Xat Catala
Entra Registra´t
     
 
La meva foto

Benvingut/da al meu bloc!

sarralenc ha escrit 167 articles i te 1041 comentaris. L'últim article ha estat fet el 03/09/11

perfil de'n(na) sarralenc | àlbum de fotos de'n(na) sarralenc

   
Espai
Espai
   
 

Article del bloc de sarralenc

Espai
 

La burca, un altre cop!

Data dijous 27/maig/2010 - 03:37 Icona 1814 Data 16

No fa gaire, en l'artícle "pensant en veu alta"
deia que no estava d'acord en que es prohibís
el ús de la "burca". Ara llegeixo al AVUI el següent :

"Societat i tecnologia
Amnistia Internacional defensa que prohibint l'ús de la burca no se solucionarà el problema.
AI Catalunya ha destacat que és molt diferent que una dona decideixi que vol portar burca o que en porti per imposició.
La coordinadora d'Amnistia Internacional (AI) Catalunya, Imma Guixé, ha defensat aquest dimecres que prohibir l'ús de la burca no solucionarà el problema. "Aquest tipus de normativa no canviarà res, fan falta polítiques socials i educatives per evitar que les dones de forma forçada hagin de portar el vel integral o la burca", ha declarat Guixé.

La coordinadora ha diferenciat entre aquelles dones que en porten perquè volen, i a les quals s'ha de respectar "la llibertat d'expressió i de creença religiosa", i les que la duen perquè les obliguen. Aquestes declaracions arriben després que l'Ajuntament de Lleida hagi anunciat que prohibirà l'ús de la burca als equipaments públics.

La coordinadora d'AI Catalunya ha considerat que la decisió de Bèlgica de prohibir l'ús de la burca en espais públics i les polèmiques pel fet de portar o no mocador a l'escola "en certa manera suposen una restricció a la llibertat d'expressió i de creença religiosa de les persones, llibertats que estan recollides al dret internacional". Ha afegit que tota persona té dret a vestir i portar els símbols religiosos que vulgui.
Guixé ha destacat que és molt diferent que una dona decideixi que vol portar burca o que en porti per imposició. En aquest últim cas, ha dit que "s'ha d'intervenir" perquè va en contra de la llibertat de la dona."
- - - - - -
Estic TOTALMENT d'acord amb Amnistia Internacional Catalunya., en lo que respecta a aquest asumpte.



Espai
Spacer
Espai
   
  Escriu articles al teu bloc
Espai
 
 

Comentaris sobre aquest article

Espai Espai
 
Picture
zinc

sarralenc

Date Sunday, May 30th 2010, 12:43 PM

T´entenc perfectament,la proibició,dona mal estar,calr que si!!!,per mi la solució es l´educació,pero aixó porta generacions i aixó es un luxe,que no es poden permetre els goberns,en aquest moments.
Gracies per el teu comentari,no pateixis estic a punt!!!,habans d´escriure´l ho he pensat,pero he volgut fer ús de la meva llibertat d´expressió,al fi i al cap,va costar molt aconseguir´la oi???.
Una abraçada
Dolors.

Spacer

Picture
sarralenc

No sé pas com parlar MÉS CLAR!

Date Sunday, May 30th 2010, 10:57 AM

¡¡¡NO ESTIC A FAVOR DE, EL O LA, BURCA!!!!

NO ACCEPTO CAP ABUS CONTRA CAP DONA (musulmana, catòlica, atea, o animistao el que sigui)

Crec que PROHIIBIR la burca NO PROTEGEIX A L A DONA QUE ALGÚ LA OBLIGUE A PORTAR-LA

Que si no ens AGRADEN ELS IMMIGRANTS O MUSULMANS, NO SIGUEM HIPÒCRITES, I ENS EXCUSEM AMB LO DE LA BURCA.

NI SIGUEM TAN "TOLERANTS" QUE DIGUEM ¡FORA, QUE S'EN VAGIN A CASA SEUA! potser podríem fer com HITLER, OI?

Crec que el PROBLEMA RADICA EN "COM FER" perque TOTES les dones NO PUGUIN SER ABUSADES

I jo dic que la PROHIBICIÍÓ NO ÉS LA SOLUCIÓ!

¿ENTESOS?

Spacer

Picture
Gaeli

Comparacions no vàlides

Date Sunday, May 30th 2010, 7:24 AM

Estic d'acord amb Siddharta... com saber si les dones han decidit per elles mateixes? I per altra banda, ja pots fer pedagogia a l'escola, que si dins la família no n'hi ha, el canvi es produeix en ocasions, però una gran majoria segueix patrons establerts, i més si son favorables envers el seu genere (en aquest cas el masculí)...

El símil dels esquiadors no el trobo vàlid sarralenc, basicament perquè si veus un esquiador totalment tapat no tens cap dubte que ningú l'ha pogut obligar a tapar-se...
succeeix el mateix amb el burka? no, sempre hi ha el dubte, son elles les que ho volen... o hi van obligades?

Un altre símil que corre pels diaris i en boca de molta gent és el de les monges que també van tapades, primer, les monges generalment porten la cara descoberta. En segon cas, ni que la portessin tapades són dones que han decidit dedicar-se a la vida religiosa, es a dir pertanyen a l'estament religiós i es dediquen íntegrament a Déu en les seves diverses vessants... no te res a veure amb que ara les seglars catòliques els marits les obliguessin a portar burques... les musulmanes que porten burca son creients, pero no pertanyen a l'estament religiós, la comparació de dones seglars musulmanes i monges no té sentit, en tot cas només es podrien establir comparacions vàlides entre dona seglar musulmana i dona seglar occidental.

I pel que fa a qüestions religioses, L'Islam no obliga les dones a portar un vestit integral com el burca, només es propi d'algunes regions del món, si no parleu amb les magribines de la vostra ciutat i veureu que us diuen del burca.

Spacer

Picture
sarralenc

siddharta,

Date Saturday, May 29th 2010, 9:54 PM

Et dóno tota la raó amb el que dius de
"és un maltracte psicològic:
Limita camp de visió, acció, mobilitat i comunicació amb el món.
Com es evident no es pot comparar amb una corbata; què és justament l'antítesi, un símbol fàlic de poder."
Tot això i més.

Jo crec que molts que no creiem que s'ha de PROHIBIR l'ús del burca,
NO ÉS perque estem d'acord en que s'usi. NO, jo tampoc vull que s'usi.

De la mateixa manera que els que no volem que es prohibeixi l'avort,
NO VOL DIR QUE VOLEM que les dones avortin, TAMPOC.

El que volem és que tan el burca com l'avort NO es PROHIBEIXI.

L'ideal és que no hi haguès ni burca ni avort: però que la DONA
DECIDEIXI.

Per a mi cap de les dues coses és DESITJABLE.

Però comprenc que hi poden haver casos en que la dona
VULGUI (pels motius que siguin) usar el burca o fer l'avort.

Ela abusos a les dones, siguin o no musulmanes
SÓN INTOLERABLES i no és que s'han de prohibir.

Prohibir-los NO FA PAS QUE NO ELS COMETIN!!!!

AQUEST ÉS L'IMPORTANT.

El que s'ha de fer és que NO ES PUGUIN COMETRE.

I això és lo difícil, ¿COM?

PROHIBIR NO ÉS LA SOLUCIÓ

Amb tot l'afecte i respecte

Spacer

Picture
siddharta

Un burka

Date Saturday, May 29th 2010, 1:57 PM

és un maltracte psicològic:
Limita camp de visió, acció, mobilitat i comunicació amb el món.
Com es evident no es pot comparar amb una corbata; què és justament l'antítesi, un símbol fàlic de poder.
De segur que moltes dones maltractades psicològicament i / o físicament "decideixin lliurement".
Es un cinisme escandalitzar-se per imatges d'una dona morta a cops i no entendre i comprendre que aquell fet, sols és l'epíleg. El pròleg o previ és el burka, entre d'altres molt més subtils.
Lamento molt llegir segons quins comentaris:
La dona al món islàmic pateix. Allà, sota etiquetes de tradició i honor. En el món occidental, ara, sota l'etiqueta de "llibertat".
N'estic convençuda que algún dia, aquesta classe de debat resultarà anacrònic.

Spacer

Picture
Rasko

doncs...

Date Saturday, May 29th 2010, 7:21 AM

Jo abans prohibiria els barrets mexicans que els borratxos europeus porten per les Rambles (puticlub internacional)...
Seriosament, això de la burka és un símbol religiós que no cau simpàtic com dius Sarralenc... que estrany que a les monges de clausura que estan tancades a pany i forrellat sense cap contacte social no les obliguin a anar a fer cursos de "sociabilitat"...
El meu punt de vista és que una religió que discrimini els drets d'una persona (home/dona) no té cap respecte per part meva. En aquest cas que ens ocupa de la burka, representa una part de l'Islam (que no tot) que diu que la dona ha d'anar ben tapada. No tinc clar que la mesura prohibitiva millori la situació d'aquestes dones (la majoria d'elles sense educació i pel seu aïllament social sense coneixement de l'idioma català o castellà). Doncs com dieu per aquí, això farà que els mascles les tanquin a casa...

Mala peça al teler tenim. Penso que les dones de la primera generació immigrant amb burka a casa nostra ja hem perdut la batalla. Però on hem de ser forts és a l'escola, i aquestes dones tenen fills, i molts! doncs educació en la llibertat (que fàcil sembla, però s'ha d'intentar).
No vull viure en un país que no respecta les llibertats ni per un costat ni per l'altre.

Spacer

Picture
sarralenc

siddharta

Date Friday, May 28th 2010, 2:10 PM

la "lliure decisió" em sembla a mí que L'HA DE PRENDRE LA DONA QUE VOL SER MUSULMANA
Si ella NO VOL OBEIR el que la seua religió li exigeix, em sembla que ELLA HAURÍA DE DEIXAR AQUELLA RELIGIÓ, ¿no?
Però si ella CREU en aquella religió, aleshores AUTOMÀTICAMENT ACCEPTE SOTMETRES.

Que aixó és humilliant? crec que sí; però ¿quin dret tinc jo per OPOSAR-ME A LA SEUA VOLUNTAT?
- - - - - -
Vegana, SÍ SENYORA, ¡LA CORBATA!
Estic TOTALMENT D'ACORD AMB TU.
Recoltzo 100% el teu paràgraf
"La llibertat no existeix mentre cosifiquem i jerarquitzem als individus amb els arguments que ens inventem, siguin homes, dones, criatures, vells, negres... o animals no humans." (suposo que és codifiquem)
Coincidim més del que sembla ;-)
- - - -
Gaeli, ¡EXACTE!

Heu vist o sentit cap campanya per PROHIBIR ELS PASAMONTANYES?

I ¿que em dieu dels esquiadors? ¿algú es molesta pel seu "equip d'olleres fosques, tapaboques, bofandes...?
I els que fan "pesca submarina"?
i els "penitentes" de Setmana Santa?

A mí em sembla que tot el soroll de la burca no és res més que una "alergia" a un altra religió que no ens simpatitza.

Potser estic equivocat i no és aixó, però A MI M'HO SEMBLA!

;-)

Spacer

Picture
Gaeli

una cosa es el burka i l'altre el hijab

Date Friday, May 28th 2010, 1:02 PM

I la pregunta del milió... quan i com saber si una dona que poirta burka no en vol portar realment? i quan intervenir? practicament impossible

Una cosa és el hijab (el mocador) i una altra molt diferent el burka, que tapa integrament la cara amb una trista reixeta per on mirar el món exterior...

M'agradaria saber si en nom de la religió un grup de dones i homes es presentessin a fer la declaració de la renda amb passamuntayes fins a quin punt els mateixos que "defensen" un us lliure del burka hi estarien d'acord... on comença la llibertat d'uns i acaba la dels altres? Per mi l'immigrant ha de poder conservar la seva identitat religiosa, però també ha de fer un esforç en alguns aspectes per integrar-se, o això últim no cal? no pequem d'ingenus tampoc.
En aquest cas ni tan sols els mateixos musulmans s'hi posen d'acord?? fixeu-vos en Turquia.

Per mi, a Europa, hijab (si i parlem-ho), burka (no gràcies)

Spacer

Picture
traginer

Em pensava que

Date Friday, May 28th 2010, 11:07 AM

el que es prohibia era anar amb la cara tapada, independentment de amb quina peça de roba es feia.

Spacer

Picture
Vegana

I la corbata?

Date Friday, May 28th 2010, 7:01 AM

l'hauriem de prohibir? No és un senyal d'obediència? No hi ha gent a la que no li és permès anar a treballar sense corbata? I si no obeeixes, treballes?
La corbata és una soga al coll. Un altre símbol de dominació.

La llibertat no existeix mentre cosifiquem i jerarquitzem als individus amb els arguments que ens inventem, siguin homes, dones, criatures, vells, negres... o animals no humans.

Spacer

Picture
siddharta

LLIURE DECISIÓ ?

Date Friday, May 28th 2010, 6:15 AM

Però quina lliure decisió pot haver en una religió on un dels pilars bàsics és l'OBEDIÈNCIA i en especial l'OBEDIÈNCIA DE LA DONA en vers l'home ???

És què no té sentit !

Spacer

Picture
sarralenc

siddharta, _Alfons_, Donuts,

Date Thursday, May 27th 2010, 5:43 PM

Crec que cadscú té TOT EL DRET A CREURE EL QUE CREU.
Vosaltres tres teniu la vostra opinió i la respecto

El que a mí em sembla, potser equivocadament, no ho sé, Donuts,
és que NINGÚ TÉ QUE APETXUGAR RES.

El fet, siddharta, que alguns països islàmics NO RESPECTIN LA LLIBERTAT
I ELS DRETS DE LES PERSONES, em sembla que no em JUSTIFIACA a mí el que jo no las respecti a altres o a ells mateixos.

Si ells fan el mal, jo no el vull fer.

_Alfons_ probablement el que dius és cert que tan na siddharta com jo
defensem el mateix (la llibertat, i la dignitat,en aquest cas en especial el de la dona); només que ho veiem de diferent punt de vista.

Tots dos, però, volem la llibertat!

Spacer

Picture
Donuts

ok però que el portin ells

Date Thursday, May 27th 2010, 4:59 PM

ok però que el portin ells els mascles, també

al cole anavem tots d'uniforme oi? doncs o tots moros o tots cristinas, que apetxuguin com nosaltres hem apetxugat o us penseu que m'agradava portar la faldeta a quadres i el jersei de pic de color burdeos?? doncs no, però haviem de ser tots iguals

la llibertat ha de partir de la igualdat i del coneixement.

Jo aniria més enllà, si vostè vol viure aquí ha d'acceptar unes condicions, si no tornissen. Als pobles no pots fer el que et rota oi? doncs perque he d'apetxugar jo i ells no? a veure, collons

Spacer

Picture
_Alfons_

No en sabem més

Date Thursday, May 27th 2010, 4:11 PM

Mentre no es pugui fer aquesta conscienciació i educació (els seus mascles les deixaran anar a fer "cursets d'occidentalitat" ?? ) només tenim aquest remei: la prohibició.
Amb un perill: potser llavors no les deixaran sortir de casa, que és pitjor.

He estat egocèntric.
Canvio "tenim" per "tinc" i "sabem" per "sé".
Algú en deu saber més i té un altre remei: que compti amb mi.

Sarralenc i Siddharta, estimeu el mateix però ho veieu des de costats oposats.

Spacer

Picture
siddharta

NO !

Date Thursday, May 27th 2010, 4:02 PM

he vist dones menjant contra la paret, totes de negre i aixecant i baixant el vel negre per menjar ...

he vist dones caminant a dos metres darrera dels seu marit, com gossos ...

he conegut dones occidentals que Arabia Saudí no podien sortir de casa sense mascle ... cases preparades amb tot ... sabent que algunes viurien pràcticament dintre d'aquelles parets ... sense sortir ...

és el mateix ...

NO

Spacer

Picture
siddharta

a tots aquests

Date Thursday, May 27th 2010, 3:51 PM

els hi recomanaria que vagin a la frontera d'Algeria, Sudán o Irak.

I llavors, parlem.

Els documentals del national geographic no són prou verídics o hi han coses que s'han de viure i no veure a través d'una TV

Spacer

Espai
 

Escriu el teu comentari per aquest article

Espai Espai
Espai
  Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris | Registra't
   



Més articles

 

Vols llegir més articles escrits per sarralenc? Aquí son els últims articles.

 
Bullet Y tú ¿por qué no
  Data 03/09/11 Icona 3565 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Llegir o no llegir l'artícle
  Data 20/08/11 Icona 1709 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet SEXE.-
  Data 17/08/11 Icona 1779 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet On ets Ramon de Campoamor?
  Data 14/08/11 Icona 1571 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet VISCA L'ANARQUIA!
  Data 17/06/11 Icona 1634 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Per ajudar a concluir
  Data 02/06/11 Icona 1525 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Estic d'acord...
  Data 01/06/11 Icona 1732 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet Sóc indpendentista
  Data 25/05/11 Icona 1769 Data 13 comentari/s  
Spacer
Bullet Comentaris al AVUI
  Data 25/05/11 Icona 1693 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet M'agraden Beethoven,
  Data 23/05/11 Icona 1684 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Decebuts dels politics
  Data 18/05/11 Icona 1552 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Bellesa, Veritat, Felicitat
  Data 17/05/11 Icona 1606 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet A la gent de LLorca
  Data 14/05/11 Icona 1571 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet Ens deixarem esclafar?
  Data 06/05/11 Icona 1562 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Dos anuncis de La Vanguardia
  Data 03/05/11 Icona 1732 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet TRANSCRIT, per compartir
  Data 27/04/11 Icona 1549 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet El meu lema:
  Data 26/04/11 Icona 1683 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Ho sento Persi,
  Data 14/04/11 Icona 1804 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet A l'autobus Numero
  Data 12/04/11 Icona 1761 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet ¿por Dios, qué coño
  Data 10/04/11 Icona 1744 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet “Per primera vegada
  Data 08/02/11 Icona 1695 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet 'Aquí no hi ha
  Data 28/01/11 Icona 1766 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Avançament del discurs
  Data 24/01/11 Icona 1655 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet LLIBERTAT, LLIBERTAT,
  Data 08/01/11 Icona 1676 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet LLIBERTAT I RESPECTE
  Data 05/01/11 Icona 1774 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Discurs de Joan Laporta
  Data 21/12/10 Icona 1750 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Sobre la vida i la percepció
  Data 06/12/10 Icona 1845 Data 9 comentari/s  
Spacer
Bullet Un detall
  Data 26/11/10 Icona 1663 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Dormit, però no del
  Data 11/11/10 Icona 1934 Data 16 comentari/s  
Spacer
Bullet Recolzant a cavallfort
  Data 07/10/10 Icona 1828 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet Un "altre"
  Data 05/10/10 Icona 1897 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Com que jo no tinc...
  Data 29/09/10 Icona 1656 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Obama no m'ho ha
  Data 05/08/10 Icona 1961 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet ¡CAMACU!
  Data 21/07/10 Icona 2280 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet Ahir Jordi Pujol va
  Data 09/06/10 Icona 1873 Data 11 comentari/s  
Spacer
Bullet Ep! que el de la foto
  Data 31/05/10 Icona 1519 Data 1 comentari/s  
Spacer
Bullet Perdoneu-me que ho posi
  Data 30/05/10 Icona 1686 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet ¡Quina llàstima!
  Data 25/05/10 Icona 1768 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet contestant article anterior.
  Data 22/05/10 Icona 1701 Data 7 comentari/s  
Spacer
Bullet ¡Els defectes d'en
  Data 18/05/10 Icona 1745 Data 12 comentari/s  
Spacer
Bullet DESIDERATA
  Data 02/05/10 Icona 2552 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Pensant en veu alta...
  Data 30/04/10 Icona 1622 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet Estic perdut al xat.cat
  Data 08/04/10 Icona 1870 Data 8 comentari/s  
Spacer
Bullet YES WE CAN!
  Data 23/03/10 Icona 1859 Data 6 comentari/s  
Spacer
Bullet Diu Víctor Alexandre:
  Data 14/03/10 Icona 1847 Data 5 comentari/s  
Spacer
Bullet Despistat a Brussel·les!
  Data 12/03/10 Icona 1572 Data 3 comentari/s  
Spacer
Bullet 2010 BONS AMICS, ara
  Data 05/03/10 Icona 1989 Data 4 comentari/s  
Spacer
Bullet preguntes infantils....
  Data 04/03/10 Icona 1939 Data 0 comentari/s  
Spacer
Bullet Si ho he possat a MARCA,
  Data 02/03/10 Icona 1736 Data 2 comentari/s  
Spacer
Bullet Tres coses que no fallen
  Data 02/03/10 Icona 1664 Data 1 comentari/s  
Spacer
Espai
Espai
Espai

Cerca al meu bloc

 


Donar un cop d'ull a tots els blocs
Espai
Spacer
Espai

Articles antics

Novembre

 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 

Octubre

 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
Espai
Spacer

Referències

Col·labora!
Spacer
Contacta amb el suport / Avisa'ns d'abusos
Spacer
Posa'ns als favorits
Spacer
Política de privacitat, Termes d'ús & Legal
Spacer