|
|
|
|
|
|
|
|
|
Article del bloc de EiQueTal
|
|
|
El famós ordinador per als escolars...
dijous 9/setembre/2010 - 05:49 769 19
Ja fa uns quants mesos que ens vénen dient que tots els estudiants de Catalunya tindran un ordinador portàtil, que funcionarà amb llibres electrònics, que estarà connectat a Internet, que ens estalviarem diners en llibres... I ara ve lo bo: I que l’administració compartirà les despeses amb els pares dels alumnes, aconseguint que el preu que haurem de pagar els pares sigui només de 300 € per cada ordinador.
Definitivament, els polítics s’han pensat que som imbècils!
I si no és així, l’empresa que ha de fabricar aquests ordinadors li ha colat un gol per l’esquadra a l’Administració.
Ja em perdonaran, i sé de què parlo, però quan es fa fabricar un article a mida, per les quantitats que, en aquest cas, l’Administració demanarà, els preus de venda baixen fins a límits irrisoris. I per què? Donç per un parell de raons: No hi ha intermediaris (majoristes i detallistes) que són els que ho encareixen més. I al no haver-hi detallistes com a intermediaris, no existeix dret a devolució, que aquesta és la lacra més gran dels fabricants d’aquest país (encara que també és cert que si el fabricant no cedeix una mica, no hi ha possibilitat de que un producte arribi al mercat).
Mireu: Jo havia venut per 2 € articles a mida i en quantitats importants, que no deixaven de ser el mateix (exactament el mateix) producte que hi havia a les botigues, on el seu PVP rondava els 13 €. I m’hi guanyava la vida (molt be, per cert). És molt semblant al cas que ens ocupa.
Què vull dir amb això? Donç molt senzill, que ens la volen col•locar una altra vegada, i fa dies que ens estan preparant...
Una de dues: O en aquesta operació dels ordinadors per escolars hi ha massa intermediaris que cobren comissions, o ens volen fer pagar l’import sencer del producte i a més guanyar-hi quelcom.
Ho sento! No m’ho empasso!
|
|
|
|
|
|
|
Escriu articles al teu bloc
|
|
|
|
|
Comentaris sobre aquest article |
|
|
|
_Alfons_ |
Pel que fa
Friday, September 10th 2010, 2:27 PM
al famós ordinador, sí que és important ensenyar TIC per "protegir els pares", sí.
I els nens segur que han fet el procés que diu l'Erratica, però quan et miren amb aquella cara i no gosen opinar en res, t'escolten en tot i no tenen idea de res, de res, de res (ni de respirar autònomament, em sembla) no anem bé. Han saltat tres pantall... tres cursos i encara no semblen haver sortit del bressol. Tendres, dòcils... els d'enguany no deuen saber ni què és una consola ni el Messenger; no saben ni muntar-s'ho per arribar cinc minuts tard a classe !. Però algú els ha aprovat el batxillerat, eh ?
(ei, que no vull que els "meus nens" siguin uns terroristes, però tampoc no vull santets, que és mol avorrit i, a més, no aprenen)
|
|
bertran |
Tinc dos epígrafs d'IAE
Friday, September 10th 2010, 4:37 AM
i un és de venda de material d'Oficina, el que em van aconsellar per la venda de material informàtic.
Doncs bé, jo tampoc sé qui s'emporta el gran benefici, però les botigues et ben asseguro que no. Si vull ser competitiu amb el PVP, el marge que m'acostuma a donar el PVD és tant petit que fa pena. Habitualment es mou entre el 7 o el 14%, pel que si sumes transports, despesa de la botiga, autònoms... no et queda res. Vaig calcular que només que l'aparell venut tingués un defecte i hagués de portar-lo al majorista ja no em sortia a compte la venda. Aixi que farà uns dos anys que quan algú em demana un ordinador li recomano que vagi a tal o qual botiga per que a mi no em surt a compte. Si una escola em vingués a demanar 400 portàtils enllestiria la feina ben ràpid: simplement els diria que anéssin a un altre lloc.
Pel que fa a l'ensenyament trobo que el portàtil pot anar bé però podria anar millor, i és que les escoles haurien d'estar preparades:
-- Quantes tenen connexions per abastir tots els alumnes alhora descarregant quelcom?
-- Dels professors amb ganes d'aprendre TIC, quants professors han tingut oportunitat de formar-se ( els cursos per al professorat tenen places limitades)
-- Realment hi ha prou continguts tentint en compte la velocitat amb la que canvien les àrees i els plans d'estudi?
Pel que fa als alumnes ja van sobradament preparats però potser caldria també formar més als pares sobre les TIC i en especial sobre com protegir-los.
Pels ordinadors jo no m'amoïnarïa. Se n'espatllaran i extraviaran segur, però seran pocs.
En general crec que hi ha molts factors negatius com per posar ara els portàtils a la mainada, però si no ho fem ara quan? A vegades hi ha d'haver canvis per que provoquin altres canvis. I donades les estadístiques del nostre nivell educatiu respecte al nivell europeu... potser això ajuda. Això no ho arreglarà tot, però esperem que ajudi!!
|
|
_Alfons_ |
Tati... Ellesmera...
Thursday, September 9th 2010, 4:09 PM
Tati,
Quina és aquesta escola meravellosa ?
A la de ma filla, la pissarra digital la va comprar l'APA (no m'agrada AMPA així que queda millor "Associació del Progenitorat de l'Alumnat") després de fer campanya per aconseguir vots - altres entitats que feien campanya per aconseguir vots i optar a la mateixa subvenció/donatiu eren irrellevants, com l'associació de nens amb càncer, l'associació d'estudis sobre no sé quina malaltia genètica i l'associació per a la qualitat de vida de la gent gran abandonada.
Pel que fa als llibres digitals, encara no els conec com dius. Si són "interactius" jo no els anomeno "llibres". He usat "llibres electrònics" normals i també és pràctic (sí, fins i tot llegir la ditxosa novel·la del Schatzing de la tertúlai anterior multiplicada per 10)
I pel que dius de l'Excel, és molt més pràctic començar a treballar amb Moodle, no ? Poses les tasques, les puntues i ja et surten les qualificacions automàticament. Si no és que després fas reajustos, com jo, i tot l'invent se'n va a ... bé, deixem la frase així.
Quatre cursos per un ordinador ?????? Jo fa dos anys que uso el mateix material i estic obsolet !
Ellesmera,
Si l'explicació és mòbil normalment veus millor les coses i se suposa que ho entens més. El resultat és que poden aprendre més. El defecte és que quan es perdin pel carrer necessitaran una pantalla amb visualitzacions 3D de com tornar al seu camí.
I és cert, molt silenci implica estar al Messenger o mirant el partit.
I llavors la pregunta és si cal realment tenir connexió a l'exterior per fer segons quines coses. Si no és més fàcil descarregar recursos i posar-los en una intranet. O si no n'hi ha prou amb una pantalla gegant.
|
|
tati77 |
El projecte 1x1
Thursday, September 9th 2010, 1:39 PM
De fet al meu centre el tenim totalment implantat. El curs passat vam començar amb 2 cursos i ara ja a tot el centre.
El fet de treballar amb llibre digital (sempre i quan aquest no sigui un scaner del llibre de text, que també n'hi ha) agilitza molt les classes: és com tenir un powerpoint amb les explicacions i demos dels continguts (per exemple a naturals i a física estan força contents).
I la pissarra digital a l'aula amb la possibilitat de projectar enllaços d'internet és fantàstic. També pots guardar els apunts que generes i tornar-los a obrir per repassar abans d'un examen, per exemple. I no t'embrutes els dits de guix!
Per als profes també és molt pràctic tenir el seu portàtil: hi pots tenir un excel en el que vas introduïnt directament les notes dels alumnes i la seva assistència (i vas fent les mitjanes e forma automàtica), hi pots tenir tots els enllaços i materials que fas servir i en cas de necesitat connectar-lo directament a la pissarra...
Ara, la manera en que s'està implantant el llibre digital és força desastrosa. Tot a correcuita, es comença el curs amb els nanos sense que tinguin el portàtil, les instal·lacions sovint s'han de revissar fins a que tot rutlla bé... de fet és un estrés. I com que tot plegat també és una novetat per a les editorials et trobes que de vegades falten temes, algunes matèries són molt fluixes...
Però a curt-mig plaç crec de debó serà una bona manera de treballar. Ara, que hi hagi llibre digital no vol dir que els nanos deixin d'escriure i de prendre apunts ni que estiguin tot el dia davant de la pantalla (de fet per a que no passi això tenim la pissarra on es pojecten els llibres).
I com diu la Pitia, són 150 euros per un portàtil que faran servir durant 4 cursos com a mínim (i que pesa molt menys que dur 5 llibres de text a la cartera!!!).
|
|
_Alfons_ |
I si tota la vida...
Thursday, September 9th 2010, 6:33 AM
...has reciclat ordinadors ?
La meva nena sempre ha usat el meu o el del seu avi, a casa; i el portàtil que uso per fer classe (el vaig comprar jo, no me l'ha pagat la Uni), però quan tenia 3 anys va començar amb el meu primer portàtil, un IBM vell de segona mà.
Si ara se m'acut passar-me a un Tablet-PC i li dono el meu portàtil a la meva filla també hauré de comprar un ordinador al govern ? realment hauré de llençar el meu portàtil vell si no el puc passar a algú altre de la família, perquè m'obligaran a comprar un ordinador escolar ?
(que no és el cas, eh? que això... la seva mare, però hi penso, també - al cap i a la fi, el parastre de la nena té un negoci de venda de hardware...
|
|
|
|
|
Escriu el teu comentari per aquest article |
|
|
|
|
Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris
| Registra't |
|
|
|
|