Imposició a Catalunya de la contribució del paper segellat.

m.. Imposició, com a oficial, de la llengua castellana en lloc de la catalana.

n.. Despatxar, sense cap excepció, tots els empleats de la ciutat de Barcelona i de la Generalitat de Catalunya.

o.. Prohibició als habitants de Barcelona d'anar pel carrer en grups de més de dos després del toc de retreta.

p.. Creació de l'ominós "donativo" pel qual s'exigia als catalans un repartiment de més d'un milió de lliures catalanes.

q.. A qui no volia pagar, li enviaven un escamot de soldats a casa seva amb l'ordre de mantenir-lo a la força, fins que hagués pagat l'impost.

r.. Exili, per ordre del capità general, de molts canonges, religiosos, nobles, jutges, advocats, escrivans i individus d'altres estaments que es distingien per l'amor al país.

s.. Ajusticiament a Barcelona el dia 27 de març de 1715 com a vulgars criminals, de l'il·lustre general català en Josep Moragas i els seus companys Francesc Solanic, Jaume Roca i Pau Macip, per haver defensat Barcelona.

t.. Execució al garrot, el 5 d'abril de 1715, d'en Francesc Casllar i Tord, un dels més valents oficials del Regiment del Roser, que es va cobrir de glòria durant el setge.

u.. Empresonament durant el febrer i l'abril de 1715, de 3.876 persones. Moltes foren desterrades i les altres tancades a Montjuïc, Lleida, Tortosa i Tarragona.

v.. Ajusticiament a la forca, a Girona, dels valents guerrillers catalans, Noi d'Avinyonet, Joan Oliver i Francesc Montfort.

w.. Execució a Vic, de Bach de Roda. Els coronels Brichfens i Aniell pogueren escapar de la persecució dels soldats espanyols.

x.. Modificació del règim municipal de Catalunya per a ficar-hi els corregidors, batlles i regidors de nomenament reial.

y.. Ordre de que qui no fos català pogués ocupar càrrecs públics.

z.. Ordre de que els regidors de la ciutat portessin banda i que les venerades gramalles dels nostres consellers fossin vestides pels porters de l'Ajuntament.

aa.. Supressió de la Junta de Sanitat de Barcelona.

ab.. Prohibició del Sometent a tota Catalunya.

ac.. Supressió dels càrrecs d'arxiver de la ciutat, mostassals, guaita de Montjuïc i cònsols de Barcelona a Nàpols, Sardenya i Palerm.

ad.. Prohibició de que els catalans poguessin tindre cap mena d'armes.

ae.. Recollida i destrucció dels "Anals de Catalunya", escrits per Feliu de la Penya, i de tots els escrits publicats durant la guerra

af.. Enderrocament de tots els castells de Catalunya, la conservació dels quals no convenia a l'absolutisme reial. Són incalculables les joies arquitectòniques que van desaparèixer.

ag.. Abolició, el primer d'octubre de 1718, de tota la moneda catalana.

ah.. Supressió del Dret de Catalunya a encunyar la seva pròpia moneda, disposant-se que fos rebaixada a una tercera part del seu valor la moneda dita "ardits de Catalunya"

ai.. Prohibició de l'ús de l'espasa als catalans que tenien dret a portar-ne.

aj.. Ordre que cap català pogués tenir a casa seva més que un
ganivet de llescar pa, i encara lligat la taula amb una cadena.

ak.. Ordre dictada pel propi Felip V que fos desguarnida la sala del Consell de Cent, de Barcelona.

al.. Disposició manant que fossin trets del Palau de la Generalitat els quadres de Sant Jordi i els escuts de les creus i les barres catalanes. Al seu lloc s'hi posaren retrats de Felip V i
escuts, torres, lleons i flors de lis.

am.. Ordre disposant que cada dia a les dues de la tarda, per a recordar als barcelonins l'hora de llur rendició, la campana de la Catedral toqui "Oració del rei".

an.. Ordre disposant que fos baixada del rellotge de la Seu de Barcelona i feta trossos la campana "Honorata" pel "delicte" d'haver tocat a sometent durant el setge.

ao.. Construcció d'un fort al carrer de Tallers i un altre a Santa Mònica.

ap.. Construcció de la Ciutadella de Barcelona. Per fes aquesta obra es van haver d'enderrocar més d'un miler d'edificis, sense cap compensació, i es va obligar els seus propietaris a fer l'enderroc i a portar les pedres a la Ciutadella que es començava a fer.

aq.. Obligació als barcelonins de treballar a la construcció de la Ciutadella.

ar.. Perquè es vegi de quina manera els pagaven, només direm que un carro estava obligat a fer deu viatges diaris, i si no els feia tots, perdia els 21 quartos que se li donaven de jornal.

as.. Cremació per mà del botxí a la sala de Sant Jordi de la Generalitat, dels documents originals de gran nombre de títols i distincions que s'havien concedit a poblacions i particulars de Catalunya i a la seva Generalitat.

at.. Violar més de cent mil dones i donar pel cul a la resta de catalans.

AVIAT FARÁ TRES-CENTS ANYS!!!!

PD: Això era un correu que es va passar fa uns mesos. Espero que l'hagiu trobat interassant.



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
tonibeesc

Menys Borbons i més Bourbon, com a New

Date Tuesday, January 18th 2011, 6:56 PM

Com veig que tu també estimes molt els Borbons, et recomano "Els Borbons en pilotes", de Cossetània Edicions, els posa a parir des de Felip V, fins a Felip i Pretty Woman. Et faràs un fart de riure. I pensa que Borbons no queden gaires: el rebesavi de Joan Carles es deia Enrique Puigmoltó ...

Spacer

Picture
sarralenc

Estic amb dina_mm

Date Monday, January 17th 2011, 6:06 PM

com també amb socaixi i sinne3rboy.

Mojakero, La frase que dius:
"Mestic adonant k aki no es pot parlar de res
si no es amb els vostres valors, mites o retorica.

NO ÉS CERTA.

TOTS, o gairebé, tots els que DEFENSEM Catalunya,
NO HO FEM AMB L'ESCOPETA CARREGADA I LLESTOS
PER DISPARAR.

La majoría creiem i practiquem la dita,
atrbuïda a Voltaire:

"Je désapprouve ce que vous dites,
mais je me battrai jusqu'à la mort votre droit de le dire."

Per tant, ets totalment lliure d'expressar la teua opinió.
Això NO VOL DIR que "l 'hagim d'ACCEPTAR.

Tu, pots estar tant equivocat com nosaltres.

A mí, el teu "concepte" de la Història de Catalunya i
d'Espanya, em RECORDA EXACTAMENT
LES CONSIGNES QUE REBIEM dels feixistes espanyols
i també catalans, els anys 1940 a 1946, quan vaig poder
FUGIR.
La frase"que la hispania actual es fruit de un casament
entre dos reignes predominants "castella i aragó"
"ÉS UN DESCOMUNAL ERROR"

Aragò, sense l'ànim d'ofendre, no era gran cosa més que ara.
Per això als territoris recuperats als musulmans
(regnes de València i de Mallorca, hi van anar els CATALANS,
COM PODER (que no pas regne) em que contava en Jaume I.

no cal empipar-se; però SÍ que convé llegir la Història,
des d'un punt de vista MÉS NEUTRAL!

VISCA CATALUNYA LLIURE!
(¿algú la vol SOTMESA?, NO PAS JO!

Spacer

Picture
sinn3rboy

Retrocedeixes molt en el temps...

Date Monday, January 17th 2011, 3:25 PM

..., i crec que tampoc fa falta: aquells romans, fenicis, visigots, etc, ja no existeixe: la seva "cultura" no s'ha preservat en forma d'ètnia o nació.

Però una forma "molt semblant" als catalans de 1714 -nosaltres- sí que ho sóm (guardant les distàncies, eh?). Si una nació es pot preservar a así mateixa, evoluciona i es matissa "naturalment", però conservant els seus trets més característics. A pesar de 1714, els catalans preservem diversos trets amb aquells catalans antics.

Allò de la reconquesta que comentes no sé si t'ho acabo de d'entendre...

I allò que deia jo de "De bon rotllo..." ho deia perquè a continuació et deia un "...però t'equivoques de ple".
Pensava que potser no t'agradaria, i per això "entrava" "de bon rotllo": no era per tu, sinó per la meva forma de parlar. És que procuro ser respectuós, només és això.
Retiro allò de que "estàs equivocat": i dic que "penso una altra cosa".

Per diferent que sigui l'opinió de cadascú, continuem parlant...!
Salutacions.

Spacer

Picture
Mojakero

El pasat pasat esta, ple de enserts i fracasos.

Date Monday, January 17th 2011, 11:23 AM

Llavor els legitims amos de iberia (III ac-V) debian ser els ROMANOS (7 segles) i no els descendents de akestos (fin imp romano) mezclats amb natius, visigots, bizantins, musulmans alandalus, que fins al final s XV van comvivir +o-cadascu en seus regnes (7 SEGLES). Llavors no es pot dir reconquesta sino conquesta, ya que el vencedors eren veins de una peninsula sense amo desde s.V. Desde s. XV portem 6 segles fins avui, ostres i el del al-andalus es varen estar 7. ¿nosaltres no som prou amos del nostre territori?. Ke cualsevol vingui ara a dirnos que ens RECONQUISTA.
Aixo de RECONQUISTA si es un mite del imperialisme de lo inombrable.

Respecte de la exposicion teva "de bon rollo......" Heu vist o pensat que jo vaig de mal rollo. No, no son persones com jo els que portem aket mal rollo i la escopeta carregada contra cualsevol que no parla amb la mateixa retorica que parles tu i alguns altres de aki del xat.
No voldria pensar que millor no dir res, no pensar, no opinar, per k sino akts o altres em fotaran canya per k no ho dic com ells agrade.

Mestic adonant k aki no es pot parlar de res si no es amb els vostres valors, mites o retorica.
No es extrany k molta gent no ho fasi o deixi de escriure comentaris.

Spacer

Picture
sinn3rboy

De bon rotllo, Mojakero...

Date Monday, January 17th 2011, 5:25 AM

...però t'equivoques de ple.
El matrimoni entre Isabel i Ferran era la signatura d'un pacte de no-agressió entre ambdues parts. Així és com es feia abans. I no implicava res més: cada entitat política va continuar amb llurs exèrcits, monedes, institucions, lleis, constitucions i demés.
Uns segles abans ja ho havien fet CAT i Aragó, per defensar-se de Castella, precisament.
Tal fou així, que quan es va morir Isabel, en Ferran va donar per trencat el contracte per mort d'una de les parts, i se'n va tornar a la Corona catalano-aragonesa.
Allò "d'Espanya" naixent amb els reis catòlics és un mite històric implantat per l'imperalisme peninsular castellà.

La reconquesta...doncs això: els àrabs havien coquerit abans un territori que no era seu, per tant perdien tota legitimitat.

"Espanya" va nèixer per aglutinar les conquestes medievals castellanes coronades amb la invasió-genocidi de la corona catalano-aragonesa.
Dit d'una altra manera: els castellans es treuen "Espanya" de la màniga per poder "justificar" el sotmetre la rica CAT.

Pel mateix motiu, Franco va fer el cop d'estat (que no "guerra civil"): perquè CAT estava forçant la seva independència. Aquesta és la veritable raó per la qual es va encetar el cop d'estat.

El nostre poble té arguments de sobra -també històrics, com demostren més de 7 segles de sobirania- per exigir l'exercici de la nostra llibertat.

Sense Cat, "Espanya" no seria res: som la colònia dels ous d'or.
I ho saben...
Salutacions.

Spacer

Picture
Mojakero

Yo crec que no podem buscar raons historiques.

Date Sunday, January 16th 2011, 12:32 PM

Ya que la hispania actual es fruit de un casament entre dos reignes predominants "castella i aragó" k amb el seu beneplacit es van conquistar, arrebatar i expulsar als llavor propietaris de mes de la meitat de la hispania, convertinse en lo que avui es Espanya.
Pot ser que tinguem que anar mes enrera encara, als tataraavis del tataravi de aquet tiu i fer demanar perdo al resta de moradors de llavores que ara formen part de molts paisos de la ribera mediterrania.
La revindicacio actual crec k no te fonaments historics de akest calany es mes fruits de la necesitat de respecte de la historia recent i actual envers de territorialitat de un poble fart del menyspreu k se le esta donant.
Un mojakero

Spacer

Picture
socaixi

bufff...

Date Sunday, January 16th 2011, 10:44 AM

bufff.. no tinc paraules.. prou mania que els hi tinc a la monarquia, colla de "xupòpterus".... fins quant més haurem d'aguantar??

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per dina_mm? Aquí son els últims articles.

 
Ho sentim dina_mm no te cap article més
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Novembre

 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 

Octubre

 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer