|
|
|
|
|
|
|
|
|
Article del bloc de sarralenc
|
|
|
contestant article anterior.
dissabte 22/maig/2010 - 12:29 1702 7
Com que després de penjar l'article "Pensant en veu alta",
el 1 de maig, vaig agafar una peumonia que em va deixar baldat tres setmanes,
no vaig respondre els comentaris de na Pitia, na zinc, en selecter i na siddharta.
Gràcies a tots quatre. Crec que estem d'acord en ser "comprensius"; però dec una
explicació a na siddharta.
Personalment, NO estic d'acord en que la lapidació sigui lícita.
No perque sigui un "càstic" imposat per les seues "creencies".
Per a mí, si ells/es creuen en que mereixen un càstic, és cosa d'ells/es, i que li dongin un CASTIC, però MAI LA MORT.
El que crec és que NINGÛ té dret a treure la vida a un altre. NI com a càstic ni per res.
Si les persones que pertanyen a un grup, religió, o secta que creuen en apallissar-se, ells s'ho faràn; el que no es pot permetre és que OBLIGUIN a cap persona, i menys si és menor d'edat a sotmetres a aquestes regles; i la llei i la societat hauría de protegir a les possibles víctimes.
|
|
|
|
|
|
|
Escriu articles al teu bloc
|
|
|
|
|
Comentaris sobre aquest article |
|
|
|
sarralenc |
Bon repte, _Alfons_!
Sunday, May 23rd 2010, 8:21 AM
Tot el que exposes és ben clar i ÉS VÀLID.
- - - - -
El primer punt que representa un "problema" i que no sé quina hauría de ser la "solució equànime",és la de la "reciprocitat" amb els paisos islàmics. No crec però, que fos just que nosaltres IMITESSIM les seues injusticies. O sigui el fet de que ells ho facin malament, no vol dir que ens justifiqui que nosaltres també ho fem.
- - - - - - -
El segon punt: creure amb "lEstat". Sóc anarquista de tot cor i amb la màxima "benevolència" (vull dir que no crec amb la revolució a "SANG I FOC", com podría haver estat de jove-que no ho vaig ser perque era "requeté"--)Detesto els estats, nogensmenys vull un estat català com a "mal menor" per alliberar-nos d'un estat pitjor: l'espanyol.
Estic d'acord amb tu amb lo de "la força d'una colectivitat" i amb "l'acord entre les persones".
Per a mí aquestes forces i acords hauríen de ser les ÚNIQUE LLEIS, no las que fan els polítics i grups de presió.
El cas del "veí de sota", el de Papúa, és molt divertit i fa veure el teu punt ben clar. Chapeau!
(No cal ni que ho mencionis que tot el teu escrit no és de mal rotllo; és evident que és correcte, ben lògic t'el aprecio, i crec que és estimulant i instructiu)
Gràcies per la teua aportació! :-)
|
|
_Alfons_ |
Obrint debat:
Saturday, May 22nd 2010, 3:02 PM
Tinc entès que l'Islam no obliga ningú a res. Que, de fet, dóna plena llibertat als seus seguidors. La resta, doncs, és cosa dels que l'interpreten. I dels que tenen més força per "interpretar-lo".
Com un piquet informatiu que va trencar tots els vidres d'un aparador, segons el líder sindical perquè "com que no els feien cas, van "informar" amb més insistència".
Fa uns anys cada dia entrava una noia al tren que jo agafava. S'acomiadava del pare, del germà, o xicot o qui fos, i pujava al vagó. Quan el tren engegava, mirava a tots els costats i quan s'assegruava que no hi havia "ningú" més (ja ens entenem) al voltant, mirava cap a la finestra, obria una bossa, i d'un gest ràpid s'arrencava el mocador del cap i es desfeia el monyo, per deixar anar uns bonics cabells sòlts. Era una noia obligada a portar el cap cobert i que tenia por de descobrir-se'l si algú la podia reconéixer.
Us pregunto a les noies si se us ha acudit d'anar a qualsevol país islàmic a fer top-less o nudisme a alguna platja. I us preguntaré on és, doncs, el criteri de "reciprocitat" que ens ha d'obligar a respectar costums diguem-ne "bàrbars" si no poden respectar els nostres.
Quin és el límit ? És difícil poder-ho dir, oi ? No, no simplement de paraula, sinó poder-lo parametritzar. Portar burka per gust sí, per obligació no. Molt bé: comprova-ho, qui la duu per gust i qui per obligació. Seguim ? Com deia la Siddharta en l'altre article del bloc, què passa amb la lapidació ? Una esposa "infidel" hauria de poder ser lapidada a Europa, posats a fer, mentre que un espòs "infidel" s'enduria felicitacions ? Per gust i per obligació, doncs, podem diferenciar entre una ablació de clítoris ordenada i una de consentida ?
I Sarralenc, potser no voldràs creure en l'Estat però en la força d'una col·lectivitat hi has de creure, en l'acord entre persones hi has de creure, abans que tot sigui un campi qui pugui. Per tant, aquesta col·lectivitat haurà de defensar els més febles, suposo, els que no poden defensar-se sols. I aquesta col·lectivitat podrà imposar el seu criteri.
Per exemple, una pel·lícula txeca dels anys 60 narra la història d'un poblet "col·lectivitzat" on totes les decisions les prenen en assemblea de veïns. Un dia apareix una persona que es vol apropiar de la casa d'un noi deficient mental... i tot el poble fa pinya per evitar-ho. (és una manera diferent d'exercici públic, però genèricament en podem dir "Estat")
Si una noia tímida, vergonyosa, agorafòbica i ,al capdavall, maniàtica, es cobreix sistemàticament amb burka (per pròpia iniciativa) la Societat li ha de permetre ? O no seria millor procurar que la timidesa, les fòbies i les manies es curin abans que derivin en una psicopatia antisocial ?
Entenc el que vols dir. Però ara explica'm com posaries els paràmetres de "aquest cas sí, aquest cas no".
I en el cas de "cadascú al seu lloc que faci el que vulgui" des de la nostra culpabilitat occidental (que és molta i per molts motius, cert), ens hem d'aturar a intervenir en casos inhumans ? La lapidació, l'ablació, l'antropofàgia... i hem de trobar "normal" que el nostre veí de Papua del pis de sota ens vingui un dia a dir "presta'm el teu avi, que me'l menjo en una festa, i quan hagis de fer una festa ja et donaré el meu avi" ??
Marqueu el límit, va ! Que tothom pugui entendre que no hi ha cap mena de confusió. Fins aquí, és permès. Més enllà, no. Sense ambigüitats. Proveu de legislar i proveu després a interpretar el que legisleu.
(No us penseu que us ho dic de mal rotllo, eh? Només us he posat un repte, el mateix que poso als meus alumnes: legislar i interpretar, i després comparar amb "el que hi ha" i veure en què ho hem fet millor i en què ho hem fet pitjor)
|
|
|
|
|
Escriu el teu comentari per aquest article |
|
|
|
|
Ho sentim, els usuaris no registrats no poden escriure comentaris
| Registra't |
|
|
|
Patrocinadors
Més articles |
|
Vols llegir més articles escrits per sarralenc? Aquí son els últims articles.
|
|
|
Y tú ¿por qué no |
|
03/09/11 |
3565 |
5 comentari/s |
|
|
|
Llegir o no llegir l'artícle |
|
20/08/11 |
1709 |
7 comentari/s |
|
|
|
SEXE.- |
|
17/08/11 |
1779 |
13 comentari/s |
|
|
|
On ets Ramon de Campoamor? |
|
14/08/11 |
1571 |
5 comentari/s |
|
|
|
VISCA L'ANARQUIA! |
|
17/06/11 |
1634 |
5 comentari/s |
|
|
|
Per ajudar a concluir |
|
02/06/11 |
1525 |
3 comentari/s |
|
|
|
Estic d'acord... |
|
01/06/11 |
1732 |
13 comentari/s |
|
|
|
Sóc indpendentista |
|
25/05/11 |
1769 |
13 comentari/s |
|
|
|
Comentaris al AVUI |
|
25/05/11 |
1693 |
7 comentari/s |
|
|
|
M'agraden Beethoven, |
|
23/05/11 |
1684 |
3 comentari/s |
|
|
|
Decebuts dels politics |
|
18/05/11 |
1552 |
2 comentari/s |
|
|
|
Bellesa, Veritat, Felicitat |
|
17/05/11 |
1606 |
0 comentari/s |
|
|
|
A la gent de LLorca |
|
14/05/11 |
1571 |
3 comentari/s |
|
|
|
Ens deixarem esclafar? |
|
06/05/11 |
1562 |
1 comentari/s |
|
|
|
Dos anuncis de La Vanguardia |
|
03/05/11 |
1732 |
4 comentari/s |
|
|
|
TRANSCRIT, per compartir |
|
27/04/11 |
1549 |
0 comentari/s |
|
|
|
El meu lema: |
|
26/04/11 |
1683 |
6 comentari/s |
|
|
|
Ho sento Persi, |
|
14/04/11 |
1804 |
5 comentari/s |
|
|
|
A l'autobus Numero |
|
12/04/11 |
1761 |
2 comentari/s |
|
|
|
¿por Dios, qué coño |
|
10/04/11 |
1744 |
5 comentari/s |
|
|
|
“Per primera vegada |
|
08/02/11 |
1695 |
7 comentari/s |
|
|
|
'Aquí no hi ha |
|
28/01/11 |
1766 |
4 comentari/s |
|
|
|
Avançament del discurs |
|
24/01/11 |
1655 |
1 comentari/s |
|
|
|
LLIBERTAT, LLIBERTAT, |
|
08/01/11 |
1676 |
6 comentari/s |
|
|
|
LLIBERTAT I RESPECTE |
|
05/01/11 |
1774 |
5 comentari/s |
|
|
|
Discurs de Joan Laporta |
|
21/12/10 |
1750 |
8 comentari/s |
|
|
|
Sobre la vida i la percepció |
|
06/12/10 |
1845 |
9 comentari/s |
|
|
|
Un detall |
|
26/11/10 |
1663 |
8 comentari/s |
|
|
|
Dormit, però no del |
|
11/11/10 |
1934 |
16 comentari/s |
|
|
|
Recolzant a cavallfort |
|
07/10/10 |
1828 |
8 comentari/s |
|
|
|
Un "altre" |
|
05/10/10 |
1897 |
5 comentari/s |
|
|
|
Com que jo no tinc... |
|
29/09/10 |
1656 |
6 comentari/s |
|
|
|
Obama no m'ho ha |
|
05/08/10 |
1961 |
7 comentari/s |
|
|
|
¡CAMACU! |
|
21/07/10 |
2280 |
7 comentari/s |
|
|
|
Ahir Jordi Pujol va |
|
09/06/10 |
1873 |
11 comentari/s |
|
|
|
Ep! que el de la foto |
|
31/05/10 |
1519 |
1 comentari/s |
|
|
|
Perdoneu-me que ho posi |
|
30/05/10 |
1686 |
8 comentari/s |
|
|
|
La burca, un altre cop! |
|
27/05/10 |
1814 |
16 comentari/s |
|
|
|
¡Quina llàstima! |
|
25/05/10 |
1768 |
6 comentari/s |
|
|
|
¡Els defectes d'en |
|
18/05/10 |
1745 |
12 comentari/s |
|
|
|
DESIDERATA |
|
02/05/10 |
2552 |
4 comentari/s |
|
|
|
Pensant en veu alta... |
|
30/04/10 |
1622 |
4 comentari/s |
|
|
|
Estic perdut al xat.cat |
|
08/04/10 |
1870 |
8 comentari/s |
|
|
|
YES WE CAN! |
|
23/03/10 |
1859 |
6 comentari/s |
|
|
|
Diu Víctor Alexandre: |
|
14/03/10 |
1847 |
5 comentari/s |
|
|
|
Despistat a Brussel·les! |
|
12/03/10 |
1572 |
3 comentari/s |
|
|
|
2010 BONS AMICS, ara |
|
05/03/10 |
1989 |
4 comentari/s |
|
|
|
preguntes infantils.... |
|
04/03/10 |
1939 |
0 comentari/s |
|
|
|
Si ho he possat a MARCA, |
|
02/03/10 |
1736 |
2 comentari/s |
|
|
|
Tres coses que no fallen |
|
02/03/10 |
1664 |
1 comentari/s |
|
|
|
|
|
|
Cerca al meu bloc |
|
|
|
|
|
Articles antics
|
|
|
|