Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

stargrida ha escrit 23 articles i te 240 comentaris. L'últim article ha estat fet el 25/05/13

perfil de'n(na) stargrida | àlbum de fotos de'n(na) stargrida

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de stargrida

Espai
 

RACISME? CLASSISME? EXCLUSIÓ SOCIAL? IGUALTAT D'OPORTUNITATS?

Data dilluns 23/agost/2010 - 07:51 Icona 1549 Data 13

RAVINDER COLL

En Ravinder se sentia molt feliç. Tenia 6 anys i feia dos mesos que l'havien tret d'aquell orfenat en el qual feia tres anys que vivia. Els de Can Coll de tota la vida sempre els havia fet il.lusió de tenir un altre fill. Tenien ja la parelleta, es guanyaven prou bé la vida i volien un tercer. Un reportage d'aquells que fan al 33 els animà a plantejar-se la possibilitat d'una adopció, el fet de poder donar una bona vida a un d'aquells nens els semblà un acte altruïsta.

En Ravinder era molt graciós i el somriure permanent dibuixat a la cara delatava l'agraïment que sentia cap aquelles noves persones que els deia pares i que l'acaronaven i li feien petons. Ravinder Coll, l'anomenaven ara, i a ell no li desagradava el seu nou nom.

La gent coneguda de la ciutat varen acollir el menut de can Coll amb els braços oberts. Es miraven amb admiració la familia Coll. “És que sempre han estat tan bona gent” deien....

A l'Oficina d'escolarització de l'Ajuntament li posaren totes les facilitats d'aquest mon. Els altres dos fill ja estaven escolaritzats en una escola concertada d'un cert renom i era de sentit comú que encara que s'hagués d'augmentar ratio a la classe de primer, en Ravinder aniria a la mateixa escola que els seus germans...si senyor, com havia de ser.

Al pati de l'escola les mestres se'l miraven i comentaven la bona adaptació que havia fet el vailet, i de com n'era de bonic el color de la seva pell...i aquells ulls i aquelles faccions indies...

A la sessió d'avaluació es comentava que li estaven costant els aprenentatges. No es varen plantejar separar-l'ho del grup perquè era amb els seus iguals on havia d'aprendre i es va valorar que era una senzilla qüestió de temps

Els pares dels nens de la classe d'en Ravinder el convidaven a festes i renyaven els seus fills si per aquelles crueltats infantils s'atrevien a posar-se en un dels trets físics o no tan físics del menut de Can Coll. Calia ensenyar a valorar la diversitat cultural a les criatures.

JASKARAN SINGH

En Jaskaran se sentia molt feliç d'haver-se retrobat amb la seva familia. Tenia 6 anys i en feia tres que no veia els seus pares, des que havien marxat a buscar una nova vida en un lloc que n'anomenaven Catalunya. El pare i la mare d'en Jaskaran varen venir junt amb una altra familia per poder sostenir-se i poder donar una vida, que ells no havien tingut, als seus fills. En Jaskaran es va haver de quedar junt amb la Navneet fins que les coses en els pares els anessin més bé.Ara havien fet el reagrupament i poder estar junts altra vegada el feia el nen més feliç del món.

En Jaskaran era molt graciós i el somriure permanent dibuixat a la cara delatava com n'estava de content d'estar altra volta amb els seus , que l'acaronaven i li feien petons. Jaskaran Singh s'anomenava i a ell sempre li havia agradat el seu nom.

La gent coneguda de la ciutat varen acollir en Jaskaran amb comentaris sobre immigració que ell no entenia. Es miraven llastimosament a la familia Singh. “Sempre tenen tants fills aquesta gent” deien...

A l'Oficina d'escolarització de l'Ajuntament encara no li podien dir a quina escola li tocaria. No podria anar a la mateixa escola que anaven els seus germans perquè les aules estaven plenes i era de sentit comú que no es podia augmentar la ratio ja que podria perjudicar l'aprenentatge dels altres alumnes...no senyor, això no podia ser.

Al pati de l'escola les mestres se'l miraven i comentaven la bona adaptació que havia fet el vailet, però no entenien perquè coi la familia li feien portar el monyo al cap amb el turbant típic de la zona del Panyab i no s'adaptaven a fer.li menjar vedella com a la resta dels seus companys. Perquè coi la familia s'entossudia a aferrar-se a les seves tradicions indies?

A la sessió d'avaluació es comentava que li estaven costant els aprenentatges, és per això que es varen plantejar separar-l'ho del grup, era en un grup reduït on havia d'aprendre.

Els pares dels nens de la classe d'en Jaskaran el convidaven a festes i renyaven els seus fills si per aquelles crueltats infantils s'atrevien a posar-se en un dels trets físics o no tan físics del menut de Can Singh. Calia ensenyar a valorar la diversitat cultural a les criatures. Però aquells pares es preguntaven una vegada i una altra perquè les persones originaries d'aquella ciutat eren tan reticents a matricular els seus fills en aquella escola.



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
gisbet

coi, l´he cagat

Date Monday, August 30th 2010, 10:31 AM

M´he equibocat de blog.... ho sento!!!

Spacer

Picture
gisbet

no entenc res...

Date Monday, August 30th 2010, 9:57 AM

Tinc un familiar, de fet un cosi del meu pare, que es gay.
Feia molt anys que no el veia, de fet es el tipic familiar que ja només veus a algun casament, enterrament... L´altre dia estava a un debat televisiu on parlaven d´aquest tema. Jo ha casa ja habia sentit parlar d´ell i de lo malament que va sentar a la seva familia que fos homosexual, el que no sabia es que li van fer tractament amb electroxocs diractament al cervell per veure si el "curaven".
Tenin en compte que això va ser per els anys 60....

Spacer

Picture
_Alfons_

Sempre m'he qüestionat

Date Thursday, August 26th 2010, 6:04 PM

Per què els alemanys que fan turisme de borratxera són ben acceptats i els subsaharians que ens solucionen el problema de les escombraries o de la caldera són mal vistos.
Però jo mateix veig bé els companys llatinoamericans llicenciats i no puc aguantar els "furgoneteros" llatinoamericans dels que dubto que tinguin carnet o que sàpiguen què és un vianant, quan per fi aconsegueixo esquivar-los.

Spacer

Picture
siddharta

Si es el que dic sempre

Date Wednesday, August 25th 2010, 12:33 PM

Viatjar va molt be ...
saps com viuen la majoria dels nens a l'india ???

Rodejats de miseria, miseria, miseria i mes miseria.

Spacer

Picture
stargrida

Tati 77

Date Tuesday, August 24th 2010, 5:57 PM

No estic d'acord amb tu. Si jo me'n vaig a viure en un altre país voldré que els meus fills es relacionin amb gent del país. Per a res voldria fer-los diferents a la resta.

Si van a l'escola que van i viuen al barri que viuen és perquè masses opcions no tenen. Creus que escollirien viure al 6è 1ª d'un bloc situat a un barri marginal per sentir-se acollits per la comunitat davant d'una caseta adosada a la zona alta de la ciutat?

Per altra banda penso que si la gent d'aquí no porta els nens a les escoles amb un índex d'immigrants elevat és única i exclusivament per perjudicis socials i desconeixament. No es valora el Projecte Educatiu d'una escola sinó la classe social de la comunitat educativa. És a dir, en general interessa més l'entorn que la metodologia de treball en si.

Tampoc crec que es pugui generalitzar dient que el nivell de contingut en aquestes escoles baixi. Amb una bona organització i un equip de mestres que cregui amb les personetes que té al davant, no ha de perquè fer baixar el nivell. Davant d'una realitat com aquesta tenim dues opcions o plorar o arremengar-nos....i jo sóc de les que penso que si ens arremenguem una mica tots, (i quan dic tots també incloc les administracions que ens envolten) els resultats poden ser satisfactoris. Hi ha persones dins del mon educatiu que hi està suant la gota freda comentaris com aquests no fan justicia.

Estaria bé abans de fer afirmacions tan categòriques fer un anàlisi exhaustiu dels últims resultats en competències bàsiques dels alumnes de 6è de primària de Catalunya. Potser ens emportariem tots plegats una bona sorpresa.

Spacer

Picture
Capgros

La dita sencera era:

Date Tuesday, August 24th 2010, 9:28 AM

El qui troba bon padrí, ja ha corregut mig camí

Spacer

Picture
Capgros

El qui troba bon padrí, ja ha corregut

Date Tuesday, August 24th 2010, 9:27 AM

Sembla que acabem de descobrir la sopa d'all.
Si hi volem posar protagonistes mes exotics, per poder-hi afegir lo de racisme, doncs mira que be.

Spacer

Picture
tati77

una mica més de polèmica...

Date Tuesday, August 24th 2010, 8:19 AM

El que planteges és un tema complicat del que no es poden fer generalitzacions. Hi ha molts punts de vista vàlids i moltes realitats diferents.

Per exemple comentes que hi ha centres on la gent del país no vol matricular als seus fills.

Aquí té pes el que comentava cavall_fo del nivell social: tot i que les escoles concertades (que de fet paguen als seus professors amb diners públics) tenen la obligació d'acceptar les matrícules de la gent de fora igual que les públiques, normalment tenen un ràtio d'immigració a les aules molt més baix que les segones.

Raons: si arribes a un nou lloc de residència i demanes informació a l'ajuntament, als serveis socials.. on t'adreçaran és als serveis públics, per tant són la primera opció de la gent immigrant.

De forma natural (tot i que seria molt millor que no fos així pel tema integració) les families de fora van a viure a zones dels municipis on hi ha gent de la seva comunitat. Penseu-hi.. nosaltres faríem el mateix!

Arribes a un lloc nou i vols sentir-te acollit i amb gent que et pugui ajudar. Però això fa que es generin "guetos" (no malinterpreteu el terme) i que hi hagi escoles on la majoria o bona part de l'alumnat sigui de fora i això, inevitablement, fa que el nivell de continguts que poden ensenyar els mestres baixi.

És molt difícil atendre una classe quan tens 4 alumnes acabats d'arribar que no entenen la llengua, 2 que ja porten 3 anys aquí i es van ensortint, uns altres que els pares es pasen tot el dia treballant a fora, no es poden permetre pagar a ningú que els cuidi els fills i aquests fan el que volen... Estic posant un exemple exagerat però hi ha centres on la seva realitat és aquesta!

La conseqüència és que la gent d'aquí, quan viu en un barri amb molta immigració, porta els seus fills a la concertada que, com he dit, té menys nens de fora. De fet hi ha hagut polèmica amb el tema, especialment perquè algunes concertades fan pagar a les famílies diners en conceptes varis que fan que les que tenen menys poder adquisitiu renunciïn a dur-hi els seus fills.

Però de tota manera (treient el joc brut d'algunes escoles) penseu-hi... si fóssin els vostres fills, què farieu vosaltres?

Spacer

Picture
cavallfort

El que està clar,

Date Tuesday, August 24th 2010, 6:29 AM

és que no és el color de la pell ni la forma dels ulls, el q determina el grau d´accetació. Sempre, sempre l´status econòmic és el que marca el llistó.

Dit això, i acceptant les nostres tics i les nostres misèries morals, tinguem present que aquestes diferències,són pecata minuta comparant-les amb les castes que tenen allà (a la India) establertes.

Spacer

Picture
clic

uff

Date Tuesday, August 24th 2010, 5:14 AM

les comparacions són odioses.

ta xulu, merci Star!

Spacer

Picture
bertran

Aix

Date Tuesday, August 24th 2010, 4:12 AM

com la vida mateixa (encara que pot ser més dura), personalment m'ha agradat la manera d'exposar-ho.

Spacer

Picture
stargrida

Beltran

Date Tuesday, August 24th 2010, 3:27 AM

Estic d'acord amb tu però no és el tema de les adopcions del què vull parlar en aquest bloc sinó de com dos nens amb característiques tan semblants poden ser mirats amb ulls tan diferents dins una mateixa societat.

Spacer

Picture
Beltran

Conte contat ja és narrat

Date Tuesday, August 24th 2010, 1:11 AM

Molt real el conte, però així és la vida des que és vida, aquí i a l'India, ara i a l'edad dels faraons, tot i axí hem de ser inconformistes i cada granet de sorra que aportem per fer un món més just, no serà en va.

El tema d'adopcions és complicat d'abordar, hi ha percepcions per tots els gustos: qui veu una nota de color, una exotisme, altres un intrusisme, un segrést, un negoci que mou diners, jo penso pels casos que conec, que son fruit d'una meditació responsable per part dels pares adoptius, una acció de caritat, d'amor i altruista.

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per stargrida? Aquí son els últims articles.

 
Bullet SET DE VIDA
  Data 25/05/13 Icona 2609 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet EL XALET DE LA CRISTINA
  Data 25/08/12 Icona 1361 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet IMMERSIÓ=INVERSIÓ
  Data 04/09/11 Icona 1839 Data 12 comentari/s  
Spacer
Bullet SENSE ELLS... JA RES
  Data 22/03/11 Icona 1611 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet INSTAL.LANT UN MARIT
  Data 13/02/11 Icona 1598 Data 16 comentari/s  
Spacer
Bullet MANIES????
  Data 07/01/11 Icona 1595 Data 15 comentari/s  
Spacer
Bullet ARA ÉS DEMÀ
  Data 21/12/10 Icona 1489 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet PER UNS INSTANTS...
  Data 03/10/10 Icona 1453 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet A la consulta
  Data 18/07/10 Icona 1606 Data 10 comentari/s  
Spacer
Bullet HOMOSEXUALITAT: UNA
  Data 13/06/10 Icona 1935 Data 21 comentari/s  
Spacer
Bullet FAIR PLAY
  Data 06/06/10 Icona 1273 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet REIVINDICACIÓ
  Data 23/05/10 Icona 1563 Data 12 comentari/s  
Spacer
Bullet I VA PASSAR....
  Data 24/04/10 Icona 1468 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet OPCIONS DE VIDA
  Data 14/04/10 Icona 1705 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet És infidelitat?
  Data 22/03/10 Icona 1934 Data 38 comentari/s  
Spacer
Bullet IL.LUSA
  Data 13/03/10 Icona 1600 Data 12 comentari/s  
Spacer
Bullet Alè de Vida
  Data 02/03/10 Icona 1287 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet Fatal...
  Data 16/02/10 Icona 1628 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet JO NO T'ESTIMO
  Data 24/01/10 Icona 1509 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet GENERACIÓ DIGITAL
  Data 22/01/10 Icona 1626 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Sonrisas y Làgrimas
  Data 24/10/09 Icona 1464 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Lectura recomanada
  Data 03/10/09 Icona 1345 Data 2 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Novembre

 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 

Octubre

 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer