Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

TomasM-Porta ha escrit 1727 articles i te 8011 comentaris. L'últim article ha estat fet el 14/06/16

perfil de'n(na) TomasM-Porta | àlbum de fotos de'n(na) TomasM-Porta

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de TomasM-Porta

Espai
 

MAIL A L'ARTUR MAS

Data divendres 28/maig/2010 - 03:08 Icona 680 Data 16

Sí, ja ho sé. Els dirigents convergents de la teva generació – i els que no som dirigents – hem estat educats en l’hiperresponsabilitat. Llavors això era lògic: sortíem de la llarga nit del franquisme i teniem la tasca de continuar reconstruint Catalunya després del doloròs parèntesi del franquisme. Els catalans havíem confiat reiteradament amb nosaltres i, com deia en Miquel Roca, ja buscariem l’oportunitat de saltar del vaixell anomenat Espanya però, mentrestant no arribava aquest moment, haviem de mirar que el vaixell –Espanya- no naufragués i, per tant, els catalans ens fotèssim una gran nata.

Però els anys han anat passant i aquells que haviem rebut immensos favors de la nostra responsabilitat no van tenir cap escrúpol a apartar-nos del govern de la Generalitat malgrat haver guanyat les eleccions i els que ens havíem promès que respectaríen l’estatut (els mateixos) després se’n van desdir i després que quedi clar que per molta pedagogia i bona voluntat que hi posèssim els catalans, els espanyols ens han continuat mirant com una colònia. Crec que un espectador objectiu s’adona que tot això que dic és veritat.

Llavors el tema és: hem de continuar tenint aquesta actitud hiperresponsable a Madrid. Parlo, evidentment, de l’abstenció del nostre grup parlamentari al decret de mesures urgents per a la retallada del dèficit.

No cal que em diguis que és el vot més honrat, més responsable, més sensat. Ja sé que Obama i Merkel han posat els collons sobre la taula i no hi ha més remei que això tiri endavant si no volem que l’estat espanyol encara estigui més deixat de la mà de Déu ( en aquest cas, d’Obama i Merkel ).

Ara bé: quan els partits que es proclamen espanyolistes, patriotes espanyols fins a la mèdula passen de tot, quan els partits que es diuen d’esquerres tant els hi fa que el país trontolli i posar en safata Espanya en mans del PP, vols dir que em de ser nosaltres els que treguem als socialistes i als espanyols les castanyes del foc?

Sí, ja sé el que deia en Miquel Roca. Ho he escrit abans. Però el problema és que s’aprofiten de la nostra hiperresponsabilitat i ens aixequen la camisa. I foten la nostra estratègia enlaire. Perquè el que acabem de fer a Madrid ens acabarà constant vots i et farà gruar encara més que siguis president de la Generalitat. No podem ser una mica més intel.ligents, no podem anar una miqueta més a la nostra.

Perquè, finalment, els espanyols no deixaran que Espanya s’ensorri. Però si nosaltres els hi traiem les castanyes del foc, ells no veuran – amb tota la raó del món- la necessitat de cremar-se. I pel que fa al partits d’esquerres jo crec que viuen en el pur cinisme: pensen que els hi convé que mani el PP perquè això els fa créixer. Nosaltres anem amb un lliri a la mà i ja fa uns quants anys que no toca.

No és només que no els hi deguem favors, és que nosaltres som bàsicament un partit nacionalista. La nostra raó de ser no és salvar Espanya del desaltres sinó alliberar Catalunya. No et preocupis que els espanyols ja faran que Espanya no naufragui, tu, simplement, procura dues coses: arribar a president per a poder continuar l’obra del president Pujol i així que el moment que poguem salvar d’aquesta nau d’esclaus a la deriva sigui el més aviat possible.

Ara diguem que no tinc raó.



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
Rasko

Crítiques a CIU..?

Date Tuesday, June 1st 2010, 5:06 PM

Mmm, doncs penso que durant molts anys ha volgut donat la impressió conscient o inconscientment que el catalanisme era = a unes sigles, en concret a les del partit del molt honorable ex President de la Generalitat Jordi Pujol i Soley (per mi dels millors que ha tingut fins el moment la Generalitat, però no el millor que tindrem doncs encara ha de venir el nostre George Washington).

Una altra crítica que faria a CIU és aquest sentit d'estat (espanyol). Per una banda és comprensible doncs sense la "bisagra" convergent la política espanyola seria un guirigall i mai es posarien d'acord. Em direu irresponsable però sóc del parer que el que haurien de fer ara mateix CIU, i els altres partits catalans, ERC, IC representats al Congreso és votar NO a totes les resolucions, lleis etc etc... Motius??? Un Estatu(et) (amputat d'una manera pornogràfica) que fa que el Parlament de Catalunya perdi qualsevol mena de dignitat, si és que encara en tenia alguna. (i això que jo vaig votar que no a l'estatut!), però em fa vergonya com tracten els espanyols una llei orgànica aprovada pels representants polítics del poble de Catalunya.

I per últim, vull pensar que l'Artur Mas donarà, segur! més dignitat que la que està donant la mediocritat que governa Montilla & Cia. Però l'horitzó més urgent és Via Fora i marxar d'Espanya, sense molt soroll ni dramatismes.

PD: Preferiria que es presentés el López Tena com a president... parla clar i ja no vull sentir més allò del "això ara no toca".

Salut Persi! ;D

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Sarralenc

Date Sunday, May 30th 2010, 12:43 PM

Evidentment no em referia a tu. Però tu no penses com jo. Tens un pensament original i savi. A mi em falta molt per arribar a ser com tu.
T'aprecio i admiro molt.

Volia dir que m'agrada debatre, etc... En fi, tu saps perfectament que volia dir.

Spacer

Picture
sarralenc

Persi, per al·ludit

Date Saturday, May 29th 2010, 11:24 AM

Com llegeixo ..."M'avorreix fins a l'infinit la gent que pensa com jo."
i jo no vull pas ser CAUSA del teu avorriment,

Primer, em desdic del que vaig escriurer en el article del bloc de Vegana,
"Sang i honor" del dijous 27/maig/2010 que ...

"La meua opinió esta millor expressada per en Persi".

(encara que no sé pas com substituir·la);
potser hauría d'haver escrit, amb certa arrogància,

"en Persi s'aproxima força al que jo penso"?

I en segon lloc,
¿com ho faig per AMAGAR EL FET de que jo, el divendres (Friday, May 28th 2010, 7:18 PM) escrigués el meu comentari:

"Sóc del grup de catalans que voldríem que CiU i ERC no es fecin la punyeta l'un a l'altre i que, al inrevés, SENSE NECESSITAT D'UNIR-SE (uns són , diguem, més d'esquerres i els altres més de centre-dreta crec jo) SÍ podríen colaborar i FER PINYA per arribar a l'independència de Catalunya."

i tu, per l'altra banda escrius, aquí mateix el "Saturday, May 29th 2010, 10:14 AM " (o sigui avui, unes quantes hores DESPRÉS):

"Finalment, que sàpigues que jo sóc de la plataforma de Victor Tarradellas i també de l'Alfons López Tena per a que hi hagi un govern de coalició entre CiU i ERC."

S'assemblan molt, no?

Tot amb bon rotllo, eh! ;-)

Spacer

Picture
TomasM-Porta

I encara dues coses més.

Date Saturday, May 29th 2010, 4:22 AM

1. Que jo criticava en Mas coi, que li he fet un mail estirant-li les orelles i no dient que ho havia fet bé.

2. Que jo disfruto amb la discrepància democràtica i tolerant. Per exemple, una de les persones que més admiro del xat és la Vegana que està a les meves antípodes per l'esquerra. M'avorreix fins a l'infinit la gent que pensa com jo. I només detesto els intolerants.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

WY i MQL

Date Saturday, May 29th 2010, 4:19 AM

Les nacions febles - i nosaltres ho som - o pactem o rebem. I en els darrer 300 anys, quan ens hem considerat més forts del que érem, sempre hem rebut. Vull dir que ara mateix crec que no hi ha cap alternativa al pactisme que, a més, en ell mateix, jo el considero una virtut democràtica i convivencial.

MQL: jo mai de la vida demanaré el vot per a ningú i menys per a CiU. No per res, sinó perquè penso que aquestes coses entren dins de la intimitat intel.lectual de la gent i a mi, entrar segons on, em fa vergonya.
Mai no he preguntat a ningú qui vota i em sembla perfecte que no votis en Mas. Només faltaria.

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Només una pregunta Xainegre

Date Saturday, May 29th 2010, 4:14 AM

tu consideraries legítim un govern d'Iniciativa, del PP i d'ERC que sumés sense haver-se dit que es faria abans de les eleccions?

Fins i tot com a advocat, t'asseguro que no tot el que es legal és legítim, ni en dictadura ( camps d'extermini nazi ), ni en democràcia ( intervenció a l'Iraq d'Espanya o no dir amvb qui es pactarà abans de les eleccions i ja tenir preparat el pacte ). Naturalment això és una opinió meva només.

CiU habrà pactat amb qui sigui - és a dir amb tothom menys IC, però sí amb ERC - però mai no ha fet un president sucursalista Catalunya.

Jo t'asseguro que hi ha més independentistes a CDC que a ERC, no perquè els d'ERC no ho sigueu, sinó perquè a CDC som més gent. Per cert, a l'ideari de CDC i d'UDC hi ha com a part fonamental el dret a l'autodeterminació de Catalunya o sigui que no és cert que la JNC sigui independentista i CiU no.

Finalment, que sàpigues que jo sóc de la plataforma de Victor Tarradellas i també de l'Alfons López Tena per a que hi hagi un govern de coalició entre CiU i ERC.

Es emprenyador això de discutir-se amb els germans.

I escolta, naturalment, VISCA ELS PPCC LLIURES, només faltaria.

Spacer

Picture
WY

entre el pactisme d'uns

Date Saturday, May 29th 2010, 3:33 AM

i el pseudo progressisme dels altres ... anem ben fotuts.
I ERC? què cony fot?

Spacer

Picture
quim_c

les coses som com son ...........

Date Friday, May 28th 2010, 6:37 PM

no com voldriem que fossin, si no fos per moltes coses no estariem ni a la UE, qui va treure les castanyes del foc al Felipe Gonzalez?
Per arribar a la trencadissa que jo tambe dessitjo, necessitem que la gent que viu a catalunya se li omplin els collons dels espanyols, malgrat ni parlin el català. I ves per on cada cop estem mes aprop........
No per cridar mes t´escolten millor.
T´asseguro que aquest acte es arme doble joc, i de pas dones una lliço de sentit comu

Spacer

Picture
mql35

***

Date Friday, May 28th 2010, 6:00 PM

...he he he... molt oportú l'anunci del peu del bloc amb enllaç inclòs.... això més que un bloc es el que es diu un publireportatge.... de totes maneres no penso votar-lo..... gràcies

Spacer

Picture
campbell

mmm...

Date Friday, May 28th 2010, 2:33 PM

totalment d'acord amb tu, persi.
Per responsabilitat i per sentit d'estat ha estat CiU qui ha tornat a treure les castanyes del foc. I aquest cop no només les castanyes d'Espanya, sinó que també Europa s'hi jugava molt en aquesta votació.
Quan el PP no vol ni escoltar els consells de la senyora Merkel, que serà com volgueu, però és qui remena les cireres a Europa, i voten en contra només per fer veure que són els opositors; els d'esquerres més d'esquerres que el PSOE no saben qué fer; els nacionalistes no catalans voten en contra, algú ha de posar una mica de seny.
He llegit al diari que fins i tot membres del PP deien "esperem que ciu no falli i s'abstingui", és a dir que fins i tot ells saben les conseqüències que suposaria que s'hagués tombat la proposta.
I mira que s'hagués pogut donar una imatge de voluntat de canvi i d'esmena, una unitat que a ulls dels demés seria molt positiva per tothom... però no.
Els catalans ja ho arreglaran...
I evidentment els catalans ho han... salvat, això sí, demanant al sr. Zapatero que convoqui eleccions i deixi de fer el memo

Spacer

Picture
xainegre

Ostres Persi!

Date Friday, May 28th 2010, 1:20 PM

Mira jo m'havia arribat a creure que al participar CiU a les consultes Populars i posicionar-se havia canviat!
Personalment no he entès mai com és que és un partit on les Joventuts són independentistes quan són grans no ho són!
Tampoc he entès mai què vol dir per voslatres ser nacionalistes!!
I si vols fer autocrítica pensa perquè a hores d'ara encara esteu amb la llagrimeta de que vau guanyar les eleccions.! Crec que hi ha unes normes i el que no treu majoria pot no governar si altres partits junts la fan. Ben lícit i dins les normes. Al fi i al cap si les normes fossin diferents també es podrien ajuntar partits abans de les elccions, com vosaltres que en definitiva sou dos partits. També a l'hora de fer autocrítica recordar que vau preferir dues vegades pactar amb el PP que amb ERC.
Personalement el que em sap més greu de tot plegat és que no anem units tots els que creiem que aquest país pot ser lliure i independent cosa que milloraria i molt la nostra manera de viure!
Visca els PPCC Lliures!!

Spacer

Picture
sarralenc

Persi,

Date Friday, May 28th 2010, 1:18 PM

Sé que tu coneixes molt més que jo, tot lo de CiU i tot el que es relaciona amb la política catalana i d'Espanya.

Durant molt temps a mí em va semblar que el senyor Pujol va fer molt per Catalunya.
Vaig ser gran admirador d'ell, i em vaig presentar jo mateix a Martorell, agafant-lo pel braç quan entrava a la reunió que va fer CiU allí, li vaig dir que era de Sarral i que vivía al Canadà i li vaig donar la meua tarjeta.

Ell, una mica sorprés per la meva "agresivitat" (el vaig aturar devant dels mils de correligionaris que el rebíen d'enpeus, mentres entrava per dirigir-se a la seua taula)
vam encaixar les mans i em va dir "cava Portell", el que em va fer adonar de la tremenda memòria i agilitat mental d'aquest home.

He sigut simpatitzan de CiU i de ERC.

Sóc del grup de catalans que voldríem que CiU i ERC no es fecin la punyeta l'un a l'altre i que, al inrevés, SENSE NECESSITAT D'UNIR-SE (uns són , diguem, més d'esquerres i els altres més de centre-dreta crec jo) SÍ podríen colaborar i FER PINYA per arribar a l'independència de Catalunya.

El teu artícle em sembla molt "raonable" però potser no prou atrevit.

Estic d'acord que et podríen fer les crítique més CONSTRUCTIVES.
A mí també m'agradaría lleggir-les, no per atacar-les, sino per mirar de que s'arribessin a realitzar.

¡VISCA CATALUNYA LLIURE!

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Coi, no podeu fer unes crítiques més constructives?

Date Friday, May 28th 2010, 7:10 AM

Jo em declaro pecador, però coi ensenyeu-me el camí si us plau.

Spacer

Picture
Beltran

Mas, ara Puta... ara Ramoneta

Date Friday, May 28th 2010, 7:07 AM

www.tv3.cat/videos/2903410

;)

Spacer

Picture
TomasM-Porta

Concreta Erràtica

Date Friday, May 28th 2010, 5:35 AM

que jo estic disposat a fer autocrítica fins on calgui. M'interesa més la teva crítica a CiU que no pas la defensa que puguis fer d'ERC.

De fet, li estic fotent canya a l'Artur. Crec que ens hem equivocat d'una manera molt greu.

Bé, jo sóc pueril. Sense un punt d'inocència és impossible avançar.

Però, sobre tot, concreta la crítica per tal que també jo la pugui asumir i fer pujar, si us plau.

Spacer

Picture
erratica

quina visió tant pueril

Date Friday, May 28th 2010, 5:25 AM

els convergents son hiperresponsables i van amb el lliri a la mà... els altres tots, porten cua i banyes.... ufffffff quanta mandra... amb carinyuuu eh?
Podries tenir raó en algunes coses... però et perd el teu cor convergent... mirant des de fòra no tot es amb TANTA bona intenció....

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per TomasM-Porta? Aquí son els últims articles.

 
Bullet ELS CIUTADANS COM NOSALTRES
  Data 14/06/16 Icona 3862 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet LES DONES SÓN MILLORS
  Data 13/06/16 Icona 1928 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet LES CUP.
  Data 09/06/16 Icona 1895 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet L’AJUNTAMENT ANTISISTEMA
  Data 02/06/16 Icona 1900 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ÀUSTRIA A PUNT DE TENIR
  Data 27/05/16 Icona 1832 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA BATLLESA COLAU I
  Data 26/05/16 Icona 1905 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet PERO LA BATLLESA COLAU
  Data 25/05/16 Icona 1953 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet ARS MARINA TROBANDI
  Data 25/05/16 Icona 1984 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet APOLOGIA DEL DISPENSARI
  Data 17/05/16 Icona 1870 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet CDC VERSUS ERC
  Data 13/05/16 Icona 1856 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet I ELS REFUGIATS DEL
  Data 12/05/16 Icona 1915 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet S’HAN D’APUJAR ELS
  Data 11/05/16 Icona 1799 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet NOVES ELECCIONS AL REGNE
  Data 10/05/16 Icona 1862 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet PER LA RENDA NO DONARÉ
  Data 09/05/16 Icona 1932 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet PUNT I FINAL
  Data 27/04/16 Icona 1923 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet JOHAN CRUYFF IN MEMORIAM
  Data 01/04/16 Icona 1904 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet RAJOY FA BO SANCHEZ
  Data 14/03/16 Icona 1871 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA BROMETA DE RÀDIO
  Data 09/03/16 Icona 1853 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet CARME FORCADELL, PRESIDENTA
  Data 02/03/16 Icona 1987 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet LA DEMOCRÀCIA DIRECTA
  Data 01/03/16 Icona 1888 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LA DOLORS MIQUEL PROVOCANT
  Data 25/02/16 Icona 1913 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet MURIEL CASALS IN MEMORIAM
  Data 25/02/16 Icona 1844 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet SON DEMOCRÀTIQUES LES
  Data 16/02/16 Icona 1893 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet EL MAGISTRAT ISMAEL
  Data 15/02/16 Icona 1950 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet SOBRE EL NOU GOVERN
  Data 11/02/16 Icona 1907 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet JO VOTARIA A FAVOR D’UN
  Data 10/02/16 Icona 1834 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet PERÒ QUE COI HA FET
  Data 08/02/16 Icona 1847 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet EL FINANÇAMENT IRREGULAR
  Data 26/01/16 Icona 1933 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet L’ADÉU –O L’ARREVEURE
  Data 25/01/16 Icona 1881 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet PERQUÈ CREC QUE CONVERGÈNCIA
  Data 21/01/16 Icona 1778 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet A SANT DE QUÈ LA GENERALITAT
  Data 20/01/16 Icona 1927 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet NO PODEN HAVER LLEIS
  Data 19/01/16 Icona 1860 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet LADRAN, LUEGO CAVALGAMOS
  Data 13/01/16 Icona 2000 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet AL.LELUIA, TENIM PRESIDENT!!!!
  Data 11/01/16 Icona 1812 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet SUBASTES FRATICIDES
  Data 07/01/16 Icona 1934 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet CONTRA ARTUR MAS
  Data 05/01/16 Icona 1954 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS SOCIALISTES ES VAN
  Data 29/12/15 Icona 1862 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet TRIA CARMINA NATIVITATITS
  Data 28/12/15 Icona 1824 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS DE LES CUP SON UNS
  Data 28/12/15 Icona 1794 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet TRIA CARMINA NATIVITATITS
  Data 24/12/15 Icona 1895 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet TRIA CARMINA NATIVITATITS
  Data 23/12/15 Icona 1807 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet SESDEVINDRAN LES REVOLUCIONS
  Data 22/12/15 Icona 1834 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet ELS RESULTATS DE LES
  Data 21/12/15 Icona 1866 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet HEM DE CELEBRAR AQUESTA
  Data 10/12/15 Icona 1902 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet EM DONO DE BAIXA DERC
  Data 10/12/15 Icona 1976 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Ttol de l'article
  Data 02/12/15 Icona 1880 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet QUE CONVOQUIN NOVES
  Data 01/12/15 Icona 1876 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet UNA MISSA PER FRANCO???
  Data 23/11/15 Icona 1861 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet ALG ENTN EL QUE EST
  Data 22/11/15 Icona 1966 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet I ARA RESULTA QUE ESTEM
  Data 18/11/15 Icona 1739 Data 1 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Gener

 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 

Desembre

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer