|
|
|
|
|
|
|
|
|
Article del bloc de sudn
|
|
|
mal a la vista
divendres 2/juliol/2010 - 05:22 1689 10
suposo que ja s'haurà dit alguna vegada el que diré a continuació.
suposo que alguns se'm tiraran al damunt per anar de llesta o de puritana o de no sé qué, però és que hi ha coses que em semblen força greus.
He estat llegint alguns blocs de gent que escriu relativament sovint, cadascú hi escriu el que vol aquí, com és lògic, i hi deixa anar els seus pensaments sense posar-se primmirat. Com ha de ser, és clar. Molts blocs estan escrits de manera apassionada, a botepronto que es diu en castellà.
Ara bé, he de reconèixer que hi ha hagut blocs que no he pogut llegir fins al final. Simplement no he pogut aguantar l'ortografia que hi he vist.
No es tracta de ser "tiquismiquis", que segurament jo també en faig moltes de faltes, però n'he vist unes quantes que m'han fet avergonyir. Si els membres del TC han llegit algun d'aquests blocs no m'extranya que vulguin retallar la preeminència del català... PER CONSERVAR-LO!
Que sí, que hi ha gent castellano-parlant que fa un esforç i se l'ha de valorar, que no dic que passem tots els blocs pel corrector, que el sistema educatiu és com és... (per cert, m'he adonat que com més joves, més errors) però en alguns llocs m'he indignat:
opcecio per obsessió, acecí per assassí, em per hem i viceversa uns doscents mil cops, castellanismes a punta pala, accents... accents? i així podria seguir una bona estona.
No ho critico, cadascú ha rebut la formació que ha rebut, més o menys tots la mateixa, i després cada individu ha decidit quin interés hi posava. I quin interés hi posa avui!
No vull fer-me pesada, perdoneu i recordeu que no és un atac a ningú. Només la constatació que si no sabem escriure la nostra llengua potser no ens hauríem de posar pedres al fetge quan l'ataquen (de manera simbòlica, si vols, i en un grau similar) desde fora.
|
|
|
|
|
|
|
Escriu articles al teu bloc
|
|
|
|
|
Comentaris sobre aquest article |
|
|
|
sudn |
hola
Monday, July 5th 2010, 11:29 AM
primer de tot, disculpeu per no contestar abans, he estat uns dies desconnectada i no he pogut mirar per aquí.
ara vaig a pels comentaris, tot i que sé que probablement no els arribeu a llegir, que ja fa molts dies...
cebeta, crec que tens raó, en molts casos és només qüestió de posar-s'hi.
siddharta, gràcies per la correcció, ara ho canviaré. Les pelis de l'Astèrix em tenen enganyada de fa molts anys, pel que es veu xD
ketymin, això ja ho he dit jo, però merci, intentaré no tornar a cometre aquests errors.
alfons, no t'he entès gaire, o el que he entès no és el que volies dir... però bé, suposo que no volies ser tant pedant com m'ha semblat.
mmaria, tens raó, estic d'acord amb tu al 100%, no sé per qué t'enrabies llavors... ah, i encara que quedi com una freaky, jo escric els sms amb totes les seves lletres, amb punts i comes i si el model ho permet, amb accents.
zinc, si que n'he sentit a parlar, de fet és el que he aplicat per fer aquest bloc.
sarralenc, suposo que la gent que va estudiar abans dels 80 ho heu tingut molt complicat. Però jo no critico la gent que escriu malament. Puc entendre que tu cometis faltes. No una persona de 18 anys d'aquí que ha fet tota la primària i la secundària en català. I si, ara parlo d'una persona en concret.
porquet, i per qué no em puc quedar amb les dues coses? el contingut i el continent? No seria l'ideal? No puc voler buscar allò que considero ideal?
Per acabar, no sé si se m'ha entès el contingut del bloc. No ataco ningú, i això ja ho he posat al bloc, només (fent ús de la llibertat d'expressió que deia la zinc) he expressat una opinió pròpia. No demano ni comprensió ni recolzament, és el que jo penso i punt.
Gràcies.
|
|
sarralenc |
A mí també em fan mal a la vista algunes
Friday, July 2nd 2010, 2:47 PM
Però jo en faig moltes, MALGRAT L'ESFORÇ
QUE FAIG per no fer-les.
Tinc 82 anys, al 1946 vaig passar "el EXÁMEN DE ESTADO
de la Universidad de Barcelona"
(amb el Caudillo, NATURALMENT, EN CASTELLANO).
Sóc llicenciat de la "Columbia University" de Nova York,
naturalment, en ANGLÈS.
Mai no he rebut una lliçò de català, i fins fa uns 2 o 3 anys,
no m'atrevía a escriurer RES en català, per vergonya que em feie.
El que he après, ho he fet llegint l'AVUI.cat i els blocs aquí al xat.
Tinc molts dubtes amb els verbs. A Sarral, parlavem (jo m'hen vaig
marxar de Catalunya el desembre del 1946) força assemblant al que diuen català occidental (?).
Mai sé si he de escriure "feiEs" (com ho pronunciavem a Sarral)
o "feiAs" (com ho sento a Barcelona) per dir el que en castellà diríen "hacías"
(¿Qué hacías en el bar de Don Pepe?)
Tampoc sé com usar el tan anomenat "corrector"; així que faig el que puc amb el diccionari del ordinador.
Per tant no puc criticar a ningú, però sí puc demanar que ens mirem
de fer lo millor possible i respectem als altres ; - )
|
|
MMaria |
Sudn...
Friday, July 2nd 2010, 1:04 PM
al primer moment de llegir el teu blog, m'ha agafat una mala ostia.. (es veu que avui estic sensible), després m'ha trucat una amiga i xerrant, xerrant m'he calmat...
He de dir-te que en part tens raó, fan mal a la vista les faltes d'ortografia i gramaticals (jo en faig moltes, ho reconec...i???) doncs res, també es cert que moltes vegades et deixes anar i et deixes portar més pel sentiment que no pas per mirar si fas faltes o no i com no el corrector, el corrector el fas servir si te'n recordes..
A mi no m'importa llegir un blog en faltes d'ortografia, també es cert, que en privat puc haver aconsellat un corrector algú, però en privat!! no fent un blog i aixecant la llebre!!!
M'agradaria veure com escrius tu els sms: Poses totes les lletres "No vindre que he quedat amb la meu xicot per anar al cinema".. segur que no hi poses algun q, xkot, x.... doncs fes-te la idea que es el mateix, però aquí es un sistema de comunicació més llarg i al cap i a la fí el que més importa es el seu missatge, be sigui blog o resposta de blog.
Conclusió: Sempre hi ha gent millor i pitjor, però hem d'aprendre a ser més tolerants (i jo la primera).
Salutacions,
M.
|
|
|
|
|
Escriu el teu comentari per aquest article |
|
|
|
|
Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris
| Registra't |
|
|
|
|