|
|
|
|
|
|
|
|
|
Article del bloc de erratica
|
|
|
1x1 F1
dilluns 27/setembre/2010 - 06:58 2002 16
Els 1x1 els acostumem a veure en els partits de futbol, el meu admirat Costa de RAC1 els fa de meravella. Aquí va un 1x1 de dona aficiona a la F1. A partir de les sensacions de la qualify, passant per el recorregut fins a aquesta cursa i l’actuació d’avui a Singapur.
El circuit avui es espectacular un decorat de qualsevol pel•lícula de ciència ficció. Una despesa amoral de watts. Un circuit on avançar es complicat i fer errades és senzill.
Per ordre de la Qualify
ALO. Una pole sorprenent, ha deixat els redbulls darrera. Ha comès fins ara dos grans errors, a monaco i el de spa que li podia haver costat el mundial. Sort que els altres també falten. Un gran pilots amb grans moments de sort.
Volta tretze, s’està distanciant a una dècima per volta, això es positiu però si surt el safety una altre vegada aquesta distancia s’esfuma.
Pit stop correcte, els mecànics no fallen, surt per davant de VET
Volta 32 safety car, VET li retallarà tota la distancia, la cursa es reinicia.
Aguanta la pressió que li fa VET d’una manera heroica, deu ser veritat que es un bon pilot. El pitjor es haver de sentir l’himne al podi. Abaixaré el volum.
VET Dels cinc punters potser es el que ha comès més errades, algunes que fins i tot han perjudicat al seu company. Se l’acusa de no tenir sang freda, però si el referent de sang freda es en Raikkonnen m’estimo més la sang del VET. A les classificacions és ràpid i segur. Ha protagonitzat una lluita per la pole intensa amb ALO.
Volta 26, es manté a 3 segons d’ALO, això no es res, sobretot pensant que encara no han fet cap pit stop. Volta 27 retalla, canvi de pneumàtics a la vista.
Errada d’equip, ha fet al mateix temps que ALO i llevat errada no el podia passar. Surt del pit stop esperonat i retallant dècimes ALO. La sensació és que el millor està per venir.
Volta 42 es situa a menys d’un segons d’ALO, queda temps per l’esperança. A la volta 45 estan enganxats, s’atrevirà VET a arriscar i intentar passar ALO.
No ha comès una sola errada, ràpid i fiable, no ho ha intentat tot i que ha pressionat a tota hora fins a una brutal última volta, esperant que ALO cometés una errada que no ha comès.
HAM. Es aquí ha comés moltes errades però amb un cost baix. Un dels millors, si no el millor de la graella, la seva agressivitat captiva a qualsevol aficionat que pugui ser un xic imparcial i no sigui un alonsoadicte.
Desconegut, el seu cotxe va perdent segons i a la volta 21 ja esta a 5 segons d’ALO
Volta 36 toca amb WET i queda fóra,pot haver perdut aquí les seves opcions de mundial.
Surt molt emprenyat del cotxe llençant el volant i arrencant els cables per sortir del cotxe.
BUT El que menys errades comet, un toc amb Alonso en una sortida. Amb un bon cotxe potser la seva millor virtut és la constància.
En cursa a la volta 20 ja ha perdut més de cinc segons respecta a ALO
Constant ha mantingut la posició i s’ha vist superat per WEB.
WEB Serè i segur, un pilot sense estridències. Cap errada una sortida fallada.
En cursa surt el safety car i entra a fer un pit stop, per temps i posicions, caldrà esperar si ho rendibilitza quan els que te davant facin el seu pit stop.
Al límit per atrapar els caps de cursa a la volta 24
Els comissaris a la volta 37 l’investiguen per la maniobra que ha deixat fóra a HAM.
Acaba tercer, una extraordinària cursa. Un pilot constant, no fa fressa. Dubtosa la seva actuació amb HAM. Incidències de cursa. Però al final ha aconseguit col.locar-se davant els Mclaren. Freda felicitació amb el seu company d’equip.
BAR Un pilot curtit, sense grans èxits en últims anys, es manté en equips més o menys importants l’any passat a Brown GP potser va perdre la seva última gran oportunitat. Amb un motor Cosworth ha aconseguit fites inimaginables, quasi sempre es col•loca a la Q3 a tocar de motors renault, mercedes o mclaren.
Tapant a WEB en la 8ena posició a la volta 23.
Constant, acaba en la mateixa posició on ha començat i això amb el motor que porta te un mèrit impressionant.
ROS Un pilot discret, te un mal paper, ser el company del kaiser no ha de ser fàcil tot i que en moltes ocasions li ha passat la ma per la cara. Una bona posició a la pole, altre vegada davant el deu company, 3 dècimes els separen, un mon en una qualificació.
Imperceptible, no ha fet cap acció destacable ni de mèrit. Això si com quasi sempre per davant del kaiser
KUB Sempre he pensat que si fos constant podria ser tant bon pilot com HAM, tampoc te un cotxe punter, se’l situa aviat a l’orbita de ferrari, gran amic d’alonso. A mi m’agradaria veure’l amb un bon cotxe estic segur que seria als podis amb més assiduïtat que ara.
Punxa a la volta 46 i perd opcions de punts.
Deu últimes voltes impressionants amb avançaments de videojoc amb rodes noves s’ha tret del davant a tots els que la distància de la cursa li ha permès i ha acabat 7è
MSC El kaiser, el millor sens dubte, la persona es una altre cosa, molts critiquen que hagi tornat i estic segura que ell gaudeix, ja ha fet tot el que havia de fer a la f1, i dubto que ningú arribi a les seves fites, perquè la tecnologia ha fet que les curses no siguin cosa de dos o tres sinó de cinc o sis.
Toca amb HEI, no se sap si pot continuar. S’investiga la topada a la volta 38.
Acaba la cursa, sense més. A la última volta doblat per els capdavanters que han de tenir una sensació especial quan passa aquest fet.
KOB Qui l’ha vist i que el veu, jo sempre penso això quan el veig a lotus i l’any passat era a Mclaren. Inusualment ha entrat a la Q3. Volta 32. Impacte amb SEN que anava amb volta perduda. Surt el Safety.
ALG Una bona qualificació per 6 mil•lèsimes no ha entrat a la Q3. Desacomplexat i descarat avui pot fer una bona cursa. La seva fita es quedar per sobre el seu company d’equip i la major part de curses ho aconsegueix. Crec que creix cursa a cursa.
Inici de cursa pèrdues d’aigua al radiador que el fan sortir del pit lane i perd la seva onzena posició. Un toc de mala sort. No es difícil d’avançar i per tant l’objectiu dels punts s’allunya.
Surt 24è i amb dues voltes es posa 19è.
A la volta 19 es posa darrera el seu company d’equip. Serà difícil de superar-ho des d’aquí endavant.
Volta 38 es dotzè, seria genial que sumés algun punt
Ha acabat dotzè sense puntuar. Trist i decebut suposadament perquè les expectatives de la seva classificació s’han vist trencades per el radiador.
Ha recuperat de la 24 a la 12 meritori.
Un retret: al seu box s’hauria de fer dir JAUME i no el Jaime que hi figura.
HUL Desconegut, ha demostrat que pilota l’altre cosworth amb molt d’encert.
Ha acabat la carrera, en una posició intermèdia. Ha mantingut una lluita interessant per la vuitena posició. Bastant neutre en la resta.
PET L’altre Renault, curiosament ha protagonitzats bons moments per ser el seu primer any. Però no l’acompanyen els resultats finals.
Avançat a les ultimes voltes per un KUB incommensurable ha fet un bon paper acabant quasi a la zona de punts. Molt meritori per un novell.
BUE Discret i constant. Ha qualificat per sota ALG i això es bo.
Els tres pit stops que ha realitzat l’han perjudicat. Ha acabat fora punts i darrera ALG
HEI El substitut de DLR, dubto que sigui millor, espero que Sauber se n’hagi de penedir del seu canvi.
Tocada a la sortida. Ha de fer un pit stop, mal canvi de roda, perd molt temps.
Pèrdua de control i sortida de cursa. Fóra. Trist paper del substitut.
SUT Force india es inconstant, a les primeres carreres de tant en tant apareixia a la Q3 i ara es veuen relegats a les últimes posicions
Sense més mèrit que aguantar i rascar punts
LIU Cau malament. Fa el que pot. Tocada amb Heidfel. Abandona la cursa
GLK Sempre li retrauré que fa dos anys es deixés avançar per HAM i MAS perdés el campionat. Segurament era la seva última oportunitat.
Abandonant a les últimes voltes la fiabilitat dels Virgins no és per emmarcar.
KOV Qui l’ha vist i que el veu, jo sempre penso això quan el veig a lotus i l’any passat era a Mclaren. Inusualment ha entrat a la Q3.
Volta 60 cotxe en flames, espectacular. Ell mateix apaga el seu cotxe i fa una escampadissa d’oli a la pista.
DG Set segons el separen del primer, aquests cotxes que es poden doblar en unes voltes son un risc que no se fins a quin punt aporten res a l’espectacle.
Abandonant al final. Sense pena ni glòria
TRU Molts anys a la F1 l’avalen tot i que ara amb un Lotus Cosworth deu fer el que pot. Indetectable, abandona sense provocar comentaris.
KLI Substitueix a Yamamoto per una suposada intoxicació alimentaria ningú ho creu, sembla una intoxicació econòmica ;).
Volta 22 rodant per davant de SEN
Problema de fiabilitat i abandona la cursa.
SEN Simpàtic i positiu. HRT li ha donat la oportunitat de treure el cap al a F1. En aquesta cursa i en els entrenaments els seu nou company KLI l’ha superat en tots els temps, caldria que s’ho fes mirar, perquè en la inestabilitat dels HRT on ja ha saltat una vegada.
S’encasta amb KOB i queda forà de la cursa volta
MAS Una llàstima, cotxe parat a la Q1 i surt de l’última posició en un circuit on avançar es difícil, ha canviat canvi i motor, i clar no el poden penalitzar perquè ja sortia últim, bon moment doncs per posar el novè motor.
Pit stop matiner, una volta canvi de neumàtics i fins al final. Estratègia calcada a Alonso a Mònaco.
No genera comentaris, es l’home injustament invisible, que ha sortit el 23 i està a la 10 posició a la volta 44
Una meritòria 10 posició pensant que sortia de la 24, injustament tractat pels mitjans que ni l’esmenten. No es el seu any, massa qüestionat i poc valorat.
DLR El gran absent, la primera cursa que veurà des del sofà de casa seva, un català que viu a suïssa. Un bon pilot amb un mal cotxe, poc fiable i amb un cap, el Sr Sauber, insegur i faltat de recursos, que pren la decisió de canviar-lo per Heidfeld que de moment en la graella de sortida no ha aconseguit superar Kobaiashy
|
|
|
|
|
|
|
Escriu articles al teu bloc
|
|
|
|
|
Comentaris sobre aquest article |
|
|
|
siddharta |
Pels "altres catalans" :P
Monday, September 27th 2010, 9:42 AM
Ponga atención a lo que voy a contar
ocurrió una fría noche de Cornellà en un rincón
no recuerdo muy bien porque sucedió
solo recuerdo que estaba en un bar
porque será ...
La clientela bebía, futbolín encontraba
las miradas perdías, los codos en la barra
Que escalofrío se pudo sentir
cuando entró un tipo bajito, pero eso si, bacilón
que poseía todo lo que el bar quería
un toque mágico para la afición
porqué será ...
Y el tipo era un máquina, un pasao de página, como las colaba
como presionaba, en fin se divertía y toda la gente le cantabaaa
Tu eres un fiera porque ebtras partiendo la pana
invitando a la peña, invitando a cañas
a la hija de la dueña la tienes loquita loca
Se veía venir el marrón, por lo menos desde mi posición
y el colega le empezo a bacilar del tirón
pero la suerte a veces cambia de banda
Y el viejo de la niña saltó de la barra
menuda la panza, mirada desbocada, cuchillo jamonero
y toda la gente le cantaba ...
|
|
erratica |
no se perquè però fa uns anys
Monday, September 27th 2010, 7:58 AM
m'hi vaig aficionar moltissim això que quan era joveneta el meu pare mirava totes les carreres i jo ho trobava insoportable...
Només hi ha una contradicció, fum, goma, benzina, despesa inmoral, amb una ecologista com jo no quadra gaire... però com he dit moltes vegades, a part d'erratica soc contradictoria....
I jo també disfruto molt quan perd alonso, ahir va ser un patiment... i tinc males vibracions per aquest any, perquè tot i que ens costi, es un bon pilot amb una cada dia més bona màquina.
|
|
|
|
|
Escriu el teu comentari per aquest article |
|
|
|
|
Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris
| Registra't |
|
|
|
|