Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

xainegre ha escrit 35 articles i te 255 comentaris. L'últim article ha estat fet el 30/10/11

perfil de'n(na) xainegre | àlbum de fotos de'n(na) xainegre

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de xainegre

Espai
 

Respostes a en Persi. (Campanya política?)

Data dimecres 20/octubre/2010 - 11:39 Icona 1374 Data 14

Segons sembla en Persi ha entrat en campanya. És curiós que els militants i simpatitzants del seu partit solen anar sempre a la una. Precisament és en el que ens perdem altres forces polítiques que podem discrepar, tenir opinions pròpies i fins i tot sortir del partit per fundar-ne un altre i cridar a ser solidaris!
D’aquí a quatre anys en farà 300 que mitjançant el Decret de Nova Planta Catalunya i València van estar sotmesos a ser tractats igual que Castella. Segons el Borbó de torn Felip V deia “que lo hagan de manera de llegar al fin sin que se noten los medios”
Durant la transició i fins ara (encara sembla que CiU i PSC ho pensen) s’ha intentat encaixar Catalunya dins d’España d’una manera particular. Alguns fins i tot havien pensat que podríem ser tractats federalment. Alguns hem entès ja definitivament que això no tant sols és impossible sinó que ni se’n pot parlar.
I en Persi demana com es pot aconseguir? Abans aclarir que segons ell el 85% dels catalans no són independentistes. No estic d’acord en el percentatge. Clar que aquí hauria de contestar l’altre bloc que ha escrit sobre la xenofòbia. Personalment no em sento ni superior ni inferior a ningú. Em sento català, i precisament és el que no puc fer, sentir-me’n. Jo no vibro amb la “Roja” ni se’m posa la pell de gallina amb l’imne español!. I no tinc dret a vibrar amb la meva de selecció? I que se’m posi la pell de gallina escoltant “Els Segadors”?
Tinc clar que no tothom que viu a Catalunya és català. I no perquè sigui millor o pitjor sinó perquè vol ser-ne o no! Jo no vull obligar ningú a ser-ne només demano que jo ho pugui ser! I que se’m respecti. Que pugui anar al cinema en català, que pugui llegir el diari que pugui demanar un cafè amb gel i no em portin un cafè amb llet.. Que pugui anar de Salses a Guadamar i de Fraga a Maó parlant la meva llengua i no sentir-me estranger a casa meva. Que pugui decidir la destinació dels meus impostos i no em titllin d’insolidari els que estem ajudant des de fa 30 amb un dèficit fiscal sense precedents!
I demanes com podem aconseguir que la majoria voti independència? Molt fàcil Persi..... Primerament explicant a persones entranyables catalanes de tota la vida com la teva mare, com ens tracten, què paguem i què ens tornen, com ens insulten i sobretot que només ens hi volen a la seva manera. És a dir sotmesos, ajupits i a la manera de Castella. Menystenint i eliminant la nostra llengua, la nostra cultura i la nostra forma de ser... (ni millor ni pitjor, la nostra)
Però per això jo sempre he dit que ens cal CiU i no ajuda gens la seva postura, la vostra postura, de "Tot i que...! Perquè sàpigues que molta gent de CiU, almenys els d’aquí a muntanya, estarien d’acord amb la independència. Només caldria que des de d’alt ho prediquessin i fessin pedagogia. La pedagogia no s’ha de fer a Madrid com l’heu volgut fer des de fa 30 anys. S’ha de fer a casa nostra.
Ah! I no oblidis Persi que hi ha una gran massa de gent de tots els països que voten la tendència del moment i si aquesta és la independència la votaran no en tinguis cap dubte.



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
TomasM-Porta

Les coses són com són

Date Thursday, October 21st 2010, 8:08 AM

i no com voldríem que fossin. La realitat és que, quan els nacionalistes catalans traiem millors resultats, tenim un 30% dels vots dels catalans i que si hem governat la Generalitat ha estat per l'altíssim grau d'abstenció.

La realitat que ens reflexen les enquestes és que la gran majoria dels catalans no només se senten catalans i espanyols sinó que quan va a votar la majoria de la població voten partits espanyolistes.

A veure, jo sóc indepepdentista de tota la vida, fins i tot amenaçat de mort i el que voldria saber és en quin sentit ha fet avançar l'independentisme català al benestar i a la sobirasnia de Catalunya.

Si no recordo malament, a les darreres eleccions al Parlament espanyol, el PSC - PSOE va treure 25 diputats, CiU 10 i ERC 3, si fa no fa com el PP. Aquesta és la realitat del país i voler desconeixer-la és fer-li un flac favor.

En fi, només cal veure els resultats dels referèndusm per a la independència per veure l'entussiasme amb que s'ho pren la gent. Un 5% de votants a Tarragona és fer el ridícul o no?

Per cert, si repasses els meus blocs veuràs que jo més d'una vegada he estat crític amb el meu partit, del qual, per cert, mai no he rebut ni cinc. Pots llegir, per exemple, l'article que vaig escriure sobre les burkes.

Jo, per damunt de tot, sóc jo. Ni català, ni convergent, ni el marit de la meva senyora, tot i ser conscient que ser jo no és res de l'altre món.

Per cert, no entenc com, sent tant fàcil convèncer a la població catalana de les grans avantatges de la independència ERC i la resta de partits independentistes treuen els minsos resultats que treuen, tot i estar en el govern. Explica-m'ho.

Spacer

Picture
xainegre

Totalment ...

Date Thursday, October 21st 2010, 7:34 AM

... d'acord traginer!

Spacer

Picture
traginer

Em

Date Thursday, October 21st 2010, 4:49 AM

sembla bastant clar que hi ha un grup ben gran de catalans que volen la independència.

Aquest sentiment ha evolucionat d'anys enrere cap aquí.

S'ha especulat d'una manera o altra de l'encaix amb Espanya ( Prat de la Riba, Espriu–la pell de brau–, Jordi Pujol etc.)

Superada aquesta fase, només queda la independència.

I el que tu, xai, vens a dir: explicar amb intel·ligència la situació en que estem i la necessitat imperiosa de estar desvinculats d'Espanya, a aquelles persones que ja n'estan mig convençudes, per començar.

Doncs no es tracta de quins partits son independentistes, si no de si ho és la gent.

No és preocupant si CIU és poc o molt independentista. M'interessa què en pensen de la independència els seus votants.

Ja sabem que si hi hagués prou catalans que volguéssim decididament la independència, ja seriem independents.

Ens calen més independentistes. L'única cosa que tenim a les nostres mans, és fer més independentistes. I és l'esforç que tenim de fer.

La feina immediata no és si governa CIU o ERC. La feina immediata és fer bona pedagogia de la necessitat de la independència.

I serà quan la societat de manera majoritària vulgui la independència, quan serà assolida.

Després ja ens haurem d'espavilar de com ens organitzem, si d'esquerres o de dretes. Si som més o menys corruptes. Amb les nostres grandeses i amb les nostres misèries.

Però primer hem de ser.

Abans de ser convergents o republicans, hem de poder deixar de ser catalanistes. I poder ser catalans.

Salut.

Spacer

Picture
manelg

mes dades q no és poden obiar...

Date Thursday, October 21st 2010, 2:40 AM

En primer lloc no cal donar les dades com als politics els hi agrada(sempre guanyen) vull dir q si el referendum es va aprovar amb el 73.9 també es cert que la participació va ser del 49,1,menys de la meitat del cens i crec q cal destacar-go.

si el tribunal constitucional hagues aprovat el text integre de l´estatut que era l´intencií majoritaria politica ,no ho podem obviar ,sols votaren en contra els q tampoc volien la constitució(pp) el somni indepemdentista ara seria al calaix de molts politics catalans i també de molts ciutadans,siguem realistes la independencia catalana es un fet del tot inviable avui per avui,o és que tenim més dret que els vascos? q també porten la seva lluita i mire-ho com estan.jo penso que si aconseguissim una situació economica i de trasvassos de competencies similars a les del pais vasc,els catalans en inmensa majoria somiarien tranquils.

Spacer

Picture
ignatxo

ÉS UN GAT QUE ES MOSSEGA LA CUA...

Date Wednesday, October 20th 2010, 4:54 PM

A CIU li va bé tenir diputats al Congreso...

Spacer

Picture
Cabrero

I què

Date Wednesday, October 20th 2010, 4:43 PM

hi haurà de nou? Crec que caldrà explicar alguna cosa, si n'hi ha, de cosa.

Spacer

Picture
puigneulos

Les Mesures?

Date Wednesday, October 20th 2010, 2:11 PM

Us sembla poca mesura esdevenir independent i emancipat?,,,fins aleshores, altres somnis de plantejar futurs econòmics o altres, no és res més que fer volar coloms.
Primer cal assolir la independència...altrament, aquell que digui el que faria si fos independent, té el pèrill de que sencillament li diguin que no ho és i que per lo tant fa demagogia.

Spacer

Picture
siddharta

Cabrero

Date Wednesday, October 20th 2010, 1:54 PM

Somni independentista ?????

Aterra, molt aviat serà una realitat.

Spacer

Picture
Rasko

Si, tens raó xai

Date Wednesday, October 20th 2010, 1:02 PM

es porta molt temps amb la rèmora pedagògica d'explicar a Espanya que volem ser el que nosaltres volguem. És bastant surrealista que algú et digui que no pots ser el que vols, especialment quan aquest voler ser depèn dels sentiments de pertinença. Em temo però que els sentiments només els hem posat els catalans pacientment desitjant que amb el temps ens entendríem dins el projecte espanyol però el matrimoni és inviable quan una part maltracta a l'altra per acte o per omissió.

Quan a CIU... el que és jo en sóc totalment pessimista. Dubto que facin cap pas en direcció a la independència, de moment. Però potser si necessiten de forces per sumar (Solidaritat, ERC, etc) i arriben a acords en aquest sentit (almenys un dret a decidir! I no per la propera legislatura!! Per aquesta!!!) I quan el Mas parla que ara toca economia i educació se'm foten els pèls de punta. A veure, si precisament volem decidir el rumb de l'economia del nostre petit país i el nivell educatiu (pèssim actualment) com es pensa que a Madrid podrà fer força??? Fent petits pactes com el del Majèstic?? Més del mateix! Au va, ja us podeu confitar el cove al peix al forn i patates.
En Mas guanyarà (perquè ara toca, segons en Castells!) osti, el xiringuito el tenen ben muntat... ara tu ara jo.
Almenys tindrem un president que sap parlar la seva llengua i no ha de portar xuletes per fer un discurs.

Spacer

Picture
cavallfort

cabrero

Date Wednesday, October 20th 2010, 12:37 PM

la independència no és la solució al món. Com tampoc ho és tenir un fill o tenir una parella., però suposo q d justícia és, poguer perseguir els teus somnis, els teus anhels i lluitar per ells...dic jo.
Important tb;les injustícies, des q el món és món, sempre hi han set presents. I això ni les velles, ni les noves ni les futures fronteres/estats ho solventaràn. pq el món, la vida, és desigual per sí mateixa.

Spacer

Picture
Cabrero

Quan deixareu de parlar

Date Wednesday, October 20th 2010, 12:29 PM

de Castella, del Decret de Nova Planta, dels Borbons i de Madrid? Em sento malagueny, i català, i fins i tot manresà. I me la repampinflen els Estats aquests moderns, també els antics, sense classe social ni injustícies, només amb senyeres, amb la igualtat de la desigualtat. Per a la informació dels legos en la matèria, en parlareu alguna vegada de les mesures que es prendran en l'adveniment del somni independentista?

Spacer

Picture
xainegre

I tant!

Date Wednesday, October 20th 2010, 12:20 PM

Estic d'acord cavall sempre he dit que necessitem CiU per ser independents. Però ostres com els costaaaaaa!
Tota la raó Bertran TOTA!

Spacer

Picture
cavallfort

bon article xai

Date Wednesday, October 20th 2010, 12:07 PM

m´hi identifico plenament. De fet jo sóc dels que vol que CIU, acabi de fer el gir...del tot.
Però el que tinc clar és que CIU no és el nostre enemic xai. I a l´inrevés tampoc clar.

Spacer

Picture
bertran

També discrepo en el percentatge

Date Wednesday, October 20th 2010, 12:01 PM

d'independentistes. Sobretot després de que:
- Paríssim eternament un estatut
- Fins i tot el va aprovar el Congreso
- I el ratifiquen a las Cortes
- El ratifiquéssim nosaltres amb (73,9% dels votants)
- Però ens el tomben 12 persones al Tribunal Constitucional i amb una composició més que discutida ???

- Es fa una MEGAMANI el 10 de juliol que ens va fer sentir quelcom que no sentiem des de feia anys i panys...

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per xainegre? Aquí son els últims articles.

 
Bullet Castanyada!!
  Data 30/10/11 Icona 3054 Data 17 comentari/s  
Spacer
Bullet Papallones
  Data 04/07/11 Icona 1335 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet La llengua no és el
  Data 07/02/11 Icona 1543 Data 17 comentari/s  
Spacer
Bullet Aquesta nit!!
  Data 31/12/10 Icona 1369 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet Per regalar aquest Nadal!!
  Data 09/12/10 Icona 1332 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Per si algú no l'ha
  Data 29/10/10 Icona 1331 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Video qamb molta marxa!!
  Data 19/10/10 Icona 1590 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Tv3 als PPCC!! El que
  Data 19/10/10 Icona 1214 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Pels amants de la música!!
  Data 07/10/10 Icona 1338 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet Per si no l'heu
  Data 28/09/10 Icona 1342 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet No us el perdeu! Hitler
  Data 16/09/10 Icona 1394 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Un acudit on hi surto!!
  Data 15/09/10 Icona 1310 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Spotify. El coneixeu?
  Data 27/08/10 Icona 1418 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet Apagueu Tele 5
  Data 23/07/10 Icona 1373 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet No tots els polítics
  Data 17/07/10 Icona 1355 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Caiguda!
  Data 17/07/10 Icona 1527 Data 12 comentari/s  
Spacer
Bullet Quina decepció!
  Data 12/07/10 Icona 1334 Data 12 comentari/s  
Spacer
Bullet Aiguamolls de l'Empordà.
  Data 14/06/10 Icona 1324 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet PATUM T'ESTIMO!!!
  Data 05/06/10 Icona 1294 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Nit de Reis! al TNC
  Data 02/06/10 Icona 1342 Data 12 comentari/s  
Spacer
Bullet Miratge
  Data 28/05/10 Icona 1275 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Reminiscències de la
  Data 25/05/10 Icona 1459 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Emparkelada d'ahir!!!
  Data 23/05/10 Icona 1371 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Un poble que fa festa
  Data 22/04/10 Icona 1163 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Més sobre "Un
  Data 10/04/10 Icona 1330 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Electra al TNC
  Data 07/04/10 Icona 1267 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Felicitats Zinc!!
  Data 26/03/10 Icona 1543 Data 19 comentari/s  
Spacer
Bullet Països Catalans!!!
  Data 02/03/10 Icona 1340 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Societat contradictòria
  Data 18/02/10 Icona 1368 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Efímer
  Data 04/02/10 Icona 1257 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet No us el perdeu!!
  Data 02/02/10 Icona 1432 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Poema
  Data 12/01/10 Icona 1164 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Amsterdam
  Data 08/01/10 Icona 1296 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Neu
  Data 07/01/10 Icona 1294 Data 5 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Novembre

 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 

Octubre

 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer